Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan täällä AV:lla jöytyy näitä uusavuttomia tai vähintäänkin kummallisia, vaikka he itse eivät suinkaan sellaisiksi tunnustaudu. Näihin lukisin sen, joka ei voi pestä alusvaatteita samalla kuin muita puseroita ja sen sellaisia, koska niissä lika on erilaista. Tai se, jolla oli iso perhe ja ilmoitti vaihtavansa kaikkien petivaatteet päivittäin. Sitten se, joka kertoi pesevänsä kaikki eriväriset vaatteet eri koneellisissa. Tähän vain vihreitä, tähän sinisiä jne. Mahtoi noilla mainituilla kulua pesukoneen kanssa lutratessa koko päivä.
Nauroin aikoinaan sille jutulle, jossa joku kertoi, että hän käyttää kylpypyyhkeen toista päätä ylävartalon kuivaamiseen ja toista päätä sitten alapään kuivaamiseen.
Mä en ole noin rationaalinen, joten varmaan pyyhkisin vahingossa väärällä päällä väärän pään. Apua, saakos tästä mitään selvää?
Mutta joka tapauksessa en ollut koskaan kuullut moisesta. Olenko outo epähygieeninen porsas?
Heeii, mä teen samaa ja vähän jopa hävettää myöntää.. oon yrittänyt päästä eroon tästä tavasta :D Tosin mulla se menee niin päin että kuivaan hiukset sillä puolella missä on se pesuohje-lippulappunen ja muun vartalon sitten sillä pyyhkeen toisella puolella. Näin muistan kumpi puoli oli kumpi :P
Mutta siis ihan oikeasti en usko että kukaan on varsinkaan just suihkusta tullessaan likainen alapäästä, mutta mulla toi on vaan joku outo tapa.
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.
Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.
No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.
Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..
No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)
Itse laitan aina nurinpäin, koska se on niin paljon helpompaa. Kädet rei'istä sisäpuolelta --> kiinni täkin kulmista --> lakanan humpsautus täkin päälle. Voisitko kertoa oman tapasi, jos se on vielä helpompi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.
Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.
No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.
Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..
No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)Itse laitan aina nurinpäin, koska se on niin paljon helpompaa. Kädet rei'istä sisäpuolelta --> kiinni täkin kulmista --> lakanan humpsautus täkin päälle. Voisitko kertoa oman tapasi, jos se on vielä helpompi?
En ole tuo jolta kysyit, mutta laitan myös kädet rei'istä, pussilakana jää käsivarsien varaan, otan täkin kulmista kiinni ja ravistan pari kertaa. Joskus tarvitsee erikseen vielä laittaa täkin alareuna kunnolla pussilakanan sisään ja ravistaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta kämmäsin itsekin yläasteella köksäntunnilla. Vaikka mun mielestä vika oli reseptissä eikä minussa. Koska eikö lyhennetäkin teelusikka reseptissä että tl? Ja tlk tarkoittaa sitten tölkkiä.
Joka tapauksessa johonkin lihakastikkeeseen piti panna 8 teelusikallista tomaattipyrettä. Reseptissä luki, että 8 tlk tomaattipyrettä. Laitoin sitten 8 niitä pieniä tölkkejä, eli varmaan ainakin nelinkertaisen määrän. Syömättä jäi ja sain kamalat haukut.
Pyre ei ollut mulle seiskalla sen kummemmin tuttu. Pizzaan sitä äiti laittoi, mutta ite kokkasin kotona tuon ikäisenä vaan jotain tosi simppeleitä jauhelihakastikkeita ja makkarapottuja jne jos vanhempien työpäivä joskus venyi.
Luokkakaverilla meni tl:t ja dl:t sekaisin, tuli vähän suolainen soppa. Heppu on muuten nykyään kokki, kehuvat olevan hyväkin ammatissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)Itse laitan aina nurinpäin, koska se on niin paljon helpompaa. Kädet rei'istä sisäpuolelta --> kiinni täkin kulmista --> lakanan humpsautus täkin päälle. Voisitko kertoa oman tapasi, jos se on vielä helpompi?
Miksi se pitää kääntää nurinpäin? Työnnän kädet rei'istä, otan kiinni täkistä ja vedän sen pussilakanan sisään 1-2 kertaa humpsauttaen.
Minä kai olen uusavuton joissakin asioissa. Sain yhtenä keväänä kaverilta pussillisen tulppaanin sipuleita, jotka sitten vaimolta salaa istutin kukkapenkkiin vähän niinkuin yllätykseksi. Muutama viikko oli kulunut eikä yhtäkään tainta ollut noussut kun systerini tuli käymään. Kerroin hänelle projektistani, arvelin sipuleiden olleen jotenkin viallisia. Systeri kaivoi yhden ylös maasta ja istutti takaisin oikein päin. Kaivettiin sitten ylös loputkin, muutama kymmenen niitä oli ja joka ikinen löytämämme väärin päin.
Tuli vielä pussilakanoista ja pyykinpesusta mieleen, että meidän työpaikalla työharjoittelussa oleva parikymppinen nuori mies ei tiennyt, että lakanat tulee vaihtaa säännöllisin väliajoin.
Keskusteltiin kahvitauolla työkavereiden kanssa jostakin stokkan hullujen päivien lakanatarjouksesta, ja tuli muuten vaan puheeksi se, kuinka usein lakanat vaihdetaan eri ihmisten kodeissa. Tämä parikymppinen työharjoittelija kuunteli keskustelua huuli pyöreänä, ja jossain kohtaa kysyi, että mitä tarkoittaa lakanoiden vaihtaminen. Hänellä ei siis ollut käynyt mielessäkään, että niitä vuodevaatteita tosiaan pitää vaihtaa puhtaisiin vähän väliä, ja hän oli vielä asunut yksin omassa kodissaan jo lähes vuoden. Kun kysyin, että eikö hänen lapsuudenkodissaan vaihdettu vuodevaatteita, hän mietti hetken ja totesi että kyllähän se äiti tosiaan niille jotakin teki.
Voi poika parka...
Oi, tuo, kun moni mies kuvitellut niiden pyykkien kävelevän itse pesukoneesta narulle kuivumaan ja sieltä viikattuna kaappiin.
Onko uusavuton=tyhmä? Koska siltä nuo monet jutut kuulostaa...
Pyysin kämppistä aikoinaan hoitamaan kissaani kun olin yön poissa kotoa. Opastin että vaihda vesi ja siivoa laatikko, anna tuoreruokaa tölkistä määrä X.
Kun tulin takaisin, hän ei ollut kuulemma saanut tuoreruokatölkkiä auki, kun siinä ei ollut vetorinkulaa. kantta oli yritetty puukottaa voiveitsellä auki vaikka meillä oli kyllä laatikossa kaksi, ellei kolme purkinavaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko uusavuton=tyhmä? Koska siltä nuo monet jutut kuulostaa...
Tyhmä näissä tietyissä asioissa. Toisaalta, jos ei koskaan ole saanut kotonakaan opetella, mistä sitä kaikkea tietäisi. Onko sitten tyhmyyttä vai mitä? En tiedä.
Tuttu aikuinen nainen ei uskonut että delfinaarion delfiinit ovat eläviä. Kun tuli puheeksi niiden siirtäminen niin ihan naama pokerilla ihmetteli että eikö ne muka ole robotteja. En nyt tiedä lasketaanko uusavuttomuudeksi, mutta kuitenkin Tampereella 30 vuotta asunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palstamammojen mielestä pyykinpesukoneen napin painaminen on raskas kotityö."
Tässäpä tosiaan hauska esimerkki uusavuttomasta, luulla että pyykinpesu olisi hoidettu yhtä nappia painamalla.
Jos on joskus nyrkkipyykillä pyykkilaudan kanssa pyykännyt perheen pyykkejä edes viikon verran, kyllähän se silloin noin on. Lajittelu ja ripustaminen hoitui ihan siinä sivussa.
Ovatkos nyt sitten ihan uusavuttomia kaikki, jotka esim. jossain paperitehtaassa töikseen vain painelevat nappeja. Ihan naurettavaa, että moisesta maksetaan vielä varsin kovaa palkkaa.
Tuo sivussa hoituminen on minua aina kiinnostanut: Millä periaatteella se oikein tapahtuu? Mulla ei kyllä mikään ihan ilman vaivaa sivussa hoidu, vaikka kuinka seisoisin odottamassa. Aina pitää sitten kuitenkin tarttua hommiin. Mikä systeemi tossa oikein on, jokin tietty katse, telepaattinen kyky tai jotain?
Olet oikeassa. On täysin naurettavaa, että paperimiesten palkat ovat sillä tasolla millä ovat. Ihan turhaa glooriaa sen ammatin ympärillä. Tosiaan se napinpainelu siellä tehtaassa sujuisi vähemmälläkin liksalla. Ja tämä ei ollut sarkasmia.
t. 124
ne koneet pitää säätää toimimaan niin että se tekee mössöstä täydellistä tuotetta, jos tuotteessa on pienikin vika on säätö älytön ja osaavat ihmiset saavat sen toimimaan.
siitä maksetaan isoa rahaa että koneet toimii vaan nappia painamalla koska jos ei toimi seisoo miljoonien vehkeet turhanpanttina.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin kämppistä aikoinaan hoitamaan kissaani kun olin yön poissa kotoa. Opastin että vaihda vesi ja siivoa laatikko, anna tuoreruokaa tölkistä määrä X.
Kun tulin takaisin, hän ei ollut kuulemma saanut tuoreruokatölkkiä auki, kun siinä ei ollut vetorinkulaa. kantta oli yritetty puukottaa voiveitsellä auki vaikka meillä oli kyllä laatikossa kaksi, ellei kolme purkinavaajaa.
Onneksi et ollut viikkoa poissa. Kissa olisi kuollut nälkään...
Vierailija kirjoitti:
Minä kai olen uusavuton joissakin asioissa. Sain yhtenä keväänä kaverilta pussillisen tulppaanin sipuleita, jotka sitten vaimolta salaa istutin kukkapenkkiin vähän niinkuin yllätykseksi. Muutama viikko oli kulunut eikä yhtäkään tainta ollut noussut kun systerini tuli käymään. Kerroin hänelle projektistani, arvelin sipuleiden olleen jotenkin viallisia. Systeri kaivoi yhden ylös maasta ja istutti takaisin oikein päin. Kaivettiin sitten ylös loputkin, muutama kymmenen niitä oli ja joka ikinen löytämämme väärin päin.
Pisteet sulle, kun edes yritit! Ajatus oli hieno!
Mun yks entinen työkaveri kertoi itse että oli kerran istuttanut porkkanaa ja naapuri oli pyörähtänyt siinä pihalla käymässä. Naapuri oli heittänyt, että kai katsot sitten että laitat ne siemenet oikein päin ettei ne muuten kasva. Paksumpi puoli pitää olla alaspäin. No oli sitten porkkanan istutus hieman hidastunut kun tämä työkaverini oli tihrustanut jokaista siementä että kumpi mahtaa olla se paksumpi pää. Oli kuulemma miettinyt vielä mielessään että saa olla viimeinen kerta kun porkkanaa viljelee...
(Tiedoksi sellaiselle, joka ei ole koskaan nähnyt porkkanan siemeniä: Ne ovat kooltaan alle millin paksuisia ja ehkä millin pitkiä ja suhteellisen tasapaksuja. Eikä todellakaan ole väliä mitenpäin ne multaan heittää.)
Vierailija kirjoitti:
Pisteet sulle, kun edes yritit! Ajatus oli hieno!
Mun yks entinen työkaveri kertoi itse että oli kerran istuttanut porkkanaa ja naapuri oli pyörähtänyt siinä pihalla käymässä. Naapuri oli heittänyt, että kai katsot sitten että laitat ne siemenet oikein päin ettei ne muuten kasva. Paksumpi puoli pitää olla alaspäin. No oli sitten porkkanan istutus hieman hidastunut kun tämä työkaverini oli tihrustanut jokaista siementä että kumpi mahtaa olla se paksumpi pää. Oli kuulemma miettinyt vielä mielessään että saa olla viimeinen kerta kun porkkanaa viljelee...
(Tiedoksi sellaiselle, joka ei ole koskaan nähnyt porkkanan siemeniä: Ne ovat kooltaan alle millin paksuisia ja ehkä millin pitkiä ja suhteellisen tasapaksuja. Eikä todellakaan ole väliä mitenpäin ne multaan heittää.)
Olen näköjään uusavuton koska sain saman viestin laitettua kaksi kertaa. T: 402&403
Sokoksen 3+1 päivillä seurasin vierestä kun eräs tyttö kyseli hämmentyneeltä myyjäparalta että kun hänellä on nyt tässä kolme tuotetta niin pitääkö hänen vielä ottaa se +1-tuote jotta saa ostettua ne tarjoushintaan..
Tämä ei nyt ole mikään esimerkki erityisestä tapauksesta, mutta en yleensä ymmärrä sitä miten paljon ihmisiä saa huijattua ns tarjouksilla.
Prosenttialennukset ja alennusmyynnit: Jos tuotteessa on -50% tai -70% lappu, se menee hyvin kaupaksi. Ihan sama mikä on alkuperäinen hinta. Moni työkaveri on kertonut että on ostanut sitä ja tätä kun sai niin hyvällä alennuksella. Kun kysyy mitä maksoi, hinta on yleensä aivan päätön tarjoustuotteeksi.
Isot tarjouslaput: Ruokakaupassa on iso punaoranssi tarjouslappu esim possunlihasuikaleet 3,99 per rasia. Se kohta hyllystä on tyhjä. Vieressä on samankokoisia toisen firman possusuikalerasioita pienellä normaalihintalapulla 2,99 ja hyllyssä on rasioita vino pino.
Ohje kuului: Ota perunapussi jääkaapista ja kuori niistä puolet. No, kattila oli sitten täynnä puoliksi kuorittuja perunoita.