Te noin. 40 000e vuodessa tienaavat
Mikä on teidän veroprosentti? Sain viime vuonna mätkyjä, kun veroprosentti oli 19%...
Tänä vuonna oon nostanut sen 24%. Onkohan se ok? Ei luulis ainakaan mätkyjä, toivottavasti, tulevan.
Kommentit (14)
Rakkautta ei saa rahalla, huu meita ja pullia kyllä.
Ei me voida tietää sinun vähennyksistä ym. Oikean tiedon saat verottajalta.
Jokaisen veroprosentti on eri, riippuu vähennyksistä jne.
Ps. jäännösvero on eri asia kun "mätky"
Kannattaa nostaa ennakonpidätysprosentti 30:een.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä verohallinnon laskuria? Sillä saa 100-prosenttisesti tarkan tuloksen eikä tarvitse arvioida.
Ei sillä saa jos tulot ovat epäsäännölliset ja on tulonhankkimiskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä verohallinnon laskuria? Sillä saa 100-prosenttisesti tarkan tuloksen eikä tarvitse arvioida.
No ap just kertoi että summa on n. 40 000e vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet laskelmasi suurimpien mahdollisten tulojesi mukaan, niin et ainekaan joudu maksamaan lisää.
Käytä tuota 24 % ja tilaa syksymmällä uusi verokortti pienemmällä prosentilla.
kannattaa aina muutaman kerran vuodessa käydä verottajan sivuilla katsomassa, olisiko syytä nostaa veroprosenttia loppuvuodeksi, niin mätkyjä ei tarvitse maksaa kerralla. Sen voi tehdä ihan vaan täyttämällä tiedot, joita kysytään uutta verokorttia haettaessa, ja jos se veroprosentti ei muutu, niin ei tarvitse tallentaa ja lähettää lomaketta.
Ja tietenkin tammikuussa, jos tiedät että tulet ansaitsemaan noin 40000 euroa, teet saman verokorttilomakkeen, veroprosenttiin vaikuttaa esim. kunta, jossa asut, kuulutko kirkkoon mitä vähennyksiä sinulla mahdollisesti on, joten et voi verrata prosentteja ihan kenen vaan kanssa.
Minulla on 24.5 ja aika tasan menee, tulot n. 46000
38900 tulot arvioituna vuodelle ja vero% 15
24,5, mutta minulla on sivutyö, josta laskutetaan tehdyn määrän mukaan ja saan itse päättää määrän. Viime vuonna bruttotuloni olivat 42575 euroa. Tällä hetkellä on menossa samoihin, neljännesvuosittain tarkistan ja sitten joulukuussa vielä ennen viimeistä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
24,5, mutta minulla on sivutyö, josta laskutetaan tehdyn määrän mukaan ja saan itse päättää määrän. Viime vuonna bruttotuloni olivat 42575 euroa. Tällä hetkellä on menossa samoihin, neljännesvuosittain tarkistan ja sitten joulukuussa vielä ennen viimeistä palkkaa.
Siis anteeksi minä "laskutan" eli ilmoitan mitä olen tehnyt, ne toki tarkistetaan ja hyväksytään. Olisi ehkä kannattavampaa tehdä kevytyrittäjänä, mutta en viitsisi maksaa palveluista, joita osaan itsekin tehdä (olen taloushallinon tradenomi mutta teen eri alan töitä) joten harkitsen sivutoimista toiminimeä nyt.