Synnytyspuolella nimimerkki Emilyn vouhkaa kovasti luomusynnytyksen puolesta
eli aikoo synnyttää luomusti eikä ota epiduraalia eikä kuulemma mitään muutakaan lääkkeellistä lievitystä.Odotan kovasti nimimerkiltä kuulumisia synnytyksen jälkeen,että miten se sitten meni.Voipi tulla aika yllätyksenä kivut.Mutta tietenkin toivon,että luomusynnytys onnistuu.En tiedä,ehkä vähän ärsyttää tuollainen ehdottomuus,kun synnytyksessä voi sitten kaikki olla toisinkin.
Kommentit (46)
On niin h***in varma asiastaan vaikkei ole vielä ensimmäistä lasta synnyttänytkään! Miten voi joku olla noin ehdoton?
Enkä mä näe mitään syytä siihen, etteikö apua ottaisi jos sellaista on tarjolla. Ihan turha tulla sanomaan, että joskus 100 vuottakin sitten naiset synnyttivät ilman kivunlievitystä. Onneksi nykyään on keinoja joilla voidaan auttaa!!
Onko sekään hyvä, jos äiti on täysin paniikissa niistä kivuistaan? Mäkin uskon sen pitkittävän synnytystä eikä sekään ole aina vauvalle hyvästä.
JOs miehet synnyttäis niin he eivät ainakaan synnyttäisi ilman kivunlievitystä. Mutta naistenhan pitää lähes ylpeillä siitä kuinka kestävät kipua niin hyvin... Jep jep.
Eli jos kestät kipua, olet parempi äiti kun sellainen joka ei vapaaehtoisesti sitä halua kestää kun pakko EI ole, eli olenko siis huippu äiti jos vaikkapa viiltelen käsiäni ja kestän sen kivun?
Entäs jos minulla koskee päähän, niin tekeekö se minusta huipun jos en ota lääkettä, vaan kestän kivun kuin tosi äiti konsanaan,
No jokainen tehköön tyylillään, ja olkoon ylpeä mistä haluaa, minä olen ylpaeä noista kahdesta pojastani jotka tähän maailmaan olen saattanut, viis siitä kärsinkö enemmän vai vähemmän kun joku toinen :-)
Itsekin suunnittelin luomusynnytystä ja synnytinkin sitten ilman puudutteita. Se oli ihan oma valintani ja joku muu voi minun puolestani valita toisinkin. Tuosta ylpeydestä en sitten tiedä: Synnytykset ovat erilaisia. Vaikea minun on mennä arvioimaan onko jonkun toisen kipu ollut kestämätöntä vai ei. Itselläni se ei ainakaan sitä ollut.
Itsekin suunnittelin luomusynnytystä ja synnytinkin sitten ilman puudutteita. Se oli ihan oma valintani ja joku muu voi minun puolestani valita toisinkin. Tuosta ylpeydestä en sitten tiedä: Synnytykset ovat erilaisia. Vaikea minun on mennä arvioimaan onko jonkun toisen kipu ollut kestämätöntä vai ei. Itselläni se ei ainakaan sitä ollut.
Jos asettelee korkeet tavoitteet on vaara pudota sitä korkeemmalta alas.
Itsellä ensimmäinen oli nopea luomusynnytys. En tarvinnut kivunlievitystä lainkaan ja kokemus oli kakin puolin hyvä.
Toinen olikin jo sitten aivan muuta. Helvetillinen tuska, eikä epiduraalikaan helpottanut kuin hetkeksi. Olin hetkittäin tajuttomana ja muistikuvat synnytyksen kulusta ovat katkonaisia.
kivunlievitystä niin pitkälle kuin mahdollista. Epiduraali lopulta laitettiin ja loppujen lopuksi synnytys päättyi kiireelliseen sektioon.
Toisen kanssa ajattelin samoin, niin pitkään ilman kun kestän. Lopulta tyttö syntyi luomusti, koska kun pääsimme sairaalaan oli kohdunsuusta enää reunaa jäljellä, eikä siinä vaiheessa muuta tarjottu kuin ilokaasua ja sitä en halunnut. Kakkosen synnytystä voin kyllä sanoa helpoksi, kivut olivat todella vähäiset ja supistusten väli oli loppuun asti 5min. joten jokaisen supparin välillä ehdin levähtää.
jotka kärsi ja oli parempia vie vaavin vuoden ikäisenä päiväkotiin että pääsee jatkamaan uraa.
Ilokaasua. Mikä ihmeen luomusynnytys on sellainen jossa otetaan ilokaasua??????????????????
Vierailija:
Yksi pointti on sekin, että tarviiko synnytyksen olla ihan kivuton, onko se se tavoite? Minä olin itse utelias kokemaan sellasita kipua mitä en ole ennen kokenut ja täytyy sanoa että jollakin tavalla koen " rikastuneeni" sillä kokemuksella.Monet sanovat, että luomuna syntyneet vauvat ovat alusta saakka pirteämpiä - mene ja tiedä - onkohan asiaa tutkittu? Alkavat EHKÄ syömään reippaammin voisi kuvitella ja silloinhan imetysken onnistumisen todennäköisyys ainakin kasvaa.
I
Minä ostin synnytyksessä petidiiniä (akupisteiden painelu auttoi kyllä enemmän) ja epiduraalin, ja tyttö oli virkeä kuin mikä syntyessään vaikka onnistuvaihekin kesti kauan. Ilmeisesti se äidin kivunlievitys lievittää vauvojenkin maailmaantulotuskaa, koska aika harvinaista miedän tytön karjuminen vissiin oli, kun kätilökin siitä mainitsi.
Vierailija:
Minä ostin synnytyksessä petidiiniä
10 pistettä, virkeä kun mikä..
Otin kaikki mahdolliset mitä tarjottiin=D
Mutta onneksi meitä on niin erilaisia ihmisiä, muutenhan olisi elo tappavan tylsää;)
Kunnioitan toki kaikkien valintoja.
Jos itse on kestänyt kivut hyvin luomuna, niin mistä tiedät, ettei kaverilla vaan ole ollut esim. 10 kertaa pahemmat kivut?
En ymmärrä, mitä sillä kärsimisellä saavutetaan. En minä ainakaan hakenut synntyksessä mitään elämyksiä, vaan halusin vaan sen vauvan. Synnytyksessä käytettävät kivunlievitysmenetelmät on hyvin tarkkaan tutkittuja ja en pelännyt, että ne vahingoittaisivat vauvaa.
Ja vielä siitä mömmöjen syöttämisestä lapsille: minusta taas on epäinhimillistä antaa vauvan huutaa kipujaan, kun ei halua syöttää sille mömmöjä. Kyllä minä annan herkästi parasetamolia.
JA ihan oikeasti, ota asiasta selvää ennen kuin käyt höpsimään. Synnytys on sitä paitsi ihan eri asia kuin muut kivut. Synnytyksessä ihmisen elimistön hormoonitoiminta on aivan erilaista kuin esim. migreenissä.
Suunniteltu luomusynnytys on harvoin traumaattinen, suunnittelematon ja vastentahtoinen on. Siksi mieluummin vapaaehtoisesti se : )
Ja meinaatteko ettei miesten keskuudessa olisi paljon vielä vahvempana kisa siitä " kuka on kovin jätkä" ? Veikkaanpa että miehet ne vasta ilman kivunlievitystä porskuttelisikin.
Miten voit tietää kuinka kivuton synnytys se kipulääkkeillä lievennetty on, kun et kerran sitä ole itse kokenut? Uskomatonta miten joku viitsii arvostella toista siitä, ottaako hän epiduraalin vai ei, synnyttääkö luomuna vai ei. Synnytys on niin YKSILÖLLINEN kokemus, että kukaan ei voi toiselle neuvoa miten se pitää " suorittaa" . Jokainen kokee sen omalla tavallaan.
Vierailija:
Yksi pointti on sekin, että tarviiko synnytyksen olla ihan kivuton, onko se se tavoite? Minä olin itse utelias kokemaan sellasita kipua mitä en ole ennen kokenut ja täytyy sanoa että jollakin tavalla koen " rikastuneeni" sillä kokemuksella.
Se vaan tuntuu olevan joidenkin huonoitsetuntoisten rappanoiden ensimmäinen arvaus heti alkuunsa. Jos ei edes ymmärrä mitä eroa on itsensä viiltelystä johtuvalla kivulla ja synnytyskivulla, niin turha lienee alkaa edes selittää.
Vierailija: