Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden vuosibrutto vain 30 000 ja miettivät lapsen hankkimista?

Vierailija
03.04.2016 |

Voiko näillä tuloilla hankkia lasta? Entä paljonko saisi äitiysrahoja yms? Sen laskurin mukaan pitäisi vähennyksien jälkeen laskea, tarkoittaako se kaikkia vähennyksiä? Eli 23k bruton mukaan? Silloinhan saatavat rahat ovat ihan itkettävän pienet! Voiko joku laskea mulle paljon saisin kuukaudessa?

En haluisi kokonaan luottaa miehen tuloihin, vaan saada myös itse tuloja. Mutta olen pian jo 30, voinko jäädä enää odottamaan parempi tuloja?! Siihen menisi noin neljä vuotta, mutta nousu olisi noin 10 tuhatta vuodessa eli aika paljon... Ajatuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua maksaa mitään, niin ilmeisesti ei halua lastakaan. Vaihda mies sellaiseen, joka haluaa lapsen. Lapsella on oikeus syntyä toivottuna myös isän puolelta. 

Vierailija
22/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi menot? Kuulostaapa oudolta. Eikös paremminkin 'lapsemme'? Et taida olla hirveän sitoutunut parisuhteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan, riippuen tietenkin asumiskustannuksista ja miten olet valmis rahatilanteen miehen kanssa jakamaan. Lapsi tuo yllättäviä menoja mutta tosiaan moni paljon pienemmillä tuloilla oleva tekee myös lapsia huoletta ja on perusjuttuja mitä tarjota. Suosittelen tosin ajattelemaan yhteistuloja ja sitä kautta yhteistaloutta, silloin teidän tulot ovat 70 000? 80 000? vuodessa. Kyllä sillä lapselle saadaan kaikki kehittävä ja tarpeellinen :)

Vierailija
24/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietit aivan vääriä asioita, keskity olennaiseen.

Häh kyllähän toimeentulo on tärkein asia?! Meillä on muut asiat kyllä kunnossa. Ainoastaan noi omat tulot mietityttää. Ap

Teillä on toimeentulokin kunnossa. Mies tienaa hyvin.

Vierailija
25/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis pelkästään omat tulosi on 30k ja miehesi vielä päälle vai?

Niin. Mies on tosi hyvätuloinen, mutta ei se nyt tähän asiaan kuulu, koska haluan itse tienata ja maksaa lapseni menot, ainakin osan niistä. En kestä ajatusta, että eläisin miehen rahoilla. Nykyinen asuntommekin on tällä hetkellä minun omistuksessa. Ap

Et pysty itse hoitamaan lastasi ja tienaamaan ellei sinulla ole laiskaa rahaa riittävästi (miljoona).  Muussa tapauksessa joko yhteiskunta maksaa tai miehesi maksaa.  Ehkä sun ei kannata hankkia lapsia, jos koet sen hirveän suureksi ongelmaksi.  

Häh onko muilla äideillä vai miljoona taskussa? Miksei saisi ajatella tuloja jos suunnittelee lasta?? En halua lapsen kärsivän köyhyydestä. Ap

Vierailija
26/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteiset bruttotulot vuodessa nuo ja on yksi lapsi. Hän on jo kouluikäinen. Minusta yhden lapsen kanssa näillä tuloilla pärjää.

Oho, selvä. Onko asunto jo maksettu vai miten mahdollista? Ap

Ei ole. Maksamme vielä 5v asuntolainaa 800€/kk, kyllä sitä vaan pärjää.ap

Vierailija
27/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh kyllähän toimeentulo on tärkein asia?! Meillä on muut asiat kyllä kunnossa. Ainoastaan noi omat tulot mietityttää. Ap

Älä tee lasta, et vielä tarpeeksi kypsä siihen.

Vierailija
28/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mies on tosi hyvätuloinen, mutta ei se nyt tähän asiaan kuulu, koska haluan itse tienata ja maksaa lapseni menot, ainakin osan niistä. En kestä ajatusta, että eläisin miehen rahoilla. Nykyinen asuntommekin on tällä hetkellä minun omistuksessa. Ap

Et pysty itse hoitamaan lastasi ja tienaamaan ellei sinulla ole laiskaa rahaa riittävästi (miljoona).  Muussa tapauksessa joko yhteiskunta maksaa tai miehesi maksaa.  Ehkä sun ei kannata hankkia lapsia, jos koet sen hirveän suureksi ongelmaksi.  

Häh onko muilla äideillä vai miljoona taskussa? Miksei saisi ajatella tuloja jos suunnittelee lasta?? En halua lapsen kärsivän köyhyydestä. Ap

Oletko jotenkin vajaa, kun et halua ottaa lapsen isän tuloja huomioon?

Vierailija
29/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan joko valtio tai miehet maksaa.  Lainaan tässä sinua: "En kestä ajatusta, että eläisin miehen rahoilla."  

Vierailija
30/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Olen kyllä täältäkin lukenut ettei saa luottaa miehen tuloihin ja nyt kaikki ovatkin toista mieltä asiasta!? Siis mitä ihmettä? Ap

Vierailija
31/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen menoja sulla ap on jos 1400€/kk + hyväpalkkainen mies = lapsi kärsii köyhyydestä?

Vierailija
32/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdeksan lasta ja vuositulot yht ~60000e.. ja me pärjätään oikein hyvin taloudellisesti. Pystyimme mm. maksamaan 1500e yllättäviä kuluja ilman säästöihin koskemista. Että luulis, että kahden töissä käyvän aikuisen tuloilla sais maksettua yhden lapsen kulut.

Vierailija
33/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Olen kyllä täältäkin lukenut ettei saa luottaa miehen tuloihin ja nyt kaikki ovatkin toista mieltä asiasta!? Siis mitä ihmettä? Ap

Miten niin ei saa luottaa? Mikä logiikka sulla tässä on? Te sovitte ETUKÄTEEN ennen kuin teette lasta, että miten kulut jaetaan, mikä on sun osuus ja mikä miehen. Esim. 30/70 jako, riippuen tuloeroistanne. Lapsi on yhteinen, ei äidin.

Vierailija
34/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset kuuntele saamiasi neuvoja? Älä tee lasta, et ole kypsä äidiksi. Parisuhteesi ei myöskään kuulosta kauhean vakaalta.

Vierailija
35/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on lapsen vanhempi ja näin ollen elatusvelvollinen ihan yhtä paljon kuin sinäkin. Lapsi ei voi valita, onko hän jonkun lapsi vai ei. Sinä taas olet parisuhteen toinen osapuoli ja valinnut elää siinä ja näin ollen velvollinen hoitamaan oman osuutesi myös taloudellisesta selviytymisestä..

Vierailija
36/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jankkaa niin kovasti, että taitaa olla provo.

Vierailija
37/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin eri asia kun mitä kysyt.  Sanon nyt vähän rumasti, mutta sun ongelma on pelkurimainen luonne ja kuvitelma itseriittoisuudesta.  Sulle olis ihan hyvä elellä vähän aikaa ihan pienellä tulolla, niin oppisit taloudenpitoakin ja huomaisit ettei se ole mikään maailmanloppu.

Vierailija
38/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta sekoilua.

Meillä on tulot miehen kanssa varmaan yhteensä ton 30000 vuodessa, ja ei pätkääkään mietitytä että millä toisen lapsen kulut maksetaan.

Ei saada tukirahoja muuten kuin nyt äitiystuet ja vanhempainvapaat: itse itsemme elätämme, ja maksamme asuntolainaa myös, Helsingissä.

Eikä tee tiukkaa.

Sosiaalista pääomaa piisaa, ja kulttuuriharrastuksia omasta takaa. Että olisko se salaisuus tässä? Ei haittaa pienet tulot kun elämän pääpointti on jossain muussa kuin kuluttamisessa.

Ehkä tosiaan parempi ettette lisäänny: maapallo ei kestä ihmisiä joiden olemassaolon tarkoitus on rahankeruu ja kuluttaminen.

Vierailija
39/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vain 30 000? Olisikin tuon verran vuodessa.

Mulla ei ole mitään omaisuutta. Eikä hyvätuloista miestä.

Vierailija
40/57 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on ap:lla ainakin mennyttä sen siliän tien, kun raskaus tulee työnantajan tietoon. Eli kalliiksi tulee, todellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän