Luokka oli keksinyt hauskan aprillipilan (ei mitenkään ilkeä tai nolaava) opettajalle mutta luokan "mallioppilas" paljasti sen pilaksi
Tämä 11v on ns. kympin oppilas joka haluaa myös käytöksestään kympin, siksi kuulemma paljasti jekun heti alussa. Tekikö ko. oppilas oikein vai väärin?
Kommentit (61)
näin me tehdään kirjoitti:
Tämän ketjun tarkoitus on varmaan esittää että kiusaaminen on ok ja hyväksyttyä ja vika on kiusaajassa, ottamatta kantaa siihen onko tämä aloitus totta.
Eli kaikkien pitää tehdä aina samalla tavalla kuin se luokan kiusaaja/manipuloija haluaa tai on ok kiusata.
Jopa on paska lapsi, paljon lapsellisempi kuin toiset, ei ymmärrä huumoria, hyvä että se on suljettu nyt porukasta ja vain aloittajan kaltaiset "aikuiset" sanelevat, miten maailma makaa. Hieno juttu! On paska lapsi. Hyvä homma että lapsesi on nyt kunkku!
Öö, miten sitä pilan paljastanutta kiusattiin? Vai kiusasiko koko muu luokka jotenkin kun halusi tehdä eri tavalla kuin tuo yksi?
Oikeastaan tuollainen oppilas on vähän kiusallinen opettajankin näkökulmasta. Ylemmyydentuntoisena olettaa että opettaja tarvitsee tuonkaltaista "apua".
Ei ole ollut aikoihin käytösnumeroa.... Aika pska yritys.
Niin, ydinhän on varmaan siinä että kyseessä on jonkinlainen ristiriita siinä mikä on oikein/väärin. Koulussa ei saisi valehdella, jonka yksi oppilas ottaa ehdottomana sääntönä ilman poikkeuksia. Sitten toisaalta meillä on tämä aprillipäivä johon jopa muuten vakavasti otettavat mediat jne. ottavat osaa.
Vierailija kirjoitti:
Häh. Miten niin ei ole? Kyllä meillä sekä nelosluokkalainen että kutosluokkalainen sai käytösnumeron joulutodistukseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen opettaja ja kielikellot ärsyttää välillä. Olin itse kympin oppilas, enkä todellakaan kannellut opettajalle joka juttua. En oikein ymmärrä, mitä ilman aikuinen "reetuaminen" edustaa.
Minun kokemus on, että kielikelloja ovat aloittajan kaltaisten lapset, jotka kiirehtivät kotiin kertomaan kun joku toinen lapsi on niin paska, kotona jatketaan yhden leimaamista.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että yhden koulun tai kunnan käytäntö koskee kaikkia kouluja?
Suurin osa kouluista antaa käytösarvosanan, tosin ekat vuodet yleensä sanallisena, myöhemmin numerona.
Meidän luokan mallioppilas oli saanut jostakin pierupussin, jonka hän sitten laittoi opettajan tuolille, johon rehevämuotoinen naisopettajamme tunnin aluksi istuutui totuttuun tyyliinsä rojahatamalla. Pelästyimme, että nyt se pussi halkesi, vähän aikaa oli hiljaista, opettaja katsoi luokkaa, näki ilmeestä kuka oli pilan tehnyt ja alkoi hymyillä, oli hänen mielestään hyvä pila. Olen varma, että jos pussin olisi laittanut kuka tahansa muu, ei pila olisi ollut lainkaan hyvä eikä siitä olisi siitä ilman jälki-istuntoa selvinnyt, minä istuisin varmaan vieläkin, harmaana ukkona.
Kiusaaminen on hyvä juttu!
Joko kuulut porukkaan ja olet samaa mieltä tai sinua saa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rehtori piti eilen koko koululle puhuttelun ja ilmoitti, että aprillipiloja ei sallita, koska niistä suuri osa täyttää koulukiusaamisen merkit. Siksi ei saa kaataa toisten reppuihin vettä, repiä kirjoja, teipata jeesusteipillä työvälineitä käyttökelvottomiksi jne. Ei myöskään saa nimitellä toisia apinoiksi jne. ja sitten huudella perään, että aprillia.
Näin siksi, että osa opettajista katsoo ap:n tavoin tämän päivän olevan laillisen koulukiusaamisen päivän. Että tänään saisi tehdä ihan mitä tahtoo, koska vastuuta ei ole.
Minä olen se tuntiopettaja, jolla tunnit ovat vasta iltapäivällä, nyt olen kotona (tiedoksi niille, jotka ihmettelevät, mten ope voi päivällä olla av:lla).
Hyvä, kun on pitänyt puhuttelun, koska noista luetelluista yksikään ei ole enää mikään aprillipila. Tihutöitä ne on.
Vierailija kirjoitti:
Meidän luokan mallioppilas oli saanut jostakin pierupussin, jonka hän sitten laittoi opettajan tuolille, johon rehevämuotoinen naisopettajamme tunnin aluksi istuutui totuttuun tyyliinsä rojahatamalla. Pelästyimme, että nyt se pussi halkesi, vähän aikaa oli hiljaista, opettaja katsoi luokkaa, näki ilmeestä kuka oli pilan tehnyt ja alkoi hymyillä, oli hänen mielestään hyvä pila. Olen varma, että jos pussin olisi laittanut kuka tahansa muu, ei pila olisi ollut lainkaan hyvä eikä siitä olisi siitä ilman jälki-istuntoa selvinnyt, minä istuisin varmaan vieläkin, harmaana ukkona.
Kiusaaminen on kivaa, otetaanko se mallioppilas hampaisiin? Vai yh:n lapsi? Kyllä me joku keksitään.
Niin siis, onko tässä jutussa väärin että muu luokka oli harmissaan ja pettynyt? Olisiko heidän pitänyt ylistää ja kiittää tätä yhtä jonka moraali on niin paljon korkeampi ja joka ehti toimia ennen kuin "vahinkoa" syntyi?
(missäänhän ei sanottu että tätä oppilasta olisi joku jotenkin kiusannut, varmaan sai kuulla että "oliko pakko", tuskin muuta...)
Vierailija kirjoitti:
Niin siis, onko tässä jutussa väärin että muu luokka oli harmissaan ja pettynyt? Olisiko heidän pitänyt ylistää ja kiittää tätä yhtä jonka moraali on niin paljon korkeampi ja joka ehti toimia ennen kuin "vahinkoa" syntyi?
(missäänhän ei sanottu että tätä oppilasta olisi joku jotenkin kiusannut, varmaan sai kuulla että "oliko pakko", tuskin muuta...)
Saako olla harmissaan ja pettynyt, kun ei ole päässyt pahantekoon?
Niin mikä se pila sitten oli? Aioitte kertoa opettajalle, että Sauli Niinistö on kutsunut teidän luokan vanhempineen päättäjäisviikolla Kultarantaan tutustumismatkalle? Joku roikottaa "lentävää lautasta" ongenvavan avulla luokan ikkunoiden ohi koulun katolta käsin? Mikä mikä mikä? Kerro nyt!
Vierailija kirjoitti:
Huh mikä nipo.. Mun kaverini oli myös samanlainen kympin oppilas, mutta oli onneksi sen verran myös huumorintajua, että pysyi vitseissä mukana. Onkohan tuolla lapsesi luokkalaisella kavereita?
joo, kun se on erilainen, niin aletaan supista ja levittää tätä. Kiusaamienn on mahtavaa ja kiusaajat ovat hyviä tyyppejä, yök mikä nipo se yksi tyyppi. Ihan oikein että ei ole kavereita!
Mutta me joilla on paljon kamuja ollaan aina hienoja ihmisiä, kukaan ei ole meidän kanssa vaikka sen takia että tietää miten kuuluu olla ja ei tule tehtyä eri tavalla kuin muut niin pysyy porukassa. Ihanaa kun on luokassa näin hyvä henki, että tee kaikki tai tule kiusatuksi. Ihanaa. Yhteisöllisyys! Yhteishenki! Jeee!
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä se pila sitten oli? Aioitte kertoa opettajalle, että Sauli Niinistö on kutsunut teidän luokan vanhempineen päättäjäisviikolla Kultarantaan tutustumismatkalle? Joku roikottaa "lentävää lautasta" ongenvavan avulla luokan ikkunoiden ohi koulun katolta käsin? Mikä mikä mikä? Kerro nyt!
En usko, että opettajat oikeasti ovat kiusaajia niin yleisesti kuin tällä palstalla tulee tunne, kuka van voi olla mitä vaan ja tämän kirjoittaja ei ole opettaja, vaan kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rehtori piti eilen koko koululle puhuttelun ja ilmoitti, että aprillipiloja ei sallita, koska niistä suuri osa täyttää koulukiusaamisen merkit. Siksi ei saa kaataa toisten reppuihin vettä, repiä kirjoja, teipata jeesusteipillä työvälineitä käyttökelvottomiksi jne. Ei myöskään saa nimitellä toisia apinoiksi jne. ja sitten huudella perään, että aprillia.
Näin siksi, että osa opettajista katsoo ap:n tavoin tämän päivän olevan laillisen koulukiusaamisen päivän. Että tänään saisi tehdä ihan mitä tahtoo, koska vastuuta ei ole.
No just. Mistä ihmeestä päättelit että hyväksyisin (tai kukaan muukaan ope hyväksyisi) tavaroiden pilaamisen tai pilkkaamisen aprillipäivän vuoksi? Tai onko siis kaikki pilailu mielestäsi kiusaamista, esim. tuo edellä mainittu liitulakujuttukin?
ap
Suurin osa koulun tehdyistä aprillipiloista täyttää kiusaamisen merkit koska moni opettaja on kuin ap, antaa yhtenä päivänä luvan kiusata kunnolla. Rangaistuksia ei tarvitse peltätä, koska se ruokalassa hikarin annokselle kaadettu pippuri on pelkkä hauska pila. Ja oikeastaan sen fillarin vaihteiden varastaminenkin on vain hassunhauskaa kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella ollessani aprillipäivä osui kerran pääsiäisviikolle. Maalaiskoulun yhteydessä oli vanha talonmiehen asunto jossa yksi luokkakavereistani asui. Tämä oppilas toi kääpiökaninsa luokkaan (tiedettiin että kukaan ei ollut allerginen) ja antoi sen hypellä lattialla (oli sosiaalinen ja utelias kani). Muutama minuutti meni tunnin alusta kunnes ope alkoi ihmetellä mitä rapinaa nurkasta kuuluu, luokka vaan sitte totesi että siellä on pääsiäispupu. Ei opettaja tuosta pilasta suuttunut vaan eläinystävänä halusi hakea keittiöstä pupulle herkkuja. Seuraavalla välitunnilla kani vietiin takaisin kotiinsa.
No tuohan oli ihan hauska juttu, etenkin kun allergiattomuus oli selvitetty huolellisesti etukäteen. Muuten olisikin voinut tulla pahoja ongelmia.
Ongelma olet sinä, joka ei halua antaa veljensä olla sellainen kuin tämä on ja rakastaa häntä ehdoitta.
Te konformistit ette näe omaa suurinta vikaanne: kaikkien pitäisi "kuulua joukkoon". Noitavainojen aikaan TE olette syyllisiä siihen, kun joku lynkataan, koska erottuu liikaa joukosta.