Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö muilla köyhillä tiukkaa ostaa aina lapselle vaatteita?

Vierailija
05.04.2016 |

Kun tuntuu että lapsi kasvaa hurjaa vauhtia ja jatkuvasti saa ostella vaatteita, kenkiä yms. Tuntuuko se kenenkään muun köyhän lompakossa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta vissiin?

Vierailija
2/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, olen hyvä kirppishaukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri, olen hyvä kirppishaukka.

Kirppiksiltä minäkin kaiken ostan, minkä vaan löydän. Silti rahat loppuu.

Vierailija
4/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu. Kirppiksiltä ei oikein enää löydä vaatetta 11-13-vuotiaille tytöille. Käytän alet hyväkseni ja ostan hinta-laatusuhteelta kelvollista, mikä kestää pesua ja käyttöä.

Vierailija
5/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, H&Mllä esim tosi edullisia vaatteita. Samoin facen ja Äityleiden kirppikset. Lapsellä ikää 7v, kooltaan 122/128. Talvivaatteet ostan yleensä käytetyt merkkivaatteet, nytkin ostin käytännössä käyttämättätömät merkkiulkovaatteet ensi talveksi alle viidellä kympillä. Kengät ostan uutena, ellei tule tyyliin käyttämättömiä vastaan jossain kirppiksellä. Ennakointi kannattaa tässäkin asiassa.

Vierailija
6/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ostanut sellaisia perusvaatteita kuten leggareita, t-paitoja, farkkuja, hameita, mekkoja, housuja jne. ennakkoon jos on ollut hyvä tarjous. Nytkin mulla on perusvaatteita jemmassa 140cm asti.

T.5

Vierailija
7/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ettei tuntuisi esim keskituloisen lompakossa lainkaan... kyllä ne meidänkin lapset kasvaa.

Vierailija
8/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löydä kirpparilta kyllä mitään vaikka lapsi vasta 8 v. Ilmeisesti tässä iässä vaatteet kuluu loppuun. Ostelen h&m:ltä jonkun verran, kyllähän se tuntuu vaikka töissä käynkin enkä virallisesti ole edes köyhä.

Vierailija
9/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaiken alennuksista, en koskaan ole maksanut täyttä hintaa ulkovaatteista tai kengistä. Tai no kerran oli pakko kun oli lähdetty reissuun eikä huomattu että yhdellä lapsella oli väärät kengät jalassa. Ostan laatua niissä vaatteissa jotka tiedän että voivat kestää lapselta toiselle (takit, puserot), en niin kallista taas esim. ulkohousuissa ja kesäkengissä joissa tiedän ettei kestä kuin yhdellä (poikia kaikki). Sisävaatehankinnat harkitsen tarkkaan, en osta vain koska "sai niin halvalla" tai muuten kivan näköinen, jos ei oikeasti ole tarvetta. Yllättävän moni vaate on jäänyt käyttämättäkin. Loppujen lopuksi aika vähillä vaatteilla pärjää alakoululainen poika joka ei sotke, ulkohousuja tosin kuluu. Kierrätän tietysti lapselta toiselle kaikki vaatteet, esim. t-paitoja on ostettu lähinnä vain esikoiselle, samoin pienempien vaatteita. Suurin kulutus näyttää olevan kokojen 110-130 välillä, siinä on aktiivisin rymykausi.

Vierailija
10/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne printtivaatteet ostamatta. Niissä maksaa extraa se lisenssi, yleensä ne on disneyn vaatteita. Perus yksiväriset vaatteet edullisempia. Farkut tulevat edullisemmaksi kuin legginsdit pitkässä juoksussa, koska farkut kestävät enemmän. Leggarit siis kotivaatteiksi. Vanhoista farkuista voi tuunata hameita tai shortseja (ei minishortseja vaan vähän pidempiä). Vaatteita voi paikata ja niihin voi hommata kivoja paikkoja jotka personoi vaatteita.

Ei huuhteluainetta vaatteisiin, lasta opastetaan siihen että vaatteet ei ole ilmaisia ja niitä kohdellaan kunnioituksella. Eli ulkoleikkeihin käydään vaihtamassa kotona pihavaatteet, ei mennä uusissa kouluvaatteissa leikkimään.

Vierailija
11/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tiukkaa, kun lapset oli tarhaikäisiä. Ostettiin kaikki kirpparilta, alesta, tai sitten netistä. Myös vaatteiden paikkaus on tullut tutuksi. Tarkkana pitää olla, paikka voi maksaa saman verran kuin uusi vaate alessa. Mutta olen hyödyntänyt siinäkin kirppareita. Kaikenlaisia nauhoja, pitsejä, vanhoista takeista voi irrottaa ommellut merkit talteen ym.

Yksi asia on, missä ei kannata ostaa halpaa: osta esikoisella aina merkkikumpparit, toinen talvihaalarit. Ne kestää seuraavallekin. Sen sijaan halpikset hajoaa parissa kuukaudessa.

(Kalusteet on mulla melko lailla puuta ja metallia, 50-lukua ja sellaista. Saa samalla hintaa ja halvemmallakin, kuin kaluste- ja lastulevyä. Ja voi maalata parinkympin pöntöllä tai metallimaalilla.)

Vierailija
12/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hyvätuloisia mutta kyllä ne vaatehankinnat meijänkin kukkarossa tuntuu jos pitää väkisin ostaa aina uutta ja merkkiä. Kirppiksiltä en jotenkin saa ostettua kovin paljoa vaatteita mutta nyt oon löytäny vähänkäytetty-palvelun josta oon tilannu 2 kertaa ja useamman vaatteen kerralla. On ollu loistava!

Sit lisäks kun ostan uutena niin ostan lähes kaiken tarjouksista. Ja ostan isompaa kokoa jos oikeen halvalla löytyy. Näitä tarjouksia on KOKOAJAN ja vieläpä tosi hyviä sellaisia.

Mullakin on tutuissa yks pariskunta joilla sitä rahaa ei todellakaan oo ylimääräistä ja ne ostaa kaiken lapsilleen uutena ja usein normihintaan. Lisäksi niillä on jokaiselle lapselle mm.3 talvihaalaria ja samoin välikausihaalareita ja kaikkea muutakin tuntuu olevan hirveet määrät. Sit itketään aina "kun jotain pitää taas ostaa. Meijän lapsilla on mm. niitä ulkoiluvaatteita vaan se yks kpl ja uusi ostetaan tarvittaessa jolloinka vanha siis ei enää käy. Eipä mee säilytykseenkään tilaa.

Ja lisäks vielä että monista kaupoista saa nykyään superhalvalla ihan normihintaankin uutta lastenvaatetta.

Vierailija
13/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee. Pojat 10- ja 13-vuotiaat. Kirpparilta löytyy vaatetta harvoin riittävän ehjänä ja siistinä, kaikki ostan mitä vastaan tulee. Alennusmyynneistä yritän ostaa paljon ja tietysti kierrätän veljeltä toiselle. Silti on joskus tiukkaa, meillä pojat kuluttavat vaatetta vieläkin puhki, etenkin housuja. Kengät on entiset yhden kesän jälkeen osti kalliimpaa tai halvempaa. Tällä viikolla olis pakko lähteä ostamana takkia, lenkkaria, t-paitaa jne. Hirvittää jo nyt rahanmeno koska euroakaan ei olisi laittaa nyt vaatteisiin. Auton korjaus vei säästööt.

Vierailija
14/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, hyvin varakas, hänellä on 2 poikaa. Toinen 4 v vanhempi ja toinen 2 v. Parin kk välein saan heiltä muovipussin. Nuorempi ei halua veljensä vanhoja vaatteita, joten meille tulee kaikki, mukana virheostokset ja valtaosa lahjoista, siis vaatelahjoista.

Annan kummallekin pojalle isomman jutun kerran vuodessa, esim tänä vuonna Lintsille rannekkeet ja 4 leffalippua. Nämä taas sain kaikki lahjuksina.

Kun lapseni on käyttänyt vaatteet, saan vielä rahaa lastenvaatekirppiksellä.

Vierailija
15/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapsi on pienikokoinen tyttö, jolla kasvu on ollut maltillista. Vaatteet menevät yleensä sen pari vuotta. On nyt vähän yli 140 ja kasvaa enää n 20 cm korkeintaan. 

Ostan tarjouksista, koska kirppikseltä ei enää löydy mitään ja sitten pyydän kummilta jonkun tietyn vaatteen (ei kallista). Joitakin vaatteita lapsi on saanut/ostanut luokkakaveriltaan, jotka ovat isokokoisempia.

Olipa itse eilen ostanut kirppikseltä 1 euron siistin t-paidan. :) 

Vierailija
16/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tekeekö muilla köyhillä tiukkaa ostaa aina lapselle vaatteita?"

Kannattaa jättää kasvunvaraa. Ei tee tiukkaa.

Vierailija
17/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ollessa pieniä löytyi kirppareilta mukavasti vatteita pikkurahalla. No ulkoiluhousuja joutui tietenkin uutena ostamaan - mutta odotapa kun kasvavat teini-ikään. Silloin ei mitkään kirpparivaatteet enää kelpaa, vaan pitää olla merkkivaatetta. Siinä sitä rahaa vasta palaakin. Kun samalla muutkin menot kasvavat hurjati !

Toivottavasti rikastut siihen mennessä!

Vierailija
18/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on vasta 2-vuotias ja käyttää vaatekokoa 98/104. En enää löydä hänelle vaatteita käytettynä. Kierrän kirppareita ja kaikki hyllyt on täynnä vauvanvaatteita. Facebookin kirppistä en ehdi kytätä kaiken päivää joten sieltäkin menee sivu suun ne parhaat vaatteet. Muutenkin noissa pyydetään usein kamalaa ylihintaa käytetyistä vaatteista. Eli uutena ostan lähes kaiken, onneksi on h&m joka ei ihan niin paljoa kirpaise opiskelijan lompakkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi