Mä pilaan mun lasten lapsuuden
Rakastan lapsiani yli kaiken, ja kerron heille päivittäin miten tärkeitä ovat mulle.
Olen vain niin tajuttoman väsynyt, ja olen nyt sanonutkin heille että on vaikeaa olla iloinen ja hyvällä tuulella kun väsyttää koko ajan.
Tyttö täyttää kohta viisi ja poika kolme.
Molemmat heräilevät vielä öisin ja pyrkivät sänkyyn.
Muuttivat vähän yli puoli vuotta sitten omaan huoneeseen, jakavat siis huonetta.
Samassa huoneessa nukkuminrn.ei enää onnistunut, kun molemmat pyrkivät sänkyyn.
Jos sinne pääsevät hyörivät ja pyörivät niin ettei aikuiset voi nukkua.
Tällä hetkellä tuntuu että olen vihainen lapsille koko ajan kun eivät anna meidän nukkua!
En siedä yhtään turhanpäiväistä vinkumista ja.mölyämistä, suutun heti kun sanovat vastaan eivätkä heti tottele kun pitäisi pukea tai syödä tai mitä tahansa.
Tänään nuorempi oli sotkenut keittiötä kun olin vessassa ja suutuin ihan silmittömästi, kuolemanväsynyt.niin että tuskin jaksaa arkiaskareitakaan ja sitten pitää vielä ylimääräistä siivota!
Hetken jo ymmärsin mikä saa vanhempia lyömään lapsia.
Ilmoitin lapsille että äiti menee nyt jäähylle, äidin on nut pakko rauhoittua.
Saatiin taas sovittua pojan kanssa ja anteeksi pyydettiin, mutta mitä helvettiä tässä kuuluisi tehdö!?
Töissäkin pitää käydä. Miehellä päivätyö, minulla vuorotyö, äitini auttaa kun tarvitaan arkisin apua.
Sekoan kohta kun yön aikana saa.nukkua tunnin tai puolen kerrallaan, sit taas joku herättää ja kestää ennen kuin saa unta ja sit joutuu taas heräämään.
Ollaan kokeiltu vaikka mitä.
Tossuttelut ja tassuttelut ja tissuttelut perkele.
Eivät vain pysy unessa nuo kakarat.
Kommentit (85)
Ton ikäiset voi jo ihan hyvin nukkua omassa sängyssään. Miksi päästätte ne sinne pyörimään ja hyörimään?
Antakaa nyt niitten lapsien nukkua vieressä, laittakaa vaikka siskonpetiä lattialle, että kaikki mahtuu. Sitten kun ootte muutaman viikon saanut univelkoja pois, niin uudella innolla sitä omaa sänkyä opettelemaan.
Siis mitä. Lapsilla on joku unihäiriö. Ei kuulu enää heräillä. Menkää kysymään lääkäriltä. Jos lahjonta ei auta tuon ikäisellä niin apu lääkäriltä.
Turhaa täällä enää höpöttää yhdessä nukkumisesta kun kyseessä ei ole taaperot. Isot lapset, pitäisi pystyä nukkumaan yön yli. Sulla on itsellä kans sekoittunut normaalin raja kun olet niin väsynyt. Hae itsellesi jotain unilääkettä tai rauhoittavaa niin saat nukuttua univelat pois.
Olen 36 enkä ole vieläkään oppinut nukkumaan täysiä öitä. Mikähän unikoulu minulle pitäisi tehdä. 2,5v lapseni on tainnut periä unenlahjansa minulta ja lisäksi kärsii refluksivaivoista ja allergioista, jotka herkästi tekevät öistä levottomia.
Jos ihan vaan tylsyyden vuoksi lapset tulevat viereen, niin palauttaisin kyllä omaan sänkyynsä. Tai harjoiteltaisiin omassa huoneessa nukkumista tosiaan niin, että vuorotellen toinen vanhemmista nukkuu lastenhuoneen lattialla, tarvittaessa lohduttaa painajaisista nähnyttä tai muuten huolehtii siitä, että lapset pysyvät sängyissään. Ainakin välillä kumpikin saisivat näin nukkua kunnolla.
Lapsille voisi antaa molemmille Diapam 10mg ja Tenox ennen nukkumaanmenoa. Nukkuvat meidän lapset ainakin tosi hyvin, eivätkä heräile kesken kaiken.