Mies ja nainen eivät voi olla platonisia ystäviä
Minä en ainakaan voi olla naisen ystävä. Johtuen siitä syystä, että testosteronitasoni ovat niin korkeat ja olen muutenkin hyvin seksuaalinen ihminen. Arvostan tietysti jos nainen alkaa pussaamaan ja panemaan, jolloin naisen puheetkin kuulostavat puolet fiksummalta!
Kommentit (26)
Mulla on ihana ystävä joka on mies <3
Yleistät vahvasti asiaa ja olen sinun kanssasi täysin eri mieltä. M38
Ok. Jaksatko kauankin pyöriä naisen lähipiirissä odottamassa, jos tämän kiinostus heräisi? Vai poistutko takavasemmalle, jos näyttää siltä, ettei ystävyys etene seksisuhteeksi? Mielenkiinnosta kysyn, kun minulla on omasta mielestäni miespuolisiä ystäviä, en jotenkin usko että roikkuvat lähipiirissä odottamassa seksisuhteen alkamista vielä 15 vuoden jälkeenkin?
Voisit keskustella virtuaaliterapeuttisi (mikä se sitten lieneekään) kanssa, miksi sinulla on pakottava tarve tehdä tämä avaus vähintään viikoittain.
Aivan, sinun henkinen ja älyllinen kapasiteettisi tuskin on riittävä, jotta kelpaisit kenellekään naiselle ystäväksi.
Yksi miespuolinen kaveri minulla oli nuorempana. Tämäkin oli pelkästään nettituttu ja asui ulkomailla. Ei siis edes tavattu koskaan. Muistan kyllä ajatelleeni hänestäkin toisinaan, että millainen hän olisi seurustelukumppanina.
Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet ystävyydestä, joten vaikea uskoa ainakaan omalla kohdallani täysin platoniseen suhteeseen miehen kanssa. Sellaista kevyttä kaveruutta ja moikkailua ei nyt lasketa. Totta kai voin olla miesten kanssa satunnaisesti tekemisissä ajattelematta suhdetta, ainakin niin kauan kunnes suhde etenee syväksi ystävyydeksi (=osa rakastumista mielestäni). Väkisin sitä herää tunteita, jos viettää toisen kanssa paljon aikaa ja hommat natsaa vähän liiankin hyvin.
Onneksi mulla on ystävinä fiksuja miehekkäitä miehiä testosterooneineen, jotka osaavat olla naisen kanssa ihan kavereita. Esim. heidän seurusteluelämänsä voisi olla aika ongelmallista, jos pitäisi pakonomaisesti jokaista näkemäänsä naista päästä kuksimaan. Ei taitaisi tyttöystävät arvostaa, enkä minä ainakaan haluaisi sellaista kumppania itselleni. Eikä kauheasti herättäisi satunnaissäätönäkään himoja mies, joka panee kaikkea, mikä liikkuu.
Niin miehillä kuin naisillakin on yleensä tietty ihmistyyppi, mikä vetää puoleensa. Jollei joku vastakkaisen (tai saman) sukupuolen edustaja ole omaa tyyppiä niin ei tämä tällöin kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Toki tällaiseen ihmiseen voi silti suhtautua asiallisesti ja esim. hyvänä kaverina. Siihen, minkä tyyppiset ihmiset kiinnostavat, vaikuttavat ihmisestä riippuen esim. luonne, ulkonäkö, pukeutumistyyli, harrastukset ja vaikka mitkä kaikki.
Oletko ap ihan oikeasti sellainen, jolla tulee stondis riippumatta esim. tippaakaan naisen iästä, ulkonäöstä tai luonteesta? (Mainitsin luonteen vikana, koska vaikutat pinnalliselta provotrollilta.)
Aloittajan kannattaisi ehkä harkita kastraatiota, jos jokainen vastaantuleva mummo pistää himot päälle? :D
Nassitäti kirjoitti:
Onneksi mulla on ystävinä fiksuja miehekkäitä miehiä testosterooneineen, jotka osaavat olla naisen kanssa ihan kavereita. Esim. heidän seurusteluelämänsä voisi olla aika ongelmallista, jos pitäisi pakonomaisesti jokaista näkemäänsä naista päästä kuksimaan. Ei taitaisi tyttöystävät arvostaa, enkä minä ainakaan haluaisi sellaista kumppania itselleni. Eikä kauheasti herättäisi satunnaissäätönäkään himoja mies, joka panee kaikkea, mikä liikkuu.
Niin miehillä kuin naisillakin on yleensä tietty ihmistyyppi, mikä vetää puoleensa. Jollei joku vastakkaisen (tai saman) sukupuolen edustaja ole omaa tyyppiä niin ei tämä tällöin kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Toki tällaiseen ihmiseen voi silti suhtautua asiallisesti ja esim. hyvänä kaverina. Siihen, minkä tyyppiset ihmiset kiinnostavat, vaikuttavat ihmisestä riippuen esim. luonne, ulkonäkö, pukeutumistyyli, harrastukset ja vaikka mitkä kaikki.
Oletko ap ihan oikeasti sellainen, jolla tulee stondis riippumatta esim. tippaakaan naisen iästä, ulkonäöstä tai luonteesta? (Mainitsin luonteen vikana, koska vaikutat pinnalliselta provotrollilta.)
Aloittajan kannattaisi ehkä harkita kastraatiota, jos jokainen vastaantuleva mummo pistää himot päälle? :D
Miehekkäänä ja perinteisenä miehenä kannatan jo miljoonia vuosia olleita perinteitä. Naiset hengatkoon kaverimielessä toisen naisten kanssa esim. tamppaamassa mattoja ja rupattelemassa juorujaan.
Miehet menevät sikariklubille polttamaan sikaria ja pelaamaan korttia. Miehille miesten huvit, naisille naisten huvit.
Ihmisten yleinen harhaluulo on että et voi olla kaveri tai yatävä sellaisen kanssa joka on mielestäsi pantava. Väärin. Ihan hyvin onnistuu t. bisse jolla on paljon kauniita ja komeita ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi miespuolinen kaveri minulla oli nuorempana. Tämäkin oli pelkästään nettituttu ja asui ulkomailla. Ei siis edes tavattu koskaan. Muistan kyllä ajatelleeni hänestäkin toisinaan, että millainen hän olisi seurustelukumppanina.
Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet ystävyydestä, joten vaikea uskoa ainakaan omalla kohdallani täysin platoniseen suhteeseen miehen kanssa. Sellaista kevyttä kaveruutta ja moikkailua ei nyt lasketa. Totta kai voin olla miesten kanssa satunnaisesti tekemisissä ajattelematta suhdetta, ainakin niin kauan kunnes suhde etenee syväksi ystävyydeksi (=osa rakastumista mielestäni). Väkisin sitä herää tunteita, jos viettää toisen kanssa paljon aikaa ja hommat natsaa vähän liiankin hyvin.
Mies, joka ei luonteensa ja ulkonäkönsä puolesta herätä mussa himoja voi olla hyvä ystäväni, mutten voisi kyllä suhteeseen ryhtyä ihmisen kanssa, joka ei seksuaalisessa mielessä kiinnosta. Ihmisiin voi rakastua myös platonisesti ja itselle käynytkin sellaista hyvien pitkäaikaisten ystävien kanssa - niin miesten kuin naistenkin. Ei minua kiinnostaisi seurustella heidän kanssaan tai ryhtyä seksisuhteeseen. Olen vain onnellinen, että nämä ihanat ihmiset ovat elämässäni. Tähän kuuluu useampi mies siinä kuin nainenkin. Rakkaita ystäviä.
Toki on sitä itsellekin käynyt joidenkin miespuolisten kaverien kanssa, että on mennyt seurusteluksi, mutta nämä ovatkin sitten olleet sitä kuuluisaa omaa tyyppiäni luonteeltaan ja ulkonäöllisesti. Tässä aikuisiällä alkanut myös oppimaan vähän itsestään, miten pitää kaverit kavereina. Ystävyyskin kun tuppaa usein loppumaan tai ainakin viilenemään sen epäonnistuneen seurusteluyrityksen jälkeen. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nassitäti kirjoitti:
Miehekkäänä ja perinteisenä miehenä kannatan jo miljoonia vuosia olleita perinteitä. Naiset hengatkoon kaverimielessä toisen naisten kanssa esim. tamppaamassa mattoja ja rupattelemassa juorujaan.
Miehet menevät sikariklubille polttamaan sikaria ja pelaamaan korttia. Miehille miesten huvit, naisille naisten huvit.
Entä, jossei naista kiinnosta juoruta akkojen kanssa? XD Sitä paitsi miehet tuntuisivat arvostavan mua ystävänä, jonka kanssa voi puhua asioista, mitä ei tulisi jätkäporukassa otettua puhtaaksi. Väitän, että sukupuolirajat ylittävät ystävyyssuhteet tuovat rikkautta ihmisen elämään.
Toki, jos joku haluaa tuollaisessa kapeassa sikariklubilokerossaan elää niin ihan rauhassa. Omapa on elämäsi, josta menetät hienon kokemuksen naispuolisesta ystävästä.
Mainittakoon myös, että minulla on elämäni aikana ollut paljon eri ikäisiä ystäviä riippumatta omasta iästäni. Monen ikäisiin, eri sukupuolia, eri suuntautumisia, eri kulttuureja jne. edustavat ystävät tuovat ihan uusia ulottuvuuksia elämään. Sikariklubilokerossa elävä ei varmaan voi edes ymmärtää, mitä tarkoitan, mutta no. Jotkut ihmiset haluavat olla rajoittuneita.
En kyllä tajua, miksi. Huono itsetunto? Pitää esittää sitä omaa stereotypiaansa ja pelkää, että oma maine on mennyttä, jos uskaltautuu sinne itse määrittelemänsä boksin ulkopuolelle? :D
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten yleinen harhaluulo on että et voi olla kaveri tai yatävä sellaisen kanssa joka on mielestäsi pantava. Väärin. Ihan hyvin onnistuu t. bisse jolla on paljon kauniita ja komeita ystäviä.
Totta kai voi olla. Omia ystäviä voi pitää komeina tai kauniina tai vetävinä, mutta pitää ystävät ystävinä. Esimerkiksi parisuhteessa ollessaan tai ihan vaan, jossei halua sinkkunakaan ystävyyttä vaarantaa, ei auta mennä ihastumaan jokaiseen hyvännäköiseen ihmiseen. Tai sitten ohittaa ne ihastukset ihastuksina. Vaatii tosin hyvää itsetuntemusta selvitä tilanteesta, jos niin meinaa käydä, että alkaa katsella tahtomattaan "sillä silmällä" jotakuta, jonka haluaa pitää vain ystävänä.
Yksilökohtaista toki tämäkin, miten kukin sen handlaa. Ja ikä tuo tässä kokemusta ja viisautta. :)
Perinteinen AV-logiikka: Minuun pätee väite X, joten koko ihmiskuntaan pätee sama väite X.
Esim. minulla, en tykkää pinaattiletuista, joten kukaan muukaan ei voi tykätä pinaattiletuista.
Nassitäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nassitäti kirjoitti:
Entä, jossei naista kiinnosta juoruta akkojen kanssa? XD Sitä paitsi miehet tuntuisivat arvostavan mua ystävänä, jonka kanssa voi puhua asioista, mitä ei tulisi jätkäporukassa otettua puhtaaksi. Väitän, että sukupuolirajat ylittävät ystävyyssuhteet tuovat rikkautta ihmisen elämään.
Toki, jos joku haluaa tuollaisessa kapeassa sikariklubilokerossaan elää niin ihan rauhassa. Omapa on elämäsi, josta menetät hienon kokemuksen naispuolisesta ystävästä.
Mainittakoon myös, että minulla on elämäni aikana ollut paljon eri ikäisiä ystäviä riippumatta omasta iästäni. Monen ikäisiin, eri sukupuolia, eri suuntautumisia, eri kulttuureja jne. edustavat ystävät tuovat ihan uusia ulottuvuuksia elämään. Sikariklubilokerossa elävä ei varmaan voi edes ymmärtää, mitä tarkoitan, mutta no. Jotkut ihmiset haluavat olla rajoittuneita.
En kyllä tajua, miksi. Huono itsetunto? Pitää esittää sitä omaa stereotypiaansa ja pelkää, että oma maine on mennyttä, jos uskaltautuu sinne itse määrittelemänsä boksin ulkopuolelle? :D
Miehekkyyteen kuuluu vankat ja vahvat perinteet, joiden arvoja kunnioitetaan ja noudatetaan. Feminiinisyys on horjuvaa ja epästabiilista, eikä mies tarvitse feminiinisiä näkemyksiä heikentämään vahvaa ajattelumalliaan.
Kyllä nyt on tutkimuksessa niin laaja otanta ja hienot perustelut, että pakko on olla totta!
Vierailija kirjoitti:
Mistähän herra tietää millaiset perinteet on miljoonia vuosia vallinneet? Ainakin sikariklubien epäilen kehittyneen paljon esihistoriallisen ajan jälkeen. Miehet ja naiset eivät ole pohjommiltaan niin erilaisia etteivät voisi ystävystyä. Tietenkin jos asenne on lähtökohtaisesti tuollainen niin ei siinä taida mikään auttaa.
Mulla ainakin pari miespuolista kaveria, jonka kanssa käydään kaljalla ja keilaamassa. Kaikki seurustellaan tahoillamme.
Nämä kommentit vahvistavat sen mitä ajattelinkin: Jos pidät vastakkaisen sukupuolen edustajaa hyvännäköisenä, ystävyys harvoin toimii. Koska eikös ystävien kanssa pidä klikata myös henkisellä tasolla? Joten tästä syntyisi tilanne, että hyvännäköinen tyyppi hyvällä luonteessa ja varmasti alkaisi tähän ihmiseen ihastumaan?
Mun mies on samaa mieltä, mutta eri syistä.
Hän on sitä mieltä, että aina jossain vaiheessa jommalla kummalla tulee sellaiset "enemmän kuin kaveri"-tunteet mukaan.
Itse olen eri mieltä. Toki tilanteita on useita, joissa kaverina pitämäni mies on lähennellyt, mutta vähintäänkin yhtä monen miehen kanssa suhde on pysynyt platonisena vuosikausia ilman minkäänlaista flirttiä tms. Esimerkkinä tyttäystävieni miehet. He ovat ystäviäni siinä missä vaimonsakin. Ilman minkäänlaista muuta ajatusta.
On myös joitain lapsuuden ystäviä, joiden kanssa tulee soiteltua ja viestiteltyä silloin tällöin ilman mitään sen kummempaa ajatusta. Ihan kuulumisista kiinnostuen.