Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kolikon kaksi puolta, läheisyys ja seksuaalielämä ja toisinpäin
05.04.2016 |
"Minäkin olen nainen, ja ymmärrän omakohtaisella kokemuksella seksittä elämän olevan tuskallista, mikäli itsellä olisi haluja. Fyysinen kaipuu, täyttämättä jäävät tarpeet, pettymys, turhautuminen ja toistuvien torjuntojen murskaama itsetunto ovat myrkkyä."
Toisesta ketjusta bongattu viesti, jossa asia on tiivistetty. On seksi fyysistäkin, mutta parisuhteessa myös ennen kaikkea henkistä, siis rakastelua. Seksinpuute ei siis ole ensisijaisesti fyysinen juttu vaan puutetta läheisyydestä ja hellyydestä.
Miljoona terapauttiahan korostaa, että toimivassa parisuhteessa tulee olla läheisyyttä, intiimiyttä ja seksuaalielämää.
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mitähän tähän voi vastata? Itsestä tuntuu, että kärsin suhteessa siitä eniten, että en saa mieheltäni seksiä. Mutta sitten jos hän joskus pökkiikin minua, on se vaan hätäinen itsensä hoitelu ja jään entistä pettyneemmäksi. Eli minä, joka en ole edes kovin romanttinen, en kaipaa esileikkejä tai muita, tunnen järkyttävää tuskaa, kun jään tunnetasolla joka suhteessa huomiotta. Eli ehkä se on sittenkin totta, vaikka toisin luulin. Ehkä jopa impotentti mies, joka kuitenkin osoittaisi välittämistä ja yhteenkuuluvuutta muutoin, voisi olla parempi.