Miljonääriohjelmassa perkeleen vaikea rämemajavakysymys
Ei ollut kyllä mitään hajua. Miten tuollaisen voi tietää? Vaihtoehdotkin olivat varmaan latinaa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle helppo kysymys. Tiedän että bubo bubo on huuhkaja, canis lupus koira ja vulpes vulpes susi. Ja että nutria on eläin josta on tehty turkiksia.
Paitsi että vulpes on kettu ja lupus susi...
Nauran täällä ääneen :D "helppo kysymys"
Kilpailija repesi myös rämemajavalle, kun Jaajo kysyi, että onko Mynämäellä rämemajavoita :D
Onko Mynämäellä rämemajavia? Huomasi, miten kilpailija repesi.
Tosi helppo kysymys. Joskus ihmetyttää nuo vastaajat, kun eivät edes poissulkemalla saa mitään aikaiseksi. Jauhoi vaan sitä ateriankorviketta ja sitä, että bubo kuulostaa niin söpöltä, että se sen täytyy olla...
Nainen oli kuitenkin opiskellut, eikä mikään pelkkä peruskoulun kasvatti, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle helppo kysymys. Tiedän että bubo bubo on huuhkaja, canis lupus koira ja vulpes vulpes susi. Ja että nutria on eläin josta on tehty turkiksia.
Turha naureskella. Sekä koira että susi ovat molemmat latinaksi Canis lupus. Tosin koiraan lisätään nykyisin sana familiaris.
Jaajo olisi voinut kysyä, että onko kilpailijalla rämemajava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha naureskella. Sekä koira että susi ovat molemmat latinaksi Canis lupus. Tosin koiraan lisätään nykyisin sana familiaris.
Niin? Tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitettiin "canis lupus koira ja vulpes vulpes susi". Että pieleen meni silti.
No koiraelukoita kuitenkin, en olisi rämemajavaksi laittanut mitenkään:) Myönnän kyllä omankin sivistymättömyyteni tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitettiin "canis lupus koira ja vulpes vulpes susi". Että pieleen meni silti.
Fair enough. Kumpikaan otus ei silti ole rämemajava, minkä kirjoittaja järkeilikin ;)
Sanoin vastauksen äänen jo ennen kuin tuli vaihtoehdot. 16v tyttöni tiesi tubettajan.
Mä en edes tiiä kunnolla mitä tubettaminen on, mut tiesin oikean vastauksen.
Onko tubettajavoittajan tietäminen muka yleissivistystä? Tai tietää joku Cheekin keikkamanageri?
Tähän mennessä äärimmäisen vaikeaksi kysymykseksi lasken sen 60 000€ kysymyksen Rooman keisareista.
Kyllä mä muistin lupuksen ja bubon sudeksi ja pöllöksi, bubo bubo on huuhkaja. Vulpesin olisin veikannut kettua, mutta siitä en ollut niin varma. Mutta jokatapauksessa nutriaturkeista olen kuullut ( vanhoissa suomalaisissa elokuvissa tai kirjoissa ) ja onhan se värisävy.