Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hoitaja ihmettelee: MIKSI vanhemmat eivät ota lastensa sairastumista vakavasti?

Vierailija
05.04.2016 |

jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai
jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"

tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(

KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.

Kommentit (530)

Vierailija
1/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset jopa kertovat, että äiti/isä antoi lääkkeen aamulla! Sitten kun vaikutus lakkaa, kuume nousee ja soitamme vanhemmille,he ovat " yllättyneitä " koska Jani-Petterihän oli ihan terve aamulla hoitoon tuodessa!

Vierailija
2/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sorry vaan, en tullu eilen enkä tuu tänään. Siivoilkaa vaan nyt ne yrjöt ja menkää töihinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan kannattaa katsoa ympäröivää maailmaa - todennäköisin syy lienee työnantaja. Minulta vaadittiin mm. astmakohtauksen ennustamista etukäteen, vaikka se että olin lapsen kanssa yön sairaalassa, ei edes vaivannut työnantajaa mitenkään.

Ja ei, en ole vienyt sairasta lasta hoitoon, mutta voin kuvitella, että joku ahdingossa niin tekee.

Vierailija
4/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
5/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tunteettomat ja välinpitämättömät vanhemmat voi tehdä noin. Lapsiparat.

Vierailija
6/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vanhempi ei voi olla kirurgi tai lentoperämies. Kunnon vanhempi on kotona odottamassa, josko päikystä vaikka soitettaisiin.

Vierailija
7/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

Teillä on varaa palkata hoitaja kotiin.

Vierailija
8/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että hoitolapsillasi on sosiopaattivanhempia.

Ja sori kun en sen yhden kerran päässyt ihan heti lähtemään, mutta lapsen isä oli Espoossa julkisten varassa, ja minä en voinut jättää ratikkaa ilman kuljettajaa.

Melkoinen hulabaloo saatiin kyllä yhdestä löysästä kakasta aikaan silloin.

Vierailija
9/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen päätät? Ja vähän vaikea sitä hoitajaa on siihen hätään sen kummemmin palkata.

Vierailija
10/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen opettajana saman ilmiön, mutta hieman eri tavalla. Koulussa on jatkuvasti teinejä, joilla on milloin mitäkin hoitamatonta terveydellistä vaivaa.

Vierailija
11/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen opettajana saman ilmiön, mutta hieman eri tavalla. Koulussa on jatkuvasti teinejä, joilla on milloin mitäkin hoitamatonta terveydellistä vaivaa.

Kuten mitä? Meillä on lapsilla vakuutukset ja hammasoionnat on maksettu yksityiselle. Jos oltaisiin kunnallisen terveydenhoidon varassa, lapset olisi ristihampaisia ja toinen köhisi edelleen astmaa, jota julkinen puoli ei tunnistanut.

Vierailija
12/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikiksi arkipäiviksi siltä varalta että päiväkodista soitetaan yllättäen? Melko tyyristä toi lasten hankkiminen.

Vierailija
13/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ on 100 km kotikaupungistamme ja kulkee julkisilla, itse teen kesäisin maastotöitä 150 km päässä ja sinne kuljetaan kimppakyydillä. Jos sellaisessa tilanteessa soitetaan että tulkaa hakemaan, niin kyllä siinä tovi menee.

Vierailija
14/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen päätät? Ja vähän vaikea sitä hoitajaa on siihen hätään sen kummemmin palkata.

Jonkinlainen tilanteiden ennakointi on nykyvanhemmilta täysin hukassa, oltiin sitten korkeastikoulutettuja tai ei. Vinkkinä:moni voisi ottaa jo etukäteen harkintaan, että mitä tämänlaisessa tilanteessa tehdään, jos kumpikaan ei pääse hakemaan.

Vierailija
15/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikyn täti onneksi lähtee siltä seisomalta hakemaan kullannuppuaan ja jättää toisten lapset yksin, jos ei muita paikalla ole. Vai?

Vierailija
16/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? Meillä on lapsilla vakuutukset ja hammasoionnat on maksettu yksityiselle. Jos oltaisiin kunnallisen terveydenhoidon varassa, lapset olisi ristihampaisia ja toinen köhisi edelleen astmaa, jota julkinen puoli ei tunnistanut.

Mikä tämän viestin pointti oli? "Nokun meidän irmapetterillä on vakuutukset viimeisen päälle niin tottakai muillakin on, vai oottekste muka jtn köyhiä joilla ei oo varaa vakuuttaa lapsiaan ja käyttää niitä yksityisellä hampaiden oionnassa?"

Vierailija
17/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen hätään vaan pysyvästi. Perhepäivähoitaja.

Vierailija
18/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sen perhepäivähoitajan lapsi sairastuu?

Vierailija
19/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen tilanteiden ennakointi on nykyvanhemmilta täysin hukassa, oltiin sitten korkeastikoulutettuja tai ei. Vinkkinä:moni voisi ottaa jo etukäteen harkintaan, että mitä tämänlaisessa tilanteessa tehdään, jos kumpikaan ei pääse hakemaan.

Oletko täysi idiootti???? Vaikka olisi kymmenen hoitajaa varalla, nämä voi olla muissa menoiss kiinni keskellä arkipäivää. Ainoa tapa taata että olisi aina päivystäjä viiden minsan päässä, olisi maksaa päivystyksestä 24/7.

Ja tajuat kai ettei sieltä ratikasta tai avoaydänleikkauksesta myöskään voi lähteä rimpauttelemaan niitä hoitajia läpi.

Vierailija
20/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pph? Yhtä lailla sieltä pitää kipeä lapsi hakea pois.