Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö motorisesti kömpelö lääkärinä?

Vierailija
31.03.2016 |

Mua kiinnostaa lääketiede, mutta oon todella kömpelö. Kengännauhojen sitominen on vaikeaa, vaikka miten harjottelisi. Ongelma näkyy myös piirtämisessä ja tuherrukseni ovat päiväkotilaisten tasoa. Voiko mun kaltainen pärjätä lääkärinä vai oonko vaan riski potilaille? Ma&fy&ke&bi sujuu loistavasti

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet riski, mutta pärjäät. Työpaikka taattu.

Vierailija
2/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäriksi? Ei nyt ainakaan korva- tai silmälääkäriksi varmaan kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgina ei missään nimessä, mutta lääkärin työ on paljon muutakin. Hae vain rohkeasti!

Vierailija
4/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et kirurgiksi yritä.

Vierailija
5/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi? Hyvä tutkija!!

Vierailija
6/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et kirurgiksi ryhdy... Olen ollut potilaana lääkärillä, jolla ilmeisesti talidomidi-vamma. On varmaan saanut opiskeluissaan joitakin erivapauksia. Niin että miksipä ei motorisesti kömpelökin lääkärinä pärjäisi, kunhan opinnoista selviää ja valitsee erikoistumisalan, jossa sorminäppäryys ei ole oleellinen.

Vierailija
7/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mihin aiot erikoistua. Lääkikseen ei ole notkeus- tai psykologisia testejä. Kirurgina olisit katastrofi, mutta jos luonne hyvä ja empaattinen, yleislääketiede esim vois olla sun juttu. Tai psykiatria.

Vierailija
8/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siellä kaikenlaisia tumpeloita näkee. Mutta jos et saa edes kengännauhoja kiinni kunnolla (!!!) niin sinuna harkitsisin kyllä muuta uraa.

Vierailija
9/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei OLLENKAAN yhtä hyvä, mutta suosittelisin matemaattisten aineitten opettajan työtä. Lääkäri ei voi olla ihan luokattoman kömpelö, koska niitä tutkimuksia on tehtävä jo lääkiksessä ja myöhemminkin, erikoistuit mille alalle tahansa.

Oletko selvittänyt, mistä nuo motoriset ongelmat johtuu?

Vierailija
10/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihotautilääkärikin tekee pieniä kirurgisia toimenpiteitä..joten ei sovi.

Yleislääkärikin tekee luomenpoistoja, tikkaa, puhkaisee tärykalvoja ,puuduttaa, tekee punktioita ym. lista on pitkä, joten yleislääkärinkin työssä on paljonkin käsillä tehtäviä toimenpiteitä.

11/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy patologiksi, siinä ei asiakkaat valita.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria, mutta tuskin olet siitä kiinnostunut.

Vierailija
13/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan tuollainen lääkäri. Mutta tykkäsin hänestä aivan älyttömästi. Ihana tyyppi, vaikka sähläsi joka käänteessä. Ei ne lääkärit ole tavallisia pulliaisia kummempia. Aivokirurgia on sulta kuitenkin poissuljettu 😀

Vierailija
14/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri, tutkija, kansanterveystieteilijä... onhan noita vaihtoehtoja kömpelömmällekin. Hakemaan vaan!

Vierailija
15/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ei OLLENKAAN yhtä hyvä, mutta suosittelisin matemaattisten aineitten opettajan työtä. Lääkäri ei voi olla ihan luokattoman kömpelö, koska niitä tutkimuksia on tehtävä jo lääkiksessä ja myöhemminkin, erikoistuit mille alalle tahansa.

Miksi alapeukku?

Vierailija
16/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cp-vammainen Victoria webster on valmistunut lääkäriksi. Tosin ei onnistunut Suomessa, vaan hän on joutui opiskelemaan Ruotsissa. Hän on julkaissut kokemuksistaan kirjan Niin monta Mount Everestiä .Käsittääkseni hän myös työskentelee jossain Ruotsissa.

Vierailija
17/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, minulta otti selkäydinpunktion lääkäri, jolla oli jokin sairaus. Hän vapisi normaalitoimissa koko ajan, olin todella järkyttynyt, kun huomasin, että hän on tosiaan ottamassa näytettäni. Kun näytteenoton hetki tuli, vapina lakkasi kuin seinään ja taitavasti otti näytteen :). Neurologian polilla tämä.

Vierailija
18/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lääkätintutkinnon suorittanut myös cp- vammainen henkilö. Miksi ei joku kömpelökin.

Vierailija
19/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö opettajista ole ylitarjontaa? Olen lapsesta asti ollut kömpelö eikä sitä kai ole mitenkään erityisemmin selvitelty. Jotkut arkijutut ovat mulle vaikeita, mutta toisaalta olen sitten lahjakkaampi mm. matikassa. Koulun tekstiilityössä en saanut koskaan lankaa neulansilmään ja teknisessä työssä olin ihan yhtä tunari. Se on juuri tuo hienomotorinen puoli mikä tökkii

Vierailija
20/41 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Älä hakeudu toimenpide aloille (kirurgia, anestesiologia, pediatria jne). Muilla aloilla lähinnä jutellaan, kuunnellaan, katsellaan ja ajatellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi