Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä kohteliaasti päästämästä lasta mummun kanssa ulkomaille?

Vierailija
05.04.2016 |

Mummu tahtoisi viedä lapsia (yksi kerrallaan) ulkomaille, mutta erinäisistä syistä emme ole lapsia päästämässä mukaan. Oikeita syitä emme voi sanoa, mutta jotenkin pitäisi pystyä ystävällisesti perustelemaan, miksi lapset eivät voi lähteä. Nyt vaan pitäisi vielä keksiä niitä hyviä perusteluja!
Onko jollakin ollut samanlainen tilanne, miten olette sen ratkaisseet? Mieluiten niin, että anoppi ei loukkaannu verisesti.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikea syy mikään salaisuus ole, en vain tahdo sanoa niitä päin naamaa anopille.

Kyseessä ei ole mikään vanhus vielä, hänellä ei ole mitään säännöllisiä lääkityksiä meidän tietääksemme.

Lapset ovat alakoululaisia.

Välit ovat hyvät ja asialliset, mutta olemme aina hälytysvalmiudessa (asumme aika lähekkäin) kun lapset ovat kyläilemässä.

Valitettavasti kumpikaan vanhemmista ei voi lähteä reissuille mukaan, ja mummu ei ota mukaan kuin yhden lapsen kerrallaan.

ap

Vanhemmat hälytysvalmiudessa kun kouluikäiset lapset käyvät kyläilemässä mummolassa??

Vierailija
42/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikea syy mikään salaisuus ole, en vain tahdo sanoa niitä päin naamaa anopille.

Kyseessä ei ole mikään vanhus vielä, hänellä ei ole mitään säännöllisiä lääkityksiä meidän tietääksemme.

Lapset ovat alakoululaisia.

Välit ovat hyvät ja asialliset, mutta olemme aina hälytysvalmiudessa (asumme aika lähekkäin) kun lapset ovat kyläilemässä.

Valitettavasti kumpikaan vanhemmista ei voi lähteä reissuille mukaan, ja mummu ei ota mukaan kuin yhden lapsen kerrallaan.

ap

Vanhemmat hälytysvalmiudessa kun kouluikäiset lapset käyvät kyläilemässä mummolassa??

Olisin minäkin tuossa tapauksessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkä asiat koskaan muuttuu/paranee, jos niitä ei ääneen sanota?

Vierailija
44/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämmöinen huoleton hieman boheemi, omasta mielestään persoonallinen ja kiinnostava hipahtava rouva/mummi!

Käy töissä ja on varaa matkustella lastenlasten kanssa.

Ah, tiedän tyypin. Kun mummille huomauttaa ettei tasperoa voi jättää yksin kuumaan saunaan/rantalaiturille tms niin mummi vain kohautteler olkiaan tai vaihtoehtoisesti herättää nauramaan kuin aira Samulin konsanaan että "huh ei niitä lapsia ennenkään peltotöissä tai navetalla ollessa vahdittu!" Tai jtn yhtä samanlaista vertausta.

Tedän mummilla näyttää tuo oma viihtyminen olevan ykkössijalla jos pystyy tuosta vaan jättämään lapsia keskenään koska ei itse "jaksa".

Puistattaa ajatus lapsesta ulkomailla tämmöisen kans. Eikä edes sisarusta mukana. Not gonna happen.

Vierailija
45/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi eli lapsen isä ja anopin poika voi sanoa sitä oikeaa syytä äidilleen?

Vierailija
46/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämmöinen huoleton hieman boheemi, omasta mielestään persoonallinen ja kiinnostava hipahtava rouva/mummi!

Käy töissä ja on varaa matkustella lastenlasten kanssa.

Ah, tiedän tyypin. Kun mummille huomauttaa ettei tasperoa voi jättää yksin kuumaan saunaan/rantalaiturille tms niin mummi vain kohautteler olkiaan tai vaihtoehtoisesti herättää nauramaan kuin aira Samulin konsanaan että "huh ei niitä lapsia ennenkään peltotöissä tai navetalla ollessa vahdittu!" Tai jtn yhtä samanlaista vertausta.

Tedän mummilla näyttää tuo oma viihtyminen olevan ykkössijalla jos pystyy tuosta vaan jättämään lapsia keskenään koska ei itse "jaksa".

Puistattaa ajatus lapsesta ulkomailla tämmöisen kans. Eikä edes sisarusta mukana. Not gonna happen.

Juuri tämän tyyppinen ihminen, loistava kuvaus!

Ja mies voisi kyllä hyvin sanoa syyn suoraan äidilleen, mutta siitä seuraisi välien katkeaminen ja minä tahtoisin hoitaa asian mieluummin eri tavalla. Mummu ei valitettavasti ole sitä tyyppiä, joka ottaa rakentavaa kritiikkiä vastaan asiallisesti keskustellen ja kuunnellen ja muuttaa sitten käytöstään.

ap

Vierailija
47/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla olevaa epävakaata tilannetta voi käyttää hyväksi. Sanot että turistikeskukset ovat nyt isisin kohteena.

Vierailija
48/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pelko terroristi-iskusta oli hyvä idea, kiitos siitä!

ap

Vierailija
49/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ap:n kuvauksesta mieleen oma äitini. Hän on kasvattanut meidät lapsensa 1970-luvulla, ja silloinhan ei "mukuloitten" kanssa useimmilla ollut niin tarkkaa. Siinähän ne kasvoivat kasvattamattakin, kunhan ruokaa antoi. Nykymittapuun mukaan saimme olla ja mennä uskomattoman vapaasti, ihan pienestä asti. Ja koska sekä minä että 2 veljeäni olemme edelleen hengissä ja terveitä, äiti käyttää huolettomalle lastenlasten hoidolleen tätä perusteena. Silti, vaikka olen ihan tilastoista näyttänyt että lapsikuolleisuus erilaisissa onnettomuuksissa oli silloin "vanhaan hyvään aikaan" paljon nykyistä suurempi, eli valvomattomuus johti kuolemiin, vaikka hyvällä tuurilla meille ei niin käynytkään. 

Monia vaaratilanteita silti muistan omasta lapsuudestani, ja sellaisiakin olen kuullut mitä en muista, esim. että olin 2-vuotiaana karannut metsään ja minua oli pitänyt etsiä lähes vuorokausi. Onneksi oli kesä. Äiti tätä muistellessa vaan naureskelee, että siellähän minä istuin tyytyväisenä mustikoita syömässä kuin mikäkin karhunpentu, ei mitään hätää ollut. Samoin fyysiset itsensä kolhimiset kuittaa sillä että vilkkaat lapset nyt aina kolhii itseään ja on mustelmilla. Minä vaan en halua omia lapsiani tuollaisille riskeille altistaa, ja sitä äiti ei ymmärrä, vaan pitää minua hössöttävänä helikopterivanhempana jonka lapsista tulee avuttomia rääpäleitä. 

ONNEKSI mun vanhemmat on niin mukavuudenhaluisia että tekevät ulkomaanmatkansa yksin eivätkä edes suostuisi ottamaan lastenlapsia mukaan, joten ei tarvi käydä tätä keskustelua kuin ap...

Vierailija
50/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ap:llä on narsistimummo! Meiltä löytyy narskupappa eli tunnen tyypin. Huomio aina ekaksi itsessä ja omassa viihtyvyydessä, lapsenlapset sellainen mukava "koriste" joiden kanssa esitetään kiinnostavaa isovanhempaa sen hetken kuin jaksetaan, jne. Koko isovanhemmuus on performanssi ja siihen kuuluu päästä lasten kanssa yksin liikenteeseen. Joo, en päästäisi lasta tuollaiseen hoitoon edes kotimaassa. Itse olen kyllä sanonut ihan konkreettisin esimerkein suoraan miksi ei.

Vierailija
51/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo juoposta puhunut ei ollut ap, tässä tapauksessa kyse ei ole alkoholista!

ap

tosi ärsyttävää että kyselet täällä etkä kerro syytä, mikset päästä lapsia mummon mukaan. on aivan mahdotonta edes av-raatilaisten kommentoida rakentavasti!

Vierailija
52/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitte jonkun ihan irrelevantin asian. Mies soitti teidän vakuutusyhtiöön, ettekä saa lapsille sellaista matkavakuutusta, että voivat lähteä yksin mummon kanssa. Vain sellaisia on myynnissä/saatavilla, että jomman kumman vanhemman on oltava reissussa mukana.

Jos mummo saa jostain selvitettyä, että on jonkun muunlaisiakin vakuutuksia, niin pidätte kiinni tarinastanne ja sanotte, että tämän asia takia ette missään nimessä ala vaihtamaan vakuutusyhtiötä...

Ja tällä hetkellä kaikille on selvää, että ilman matkavakuutustahan (vrt. äiti Meksikossa) kukaan ei lähde minnekään.

Tai olette päättäneet, että lapsi voi lähteä mummon mukaan siinä vaiheessa kun itse puhuu sujuvasti ko. maan kieltä. Pystyvät silloin hoitamaan mummon asiatkin, jos hänelle vaikka sattuisi matkalla jotain. Ja sitten hirveät näytelmät siitä mitä tapahtuu jos mummolle ikäihmiselle sattuukin jotain ja olette niin huolissanne MUMMON voinnista... kyllä matkalla on oltava ehdottomasti joku kielitaitoinen (vaikka sitten lapsi). Eihän niistä oppaistakaan mitään tiedä, onhan se nähty näistä TV-sarjoista... ;-)

ISIStä puhumattakaan. Olette kuulleet miten ne ovat huijanneet ja laittaneet lasiin (juuri vanhemmille ihmisille) ties mitä ja nämä on sitten pyörtyneet ja joutuneet sairaalaan...

Vierailija
53/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ihan ulkomaista ollut kyse. Mutta vanhempani olisivat kovasti halunneet lapset hoitoon tai mökille kun olivat pieniä. Ongelma vain, että tunnen vanhempani ja tiedän, miten he ovat hoitaneet minua. Pienet saa olla ulkona joen rannassa keskenään, kun televisiosta tulee tärkeä ohjelma. Lähdetään onkimaan ja jätetään pienet rantaan ja lähdetään itse kuuhkailemaan jotain kaunista linnunlaulua.

Ei vain yksinkertaisesti vahdita ja sitten motkotetaan, että onpas ne mahdottomia, kun niitä pitää laukkoa etsimässä joka paikasta. No totta ihmeessä 2 vuotias häipyy, kun ovi on auki ja itse maataan makkarissa katsomassa telkkaria.

No otin syyn niskoilleni ja kerroin olevani ylihuolehtiva äiti, joka ei voi erota lapsistaan. Äitini haukkui minua kaikille sukulaisille ja tutuille, että olen hysteerinen ja lapsistamme ei tule mitään, kun roikun niissä. Ihan sama, vaikka haukkui. Parempi niin, kuin hukkunut lapsi.

Ja kyllä, lapsista tuli ihan fiksuja, vaikka eivät saaneet nauttia ilman vanhempia mummolassa yökyläilystä :)

Meillä sama, paitsi minun vanhempani kyllä katsoisivat mutta lapseni on niin vilkas ettei häntä voi jättää kahden eläkeläisen kanssa. Heidän nopeus ei riitä ja äitini ei ymmärrä tätä.

Vierailija
54/54 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se oikea syy on? Mikset sano sitä?

Mummu repsahtaa juopotille tuon tuostakin.

Miksi ei voi sanoa? Pitäisi sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän