Mitä ihmettä laittaisin puuron sekaan, että se maistuisi hyvältä? Vinkkejä?
Tykkään kyllä puurosta, kun sinne lyö voinokareen, suolaa ja ottaa muutaman leivän kaveriksi. Juttu nyt vaan on se, että en halua enään syödä leipää, tai ainakin haluan vähentää sitä reippaasti.
Just söin puuroa, ilman leipää, puuron päälle laitoin sokeroimatonta mustikkakeittoa ja banaaniviipaleita ja hitusen suolaa makua antamaan. Tuntu että laatta lentää kun söin tuota... Ei maistu yhtään niin hyvälle ilman leipää ja voita :(
En tiedä, tekiköhän se mustikkakeitto tuosta sitten jotenki ällön...
Vinkkejä, mitä puuron sekaan? Jotakin siihen kaipais, kuin pelkkää suolaa vaan.
Kommentit (49)
kaurapuurohiutaleet veteen
2 min mikrossa
joukkoon loraus maitoa ja sekoitus
päälle reilu1 dl maustettua vähäsokerista jogurttia (esim. A+ jugurtit on hyviä)
Avokado on mun mielestä lyömätön. Ne jotenkin korostaa toistensa hyviä puolia. Suolaa voi laittaa tai ehkä vielä paremmin olla laittamatta.
Tai sitten voi heittäytyä herkkulinjalle, ja iskeä ´puuroon palan pari suklaata sulamaan. Saa suklaapuuroa ja tajuaa kerrankin, kuinka imelää maitosuklaa on. Vaniljajugurttia oheen ehkä myös.
Omenapaloja keitetään puuroa ennen pikkuisen ja sitten pöönät ja vesi mukaan. Jos on taitava, saa uuniomenavivahteen siihen.
Aika usein tulee onnahdus, jos alkaa sekoittamaan makeaa ja suolaista puuron kanssa. Eli joko tai, mielialan mukaan.
Marjat ja jugurtti toimii aina ja on nopea.
Jäätelön kanssa juhlaruokaa.
Olisiko se gluteeni joka turvottaa tuossa leivässä hiilareiden sijaan?
Ja omasta mielestäni mehukeitot eivät sovi kaurapuuron kaa. Kiisseli toimii paljon paremmin. Itselläni on lisäksi pahe syödä välillä kaurapuuroni voisilmän ja sokerin kaa (sekä kanelia). Jos siis makeus ei haittaa, niin kannattaa noitakin kokeilla.
Pitäs kai mennä testeihin, ties vaikka mulla ois keliakia.... Jos ei, niin ehkä joku viljayliherkkyys sitten. Leipä, peruna, pasta ja kaikki jauhoon tehty turvottaa ja pöhöttää. Paitsi tuo puuro.
Ja ei, en lyö niitä leipiä sinne puuron sekaan jestas sentään... Ja kyllä, syön puuroa ja haukkaan sitten leipää, maistuu taivaallisen hyvältä. Kunnon ruisleivän kanssa varsinkin. Mutta kun nimenomaan haluan oppia syömään puuroa ilman leipää. Miksi? Siksi edelleenkin, koska en koe että leipä on mulle hyväksi. Miksi? Siksi koska leipä turvottaa ja tulee inhottavan pöhöttynyt olo. Miksi? Sitä en taasen tiedä miksi. Ehkä on se keliakia tai jotain muuta, ehkä olen vain liian herkkä (gluteenille?) tai jollekin muualle ainesosalle leivässä.
Siksi aloin kyselemään ja miettimään, miten voisin oppia pitämään puurosta myös ilman leipää. Ja edelleen, haluaisin syödä puuroa aamuisin, koska se tekee minut pitkään kylläiseksi. Ja ajattelin nyt ainakin niitä marjoja laittaa päälle ja teen myös puuron maitoon.
Puurona mulla on nyt Fazerin Alku olikohan se joku 3 viljan puuro nimeltään.
AP
Ok, kiitos selvennyksestä. En ole ikinä nähnyt/kuullut kenenkään syövän puuroa ja leipää yhtä aikaa :).
Omaan puuroon tulee joka aamu mustikoita, mansikoita, kookosöljyä ja hunajaa. Täydellistä!
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat vähentää hiilareita niin jätä se puuro pois ja syö ruisleipää pelkästään :) Miksi puuroa pitää syödä ? sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Suomi on varmaa ainoa maa jossa sitä syö muutkin kun pienet lapset.
Kg maksaa Lidlissä 0,69 e ja tarjouksessa 0,49 e.
Paketti kestää 3 vkoa.
Pakkasessa on marjoja ainakin vappuun, monta hyvää syytä syödä
Äitini poimii paljon marjoja ja saan niitä. Aloitan heti syksyllä niiden syömisen ja kestää n vappuun. Tämän jälkeen saan kaikki loput hillot mitä ei ole itse käyttänyt.
Puuron ostan Lidlistä ja marjat tulee ilmaiseksi, halvempaa aamiaista on vaikea keksiä.
En tykkää viinimarjoista, joten laitamme marjat leivinuuniin ja kuivattuna käytän ne jauheena. 1 tl per annos riittää.
Yök! Miksi puuroon pitää laittaa suolaa?