Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammografia

Vierailija
31.03.2016 |

Vaimoni ei halua mammografiaan, koska sattuu liikaa. Miten täällä moinen koetaan.
Pystyykö laitetta säätämään, että ei purista niin lujaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Aion tilata ajan tänä keväänä. Äitini sairastui juuri rintasyöpään. Puristus ei tosiaan voi niin kova olla että vaarantaisin terveyteni.

Vierailija
2/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän siis käynyt mammografiassa aikaisemmin ja tietää että sattuu? Minä kävin ensimmäisen kerran viime vuonna ja minua oli peloteltu, että se sattuu hirveästi, mutta se ei tuntunut miltään.

Voisiko vaimosi ottaa vahvaa kipulääkettä ennen tutkimusta? Tai jos kipu on ihan sietämätön, niin eihän mammografiaan ole pakko mennä. Rinnat voi tutkia myös ultraäänellä, joka on kivuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä olemaan mahdollisimman rentona ja vetämättä keuhkoja täyteen ilmaa!

Vierailija
4/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu! Minä kävin vapaaehtoisesti ihan vasta, kestää niin lyhyen hetken.

Tsemppiä

Vierailija
5/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui kyllä, mutta ei niin paljoa etteikö olisi ollut siedettävissä. Se puristus on tosi lyhytkestoinen ja äkkiä siis ohi.

Vierailija
6/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ziizus. Kyllä. Se tuntuu ikävältä. Se kestää sekunteja. Härkää sarvista ja tissi koneeseen.

Vierailija
7/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettiny että miten mammografia tehdään naisille joilla on todella pienet, lähes olemattomat rinnat? :O

Vierailija
8/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu varsinkin jos on pienet kiinteät rinnat. Itse olen käynyt vuosittain viimeiset 14 v, 27-vuotiaasta lähtien. Mutta pakko se on kestää, kun toinen vaihtoehto voi olla syövän uusiminen ja leviäminen.

Vierailija
9/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sattua vähän enemmän jos vaikka sattuu olemaan kystia.

Vierailija
10/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toissa viikolla, uusi paikka, uudet koneet, ei koskenut melkein yhtään. Voi puhua sen röntgenhoitajan kanssa, että on arka, hän sitten asettelee tisun hellemmin laitteeseen. Se kuvan ottaminen kestää ehkä 5 sekuntia. Hengittelee rauhallisesti hetken niin se on ohi vaikka pikkuisen puristaisi.

Voi olla että vaimosi on kipuherkkä, tai ehkä hänellä on kokemus jossa rinnat olivat esim. kuukautisten alla turvonneet ja siten menty mammoon ja ollut kivulias. Rauhoittele vaimoasi, ja lupaa mennä mukaan.

On se hienoa, sain itse just tänään vastauksen, että kaikki okei mammografiassa. ei tartte taas pariin vuoteen huolehtia yhtään.

Vierailija
11/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pistettiin tissi höyläpenkkiin kiinni ja alapuolelle sellanen 500 watin halogeeni loimottamaan. Ei siellä mikään poksahtanut, eikä ollu patteja.