Vierailija

Mummu tahtoisi viedä lapsia (yksi kerrallaan) ulkomaille, mutta erinäisistä syistä emme ole lapsia päästämässä mukaan. Oikeita syitä emme voi sanoa, mutta jotenkin pitäisi pystyä ystävällisesti perustelemaan, miksi lapset eivät voi lähteä. Nyt vaan pitäisi vielä keksiä niitä hyviä perusteluja!
Onko jollakin ollut samanlainen tilanne, miten olette sen ratkaisseet? Mieluiten niin, että anoppi ei loukkaannu verisesti.

• ylös 47
  • alas 36

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Onko mummo menossa jonnekin lämpimään maahan? Ehkä liian suuri riski siihen että mummo ei muista juoda tarpeeksi vettä ja menee sekavaan tilaan. Moni lääke mitä vanhat ihmiset syövät vie pois janon tunnetta ja siihen päälle vielä kahvit. Ei siinä kunnossa voi lapsesta huolehtia.

• ylös 40
  • alas 46
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Musta on ollut huippua kun isovanhemmat ovat vieneet lapsia kerran vuodessa ulkomaille!

• ylös 140
  • alas 3
Vierailija

Mikä se syy on? Alkoholi, huolettomuus? Sano, että päästät, kun lapsi on 15 v ja samanikäinen kaveri tai sisar mukana. Sano, että vastuu on sinun, joten et nuorempaa anna mukaan, et edes omalle äidillesi.

• ylös 89
  • alas 3
Vierailija

Voi kun olisikin sellainen isovanhempi! Ymmärrän, jos on joku mielenterveys- tai alkoholiongelmainen mummo, mutta muuten antaisin mennä.

• ylös 86
  • alas 3
Vierailija

Paha vastata, jos ei tiedä mummusta mitään, ei tiedä lasten ikää, ylipäänsä teidän välejänne ym. 

Eli kerro tai ole ilman vastauksia!

• ylös 92
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikähän se oikea syy on? Mikset sano sitä?

Mummu repsahtaa juopotille tuon tuostakin.

• ylös 65
  • alas 3
Vierailija

Sanokaa, että ette halua lasten lähtevän ulkomaille kun tilanne maailmalla on mikä on. En itsekään laskisi, vaikka äitiini luotankin. Anoppiin en, hänestä on vain hauskoja tarinoita kun lapset lähtevät omille teilleen ja sitten heitä etsitään. On tosi hauskaa joo!

• ylös 107
  • alas 5
Vierailija

Mitä josse mummo saa jonkun kohtauksen matkan aikana ja joutuu sairaalaan? Kuka huolehtii lapsesta? Kuka mummon ambulanssilrnnon kotiin?

• ylös 23
  • alas 25
Vierailija

Sanot vain, että et halua heidän lähtevän mummon kanssa ulkomaille. Ei sinun tarvitse sen enempää perustella, olethan sinä lasten äiti.

• ylös 56
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei tuollaiseen syyhyn kannata mitään tekosyytä lisätä. Kukaan ei päästä lasta alkolistin kanssa matkalle. Ei kuulu päästääkään.

• ylös 100
  • alas 0
Vierailija

Minulla ei ihan ulkomaista ollut kyse. Mutta vanhempani olisivat kovasti halunneet lapset hoitoon tai mökille kun olivat pieniä. Ongelma vain, että tunnen vanhempani ja tiedän, miten he ovat hoitaneet minua. Pienet saa olla ulkona joen rannassa keskenään, kun televisiosta tulee tärkeä ohjelma. Lähdetään onkimaan ja jätetään pienet rantaan ja lähdetään itse kuuhkailemaan jotain kaunista linnunlaulua.

Ei vain yksinkertaisesti vahdita ja sitten motkotetaan, että onpas ne mahdottomia, kun niitä pitää laukkoa etsimässä joka paikasta. No totta ihmeessä 2 vuotias häipyy, kun ovi on auki ja itse maataan makkarissa katsomassa telkkaria.

No otin syyn niskoilleni ja kerroin olevani ylihuolehtiva äiti, joka ei voi erota lapsistaan. Äitini haukkui minua kaikille sukulaisille ja tutuille, että olen hysteerinen ja lapsistamme ei tule mitään, kun roikun niissä. Ihan sama, vaikka haukkui. Parempi niin, kuin hukkunut lapsi.

Ja kyllä, lapsista tuli ihan fiksuja, vaikka eivät saaneet nauttia ilman vanhempia mummolassa yökyläilystä :)

• ylös 221
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis hyvänen aika, minä ainakin sanoisin syyn suoraan. Tai sitten perustelematta, että lapset ei lähde.

• ylös 58
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja miksei tuota voi sanoa suoraan?

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä josse mummo saa jonkun kohtauksen matkan aikana ja joutuu sairaalaan? Kuka huolehtii lapsesta? Kuka mummon ambulanssilrnnon kotiin?

Kuka vaan voi saada kohtauksen tai muuten sairastua, mutta matkatoimistolla on velvollisuus auttaa ja tulla jopa lääkäriin mukaan jos ei kielitaito riitä. Ei sitä nyt sentään kannata "piruja maalata seinille". 😉

• ylös 30
  • alas 4
Vierailija

Ei se oikea syy mikään salaisuus ole, en vain tahdo sanoa niitä päin naamaa anopille.

Kyseessä ei ole mikään vanhus vielä, hänellä ei ole mitään säännöllisiä lääkityksiä meidän tietääksemme.

Lapset ovat alakoululaisia.

Välit ovat hyvät ja asialliset, mutta olemme aina hälytysvalmiudessa (asumme aika lähekkäin) kun lapset ovat kyläilemässä.

Valitettavasti kumpikaan vanhemmista ei voi lähteä reissuille mukaan, ja mummu ei ota mukaan kuin yhden lapsen kerrallaan.

ap

• ylös 25
  • alas 5
Vierailija

Ja lisäys vielä, että minuakin harmittaa tosi paljon, kun itsellä ei ole mahdollisuutta matkustella ja olisi hienoa jos lapset voisi päästää mukaan. Turvallisuus menee kuitenkin tässä kohtaa hienojen kokemusten edelle.

ap

• ylös 38
  • alas 2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.