Miksi miehet katoaa yhtäkkiä?
Mikähän on syynä sille, että jokainen mies jonka kanssa mulla on ollut jotain säätöä/tapailtu, häviää yhtäkkiä mitään ilmoittamatta kuin pieru saharaan?
Ensin kaikki on hyvin, kunnes yhtäkkiä mitään merkkejä antamatta mies vaan katoaa eikä kuulu enää ikinä mitään.
Yksi ei vaan yhtäkkiä enää vastannut, vaikka vielä edellisenä päivänä lähetteli jotain "pyöritpäs mielessä"-viestejä.
Toinen on tehnyt kaksi kertaa katoamistempun, eli ensin lupaillut kaikenlaista ja yhtäkkiä ei vaan kuulu enää mitään. Edellisenä päivänä saattanut vielä lähetellä viestejä, joissa kertoo miettivänsä minua jne.
Yksi lopetti vastaamisen kesken mukavan keskustelun, taaskaan ei kuulunut enää ikinä mitään ja nähdessä ei myöskään hänestä ollut nähtävissä mitään merkkejä tulevasta katoamisesta (olen aika herkkä näkemään sellaisia, eli en varsinaisesti sinisilmäinen ihminen ole..päinvastoin).
Viimeisin laittoi itse viestiä, että voiko tulla käymään, mutta katosi kun kysyin, että milloin.
Ja taaskaan ei enää mitään, kuin pieru saharaan hävisi hänkin (enkä tietenkään perään ala huhuilemaan, jos ja kun toinen selkeästi ei yhtäkkiä ole halukas jatkamaan).
Mistähän moinen voi johtua?
Eikö joillain miehillä ole empatiakykyä, minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan vai miksi ei voi suoraan laittaa viestiä, että kuule, ei tunnukaan hyvältä lopetetaan tää juttu?
Tai vaikka edes niitä helkkarin merkkejä antaa etukäteen, ns. löysäillä naruja pikkuhiljaa?
Onko täällä miehiä jotka tekee tuota?
Tai naisia?
Miksi teette noin?
Miksi selitätte asioita ja olette itse ennemminkin tuomassa itseä tykö ja yhtäkkiä häviätte?
Tajuatteko ollenkaan, kuinka paljon tuollainen käytös satuttaa ja murentaa ihmistä?
Vai onko se ihan tarkotuksena?
Lisättäköön nyt vielä, että en ole ahdistelijatyyppinen ollenkaan, en epätoivoinen, en puhele mitään sitoutumisjuttuja ainakaan oma-aloitteisesti jne.
Lihava ja/tai rumakaan en ole (ei sillä, että noin saisi käyttäytyä ketään kohtaan, vaikka olisi miten ruma/lihava).
Mukavaksi kehuttu olen, rennoksi ja hauskaksi.
Ikää 25v.
Kommentit (68)
Nettideittejä? Netin parituspalstoilla pelataan roolipelejä. Etsi mies reaalielämästä, onnistuu varmasti paremmin. Muutenkin, soittelu on mukavampaa kuin viestittely ja aidompaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kuvitella sinut päällekäyvänä ja jollain tavalla ihmisenä, jolle ei uskalla sanoa suoraan miten asiat ovat (esimerkiksi pelkää sitä, että tapat itsesi jos tekee bänät). Toinen vaihtoehto on se, että mies tuntee sinun olevan perässäroikkuja, joka ei usko vaikka mitä sanoisi. Silloin pitää vaan antaa olla. Toivon olevani väärässä, mutta nämä tuli mieleen. Miehenä.
oon miettinyt omalla kohdalla että ne ajattelee samoin, varmaan kun oon herkkä ja näyttänyt avoimesti tunteeni. mutta ei tulis silti mieleenkään jäädä roikkumaan. tosi loukkaavaa. ja herkkää loukkaa paljon enemmän tollanen yhätäkkinen katoamistemppu, aivan älytön emotionaalinen stressi, mitä helvettiä miehet. kerrasta kuule poikki, ja jos joku jää roikkumaan niin eipä oo teidän ongelmanne. sen sijaan jos katoaa vaanniin toinen jää miettimään pitkäksi aikaa että mitä helvettiä. ja jää epäselväksi että onko tämä edes poikki vai ei.
Vierailija kirjoitti:
ja toi on kans paha merkki että sä joudut tekemään kaiken työn suhteessa. mulla on siis kokemusta, enkä enää aio alkaa sellaisen miehen kanssa.. jos mies ei jahtaa, sitä ei kiinnosta tarpeeksi. jootasa arvo joo joo, mutta kun siinä särkyy vaan sen naisen sydän aina.
Mä tunnistin kanssa itseni. Jostain syystä naisen aloitteellisuus johtaa "parhaimmillaan" aina vain panosuhteeseen, mutta miehen aloitteellisuus taas parisuhteeseen.Ja tosiaan, en aio enää kertaakaan olla se aloitteentekijä. Mä haluan parisuhteen ja olla muutenkin välillä se jota pyydetään treffeille ja liehitellään. Ei paljon kiinnosta olla aina se joka ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
kerro seuraavalle miehelle että et anna ennenkuin on vähintään kihlasormus sormessa.Luulisi tämän pitävän miehen vähän pidempään maisemissa.
Tai huomattavasti todennäköisemmin häipyvän samantien.
Nainen antaa seksiä, mies antaa sitoutumista.
Minä olen ottanut sen periaatteen, että jos tapailemani ihminen lakkaa noin vaan pitämästä yhteyttä, niin toista mahdollisuutta ei tule. Ainoa poikkeus on äkillinen vakava sairastuminen tai tapaturma, jonka takia henkilö on niin huonossa kunnossa ettei pysty ottamaan yhteyttä (menee läpi kerran). Muut selitykset ja syyt ovat turhia.
Tiukka, mutta toimiva linja.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kuvitella sinut päällekäyvänä ja jollain tavalla ihmisenä, jolle ei uskalla sanoa suoraan miten asiat ovat (esimerkiksi pelkää sitä, että tapat itsesi jos tekee bänät). Toinen vaihtoehto on se, että mies tuntee sinun olevan perässäroikkuja, joka ei usko vaikka mitä sanoisi. Silloin pitää vaan antaa olla. Toivon olevani väärässä, mutta nämä tuli mieleen. Miehenä.
En ole ikinä tunnustanut tunteitani kenellekään noista (paitsi yhdelle sanoin jälkikäteen kun keskusteltiin, että kyllä mulla tunteita silloin oli..vaikka oli vielä tuon keskustelun aikaankin), enkä soittele perään jos ei kuulu.
Lähinnä yritän opetella avaamaan itseäni enemmän ja näyttämään hellyyttä, mutta vaikea harjoitella kun kaikki vaan karkaa.
Ikinä en ole kenessäkään niin toisen tietäen roikkunut, mutta emotionaalisesti olen kyllä valitettavasti suht. helposti ja lujasti kiintyvää tyyppiä.
Menee helposti monta vuotta, ennen kuin pääsen yli jostain rakkaudesta mikä ei edes kestänyt kauaa.
Mutta en mä sitä tietystikään näytä, ei ikinä antaisi ylpeys periksi.
Esitän vaan, ettei tunnu missään. Yksi suurimmista peloistani on, että mies/miehet naureskelisi minulle ja pitäisi tyhmänä ja naiivina helppoheikkinä, eli sellaista kuvaa en vahingossakaan anna.
Itken sitten salaa iltaisin tyynyyni.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Nainen antaa seksiä, mies antaa sitoutumista.
Ei ole tälläkään ollut merkitystä, joidenkin kanssa on ollut aktiivinen seksielämä ja joidenkin kanssa ei keretty edes seksin makuun päästä.
Mulle tietysti kävisi ystävyys ja rakastajuus ilman Hollywood-tyyppistä parisuhdepaskaa, eli seksiä ja hauskanpitoa sekä keskusteluseuraa olisi vallan hienoa.
Ei ole onnistunut, karanneet kaikki.
Liekö luulleet, että olen jo suunnilleen kirkkoa varailemassa, vaikka en olekaan tunteitani ilmaissut?
-AP
Ai niin, usein ollut mun kohdalla niin, että mä olen halunnut seksiä hiukan enemmän kuin mies. Ei onneksi häiritsevää halueroa kuitenkaan.
Jokainen noista miehistä muuten on ollut joskus tai on parhaillaan pitkässä suhteessa, asuu yhdessä jne.
Minä taas olen se "ikisinkku", joka ei pääse kunnolla edes tutustumaan kun jo karataan.
Oon miettinyt sellaistakin, että kun itse olen tunteideni puolesta hitaammin varmuutta saava, eli en uskalla heittäytyä kovin nopeasti mihinkään syvällisempään, niin olisikohan nää miehet vaan sitten sattuneet olemaan täysin päinvastaisia, eli ihastuvat nopeaa ja täysillä, mutta ihastus sammuu yhtä nopeaa kuin alkoikin?
Itse taas tajuan vasta siinä vaiheessa kun homma on jo suunnilleen reisillä, että ei helvetti minkä mahdollisuuden taas ehkä menetin ja suren pitkään.
-AP
Mulla ihan sama juttu kuin ap:lla (olen 25 v). Yleensä miehet vielä itse on varsinkin alussa älyttömän innokkaita ja tekee aloitteita, puhuu että nähään sillon ja tehään sitä ja tätä ja blaablaa, ja saattaa haluta kävellä käsi kädessä yms., mutta sitten käy just niin kuin ap kuvaili. En myöskään ole mikään hullu takertuja tai ahdistelija, en vaadi jatkuvaa viestittelyä tai puhu sitoutumisjuttuja.
Oon tullu siihen tulokseen, että näin tinder-aikakaudella miehet (voi toki päteä naisiinkin) etsii koko ajan jotain "enemmän" ja "parempaa", nyppii rusinat pullasta, tapailee montaa ihmistä samaan aikaan ja haluaa pitää kaikki ovet avoinna koko ajan, jos vaikka sittenkin sen täyden kympin prinsessa yhtäkkiä asteleekin vastaan. Naurettavinta on just tuo, että sitten saatetaan monen kuukauden päästä laittaa ihan muina miehinä viestiä, ja sitten suututaan kun vastaan tylysti. :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama juttu kuin ap:lla (olen 25 v). Yleensä miehet vielä itse on varsinkin alussa älyttömän innokkaita ja tekee aloitteita, puhuu että nähään sillon ja tehään sitä ja tätä ja blaablaa, ja saattaa haluta kävellä käsi kädessä yms., mutta sitten käy just niin kuin ap kuvaili. En myöskään ole mikään hullu takertuja tai ahdistelija, en vaadi jatkuvaa viestittelyä tai puhu sitoutumisjuttuja.
Oon tullu siihen tulokseen, että näin tinder-aikakaudella miehet (voi toki päteä naisiinkin) etsii koko ajan jotain "enemmän" ja "parempaa", nyppii rusinat pullasta, tapailee montaa ihmistä samaan aikaan ja haluaa pitää kaikki ovet avoinna koko ajan, jos vaikka sittenkin sen täyden kympin prinsessa yhtäkkiä asteleekin vastaan. Naurettavinta on just tuo, että sitten saatetaan monen kuukauden päästä laittaa ihan muina miehinä viestiä, ja sitten suututaan kun vastaan tylysti. :D
Tuota olen itsekin miettinyt, että nuoriso ei ehkä uskalla sitoutua tai jättää "kaikkea" vaan yhden kortin varaan, kun kokoajan on niin paljon ja monenlaista tarjolla.
Tämähän on nykyaikaa, en edes välitä enää. Otan vain hyödyt,jos toinen vie syömään jne. Yksi mies,jonka kanssa paljon viestittiin ja nähtiin kolme kertaa,ei seksiä niin nyt on vaisu. En tiedä olisiko ollut pillua vailla,ei kyllä antanut sellaisia merkkejä. Mutta olkoon oloissaan. Joidenkin kanssa on ollut pidempiä juttuja seksin kera. Mutta näitä riittää,uutta matoa vaan koukkuun. Itse tosin en etsikään mitään umpivakavaa juttua. Ei voi eikä kannata luottaa kehenkään. Kaikki pettää nykyään.
Kannattaa keskittyä omaan hyvinvointiin. Minä liikun luonnossa, yksin. Pyöräilen. Luen. Teen hyvää terveellistä ruokaa. Helpompi elää,kun ei tarvitse pohtia pettääkö puoliso tai stressata mitään. Toki juttelen netissä ihmisten kanssa. Ystäviä on sekä miehiä että naisia.
Missä nuoret miehet on, vaikka kesä on, minne miehet kadonneet, tiedätkö syyn? Kaikki miehet kadonneet, sotaan ovat lähteneet. Voi milloin muistat sen, voi milloin muistat sen!
Vain seksi merkitsee. Parempaa on saatavilla muilta, silloin kun vaikenevat.
Itsekkäitä tai ahdistuneita. Parempi varhaisessa vaiheessa tulla ilmi toisen luonne, kuin myöhemmin suhteessa.
Itse olen tehnyt tuota nuorempana. Hävinnyt ilmoittamatta. On tullut muuta tärkeämpää, matka tai uusi suhde. En jaksanut selittää ja pelkäsin toisen reagtiota. Nämä siis miehiä joista tiesin että olisivat halunneet seurustella. Joillekin laitoin kirjeen myöhemmin. Helpompi niin kuin puhua, varsinkin kasvotusten.
Ja minulle on tehty samoin. Jätetty kuin nalli kalliolle. Olen ollut aivan surusta sekaisin. Seurustelu on monesti raakaa peliä. Onnellisia ne jotka siltä välttyy.
Ihmiset eivät uskalla/vaivaudu suomessa sanoa mitään negatiivista toisille nykyään(kään), mieluummin vain feidaavat ja toivovat että asia jää siihen.
Pari neuvoa, niin eipä ghostaa miehet enää:
Olen oppinut, että miesten kanssa tulee pelata mielen pelejä jos aikoo säilyttää mielenkiinnon. Sanoivat miehet mitä tahansa, ainoa keino säilyttää miehen mielenkiinto on pitää hänet kokoajan varuillaan, että häivyt ja jätät hänet.
Toinen vaihtoehto saada mies jäämään nurkkiisi on että sinulla on niin paljon rahaa, että mies voi elää siivelläsi pummina loppuelämänsä ilman, että kyselet mihin mies rahasi käyttää.
Kumpikaan neuvo ei toki johda terveeseen ihmissuhteeseen, mutta sellaistahan ei nyt kysytty, vaan miten miehen saa jäämään.
Eli mies oikeuttaa oman huonon käytöksensä sillä miten *olettaa* naisen reagoivan. Jännittävää millaisen kasvatuksen mies on saanut.
Hankalalle naiselle voi silti ilmoittaa ja halutessaan estää jos nainen ei suhtaudu hyvällä.