Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä lintu tuo on jonka viserrys kuulostaa täysin samalta kuin iPhonen oletus herätysääni?

Vierailija
01.04.2016 |

Lintutietäjiä? Ei voi rentoutua aamukahvilla parvekkeella, kun tuntuu kuin herätyskello jatkaisi huutamistaan jo toista tuntia!! :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iPhonea, mutta oisko mustarastas? Asutko Uudellamaalla?

Vierailija
2/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittoäänestä en osaa sanoa suoraan mielikuvaa vaikka Iphone onkin, mutta mustarastaat laulavat nyt etelässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

angry bird

Vierailija
4/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Itä-Suomessa. Mustarastas ehkä laulaa jo täälläkin? Ihan kuin en ennen olisi tuota laulua kuullut!

ap

Vierailija
5/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta.. 😅 Yritetään tunnistaa lintua vertaamalla sitä johonkin älylaitteen ääneen. Nykyaika. Miten vierottuneita me ollaankin luonnosta. Mä hajosin tälle alotukselle. Kaikella rakkaudella siis! Koska tuskin itsekkään tietäisin mikä lintu on kyseessä.

Olin vaan juuri isovanhempien luona, jotka tietäävät varmaan about kaikki linnut laulun perusteella. Siks tää särähti korvaan.

Vierailija
6/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja mustarastaita oli kyllä heidän luonaan Itä-Suomessa 😆

Vierailija
7/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastaalla on kaunis huilumainen liverrys ja iphonen hälytys on aika karsea...

Vierailija
8/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhtenä talvena sarastusherätyskellossa herätysääneenä lintujen liverrys. Kun tuli kevät ja linnut alkoivat laulaa ulkona aamuyöstä, alkoivat ongelmat. Opinpa sitten, etten enää pidä linnunääntä herätysäänenä...

Vierailija
9/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta.. 😅 Yritetään tunnistaa lintua vertaamalla sitä johonkin älylaitteen ääneen. Nykyaika. Miten vierottuneita me ollaankin luonnosta. Mä hajosin tälle alotukselle. Kaikella rakkaudella siis! Koska tuskin itsekkään tietäisin mikä lintu on kyseessä.

Olin vaan juuri isovanhempien luona, jotka tietäävät varmaan about kaikki linnut laulun perusteella. Siks tää särähti korvaan.

Mä myös hymähdin tuolle että lintu jonka laulu muistuttaa iPhonen ääntä eikä toisin päin..! xD Voi apua! Mutta siis noinhan sitä varmaan itsekin ajattelis jos yhtäkkiä hoksaisi että linnunlaulu tosiaan muistuttaa jotain puhelin soittoääntä, jos siis se puhelimen ääni ois  tutumpi. :)

Vierailija
10/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös hymähdin tuolle että lintu jonka laulu muistuttaa iPhonen ääntä eikä toisin päin..! xD Voi apua! Mutta siis noinhan sitä varmaan itsekin ajattelis jos yhtäkkiä hoksaisi että linnunlaulu tosiaan muistuttaa jotain puhelin soittoääntä, jos siis se puhelimen ääni ois  tutumpi. :)

Näinhän se menee.. 😉

Vierailija
11/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kottarainen ainakin on mestarimatkija. Tuottaa sujuvasti ihmisten vihellyksiä ja moottorin hurinoita. Miksei sitten kännykänkin soittoääniä.

Vierailija
12/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla särähti korvaan viisastelusi luonnosta vieraantumisesta.

Kaikella rakkaudella, vanhempani ja isovanhempani jotka asuivat luonnon keskellä eivät tunnistaneet laulusta muita pikkulintuja kuin peipon, talitiaisen ja räystäspääskyn. Ei tarvinnut. Luonnon keskellä maaseudulla asuville pikkulinnut eivät olleet mitään tiedettäväksi tarpeellisia asioita.

Milloin ja missä lahna, hauki, muikku, ahven ja made kutevat sen sijaan oli tarpeellista tietoa luonnossa eläville.

Lintujen tunnistamiseen netti puhelimessa on mainio apu.

Vierailija
13/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikella rakkaudella, vanhempani ja isovanhempani jotka asuivat luonnon keskellä eivät tunnistaneet laulusta muita pikkulintuja kuin peipon, talitiaisen ja räystäspääskyn. Ei tarvinnut. Luonnon keskellä maaseudulla asuville pikkulinnut eivät olleet mitään tiedettäväksi tarpeellisia asioita.

Milloin ja missä lahna, hauki, muikku, ahven ja made kutevat sen sijaan oli tarpeellista tietoa luonnossa eläville.

Onko? Millä tavalla? Onko semmoista sovellusta jolla vois nauhoittaa esim. linnunlaulua ja näytölle tulis samantien lajitiedot? Semmoinen ois kätevä! :)

Vierailija
14/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, iPhonesta en tosiaankaan tiedä, mutta tällä hetkellä mustarastaat laulavat todella aktiivisesti ja kauniisti.  Kottaraisia en ole nähnyt vielä tältä keväältä ja niiden määrä on muutenkin vähentynyt valtavasti viime vuosina.  Oma herätyskelloni lurittaa peipposen äänellä, ja  luonnon peipposet ärsyttävät tätä nykyä vietävästi.

Vierailija
15/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂Viisasteluni. Nojoo, enhän missään vaiheessa sanonutkaan että se olisi tarpeellista tietoa tietää, miltä mikäkin lintu kuulostaa. He vaan ovat sen ajan saatossa oppineet, lintuja tarkkailemalla. Miltä palkokasvit tuntuvat nenässä?

Vierailija
16/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibird

Vierailija
17/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ihastunut sun puhelimeen.

Vierailija
18/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorsa tai ankka tulee iPhonesta ensimmäisenä mieleen

Vierailija
19/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa ääninäytteen siitä herätysäänestä, kun en omista iphonea? 

Peippo voisi olla yksi mahdollinen livertelijä https://www.youtube.com/watch?v=Czfy8bZH4Fo

Vierailija
20/22 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äänteli joku vuosi sitten ikkunan takana joku lintu aina aamuyöstä niin vietävästi. Ristin sen herätyskellolinnuksi ja myöhemmin selvitin että lintu oli hömötiainen.