Mitä ihmettä laittaisin puuron sekaan, että se maistuisi hyvältä? Vinkkejä?
Tykkään kyllä puurosta, kun sinne lyö voinokareen, suolaa ja ottaa muutaman leivän kaveriksi. Juttu nyt vaan on se, että en halua enään syödä leipää, tai ainakin haluan vähentää sitä reippaasti.
Just söin puuroa, ilman leipää, puuron päälle laitoin sokeroimatonta mustikkakeittoa ja banaaniviipaleita ja hitusen suolaa makua antamaan. Tuntu että laatta lentää kun söin tuota... Ei maistu yhtään niin hyvälle ilman leipää ja voita :(
En tiedä, tekiköhän se mustikkakeitto tuosta sitten jotenki ällön...
Vinkkejä, mitä puuron sekaan? Jotakin siihen kaipais, kuin pelkkää suolaa vaan.
Kommentit (49)
Luumukeittoa rusinoilla. Sopii varsinkin riisipuuroon.
Syöt puuroa leivän kanssa? Syötkö myös keitettyjä nakkeja makkarakastikkeen kanssa ja paistettuja munia munakokkelin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Uita siinä mulkkua.
No sukellapa pataan.
Hedelmii, tyylii omenoit pilkottuna, ananasta purkista (sellanen vähän kalliimpi ~1,10/tlk en muista merkkii maistuu paljo paremmalt ku halppis), marjoi tai sit vaa hilloo😊 tee vaik munakokkelii ton kaa jos kaipaat viel lisäks jotain suolasta? Raejuusto on kans mun mielest hyvää puuron seassa, mut toi jakaa mielipiteet!
Marjoja, omppua, vaniljasokeria keittovaiheessa.
Rahkaa ja marjoja. Esim mustikkarahka ja puuro on hyvää.
Jos sä haluat vähentää hiilareita niin jätä se puuro pois ja syö ruisleipää pelkästään :) Miksi puuroa pitää syödä ? sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Suomi on varmaa ainoa maa jossa sitä syö muutkin kun pienet lapset.
Miksi niitä puuroja on pakko syödä jos kerran niistä ei tykkää? Itse inhoan puuroja joten en syö niitä. on sitä muitakin aamupalavaihtoehtoja...
Mutta ainoa puuro joka oli edes jotenkin siedettävää oli kaurapuuro, johon oli laitettu päälle reilusti sokeria, kanelia, nokareita 10% rasvaista turkkilaista jogurttia ja mustikoita ja vadelmia.
Mun ehdoton lemppari on et kaurapuuroon heittää vähän macajauhetta, banskua maapähkinävoita ja mustikoita! Nam!
Miksi sun on ihan pakko syödä sitä puuroa jos noin pahaa tekee?
Huh mitä yhdistelmiä. No, makuasioista jne.
Minä syön Fazerin Alku -hiutaleista tehtyjä puuroja, esim. omena ja inkivääri -makuista. Päälle panen hiukan vaahterasiirappia, se ei ole niin ätläkkää kuin sokeri tai tavallinen siirappi, mutta antaa paahteisen maun.
En osaa edes kuvitella, miksi joku haluaa syödä viljatuotteen kanssa leipää, mutta ihan uteliaisuudesta: miksi et halua syödä leipää enää? Et kai ole hurahtanut karppaamiseen?
Mä teen kaurapuuron aina maitoon jolloin se on hyvää sellaisenaan. Mutta laitan usein sekaan raejuustoa antamaan proteiinia ja kylmäpuristettua kookosöljyä. Se on hyvä kombo.
Raastettua omenaa, sopii ainakin kaurapuuroon ja mannapuuroon, miksei myös riisipuuroon. Taateleita?
Mites olis raakasuklaajauhe. Tarvii kyllä sitten sokeria myös. En kyllä minäkään puuroa söisi jos se meinais hissillä tulla ylös :)
En pystyisi syömään mustikkakeittoa ja banaania ja puuroa... Hitunen suolaa sekaan, päälle mustikoita pari kourallista ja raejuustoa.
Alku sadonkorjuu puuro on tosi hyvä ihan sellaisenaan! Joskus laitan mustikoita sekaan ja paranee vaan!
Enkä oo puuronsyöjä noin niinku yleensä, siis en tykkää puurosta. Mut toi on hyvää!!
Joopajoo1 kirjoitti:
En pystyisi syömään mustikkakeittoa ja banaania ja puuroa... Hitunen suolaa sekaan, päälle mustikoita pari kourallista ja raejuustoa.
Ei saa sekoittaa. Toinen mitä olen syönyt, niin jogurtti ja marjoja ja kaurahiutaleet kuivana päälle.
Oletko kokeillut tuorepuuroja? :)