Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä pilaan mun lasten lapsuuden

Vierailija
31.03.2016 |

Rakastan lapsiani yli kaiken, ja kerron heille päivittäin miten tärkeitä ovat mulle.
Olen vain niin tajuttoman väsynyt, ja olen nyt sanonutkin heille että on vaikeaa olla iloinen ja hyvällä tuulella kun väsyttää koko ajan.
Tyttö täyttää kohta viisi ja poika kolme.
Molemmat heräilevät vielä öisin ja pyrkivät sänkyyn.
Muuttivat vähän yli puoli vuotta sitten omaan huoneeseen, jakavat siis huonetta.
Samassa huoneessa nukkuminrn.ei enää onnistunut, kun molemmat pyrkivät sänkyyn.
Jos sinne pääsevät hyörivät ja pyörivät niin ettei aikuiset voi nukkua.
Tällä hetkellä tuntuu että olen vihainen lapsille koko ajan kun eivät anna meidän nukkua!
En siedä yhtään turhanpäiväistä vinkumista ja.mölyämistä, suutun heti kun sanovat vastaan eivätkä heti tottele kun pitäisi pukea tai syödä tai mitä tahansa.
Tänään nuorempi oli sotkenut keittiötä kun olin vessassa ja suutuin ihan silmittömästi, kuolemanväsynyt.niin että tuskin jaksaa arkiaskareitakaan ja sitten pitää vielä ylimääräistä siivota!
Hetken jo ymmärsin mikä saa vanhempia lyömään lapsia.
Ilmoitin lapsille että äiti menee nyt jäähylle, äidin on nut pakko rauhoittua.
Saatiin taas sovittua pojan kanssa ja anteeksi pyydettiin, mutta mitä helvettiä tässä kuuluisi tehdö!?
Töissäkin pitää käydä. Miehellä päivätyö, minulla vuorotyö, äitini auttaa kun tarvitaan arkisin apua.
Sekoan kohta kun yön aikana saa.nukkua tunnin tai puolen kerrallaan, sit taas joku herättää ja kestää ennen kuin saa unta ja sit joutuu taas heräämään.
Ollaan kokeiltu vaikka mitä.
Tossuttelut ja tassuttelut ja tissuttelut perkele.
Eivät vain pysy unessa nuo kakarat.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos hommaat itsellesi pienemmän sängyn. Sellaisen johon lapset eivät mahdu.

Vierailija
2/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta vanhemmuudelta. Varmasti tiesit etukäteen, että näin voi käydä.

Lopeta valitus ja ota yhteyttä kunnan sosiaalipäivystykseen. Turha sinnitellä yksin, jos eväät on syöty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, unenpuute on kamalaa :( Vuorotyö tietysti hankaloittaa asian hoitamista, mutta teidän täytyy miehesi kanssa jakaa. Sovitte vuorot, toinen on lasten käytettävissä ja toinen saa nukkua yksin rauhassa. Tietenkin teidän täytyy alkaa kasvattaa lapsia toisenlaiseen käytökseen, kunhan saatte pahimmat väsyt nukuttua pois. Lapset tosiaan kärsivät öisestä riekkumisestaan myös itse.

Vierailija
4/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkuisitte vuoro öinä miehen kanssa lastenhuoneessa patjalla vaikka että edes joka toinen yö saisit nukuttua?

Vierailija
5/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaalilta vanhemmuudelta. Varmasti tiesit etukäteen, että näin voi käydä.

Lopeta valitus ja ota yhteyttä kunnan sosiaalipäivystykseen. Turha sinnitellä yksin, jos eväät on syöty.

Ihan rehellisesti, en tiennyt etten saisi viiteen vuoteen nukkua.

Vierailija
6/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös suosittelisin,että teet vaikka olkkarin sohvalle itsellesi väliaikaispaikan nukkua. Lapset ei pääse sitten viereen. 

Meillä on aina ollut ehdoton ei se, että lapset tulisi aikuisten sänkyyn. Jokaisella on oikeus uneen ja lepoon. Ihmettelen kyllä miksi miehesikään ei auta sinua tilanteessa ja suo sinulle lepoa.

Vierailija
7/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista vuoroöin nukkumaan olkkariin tai muualle missä saa olla rauhassa.

Tosin me ratkaistiin sama ostamalla 2 metriä leveä sänky, mahtui lapsetkin, hyörii ne joo mutta eipä tarvi taistella siitä missä nukutaan.

Vierailija
8/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut ehdoton ei se, että lapset tulisi aikuisten sänkyyn. Jokaisella on oikeus uneen ja lepoon.

Vähän ristiriitaista, lapset kun yleensä nukkuu parhaiten vanhemman vieressä.

Vierailija
9/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muutoin päivän rutiinit ok. Ovatko lapset päivähoidossa?

Vierailija
10/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nukkuu sikeämmin kuin minä.

Hän nukkuu kyllä välillä lasten huoneessa, mutta varsinkin pienempi on mestari hiipimään isän ohi.

Viikonloppuisin jos minulla on ilta tai vapaa vuorotellaan että jompikumpi saa aamulla nukkua pidempään.

Vierailija
11/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kuitenkin tiesit, että niin voi ihan hyvin käydä. On tavallista, että univaikeudet kestävät pidempään kuin sen vauvavuoden.

Vierailija
12/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuota lastenhuoneessa nukkumista kannattaa kokeilla myös. Yleensä lapselle riittää että vanhempi on lähellä.

Vierailija
13/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, koita jaksaa....!

Yhdetkin kunnon yöunet tekisi varmaan terää, voisiko mummo ottaa lapsia hoitoon vaikka edes yhdeksi yöksi / viikossa niin nukkuisit vaikka 14h putkeen..

Vierailija
14/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa laittaa lapsille patja teidän huoneen lattialle, ja sanokaa että siihen saa tulla nukkumaan ilman että herättää teitä.

Vierailija
15/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muutoin päivän rutiinit ok. Ovatko lapset päivähoidossa?

Päivän rutiinit okoo, ei päiväkotia, ei ole ollut tarvetta. Laitan nyt syksyksi kuitenkin hakemuksen molemmille.

Vierailija
16/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut ehdoton ei se, että lapset tulisi aikuisten sänkyyn. Jokaisella on oikeus uneen ja lepoon.

Vähän ristiriitaista, lapset kun yleensä nukkuu parhaiten vanhemman vieressä.

Mulla on varmaan sitten jotenkin erikoislapset, koska ovat hyvin nukkuneet aina omissa sängyissään.

Vierailija
17/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kuitenkin tiesit, että niin voi ihan hyvin käydä. On tavallista, että univaikeudet kestävät pidempään kuin sen vauvavuoden.

Ei, en tiennyt että lapset herättävät useasti yössä vielä viiden vuoden ikäisenä mutta onneksi olkoon jos tiesit sen etukäteen ja olit varautunut.

Vierailija
18/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juniori oli tuollainen 4-5 vuotiaaksi. Ratkaistiin niin, että laitettiin ylimääräinen patja ja peitto lattialle. Jos halusi tulla vanhempien makkariin sai, mutta silityksen jälkeen piti mennä lattialle patjalle nukkumaan. Toimi, sopeutui siihen nopeasti ilman ongelmia ja pikkuhiljaa tuo jäi.

Vierailija
19/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt täytyy olla hieman itsekäs ja laittaa lapsille joko patja vanhempien makkariin taikka opettaa heidät nukkumaan omissa sängyissä. Ei vanhemman koko ajan loppuunpalaminen ole lapsillekkaan hyväksi. Sovitte kuinka toimitte asian suhteen miehesi kanssa ja pidätte siitä kiinni.

Vierailija
20/85 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kertoisit huolestasi neuvolassa, jos et itse apua löydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan