Jos parisuhteessanne on jotakin ongelmaa, keskustelet teko puolison kanssa asiasta?
Oli kumman tahansa mielestä puitavaa, niin otatteko aikaa jutellaksenne vai lakaisetteko kaiken maton alle ja jatkatte kuin ei mitään ongelmaa olisikaan?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Lakaistaan maton alle. Vanhemman sukupolven miehet eivät osaa keskustella.
Samaa voi sanoa nykynaisista. Ei ole kiva keskustella kun toinen kommunikoi pelkästään imperatiiveilla.
Ei sen kanssa voi keskustella, alkaa vain syytellä ja solvata, ja kohta käydään mykkäkoulua taas.
Arvatkaa tämän ketjun perusteella, keillä on hyvä seksielämä puolisonsa kanssa ja ketkä tulee eroamaan.
En. Kirjoitan AV:lle aloituksia, mutta en kuitenkaan jätä sitä sikaa.
Kyllä me keskustellaan, mies mieluummin kyllä lakaisi monet asiat matonalle.
Ei. Tunnemme toisemme niin läpikotaisin, että mitään tunnedraamailuja ei kumpikaan halua. Annamme periksi molemmat niissä asioissa joissa tietää että on turha vängätä asiasta. Emme istu viinilasillisen äärellä pohtimassa suhdettamme ja lässyttämässä rakkaudentunnustuksia.
Olen tajunnut viimein parisuhteen kuvion: ollaan aviossa, kun on se yhteinen talous. Muuten miestä 'jaksetaan ymmärtää'. Olen ymmärtänyt, etten ole jäänyt mistään paitsi. En jaksaisi samaa puolisoa katsella päivästä toiseen ja toistella samoja 'vuosikalenterin' kuvioita.
Miten te jaksatte elää niissä perinteissänne?
Onko se vain illuusio turvallisuudesta ja 'rakkaudesta'?
Sehän on vain kaavoihin kangistunutta tuttua toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tajunnut viimein parisuhteen kuvion: ollaan aviossa, kun on se yhteinen talous. Muuten miestä 'jaksetaan ymmärtää'. Olen ymmärtänyt, etten ole jäänyt mistään paitsi. En jaksaisi samaa puolisoa katsella päivästä toiseen ja toistella samoja 'vuosikalenterin' kuvioita.
Ihan hyvin jaksetaan ja toisaalta aina ei ole ihan pakko jaksaa kaikkea ja silloin ehkä puoliso jaksaa paremmin ottaa vastuuta asioista joita itse ei juuri sillä hetkellä jaksa. Aina ei ole tarpeen jaksaa kummankaan.
En sanoisi illuusioksi, mutta en kyllä odota mitään yliromattista höttöä.
Se riippuu täysin ihmisestä miten kangistunut hän on kaavoihin. Ja jos toinen on jossain asiassa kangistunut niin ei puolison tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Itseksesi olet oivaltanut asioita avioliitosta. Mielenkiintoista.
"En jaksaisi samaa puolisoa katsella päivästä toiseen". Kuulostaa joltain Kauniit ja Rohkeat -suhteelta, jossa toista tuijotetaan kiihkeästi silmiin taukoamatta. Väsyhän siinä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseksesi olet oivaltanut asioita avioliitosta. Mielenkiintoista.
"En jaksaisi samaa puolisoa katsella päivästä toiseen". Kuulostaa joltain Kauniit ja Rohkeat -suhteelta, jossa toista tuijotetaan kiihkeästi silmiin taukoamatta. Väsyhän siinä tulisi.
😅😅.
Kukaan vauvapalstalla ei todellakaan puhu ja yritä selvittää mitään. Päivät pitkät parisuhde aloituksia ja kaunaisia ongelmia jotka olisi selvitetty puhumalla. Ero on näille mammoille ja sedille parempi kuin avoin keskustelu
:D itsekseni olen kuunnellut, keittiöoksennussankoterapeuttina vuosikausia näitten pitkissä parisuhteessa olevien kyllästyneitä juttuja :)
Lakaistaan maton alle. Vanhemman sukupolven miehet eivät osaa keskustella.