Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ylökoulun opet kestää haistattelua ja huorittelua

Vierailija
05.04.2016 |

Sehän on kamalaa, kun suuren porukan edessä haukutaan jatkuvasti.
Miten sitä voi kestää?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvä ystävä on yläkoulun ope, eikä hänelle tule tuollaisia tilanteita kuin ihan tosi harvoin.

Vierailija
2/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on ysillä ja kertoo joidenkin sanovan todella henkilökohtaisen törkeästi opettajille. Esim, että "turpa kiinni v...n läski".

Eikö olisi kamalaa kuulla töissä luokan edessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huoriteltu kertaakaan näiden kahdenkymmenen vuoden aikana. 

Yhden kerran poikaoppilas haistatteli suutuspäissään, mutta se oli ymmärrettävä tilanne. Purki minuun tietyn tilanteen. Pyysi anteeksi ja asia oli sillä selvä. 

Hyvin harvinaista muillakin. Mistä olet saanut päähäsi, että "jatkuvaa"?

Vierailija
4/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuollainen on liikaa, ei kyseinen henkilö ole sopiva opettajaksi. Lapset ovat ajattelemattomia ja sanovat törkeitä asioita joita eivät edes ymmärrä mitä tarkoittavat, ei niitä järkevä ope ota itseensä.

Vierailija
5/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajat ovat vielä usein menneet kukemaan sitä ainettaan yliopistoon ja ikään kuin ajautuneet sitten opettajiksi. Toisi kuin luokanopet.

Vierailija
6/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luokalla tuo on jatkuvaa. Siellä on kaksi oppilasta, jotka kiroilevat ja huorittelevat opettajia päivittäin. Kuriin ei ole saatu. Omaa lastanikin tuo rauhattomuus ärsyttää, kun opet ei saa noihin kuria.

Vierailija
7/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun amisviiksisen tissiposkipojan homottelut tai muut vittuilut. Heitä sen sijaan kiinnostaa yllättävänkin paljon kun heittää täyslaidallisen tiukkasanaista palautetta takaisin. Eipä noita usein tule. Tajuavat kyllä että niin tunnilla kuin välkälläkin on kivempaa kun pitävät solvaukset omana tietonaan.

Terveisin: Miesope, ruotsin ja saksanopettajana yläkoulussa vuodesta -78

Vierailija
8/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska häirikkölasten vanhemmat haastaa opettajan oikeuteen jos näitä herranterttuja kieltää. Vapaa kasvatus ja nykykakaroiden ja nuorten pahoinvointi. 1+1=?

Vierailija
9/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokenut ope voisi sanoa, kun nuori sanoo opelle, että turpa kii vitun läski.

Tuo tukeva ope oli vaan sanonut kuulemma jotain, että rauhoitupa nyt.

Vierailija
10/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla on kiroilija, jolta opet riistää kännykkää. Se sit aina kiroo ja sanoo haastavansa ookeuteen koskemisesta.

Vierailija
11/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies onyläasteen ja lukion ope. Ei sen koulussa tuota hyväksytä, eikä ole koskaan kuullut kenenkään kollegan kertoneen vastaavaa.

Vierailija
12/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 mitä niille sitten sanot?

Vierailija
13/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huorittelusta voi tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
14/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää asettua sen haukkujan yläpuolelle eikä lähteä mukaan oireilevien teinien juttuihin. Aikuisen pitää olla kypsä ja osata ohittaa tietyt asiat. Ammatillinen kypsyys ja aikuisuus, se on se juttu. Minulla on ns. lehmän hermot ja en ole opettajaurani aikana koskaan hermostunut enkä korottanut ääntäni. Minua kunnioitetaan.

Olen opettajana ammattiopistossa ja vaikka olen lihava ei kukaan ole siitä haukkunut ainakaan itselleni vaikka opiskelijoina on ollut todella haastavia nuoria. 

Vierailija
15/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oppilas haistatteli viimeksi syyslukukaudella 2004.

Vierailija
16/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole huuoriteltu. En muista olisiko haistateltukaan, ei ainakaan merkittävissä määrin eikä ihan äskettäin. Alan olla jo niin vanha, ruma ja kiukkuinen, etteivät varmaan uskalla. :)

Vierailija
17/25 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko yläkoululaisen huorittelusta tehdä tosiaan rikosilmoituksen?

Luulisi niitä tulevan paljon.

Vierailija
18/25 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko poliisin?

Vierailija
19/25 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuulema opettajat haistattelevat oppilaille. On kuulema huo,,, ksi haukuttu oppilaita.

Vierailija
20/25 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun amisviiksisen tissiposkipojan homottelut tai muut vittuilut. Heitä sen sijaan kiinnostaa yllättävänkin paljon kun heittää täyslaidallisen tiukkasanaista palautetta takaisin. Eipä noita usein tule. Tajuavat kyllä että niin tunnilla kuin välkälläkin on kivempaa kun pitävät solvaukset omana tietonaan.

Terveisin: Miesope, ruotsin ja saksanopettajana yläkoulussa vuodesta -78

Etkös sinä ole jo eläkkeellä? Toivottavasti ei dementia saa kuvittelemaan toista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän