Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te noin. 40 000e vuodessa tienaavat

Vierailija
09.08.2024 |

Mikä on teidän veroprosentti? Sain viime vuonna mätkyjä, kun veroprosentti oli 19%...

Tänä vuonna oon nostanut sen 24%. Onkohan se ok? Ei luulis ainakaan mätkyjä, toivottavasti, tulevan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä verohallinnon laskuria?  Sillä saa 100-prosenttisesti tarkan tuloksen eikä tarvitse arvioida.

Vierailija
2/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ei saa rahalla, huu meita ja pullia kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me voida tietää sinun vähennyksistä ym. Oikean tiedon saat verottajalta.

Vierailija
4/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen veroprosentti on eri, riippuu vähennyksistä jne.

Ps. jäännösvero on eri asia kun "mätky"

Vierailija
5/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nostaa ennakonpidätysprosentti 30:een.

Vierailija
6/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä verohallinnon laskuria?  Sillä saa 100-prosenttisesti tarkan tuloksen eikä tarvitse arvioida.

Ei sillä saa jos tulot ovat epäsäännölliset ja on tulonhankkimiskuluja.

Vierailija
7/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap just kertoi että summa on n. 40 000e vuodessa. 

Vierailija
8/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet laskelmasi suurimpien mahdollisten tulojesi mukaan, niin et ainekaan joudu maksamaan lisää.

Vierailija
9/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tuota 24 % ja tilaa syksymmällä uusi verokortti pienemmällä prosentilla.

Vierailija
10/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina muutaman kerran vuodessa käydä verottajan sivuilla katsomassa, olisiko syytä nostaa veroprosenttia loppuvuodeksi, niin mätkyjä ei tarvitse maksaa kerralla. Sen voi tehdä ihan vaan täyttämällä tiedot, joita kysytään uutta verokorttia haettaessa, ja jos se veroprosentti ei muutu, niin ei tarvitse tallentaa ja lähettää lomaketta.

Ja tietenkin tammikuussa, jos tiedät että tulet ansaitsemaan noin 40000 euroa, teet saman verokorttilomakkeen, veroprosenttiin vaikuttaa esim. kunta, jossa asut, kuulutko kirkkoon mitä vähennyksiä sinulla mahdollisesti on, joten et voi verrata prosentteja ihan kenen vaan kanssa. 

Vierailija
11/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 24.5 ja aika tasan menee, tulot n. 46000

Vierailija
12/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38900 tulot arvioituna vuodelle ja vero% 15

Vierailija
13/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24,5, mutta minulla on sivutyö, josta laskutetaan tehdyn määrän mukaan ja saan itse päättää määrän. Viime vuonna bruttotuloni olivat 42575 euroa. Tällä hetkellä on menossa samoihin, neljännesvuosittain tarkistan ja sitten joulukuussa vielä ennen viimeistä palkkaa. 

Vierailija
14/14 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24,5, mutta minulla on sivutyö, josta laskutetaan tehdyn määrän mukaan ja saan itse päättää määrän. Viime vuonna bruttotuloni olivat 42575 euroa. Tällä hetkellä on menossa samoihin, neljännesvuosittain tarkistan ja sitten joulukuussa vielä ennen viimeistä palkkaa. 

Siis anteeksi minä "laskutan" eli ilmoitan mitä olen tehnyt, ne toki tarkistetaan ja hyväksytään. Olisi ehkä kannattavampaa tehdä kevytyrittäjänä, mutta en viitsisi maksaa palveluista, joita osaan itsekin tehdä (olen taloushallinon tradenomi mutta teen eri alan töitä) joten harkitsen sivutoimista toiminimeä nyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi