Onko se 4000e/kk nyt muka niin iso palkka oikeasti?
Kysynpähän vaan... Olen lopultakin pitkän työuran jälkeen pikkuhiljaa saavuttanut tämän palkkatason. Mielestäni tämä ei kuitenkaan mikään erityisen hyvä palkka ole. Käteen jää 2700, josta maksan kalliin vuokran(iso perhe, emme pysty riittävän suurta omistusasuntoa maksamaan), ruuan, harrastukset, sähkön, veden, kännykät ja liittymät, auton, lomamatkat, lelut, kodin hankinnat (sisustus tms) ja kaiken muun taivaan ja maan väliltä. Ei voi kun ihmetellä miten pärjäsimme silloin, kun palkka oli vielä paljon pienempi...
Mites te muut pärjäilette?
Älkää tulko jeesustelemaan siitä, miten tienaatte 500€/kk nyhyynyhyy ja silti pärjäätte hyvin...ette pärjäisi näillä menoilla.
Menoja voisi toki hieman kiristää, mutta priorisointi on hankalaa. Varsinkaan lapsilta en haluaisi ottaa pois...
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä LAURA RÄTYJÄ liikkeellä..
Toivoisinkohan sinulle....pienempää vai suurempaa vastoinkäymistä.
No, kyllä se sinun vielä saavuttaa.
Mulle kannattaa toivoa megaluokan vastoinkäymistä, koska elämä on ollut yli puolet kestostaan täynnä keskisuuria ja suurehkoja vastoinkäymisiä. Tälläkin hetkellä, eli pienempi vastoinkäyminen ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 euron kk-palkan saa jokainen duunari kasaan alalla kuin alalla, kun tekee vuorotyötä ja viikonlopputyötä.
Useimmissa julkisen sektorin hallintotöissä, joita tässä maassa on paljon, lähtötaso on 4000 euroa kk.
Onko tuo 4000e pääkaupunkiseudulla? Täällä pohjoisempana palkat duunareilla on ennenminkin sen 2500e. Onnellinen on se joka tienaa enemmän. Ja suurinosa ei saa tuotakaan. Naisten palkat vaikka olet kouluttautunut on kuitenkin lähempänä sitä 2000e. Perhepäivähoitajalla vieläkin huonompi vaikka täysmäärä lapsia.
mä asun Seinäjoella ja tienaan 2-vuorotyössä elintarvikealalla noin 4600 €/kk
palkkani itse asiassa nousi lähes tonnilla kun muutimme Hgistä viitisen vuotta sitten, sama homma miehen palkan kanssa
Tehtaissa duunaritkin saattaa joskus tienata hyvin, mutta ei terveydenhoidossa,eikä kaupan- tai palvelualalla. Monet pienet työnantajat ei vois tuollaisia palkkoja maksaa, vaan konkka tulisi heti. Olet todella etuoikeutettu suurine palkkoinesi, mutta se ei ole tavallista suomalaiselle duunarille.
mitään ei tosin saa ellei itse pyydä....
Ei kai täällä nyt kukaan oikeasti toiselleen vastoinkäymisiä tahdo, mutta ap ei oikeasti ole rahallisesti mielestäni pulassa. Jos muita vastoinkäymisiä onkin, niin raha-asiat ainakin ovat kohtuukunnossa. Mietit vain menojasi, selität lapsillesi tilannetta (ottaen huomioon lasten iän) ja pärjäät kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, mulla on 5000 brutto ja netto 2900.-. Toki tuohon nettoon vaikuttaa autoetu, mutta kuitenkin.
Tuohon nettoon tulee tosin vielä päivärahat n. 500.-/kk. Eli 3400.- - 3500.- jää siis käteen. Bonuksien kanssa tienasin 80.000.- vuonna 2015 bruttona, ihan hyvä, mutta netto on ihan perseestä.
Bonukset maksetaan Joulukuussa, eli Joulukuun palkka onkin sitten yleensä aika järjetön. 65.000 brutto lomarahoineen ja bonus 15.000.- brutto.
Ei nämä tajua sitä, että 4000e palkasta jää käteen ehkä 200-300e enemmän kuin 3000e palkasta. Ja 3000e palkasta ei käytännössä jää juurikaan enempää kuin 2000e palkasta, jos on päivähoitomaksuja tms.
Näin meidän Suomi motivoi palkansaajia, samaan aikaan kun sijoittajahuijarit tienaavat miljoonia lähes nollaverolla. Kadehtikaa vaan toistenne palkkoja!
Mainospostin jaosta saan (työmarkkinatuen päälle ) n. 127/kk eli yli kahden vuoden ansio toi olis mulle....Revi sitten siitä. Ne tuhansia euroja kuussa hankkivat kyllä kiukuttelee ja soittaa lehtitalolle jakeluun heti jo aamulla ei paikallislehti ole laatikossa,oli sitten -30 pakkanen päällä tai kaatosade menossa..Kymmeniä kilometrejä kuukaudessa täydessä lastissa ajan ja satoja kiloja lehtiä lajittelen ja kotonani taittelen ja niputan ja täytän niillä laukut . Olis EDES se hallituksen lisäansioista lupaama 300,mutta palkka on jo monta vuotta ollut ihan sama. Lopputiliä en voi kuitenkaan ottaa,sillä heti menis työkkärit poikki ja harkintaan. Elä siis aivan toisessa maailmassa-'lasilattian alla'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, mulla on 5000 brutto ja netto 2900.-. Toki tuohon nettoon vaikuttaa autoetu, mutta kuitenkin.
Tuohon nettoon tulee tosin vielä päivärahat n. 500.-/kk. Eli 3400.- - 3500.- jää siis käteen. Bonuksien kanssa tienasin 80.000.- vuonna 2015 bruttona, ihan hyvä, mutta netto on ihan perseestä.
Bonukset maksetaan Joulukuussa, eli Joulukuun palkka onkin sitten yleensä aika järjetön. 65.000 brutto lomarahoineen ja bonus 15.000.- brutto.
Lisäksi yritys on ottanut rahastoon sijoitettavia ylimääräisiä rahoja, joita on nyt kasassa siellä n. 100.000. Niistäkin pääsen nauttimaan halutessani muutaman vuoden päästä. Tuolloin bruttoni bonuksineen ja päivärahoineen on n. 8250.- ja käteen jää oletettavasti vaivaiset n. 5000.-/kk netto. Mutta kyllä tuolla sitten jo pärjää, vaimolle jää vajaa 3000.-/kk ja lapset ovat tuolloin lentäneet pesästä OKT velaton, eli kahdelle ihmiselle 8000.-/kk, netto. Pärjää kyllä. Talo vielä myyntiin n. 400 teur ja pienempään esim. rivariin, niin jäähän siitäkin sitten parisataa tuhatta. kyllä nuo eläkepäivät sitten ovat aika hyvällä mallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 euron kk-palkan saa jokainen duunari kasaan alalla kuin alalla, kun tekee vuorotyötä ja viikonlopputyötä.
Useimmissa julkisen sektorin hallintotöissä, joita tässä maassa on paljon, lähtötaso on 4000 euroa kk.
Onko tuo 4000e pääkaupunkiseudulla? Täällä pohjoisempana palkat duunareilla on ennenminkin sen 2500e. Onnellinen on se joka tienaa enemmän. Ja suurinosa ei saa tuotakaan. Naisten palkat vaikka olet kouluttautunut on kuitenkin lähempänä sitä 2000e. Perhepäivähoitajalla vieläkin huonompi vaikka täysmäärä lapsia.
mä asun Seinäjoella ja tienaan 2-vuorotyössä elintarvikealalla noin 4600 €/kk
palkkani itse asiassa nousi lähes tonnilla kun muutimme Hgistä viitisen vuotta sitten, sama homma miehen palkan kanssa
mitään ei tosin saa ellei itse pyydä....
En usko että Itikka maksaa noin paljon duunarille vaikka tekis ympärivuorokauden.
Tässä puhutaan nyt varmaan Atriasta, eikö? Mun inssiksi opiskeleva poika oli siellä toissakesänä kesätöissä hihnalla ja välillä leikkaamossakin, ja kyllä siellä todella hyvät liksat on, 28 €/h. Urakkaa sai painaa niin paljon kuin halusi, vaikka yötä päivää. Tilanne saattaa nyt Venäjä-keissin jälkeen olla toinen, mutta Atrialla on kuulemma aina maksettu erittäin hyviä palkkoja.
Nää teurastamot on sellaisia työpaikkoja,että niihin ei kaikista ole, vaikka palkka olisi mikä. Minulle ei niin paljoa maksettaisi,että menisin työksenä tappamaan eläimiä. Tainnuttamaan pieniä lampaita ja älykkäitä possuparkoja. Enkä ikinä leikkaisi niitä palasiksi. Eipä käy kaikille tuollaiset tappopaikat työpaikoiksi. Mielummin elän vähemmällä, kun hankin elantoni tappamalla viattomia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama palkka ja puolet suunnilleen jää säästöön. Toki niillä säästöillä ostetaan vaatteita, autonhuoltoja ja huveja, mutta kuitenkin....
Mä olen varmaan tehnyt erilaiset kulutusvalinnat: omistusasunto/okt, 1 lapsi, lapsen harrastuskulut n. 200/v... ja perheessä 2 palkansaajaa, tosin minua pienempituloisempi.
Meitä on 4 lasta ja minä. On ollut hieman haastavaa hankkia omistusasuntoa yksinään. Ap
Tuohon päälle elarit ja lapsilisät niin outoa ettei voi omaa ostaa.
Ei se ole. Vasta kun pääset jonnekin 8000e palkoille voidaan alkaa puhua, että olet oikeasti paljon paremmassa asemassa kuin joku 3000e tienaava. Kateusverotus hoitaa.
p.s. Tienaan itse 3500e ja tiedostan hyvin, että tämä on se loppuelämän elintaso niin kauan kun töitä riittää. Paremmasta turha haaveilla, kiitos kateusverotuksen.
Alkupalkkani vastavalmistuneena oli 2500e, nykyään tienaan 4500e ja olen aika lailla palkkamaksimissa tällä alalla, poislukien esimiestyöt.
Nettopalkka on kasvanut vastaavasti 2000e->2750e. Huikeaa, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän autoedulla on tuossa palkassasi suuri merkitys. Vertaa siihen, että säästäisit pääoman palkastasi tai maksaisit autolainaa sekä maksaisit auton kulut nettopalkastasi.
Vierailija kirjoitti:
Alkupalkkani vastavalmistuneena oli 2500e, nykyään tienaan 4500e ja olen aika lailla palkkamaksimissa tällä alalla, poislukien esimiestyöt.
Mikä ammatti/työtehtävä? Monella alalla palkka ei nouse yhtään ja toiset työtehtävät vaatisivat uutta tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti/työtehtävä? Monella alalla palkka ei nouse yhtään ja toiset työtehtävät vaatisivat uutta tutkintoa.
Tekniikan alan opetustyö.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä tajua sitä, että 4000e palkasta jää käteen ehkä 200-300e enemmän kuin 3000e palkasta. Ja 3000e palkasta ei käytännössä jää juurikaan enempää kuin 2000e palkasta, jos on päivähoitomaksuja tms.
Näin meidän Suomi motivoi palkansaajia, samaan aikaan kun sijoittajahuijarit tienaavat miljoonia lähes nollaverolla. Kadehtikaa vaan toistenne palkkoja!
Nomutta onhan se hienompaa sanoa tienaavansa 4000€ kuin 2000€ :D
Samoilla tuloilla 4000e/kk, olen omistusasuntoa maksellut tarpeeksi niin käy maksettu osuus asunnosta vakutena sijoitusyksiöön. Ja edelleen toiseen sijoitusasuntoon ja sen maksaakin vuokralaiset.
Näin saat minkä tahansa vakituisen työn palkan hiukkasen suuremmaksi ku tulevaisuushorisontti on 10 vuotta ja enemmän. Ensin siis omistusasunto. Ja riskinottokykyä.
Vierailija kirjoitti:
Tälle miljoona peukkua!!!!
Pelkillä palkkatuloilla ei kukaan rikastu, poislukien nämä monien kymmenien tuhansien jättipalkat. Keskituloiset ovat aika lailla samassa veneessä, menoista tinkiminen on ainoa tapa saada enemmän. Ja kuitenkin sitä luulisi, että se joka sen esim. 4000e tienaa on vastuullisemmassa ja vaativammassa työssä kuin se joka tienaa sen reilut 2000e.
Onhan se iso palkka. Itse saan nettona käteen 1450 € kk jolla maksan asuntolainaa (en asu pk seudulla) ja muut menot. Säästöjä ei meinaa kuitenkin jäädä ja niitä on kertynytkin lähinnä veronpalautuksista. Mulle tuo 2700 € on omaisuus. Jos saisin saman käteen kuin ap voisin säästää kk nykyisillä menoillani 1250 € kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomessa ihan Kanta-Hämeen alueella teollisuuden duunarien palkat alkavat 10€ ja parhaat ovat 14€ luokkaa. Lisistä kertyy vähän lisää mutta jokainen tajuaa että jostain 20€ yölisästä 10 € ei hirveitä kerry. Duunarien palkat eivät ole nousseet käytännössä 10 v muuta kuin parikymmentä centtiä tunti eli reaalipalakt ovat laskeneet. Lisäksi ylityökorvauksia ei saa prosentteina kuin joskus harvoin vaan ne korvataan 1/1. Jos teet ylitöitä 100 t ja et saa sitä korotettuna niin tajuatko kuinka iso palkanalennus se on.