Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkatkaa hyviä ruokia laihduttajalle!

Vierailija
05.04.2016 |

Perunan ja vaalean leivän olen jättänyt pois, samoin lisätyn sokerin. Täysjyväpastaa ja riisiä saatan syödä ruuan lisukkeena pieniä määriä, mutta niitäkin harvoin. Vinkatkaa jotain maistuvia, terveellisiä ruokia! Parsa- ja kukkakaalit alkaa tulla jo korvista ulos, samoin iänikuiset kana- ja tonnikalasalaatit salaatti-kurkku-tomaatti-paprika-mixeineen alkaa kyllästyttää. Olen yrittänyt googlaillakin, mutta nyt tarvisin nopeita, toimivia ja opiskelijan kukkarolle sopivia ruokavinkkejä. Myös aamu-, väli- ja iltapala ehdotuksia saa laittaa, sillä sekin on haastavahkoa, kun maha ei kestä rahkaa ja ruisleipää..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkan tilalle voi laittaa smoothieen maustamatonta luonnonjugurttia, jos ei kaikki maitotuotteet töki. Lisäproteiinia saa esim herajauheella, kuitua psylliumilla tai pellavansiemenrouheella. Perunaa voi kyllä syödä yhdellä aterialla kohtuudella, jos nyt et sitten ihan normaalipainon keskeltä alarajalle ole pyrkimässä :) Syön itse myös välillä perunaa (kaksi pientä-keskikokoista) ja olen laihtunut lievässä ylipainossa 11 kiloa 9 viikossa. Enemmän on väliä muilla syömisillä kuin yhden aterian lisukkeella.

Vierailija
22/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on, jos on ruokapäiväkirja sun normaaleista syömisistä. Niistä, mitkä sut lihotti. Näet, mikä siellä oli liikaa. Mitkä ruoka-aineet, oliko ylensyönnin syy mieliala tai seura, mikä muu syy sai syömään väärin/liikaa. On vaikea viimeistään ylläpitää saavutettua hoikkuutta, jos ei tunnista näitä heikkouksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset kasviswokit ova hyviä ja niihin saa helposti vaihtelua maustamalla ja vaihtamalla kasviksia. Niitä voi syödä määrällisesti suuriakin määriä.

Munakkaista saa proteiinia ja myös niitä voi varioida loputtomiin.

Pastan korvaaminen pitkiksi ohuiksi suikaleiksi leikatulla kesäkurpitsalla tai porkkanalla! Hyvää ja kevyttä!

Vierailija
24/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt dieetillä ja mulla on ainakin tänään tosi hyvää ruokaa eväänä töissä:

- Jauhelihapihvi (vähärasv naudan jauhelihaa, kananmunaa ja mausteita, ei kyllä meinannut pysyä kasassa kun eilen paistoin mutta hyvä maku!)

- Tomaatti - basilika - mozzarella -salaattia ja oliiviöljyä kastikkeena

Tykkään tomaatista ja yks suosikeita on uunitomaatit, elikkäs tomaatit puoliksi, uunivuokaan, päälle oregano + pippuri + suola + oliiviöljy ja uunissa pehmeiksi.

Suosittelen säännöllistä ateriarytmiä ja ns meal preppingiä niin ei tuu mitää yhtäkkisiä välipalatarpeita kun kaikki on periaatteessa jo jääkaapissa valmiina.

Vierailija
25/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perunat ja pastat pitäisi jättää pois? Ihan älytöntä sulkea tietyt ruoat/ruokatyhmät kokonaan pois. Vielä muutama vuosi sitten perunaa ja pastaa pidettiin laihduttajalle sopivana ruokana, sillä ne pitävät nälän kauan poissa, mutta nykyään ne tuntuvat olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Olen itse laihdutanut 25 kiloa viimeisen puolen vuoden aikana ihan vain katsomalla, mitä suuhuni laitan. Ja ruokavalioni on sisältänyt  päivittäin perunaa/pastaa/leipää/riisiä jne., sillä omalla kohdallani ne todellakin pitävät nälän tunteja poissa. Tärkeämpää on miettiä annoskokoja, ja sitä mitä niiden pastojen ja perunoiden lisäksi syö.

Vierailija
26/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssisosekeitto sopii opiskelijan budjettiin, on helppo, nopea, maukas, terveellinen ja täyttävä. Itse laitan porkkanoita, sipulia, valkosipulia ja punaisia linssejä, keitän, kunnes porkkanat ovat pehmeitä ja soseutan. Halutessaan voi laittaa vähän kookosmaitoa, kermaa tai ruokajogurttia ja syödä keiton kanssa vaikka leivän.

Vierailija
27/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perunat ja pastat pitäisi jättää pois? Ihan älytöntä sulkea tietyt ruoat/ruokatyhmät kokonaan pois. Vielä muutama vuosi sitten perunaa ja pastaa pidettiin laihduttajalle sopivana ruokana, sillä ne pitävät nälän kauan poissa, mutta nykyään ne tuntuvat olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Olen itse laihdutanut 25 kiloa viimeisen puolen vuoden aikana ihan vain katsomalla, mitä suuhuni laitan. Ja ruokavalioni on sisältänyt  päivittäin perunaa/pastaa/leipää/riisiä jne., sillä omalla kohdallani ne todellakin pitävät nälän tunteja poissa. Tärkeämpää on miettiä annoskokoja, ja sitä mitä niiden pastojen ja perunoiden lisäksi syö.

Eihän kaikki tykkää samoista ruuista. Minä en esim. tykkää pastasta, enkä perunasta, mutta jos minulle sanottaisiin, että pitää jättää leipä pois, niin ei onnistuisi. Syön leipää vain aamulla, koska minua ainakin leipä turvottaa. Minusta myös tuo bataatti maistuu paremmalle kuin peruna.

Vierailija
28/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja tsempeistä! Blenderi löytyy kyllä, mutta en oikein keksi mitä laittaisin smoothieihin tuon rahkan tilalle, kun sen tosiaan jouduin jättämään pois vatsa- ja iho-ongelmien takia. Myös kotimaiset marjat tuntuu kaupoissa melko kalliilta, kun pakastin alkaa tässä vaiheessa vuotta huutaa jo tyhjyyttään. Hyviä vinkkejä tuli silti, kiitos niistä! Liikuntaa mulla onkin jo aika reippaasti tullut lisää, 4-5 kertaa viikossa käyn 1-1,5h reippaalla kävely- tai hölkkälenkillä. Lisäksi 2-3 kertaa viikossa kuntosaliharjoittelua. Ap

Kokeile avokadoa rahkan tilalle.

Tsemppiä sinulle ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän