Muita joiden vuosibrutto vain 30 000 ja miettivät lapsen hankkimista?
Voiko näillä tuloilla hankkia lasta? Entä paljonko saisi äitiysrahoja yms? Sen laskurin mukaan pitäisi vähennyksien jälkeen laskea, tarkoittaako se kaikkia vähennyksiä? Eli 23k bruton mukaan? Silloinhan saatavat rahat ovat ihan itkettävän pienet! Voiko joku laskea mulle paljon saisin kuukaudessa?
En haluisi kokonaan luottaa miehen tuloihin, vaan saada myös itse tuloja. Mutta olen pian jo 30, voinko jäädä enää odottamaan parempi tuloja?! Siihen menisi noin neljä vuotta, mutta nousu olisi noin 10 tuhatta vuodessa eli aika paljon... Ajatuksia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun tulot koostuu
Pelkästä kk palkasta. Mulla on vuoden soppari, määräaikainen jota kyllä uusitaan aina ettei tuu katkoja. Mutta ei vakinaista. Sekin mietityttää. Ap
Ai siis pelkästään omat tulosi on 30k ja miehesi vielä päälle vai?
Suurin osa naisista tekee lapsia vaikka tulot ovat paljon pienemmät. Tulevaisuudesta ei voi koskaan tietää, voit joutua työttömäksi, sairastua vakavasti tai mies voi jättää. Kannattaa mielummin pohtia vaikka noita asioita, pärjäätkö silloin lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mies on tosi hyvätuloinen, mutta ei se nyt tähän asiaan kuulu, koska haluan itse tienata ja maksaa lapseni menot, ainakin osan niistä. En kestä ajatusta, että eläisin miehen rahoilla. Nykyinen asuntommekin on tällä hetkellä minun omistuksessa. Ap
Meillä on yhteiset bruttotulot vuodessa nuo ja on yksi lapsi. Hän on jo kouluikäinen. Minusta yhden lapsen kanssa näillä tuloilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista tekee lapsia vaikka tulot ovat paljon pienemmät. Tulevaisuudesta ei voi koskaan tietää, voit joutua työttömäksi, sairastua vakavasti tai mies voi jättää. Kannattaa mielummin pohtia vaikka noita asioita, pärjäätkö silloin lapsen kanssa.
Niin tätä juuri tarkoitin, haluan olla varma että pärjään myös itse. Siksi mietin pitäisikö jäädä vain odottamaan parempaa palkkaa ja säästää vaikka 50 k käteisvarat. Toisaalta vanhenen siinä samalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mies on tosi hyvätuloinen, mutta ei se nyt tähän asiaan kuulu, koska haluan itse tienata ja maksaa lapseni menot, ainakin osan niistä. En kestä ajatusta, että eläisin miehen rahoilla. Nykyinen asuntommekin on tällä hetkellä minun omistuksessa. Ap
Kai nyt isä oman lapsensa elatuksesta huolehtii, jos lapsen itsekin haluaa.
Minulla bruttotulot 38000 € vuodessa (miehellä vähän enemmän) ja silti mietin onko minulla nyt varaa hankkia lapsi.
En kuluta rahaa älyttömästi ja säästöönkin jää aina ihan ok:sti rahaa, mutta jos lapsi tulee, niin säästöjen kertyminen kyllä loppuu ja vähän niistä pitää kyllä lainatakin kotona ollessa.
Ja ikä tulee ehkä vastaan piakkoin,olen jo vähän yli 30 v. Mutta rn vain halua samanlaista kituuttamista kuin omilla vanhemmillani oli kun me lapset olimme pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty itse hoitamaan lastasi ja tienaamaan ellei sinulla ole laiskaa rahaa riittävästi (miljoona). Muussa tapauksessa joko yhteiskunta maksaa tai miehesi maksaa. Ehkä sun ei kannata hankkia lapsia, jos koet sen hirveän suureksi ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset bruttotulot vuodessa nuo ja on yksi lapsi. Hän on jo kouluikäinen. Minusta yhden lapsen kanssa näillä tuloilla pärjää.
Oho, selvä. Onko asunto jo maksettu vai miten mahdollista? Ap
Mietit aivan vääriä asioita, keskity olennaiseen.
Vaikutat kummalta. Sulla on jotain ihme stressiä nytten... Harkitse terapiaa tm rentouttavaa ennenkuin hankit lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä? Nythän miehesi elää sinun rahoilla jos kerran asunto on sinun. Ja lapsen kuluista maksaa enemmän se joka tienaa enemmän.
Mutta älä tee lasta. Niin on paras kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla bruttotulot 38000 € vuodessa (miehellä vähän enemmän) ja silti mietin onko minulla nyt varaa hankkia lapsi.
En kuluta rahaa älyttömästi ja säästöönkin jää aina ihan ok:sti rahaa, mutta jos lapsi tulee, niin säästöjen kertyminen kyllä loppuu ja vähän niistä pitää kyllä lainatakin kotona ollessa.
Ja ikä tulee ehkä vastaan piakkoin,olen jo vähän yli 30 v. Mutta rn vain halua samanlaista kituuttamista kuin omilla vanhemmillani oli kun me lapset olimme pieniä.
Niin tätä juuri mietinkin. Että vaikka nyt on säästöjä niin kyllähän ne hupenee jos käteen tulee vaan joku 1400 e kk! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on yhteinen, ei sun. Miehen KUULUU maksaa isompi osuus kaikista kuluista sun vanhempainvapaan aikana, jos lapsi on yhteinen päätös. Sun tulot tippuu vauvan takia. Vauva on yhteinen. Yhteinen myös taloudellisesti. Älkää menkö tuohon "haluan olla itsenäinen ja maksaa kaiken itse"-halpaan!!! Lapset ei ole äidin projekti, äidin kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko käyttää miestä jonain siitoseläimenä? Jos hän on isä, on hänellä oikeus ja velvollisuus osallistua lapsen elämään, myös elatukseen. Ei ole lasta kohtaan oikein, että hän on vain äidin projekti.
Vierailija kirjoitti:
Mietit aivan vääriä asioita, keskity olennaiseen.
Häh kyllähän toimeentulo on tärkein asia?! Meillä on muut asiat kyllä kunnossa. Ainoastaan noi omat tulot mietityttää. Ap
Riippuu asuinpaikasta, velkojen määrästä, omista kulutustottumuksista, mukavuudenhalusta ja siitä millaiseen elämäntyyliin on tottunut ja onko siitä valmis joustamaan.
Meillä tulot 24t ja 28t, eli molemmat matalapalkkaisilla aloilla. Tosin käytössä vain yksi auto ja asuntolainaakin on varsin maltilliset 65t jäljellä. Nykyään ei juuri turhia ostella ja ruuat valmistetaan itse. Säästöjä oli muutamia tuhansia ennen lasta ja nyt olen kotihoidontuella lapsi 13kk. Hyvin ollaan pärjätty ainakin vielä. Hyvää on se, että molempien työt on vakituisia ja mulla on mahdollisuus käydä tekemässä "keikkaa" vaikka ihan muutama päivä jos on rahallisesti tiukempi kuu tulossa.
Jos lapsen tahdot niin eiköhän kohta kannata ikäsi puolesta päätöksiä tehdä.
Jätä lapsi tekemättä, et ole siihen selvästikään valmis. Anna asian hautua pari vuotta.
Mistä sun tulot koostuu