Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni exä vaivaa mieltäni

Vierailija
05.04.2016 |

Hei,
Olemme molemmat eronneet ja seurustelleet nyt vajaan vuoden. Tyttöystäväni avioerosta on kulunut pidemmän aikaa ja hän on tässä välissä ehtinyt seurustella muutaman eri miehen kanssa. Itselläni ei muita säätöjä(kään) ehtinyt tulla ennen kuin tapasin hänet.

Olemme ihastuneet ja rakastuneet toisiimme. Meillä on hauskaa yhdessä ja muutenkin sovimme toisillemme hyvin.

Tyttöystäväni ex-miehen kanssa minulla ei ole ongelmaa, vaikka he ovat yhteisten lastensa kanssa takia paljon tekemisissä. Mieltäni painaa erityisesti tyttöystäväni toinen seurustelusuhde, joka kesti vain hetken.

Tämä mies oli ilmeinen unelmakumppani. Hänestä tyttöystäväni ei ole paljoa puhunut, mutta sen mitä tiedän hän oli menestynyt, mukava ja komea. Hän selvästikin oli onnistunut viemaan jalat naiseni alta. Syy, miksi heidän suhteensa päättyi oli välimatka. Kaukosuhdetta hän ei halunnut ja jätti miehen tuskallisen harkinnan jälkeen. Tyttöystäväni kertoi, että oli tosissaan miettinyt muuttoa miehen perässä. Oli sitten kuitenkin päättänyt lähinnä lasten takia jättää muuttamatta.

Minulla ei sinänsä ole itseni kanssa ongelmaa. En varsinaisesti tunne alemmuutta tätä(kään) miestä kohtaan. Tyttöystäväni kuitenkin jätti hänet käytännön syistä - hän ei vaan uskonut yhteiseen tulevaisuuteen. Nyt, kun meillä suhde alkaa vakiintua, uskon tyttöystäväni ajatuksissaan palaavan edelliseen suhteeseen ja aikaan jolloin oli onnensa kukkuloilla. He ehtivät olla yhdessä vain vähän aikaa ja siitäkin ajasta vain harvoin yhdessä. Suhde päättyi, kun tyttöystäväni oli vielä ihastumisvaiheessa ja juuri ehkä rakastumassa tähän. Uskon, että hänellä on mielikuva ihannemiehestä, johon minua vertaa. Itse, kun en enää onkistubolemaan pelkästään ihana :)

Olen mustasukkainen ja se vaivaa minua. Haluaisin sivuuttaa asian ja ajatella, että hän on nyt minun kanssani, mutta en ole lainkaan varma, että olisin hänen valintansa, kun olen samalla viivalla tämän miehen mielikuvan kanssa. Mikä neuvoksi? Miten te naiset käsittelette asian, kun olette itse päättäneeet erosta vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tiellä ajat suhteesi aika nopeasti loppuun. Mitäpä jos kertoisit peloistasi? Ja sitten hakisit itsellesi hiukan vaikka keskusteluapua? Tyttöystäväsi ei ole tehnyt mitään, eikä edes voi olla vastuussa sun ongelmistasi. Ja tuo on sun ongelma, ei tyttöystävän. Naurettavaa pilata hyvä suhde jollain menneisyyden asialla.  On normaalia että menneisyydessä on ollut tärkeitä ihmissuhteita. Siis, kerro että sua ahdistaa ja sitten alat selvittää, mikä sun omassa historiassasi aiheuttaa tuollaisen. Maailma on täynnä viehättäviä ihmisiä. Parisuhde perustuu keskinäiseen yhteyteen, ei siihen että ihanat ihmiset eliminoidaan maailmasta.

Vierailija
2/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ainakaan naisellesi kerro noista riittämättömyyden ja alemmuuden tunteistasi, hän leimaa sinut heti lassukaksi ja menee entisen miehensä luokse naureskelemaan sinulle tai hankkii kokonaan uuden jolla on itsetunto kunnossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiedostanut, että ongelma on minun. Suunnitelmissani ei myöskään ole ajaa suhdettamme loppuun tämän(kään) asian vatvomisella.

Mietin vaan, miten tästä eteenpäin. Kaipa se olisi aikuismaista ottaa asia puheeksi, mutta toisaalta asiasta voi myös vaieta. Onhan se mahdollista, että olen ymmärtänyt asian väärin, jolloin asiasta ei ole välttämätöntä keskustella.

Todennäköisesti se, miksi asia minua mietityttää johtuu siitä, että minulla on nuoruudessani jäänyt yksi suhde vähän vastaavalla tavalla "kesken". Aika usein olen huomannut ajatelleeni tätä rakkauttani ja en varmaan ole päässyt siitä kokemuksesta kokonaan koskaan yli.

Taidan nyt vaan odotella ja katsoa, kehittyykö tämä asia mihinkään. Jos asia alkaa minua enemmän vaivata, otan sen puheeksi, muuten taidan vaan jättää huoleni omaan arvoonsa.

ap

Vierailija
4/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itellä jäänyt yksi suhde vähän niinkuin kesken, kuten sanoit. Olen nainen siis. Nyt oon ollu 10v mieheni kanssa ja meillä on lapsia, viime aikoina ollaan tapeltu paljon ja meillä on mennyt huonommin. Silloin mulle alkoi nousemaan tuo entinen mieleen. Miehelleni en ole puhunut asiasta, en ole halunnut pahoittaa hänen mieltänsä. Järjestin työasioissa tapaamisen entiseni kanssa ja se tapaaminen kyllä avasi silmäni. Ei ollut tuo entinen ns edennyt elämässä ja muutenkin vaikutti tilanteensa samalta kuin yli 10v sitten. Eipä ole sen jälkeen tullut mietittyä, mitä jos... Ehkäpä sunkin kannattaa vaan luottaa, ettei tuo entinen ihan heti palaa mieleen ja vaikka joskus palaisikin, niin tyttöystäväsi ei häntä enää haluaisi :)

Vierailija
5/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain uskoa, että entinen on syystä entinen! Naisesi olisi tuon miehen kanssa jos olisi sitä todella halunnut! Voi myös olla, ettei ole sinulle kertonut todellista syytä.

Naisesi on sinun kanssasi, koska haluaa. Nyt itsetuntoa kehiin!

Vierailija
6/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole tulevaisuutta. Naisesi haikailee rikkaan alfan paksun paisuvaisen perään loputtomiin. Ei se minnekään häviä, pahenee vain.

Vierailija
7/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole tulevaisuutta. Naisesi haikailee rikkaan alfan paksun paisuvaisen perään loputtomiin. Ei se minnekään häviä, pahenee vain.

Senhän perässä ne naiset kaikki on

Vierailija
8/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskallanko suositella eroa, jos kerran olet rakastunut, mutta ehkä vähemmän kokenut ja lapseton nainen olisi sinulle sopivampi. Naisesi kuulostaa vähän säätäjältä, kun on yh ja muutamat suhteentyngät tuossa välissä ja vielä se kesken jäänyt rakkaus. Jos et ole vankka alfa, niin tuo nainen saattaa myöhemmin olla hieman epäröivä sinun suhteesi.

Vierailija
9/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oikeastaan teidän parisuhteen keskustelukulttuurista kannattaako asiaa ottaa puheeksi. Joillekin pareilla tämmöisestä asiasta on luonteva ja helppo puhua, toisille taas ei tulisi kuuloonkaan ottaa asiaa puheeksi.

Mun oli aikasemmassa parisuhteessa vaikee ottaa puheeks niitä asioita, jotka kaiveli mieltä ja se kaduttaa näin jälkeenpäin. Jatkossa aion olla avoimempi. Ainakin mulle parisuhde merkitsee sitä, että voi jutella kaikesta ja toiseen voi luottaa.

Vierailija
10/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskallanko suositella eroa, jos kerran olet rakastunut, mutta ehkä vähemmän kokenut ja lapseton nainen olisi sinulle sopivampi. Naisesi kuulostaa vähän säätäjältä, kun on yh ja muutamat suhteentyngät tuossa välissä ja vielä se kesken jäänyt rakkaus. Jos et ole vankka alfa, niin tuo nainen saattaa myöhemmin olla hieman epäröivä sinun suhteesi.

Siinäpä se, en minä erota halua, vaikka suhteemme ei muutenkaan täysin ongelmaton ole. Rakastunut olen kyllä ja juurikin siitä syystä haluaisin jatkaa. "Sopivampia" naisia varmaankin olisi saatavilla, mutta tämän minä haluan pitää.

ap

Vierailija
11/12 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu oikeastaan teidän parisuhteen keskustelukulttuurista kannattaako asiaa ottaa puheeksi. Joillekin pareilla tämmöisestä asiasta on luonteva ja helppo puhua, toisille taas ei tulisi kuuloonkaan ottaa asiaa puheeksi.

Mun oli aikasemmassa parisuhteessa vaikee ottaa puheeks niitä asioita, jotka kaiveli mieltä ja se kaduttaa näin jälkeenpäin. Jatkossa aion olla avoimempi. Ainakin mulle parisuhde merkitsee sitä, että voi jutella kaikesta ja toiseen voi luottaa.

Nykyisessä suhteessa puhutaan enemmän kuin edellisissä, mutta tätä asiaa en välttämättä itse halua ottaa puheeksi.

ap

Vierailija
12/12 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on kulunut tekemästäni keskustelunavauksesta. Tilanne ei ole juurikaan muuttunut, pystyn elämään asian kanssa, mutta en ole asiaa ottanut puheeksi.

Entisten suhteiden tapahtumat tulevat esille sivulauseissa tai sitten vain yhdistän asiat ja paikat mielessäni mm. tähän mieheen, joka minua vaivaa.

Enpä tiedä, tuleeko tilanne tästä miksikään muuttumaan. Järkevintä varmasti olisi yrittää selvittää asia ja puhua tuntemuksistani naiselleni, mutta en halua. Täytyy varmaan vaan yrittää unohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi