Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Mies laittoi tiskikoneeseen pyykinpesupulveria. Oli ensimmäinen (ja viimeinen) kerta, kun mies käytti konetta.
Niin luuletko, että kyse oli vahingosta? Nyt sinä sitten hoidat tiskit.
Töissä eräs toimihenkilö tuli puntaroimaan hitsattavaa osaa, täytyi saada paino piirustukseen. Nippeli puntarille ja viivaa näytti, minimi 100 grammaa olevalla keksinnöllä. Älytön kilari kun ei ensimmäinen tuote josta ei saa lukemaa, ja täytyy saada parempi tilalle kun tästä mitn tuu. Varovasti sanoin et laita vaikka 10 kpl ja jaa sit paino sillä määrällä ni saat tarkan lukeman. Ja katso, ihme tapahtui :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse. Muutin 19-vuotiaana pois kotoa. Kotona äiti oli opettanut, että rintsikat pitää pestä käsin. En sitten laiskuuttani jaksanut niitä kovinkaan usein pestä. Sitten kaverini kertoi jossain yhteydessä, että laittaa vaan pesupussiin ja neljänkympin ohjelmalla. Kyllä valaistuin ja elämä helpottui!
Nyt tunnen itseni tyhmäksi.. Mitä pitäisi tapahtua jos ei pese rintsikoita pesupussissa? Olen pessyt jo 15 vuoden ajan ilman pesupussia ja hyvin ovat puhdistuneet..
Kaarituki voi irrota ja rikkoa pesukoneen.
Ja vakuutusyhtiö ei korvaa, koska omaa tyhmyyttä pestä ilman pesupussia.
Nim. Kokemusta on.
Ei pesupussikaan välttämättä auta. Minulla on alusvaatepyykissä kaksi pesupussia päällekkäin, koska pussien vetoketjut joskus aukeavat kesken pesuohjelman. Kahdesta pussista huolimatta sivulta täytettävässä pesukoneessani kaarituki onnistui jumittumaan rummun ja oven kumitiivisteen väliin niin lujasti ja omituisesti, että se leikkasi kumitiivisteen reunasta melkein koko ympyrän matkalta noin sentin suikaleen irti. Pyykki oli palavan kumin hajuista ja pienen kumiroskan peitossa. Koneen toimintaan kumihuulen pienentymisellä ei ollut vaikutusta, joten kone on vielä vuosien jälkeen toiminnassa. Olen tuon jälkeen vahtinut pyykinpesua huomattavasti tarkemmin.
Olen ymmärtänyt, että kaarituellisia liivejä ei saisi edes pestä pesukoneessa, vaan ne pitäisi pestä käsin. Olen siis pessyt käsin. Onkohan tämä uusavuttomuutta?
Ne voi pestä koneessa mutta vain jos käyttää pesupussia etteivät kaarituet irtoa ja riko konetta. Parempi on kyllä pestä käsin. Et ole uusavuton vaan ihan fiksu. ;-)
Mulla loppui kaaritukien katkeilu, kun lopetin konepesun ja aloin pestä käsin. Ilmeisesti linkous ei tee niille hyvää, vaikka kone säilyisikin ehjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta.
Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.
t. itsekin nainen
No jos muustakin ajatellaan samalla tavalla, niin kaikki työthän ovat nykyään ihan yksinkertaisia, suunnilleen pelkkä napinpainallus. Tiskikone vs. käsin tiskaus juoksevalla vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä kantovedellä. Ihan miten itse haluaa ajatella. Mummosi pulsaattoripesukonekin oli aikanaan hieno ja moderni vekotin, eikä sellaisen käyttö ollut mitään verrattuna oikeaan pyykinpesuun, pelkkää nykyajan laiskuutta.
Eli vielä kerran: pyykin pesu ei ole mikään valtavan raskas koko päivän urakka, mutta siinä on edelleen enemmän työtä kuin pelkkä napin painallus. Arjen työt ovat helpompia kuin joskus ennen ja helpottuvat koko ajan, mutta silti niissä on enemmän tai vähemmän aikaa vaativia käsitöitä, mitä ei auta kuin tehdä.
Voi hyvä ystävä, kun se mummoni oli kokenut myös sen pyykkien pesun avannossa aikoinaan ennen pulsaattorikonetta. Ja älyän kyllä, että pyykinpesu nykyäänkään ei ole ihan "pelkkä napinpainallus", mutta turha siitä on tehdä elämää suurempaa työtäkään ja vonkua kuinka raskasta on, kun "olen tänään pessyt jo 3 koneellista pyykkiä" jne..
t. 124
Niin, ja mummosi on varmasti kokenut pulsaattorikoneen suurena helpotuksena, minkä ansioista pyykin pesu ei ole ollut enää työ eikä mikään. Jos hänellä on ollut kylän ensimmäisiä pulsaattorikoneita, niin varmaan ovat naapureiden emännät ihmetelleet, kuinka helppoa se on nykyaikana.
Kuka tässä muuten on tehnyt pyykinpesusta elämää suuremman työn?
Pitää ottaa myös huomioon se että ennen ei vaihdettu vaatteita likikään niin usein kuin nyt.
Emännät käyttivät esiliinaa eikä pikku tahrojen takia laitettu pesuun.
Alusvaatteet vaihdettiin saunailtana kerran tai korkeintaan kahdesti viikossa.
Sellainen ilmiö kuin sukkamehu oli tavallinen, enää ei sellaiseen törmää.
Tämä vähän tasaa puntteja vaikka toki pyykinpesu on helppoa nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse. Muutin 19-vuotiaana pois kotoa. Kotona äiti oli opettanut, että rintsikat pitää pestä käsin. En sitten laiskuuttani jaksanut niitä kovinkaan usein pestä. Sitten kaverini kertoi jossain yhteydessä, että laittaa vaan pesupussiin ja neljänkympin ohjelmalla. Kyllä valaistuin ja elämä helpottui!
Nyt tunnen itseni tyhmäksi.. Mitä pitäisi tapahtua jos ei pese rintsikoita pesupussissa? Olen pessyt jo 15 vuoden ajan ilman pesupussia ja hyvin ovat puhdistuneet..
Kaarituki voi irrota ja rikkoa pesukoneen.
Ja vakuutusyhtiö ei korvaa, koska omaa tyhmyyttä pestä ilman pesupussia.
Nim. Kokemusta on.
Ei pesupussikaan välttämättä auta. Minulla on alusvaatepyykissä kaksi pesupussia päällekkäin, koska pussien vetoketjut joskus aukeavat kesken pesuohjelman. Kahdesta pussista huolimatta sivulta täytettävässä pesukoneessani kaarituki onnistui jumittumaan rummun ja oven kumitiivisteen väliin niin lujasti ja omituisesti, että se leikkasi kumitiivisteen reunasta melkein koko ympyrän matkalta noin sentin suikaleen irti. Pyykki oli palavan kumin hajuista ja pienen kumiroskan peitossa. Koneen toimintaan kumihuulen pienentymisellä ei ollut vaikutusta, joten kone on vielä vuosien jälkeen toiminnassa. Olen tuon jälkeen vahtinut pyykinpesua huomattavasti tarkemmin.
Olen ymmärtänyt, että kaarituellisia liivejä ei saisi edes pestä pesukoneessa, vaan ne pitäisi pestä käsin. Olen siis pessyt käsin. Onkohan tämä uusavuttomuutta?
Ne voi pestä koneessa mutta vain jos käyttää pesupussia etteivät kaarituet irtoa ja riko konetta. Parempi on kyllä pestä käsin. Et ole uusavuton vaan ihan fiksu. ;-)
Mulla loppui kaaritukien katkeilu, kun lopetin konepesun ja aloin pestä käsin. Ilmeisesti linkous ei tee niille hyvää, vaikka kone säilyisikin ehjänä.
Aina olen pessyt ihan tavispesussa, normilingolla, 60 asteessa. Eivät ole ikinä menneet rikki tai muutenkaan kärsineet, vaikka ihan halpisliivejä ovat (H&M, Ellos ym.)
Joo heti seuraavalla kerralla tietysti irtoo kaarituki ja rikkoo koneen, kun pääsin kehumasta.
Ihana kaverini kysyi kerran noin parikymppisenä kun olin tehnyt pastasalaattia että "liuotetaanko" siihen ne pastat. :)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen mielestä pyykinpesukoneen napin painaminen on raskas kotityö.
Tässäpä tosiaan hauska esimerkki uusavuttomasta, luulla että pyykinpesu olisi hoidettu yhtä nappia painamalla.
Voittehan te palstamammat siitä elämää suuremman ongelman itsellenne tehdä,
totuus on kuitenkin se että se pyykinpesu on tärkeä mutta mitätön asia toimittaa. Mutta aina kun tulee mahdollisuus, jaksatte sillä uhriutua. Joko on kevätverhot vaihdettu ja pääsiäisen kynttiläkupit kiillotettu kaappiin?
Ensin lajitella kaikki vaatteet, väreihin ja pesulämpötiloihin, sitten pestä, kuivata, silittää, viikata ja viedä paikoilleen. Sillä välin hoitaa astiat koneeseen ja pois, tehdä ruoka, ulkoilla lasten kanssa, leikkiä lasten kanssa, mahdollisesti vielä siivota? Tämän päälle moni tekee vielä täyden työpäivän.
Minulla on moni asia helpotettu, osan pyykeistä hoitaa pesula, siivooja siivoaa ja silittää, en käy töissä. Ja siitä huolimatta minulla ei ole ihan kamalasti luppoaikaa arkena.
Saanko ihan kohteliaasti kysyä, että mihin sinun aikasi sitten oikein kuluu? Perheen ruokahuoltoon ja lastenhoitoon? Monta lasta teillä on ja onko heillä jotain erityistarpeita?
No ensinnäkin ruoanlaittoon. Ensin aamiainen, sitten lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja illallinen. Kaikki valmistan itse, emme käytä eineksiä, emmekä mitään prosessoitua. Lapset ovat 2- ja 3-vuotiaat, ihan normaaleita ovat. Luemme paljon, käymme kirjastossa, kaupungilla, leikkipuistoissa, museoissa, laulamme, opettelemme uusia jänniä juttuja. Ja vaikka kuulostaa pieneltä ja hyvin first world problemsilta, niin esim. pyykkien vastaanotto pesulasta vie aika paljon aikaa. Samoin jos tilaan ruokatarvikkeet kotiin.
Ei meillä lasten kanssa kiirettä ole, he ovat ihania ja kilttejä lapsia, mutta ei kyllä jää sellaistakaan aikaa, että pitäisi keksimällä jotain tekemistä keksiä.
jjaaa tässä kohtaa sinä muutuit tämän väittelyn idiootiksi :D:D:D t. sivusta seurannut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.
Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.
No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.
Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..
No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)Jotkut emännät hoitaa asian tuolla tekniikalla. Jotkut petinpetaamisammattilaisetkin jopa (siivoojat, laitoshuoltajat). Se nurinpäin käännetyn pussilakanan teknikka on ihan kuule käypäinen sekin. Ei juuri huonompi kuin se toinenkaan, joissain asioissa parempikin (esim. siinä että lakanat on pyykissä väärin päin jolloin niiden ns. päivänpaistepuoli ei nukkaannu, ja tulevat pyyksitä valmiiksi käyttöön).
Joten en ole ihan varma kumpi teistä oli uusavuttomampi. Kumpikaan ei ilmeisesti tuntenut SITÄ TOISTA konstia.
terveisin nimimerkki "tehnyt kesätöitä sekä hotellisiivoojana että vanhainkodin laitosapulaisena, aikanaan".
Joo. Eipä siinä paljoa energiaa tai ärräpäitä tarvita kun nurinpäin käännettyyn pussilakanaan sujauttaa kätensä, ottaa päädyssä olevien reikien kautta täkin kulmista kiinni ja hujauttaa siitä pussilakanan täkin päälle. Ihan perinteinen tapahan tuo on.
HYVÄT AKAT. LOPETTAKAA JANKUTTAMINEN TAAS KERRAN PUSSILAKANOISTA, TISSILIIVEISTÄ JA PYYKINPESUSTA, PILAATTE JÄLLEEN KERRAN HAUSKAN KETJUN JOTA OLI VIELÄ NOIN SATA SIVUA SITTEN KIVA LUKEA. kiitos ja heippa. meen vetämään pussilakanan päähäni
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ikää 27 vuotta, omillani olen asunut 10 vuotta ja vanhempia tai muita "auttajia" ei ole elämässä. Mies on kyllä, mutta ei hän minua paapo menemään. Paremminkin minä neuvon häntä. Sitä voidaan niin kaikesta tietämättömyydestä/hitaudesta vääntää uusavuttomuutta, vaikka oikeasti kyse voi olla ihan muista asioista. T. 323
Tunnistan, asiakkainani käy päivittäin teidänlaisia. Arkiset asiat ovat kaukaisia.
Ajatellaan, mietitään ja seurustellaan. Muut asiakkaat odottavat vuoroaan, ovat jo hiukan kärsimättömiä.
Haluaisin tietää, mistä muista asioista on kyse?
Tuo ritilä oli kyllä turha ohjeessa, olisi voinut olla että uunipellillä tai vain että uunissa 225 asteessa. Pirkka-lehdessä on selkeät ruokaohjeet em. tavalla. Vähän aikaa sitten luin olikohan Pirkka tms. lehti ohjeen jossa nimenomaan kehotettiin paistamaan leivinpaperilla ritilän päällä eli ei pellillä, ilmeisesti tulee rapeampi sillä tavalla. En muista mikä ruokalaji kyseessä mutta ei tietenkään kakkupohja, pienemmistä ja kiinteämmistä aineksista kyse. Koulun ohjeiden pitäisi olla selkeitä kun meluisessa luokassa kiireellä tehdään asioita.
Tämä nyt ei ole varsinaisesti uusavuttomuutta, mutta ulkomailla matkoilla erään ystävättären kanssa kävi ilmi, että hänen käsityksensa mukaan Brasserie tarkoittaa rintaliivikauppaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kyseinen tyyppi jotenkin vähän kehitysvammainen vai muuten vain yksinkertainen, mutta käy samaa yliopistoa kuin minä ja siksi aina välillä törmään. Joka kerta kun ollaan vaikka samassa atk-luokassa, voin heti varautua siihen, että jossain vaiheessa tää henkilö kysyy neuvoa johonkin. Ei tunnu osaavan etsiä tietoa tai muutenkaan järkeillä itse, ja monesti on tullut autettua esim. johonkin tiettyyn kurssiin liittyvässä asiassa, vaikken sillä kurssilla itse edes ole. Tai auttaa oman sähköpostin käytössä...
Kehitysvammaiset eivät todellakaan käy yliopistoa, vaan korkeintaan jotain apukoulua ja sitäkin tarkkailuluokalla jos heidät nyt edes yleensä kouluun huolitaan. Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
HYVÄT AKAT. LOPETTAKAA JANKUTTAMINEN TAAS KERRAN PUSSILAKANOISTA, TISSILIIVEISTÄ JA PYYKINPESUSTA, PILAATTE JÄLLEEN KERRAN HAUSKAN KETJUN JOTA OLI VIELÄ NOIN SATA SIVUA SITTEN KIVA LUKEA. kiitos ja heippa. meen vetämään pussilakanan päähäni
Sait ainakin minut nauramaan, hyvä etten tukehtunut omaan sylkeeni :'DD
Kehitysvmmaisten hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kyseinen tyyppi jotenkin vähän kehitysvammainen vai muuten vain yksinkertainen, mutta käy samaa yliopistoa kuin minä ja siksi aina välillä törmään. Joka kerta kun ollaan vaikka samassa atk-luokassa, voin heti varautua siihen, että jossain vaiheessa tää henkilö kysyy neuvoa johonkin. Ei tunnu osaavan etsiä tietoa tai muutenkaan järkeillä itse, ja monesti on tullut autettua esim. johonkin tiettyyn kurssiin liittyvässä asiassa, vaikken sillä kurssilla itse edes ole. Tai auttaa oman sähköpostin käytössä...
Kehitysvammaiset eivät todellakaan käy yliopistoa, vaan korkeintaan jotain apukoulua ja sitäkin tarkkailuluokalla jos heidät nyt edes yleensä kouluun huolitaan. Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.
Oppivelvollisuus koskee ihan kaikkia, myös kehitysvammaisia, eli aivan varmasti heidätkin kouluun huolitaan. Kehitysvammaisuuden asteesta sitten riippuu, millaista koulua ja kuinka kauan käyvät, useilla on pidennetty oppivelvollisuus.
Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait ainakin minut nauramaan, hyvä etten tukehtunut omaan sylkeeni :'DD
Mutta kun tissiliivit on niin kiva keskustelun aihe. :)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen mielestä pyykinpesukoneen napin painaminen on raskas kotityö.
Tässäpä tosiaan hauska esimerkki uusavuttomasta, luulla että pyykinpesu olisi hoidettu yhtä nappia painamalla.
Voittehan te palstamammat siitä elämää suuremman ongelman itsellenne tehdä,
totuus on kuitenkin se että se pyykinpesu on tärkeä mutta mitätön asia toimittaa. Mutta aina kun tulee mahdollisuus, jaksatte sillä uhriutua. Joko on kevätverhot vaihdettu ja pääsiäisen kynttiläkupit kiillotettu kaappiin?
Ensin lajitella kaikki vaatteet, väreihin ja pesulämpötiloihin, sitten pestä, kuivata, silittää, viikata ja viedä paikoilleen. Sillä välin hoitaa astiat koneeseen ja pois, tehdä ruoka, ulkoilla lasten kanssa, leikkiä lasten kanssa, mahdollisesti vielä siivota? Tämän päälle moni tekee vielä täyden työpäivän.
Minulla on moni asia helpotettu, osan pyykeistä hoitaa pesula, siivooja siivoaa ja silittää, en käy töissä. Ja siitä huolimatta minulla ei ole ihan kamalasti luppoaikaa arkena.
Saanko ihan kohteliaasti kysyä, että mihin sinun aikasi sitten oikein kuluu? Perheen ruokahuoltoon ja lastenhoitoon? Monta lasta teillä on ja onko heillä jotain erityistarpeita?
No ensinnäkin ruoanlaittoon. Ensin aamiainen, sitten lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja illallinen. Kaikki valmistan itse, emme käytä eineksiä, emmekä mitään prosessoitua. Lapset ovat 2- ja 3-vuotiaat, ihan normaaleita ovat. Luemme paljon, käymme kirjastossa, kaupungilla, leikkipuistoissa, museoissa, laulamme, opettelemme uusia jänniä juttuja. Ja vaikka kuulostaa pieneltä ja hyvin first world problemsilta, niin esim. pyykkien vastaanotto pesulasta vie aika paljon aikaa. Samoin jos tilaan ruokatarvikkeet kotiin.
Ei meillä lasten kanssa kiirettä ole, he ovat ihania ja kilttejä lapsia, mutta ei kyllä jää sellaistakaan aikaa, että pitäisi keksimällä jotain tekemistä keksiä.
jjaaa tässä kohtaa sinä muutuit tämän väittelyn idiootiksi :D:D:D t. sivusta seurannut!
Joo mä luulin että toi HEL-NYC oli oikeasti fiksu ihminen silloin kun aluksi luin sen juttuja, mutta pikkuhiljaa siitä on kuoriutunut vähän.. omituinen. "Laiska töitään luettelee" vai mites se sananlasku meni. Ihanko aamupalan, välipalan ja iltapalankin hän valmistaa ihan itse? Kasvattaa appelsiinit, puristaa niistä mehut, kasvattaa viljat ja valmistaa hiutaleet ja jauhot joista pyöräyttää leivät ja puuron, kasvattaa lehmät ja kirnuaa voit yms. Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä moisen luettelon "rankoista töistä" :'D :'D
Vierailija kirjoitti:
Ainahan täällä AV:lla jöytyy näitä uusavuttomia tai vähintäänkin kummallisia, vaikka he itse eivät suinkaan sellaisiksi tunnustaudu. Näihin lukisin sen, joka ei voi pestä alusvaatteita samalla kuin muita puseroita ja sen sellaisia, koska niissä lika on erilaista. Tai se, jolla oli iso perhe ja ilmoitti vaihtavansa kaikkien petivaatteet päivittäin. Sitten se, joka kertoi pesevänsä kaikki eriväriset vaatteet eri koneellisissa. Tähän vain vihreitä, tähän sinisiä jne. Mahtoi noilla mainituilla kulua pesukoneen kanssa lutratessa koko päivä.
Nauroin aikoinaan sille jutulle, jossa joku kertoi, että hän käyttää kylpypyyhkeen toista päätä ylävartalon kuivaamiseen ja toista päätä sitten alapään kuivaamiseen.
Mä en ole noin rationaalinen, joten varmaan pyyhkisin vahingossa väärällä päällä väärän pään. Apua, saakos tästä mitään selvää?
Mutta joka tapauksessa en ollut koskaan kuullut moisesta. Olenko outo epähygieeninen porsas?
Olen kokki ja mokaillut paljonkin jopa viime vuosina. En 'äkämystynyt, mutta oletin sen olleen 7-luokan köksää. Muutenkin ohjeet tulisi antaa idioottivarmasti niin koulussa kuin työpaikoillakin.