Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antibiootit akneen, voiko parantaa lopullisesti, vai palaako näpyt aina kuurin loputtua?

Vierailija
01.04.2016 |

Sain lievään akneen lymecycliniä, onko antibiootista enemmän haittaa kuin hyötyä..? Kolmen kuukauden kuuri. Sinänsä ihan sama jos näppylätön aika on vaan kuurin ajan. Mutta voiko se parantaa aknen lopullisesti? Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paranna, pitää vaan oireet kurissa kuurin ajan. Voi olla paikallaan jos esim. teinillä on tosi paha "kausiakne", eli kuuri estää arpien synnyn. Ja kuurin jälkeen ehkä se aknekausi on mennyt ohi. Mutta "kroonisessa" aknessa ei mitään hyötyä.

Vierailija
2/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan voi, on tapauskohtaista. Itselläni ei toiminut, eikä pitkän antibioottikuurin syöminen nyt ikinä hyvältä idealta tunnu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla antibiootit eivät auttaneet yhtään, en sitten tiedä että jos auttavat, niin onko vaikutus pysyvää. Minulla edes Roaccutan-kuuri ei auttanut pysyvästi :( Tai siis, aloin syödä aikoinaan Diane Novaa samaan aikaan kuin otin yhden Roaccutan-kuurin, ja sen jälkeen akne pysyi täydellisesti poissa niin kauan kuin söin Diane Novaa (siis vuosia Roa-kuurin jälkeen), mutta heti kun lopetin Diane Novat niin akne palasi.

Vierailija
4/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla olisi antibiootit vienyt aknen lopullisesti pois, itseni mukaan luettuna.

Auttaa kyllä henkisesti kun ei tarvitse hetkeen näpyistä kriiseillä.

Vierailija
5/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse just lopetin 3kk ab-kuurin hormoniperäiseen akneen (alkoi lasten syntymien jälkeen). Ei ole paiseita tullut kertaakaan kuurin aikana. Jatkan vielä kyllä lääkärin määräämän rasvan käyttöä aknealueella.

Vierailija
6/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paranna, pitää vaan oireet kurissa kuurin ajan. Voi olla paikallaan jos esim. teinillä on tosi paha "kausiakne", eli kuuri estää arpien synnyn. Ja kuurin jälkeen ehkä se aknekausi on mennyt ohi. Mutta "kroonisessa" aknessa ei mitään hyötyä.

Mulle ihotautilääkäri nimenomaan korosti, että akne on aina krooninen sairaus, melkeinpä ominaisuus (toki usein niin psyykksiestikin kuormittava, että sitä täytyy hoitaa eikä vain nostaa käsiä pystyyn). Itselläni auttoi Roaccutan-kuuri jonka sain, vaikkei akneni ihan kamalimmasta päästä ollutkaan.

Vierailija
7/7 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi, en muista antibiootin nimeä, sain eka 1kkn kuurin ja jos se ei olisi auttanut olisi ollut vielä toinen kuukauden kuuri, mutta mulla tosiaan auttoi se 1kk. Mulla se "diagnoosi" oli joku suun ja leuan alueen ihottumaa tai joku sen suuntainen ja näppyjä ja finnejä (osa melkein jotain kunnon paiseita) oli tossa leuan ja suun alueella.