Miksi lapsesta ei saa nauttia?
Olen 3kk:n ikäisen vauvan äiti. Jos joku kysyy, miten on sujunut ja kerron ihan rehellisesti, että meillä on mennyt todella hyvin, niin heti alkaa uhkakuvilla maalailu. Jos kerron, että minulla on nyt aikaa katsoa kerrankin tv-sarjoja, niin "nauti nyt niin kauan kuin poika ei vielä ryömi". Tai jos kerron, että yöt nukutaan meillä hyvin, niin "odotas kun hampaita alkaa puhjeta". Onko se aina tätä? Aina tulee uhmaikä, kasvukivut, teini-ikä......
Kommentit (7)
Olen huomannut saman.
"Meilläkin alku oli helppoa, kyllä se vielä teilläkin vaikeutuu"
Ja jos toisella äidillä on vaikeaa, tulee huono omatunto siitä että itsellä menee ihan mukavasti. Miksi ihmeessä näin?
Ihmiset tykkää antaa neuvoja ja leikkiä besserwissereitä! Niinkuin minäkin neuvoessa että lakkaa valittamasta jos kaikki kerran on ruusuista ja ainoa ongelma neuvojat ja uhkakuvia maalailevat ihmiset.
Saattaa olla että vauvasi on helppo tapaus koko kasvuajan. Jokaisella vauvalla on tietysti omat vaivansa, kuten juuri hampaat yms. Ja tietysti kun vauva rupeaa liikkumaan, täytyy häntä seurata aivan toisella tavalla. Mutta nauti sinä vain lapsestasi ja unohda nuo varoittelijat. Jotka omalta osaltaan ovat tietystikin oikeassakin.
Samahan se näkyy täällä palstallakin. Jos joku luulee nauttivansa lapsestaan ja sen kanssa olemisesta niin hän on joko kaheli tai huijaa itseään. Koska kamalaahan se oikeasti on. Sen tietää niin muut vanhemmat kuin jopa vapaaehtoisesti lapsettomatkin. :rolleyes:
Nauti vauvastasi äiti. Uuden elämän kehittymistä ja asioiden oivaltamista on ihana seurata. Olin 20 vuotta sitten vauvavaiheessa kahden lapsen kanssa. Ilmeisesti minulla on ollut maailman helpoimmat lapset, koska kaikki on aina järjestynyt. On otettu vastaan se mitä on tullut ja keskitytty aina siihen. En nyt väitä, etteikö ongelmia olisi koskaan ollut, mutta en odottanutkaan mitään ongelmatonta elämää. Ongelmat on tehty ratkaistaviksi.
Olemme mm. matkustaneet aina perheen kanssa paljon ja mielestäni pienet lapset ovat todella helppoja matkakumppaneita kunhan syli, uni ja ruokaa on tarjolla. Lapset ovat uteliaita ja oppivat paljon ympäristöstään ja näkemästään.
Miksi lapsesta ei saa nauttia? Kysyy setämies
Joo, tätä se on. Suomessa tyytyväinen ihminen on hyväuskoinen idiootti, joka ei tajua tulevaa katastrofia ennen kuin se romahtaa täydellä voimalla niskaan.