Vierailija

Pesetkö pyykit, käytkö kaupassa, siivoatko, hoidatko kaikki juoksevat asiat pois alta, vai pakkaatko vain laukkusi ja jätät kotiasiat muiden huoleksi?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä, paitsi en käy kaupassa.
Minulla ei ole muutenkaan hoitamatta asioita, hoidan ne aina vrk sisällä, jos voin.
Mutta siivoan aina ennen löhtöä.

Vierailija

Mä olen eronnut, joten hoidan muutenkin asiani itse. Mutta en kyllä todellakaan puunannut ja järjestellyt ja hoitanut asioita ennen työreissuja avioliiton aikanakaan. Pakkasin. Ruoan tein useimmiten valmiiksi, kyllä mun puoliso oli ihan täysin kykenevä ruokakauppaan menemään ja pyykkiä pesemään. Ei ne työreissut mitään lepolomia olleet eikä mulla ollut huono omatunto, että tienasin perheelle elantoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tarkastan, ettei jää sähkölaitteita päälle (pl. jääkaappipakastin ja jokin muu ehkä) ja että hanat ovat kiinni. Pitemmälle reissulle lähtöä ennen vien kyllä ainakin biojätteet pois. Työmatkalle lähtöä ei nyt kyllä enää muistu edes mieleen,että mitä silloin tein.

Vierailija

Pakkaan ja lähden. Lapset jo teinejä, mutta samalla lailla ollut aiemminkin. Se hoitaa asiat kumpi on kotona. Joskus olen saattanut laittaa muistutuksia jos pidempi reissu tyyliin "kastelkaa pihakukat". Siis jos on joku sellanen homma jota muut eivät ehkä hoksaa automaattisesti hoitaa.

Vierailija

Jollain tasolla joo.

Mun mielestä on kiva että perhe jää siistiin kotiin kun lähden (pidemmälle työreissulle eli yli 2pv), usein on ruoka valmiina jääkaapissa pariksi päiväksi ja ainakin keittiö siivottu kunnolla. Mies hoitaa kyllä kaupat ja muut ruuanlaitot kuten muulloinkin. Jos on jotain lapsen lekureita tms laitan ne miehen kalenteriin että muistaa hoitaa.

Mies pakkaa laukkunsa ja lähtee. Siivoan taas kodin ja nautin siitä että olemme lapsen kanssa siistissä kodissa muutaman päivän:) Jostain syystä mies vie paljon ilma- ja sohvatilaa;D

Vierailija

En siivoa kun lähden, pakkaan vain kamani. Jos mies on matkoilla, siivoan ennen kuin hän tulee kotiin, sillä saan aikaan melkoisen sotkun yksin ollessani.

Vierailija

Laitan aina kotini kuntoon olen sitten menossa minne vaan. En halua palata takaisin sotkuiseen kotiin (tosin mun koti ei ole koskaan sotkuinen)

Vierailija

Asiat hoidan muutenkin mahdollisimman nopeasti, mutta jos reissu kestää pidempään kuin yhden yön, siivoan varmasti ennen reissua enkä sen jälkeen. Missään kaupassa en käy, miksi kävisin ja hankkisin ruokaa pilaantumaan.
Kivempi tulla siistiin kotiin kun on reissusta oletettavasti valmiiksi väsynyt, eikä tarvitse siivoamista stressata

Vierailija

Jep, huolehdin, että koti on perussiisti. Siivoan myös lomamatkalle lähtiessä, mukava tulla siistiin kotiin. Mulla on paljon työmatkoja, joten laitan aina pakasteeseen valmiita annoksia, joista mies voi lämmitellä itselleen ja lapselle kotiruokaa tai sitten laitan ruuan, jota voivat lämmittää mun poissaollessa. Mies on ottanut ihan eri otteen kotihommiin, kun on ollut vastuussa enemmän kodin pyörityksestä.

Vierailija

Olen käytännössä maanantai-perjantai pois joka viikko, reissaan paljon ja mies jää luonnollisesti pitämään taloa pystyssä. Mies sotkee viikot eikä tee edes ruokaa. Loppuviikosta kuulemma siivoaa ennen kuin tulen kotiin, kun tietää että on mulle tärkeää. Kuitenkin viikonlopun aikana siivoan uudestaan, haen miehelle helppoja ruokatarvikkeita kaupasta, että söisi edes jotain ja taas su-ma yönä lähden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laitan aina kotini kuntoon olen sitten menossa minne vaan. En halua palata takaisin sotkuiseen kotiin (tosin mun koti ei ole koskaan sotkuinen)

En minäkään olisi halunnut palata sotkuiseen kotiin, mutta niin siinä vain kävi. Oli sen verran pitkä työmatka, että ei enää viitsinyt palata saman tien, kun näin millaisessa siivossa keittiö oli.

Tulipa siinä selväksi minun asemani tässä perheessä. Kukaan ei viitsinyt vaivautua edes omia jälkiään korjaamaan, jotta minulla olisi ollut mukava tulla siistiin kotiin ... ihan itkettää ajatuskin, mutta palveluskuntaa minä tässä olen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.