*** HEINIKSET heinäkuun alkuun VK 27 ***
Aloitanpa nyt pinon ekaa kertaa kun kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt tehdä...
Kommentit (96)
Mam0703 - Jaksamista sinulle mummon poismenoa odotellessa. Minun mummu kuoli 3 päivää ennen kuin meidän esikoinen syntyi ja koska ajomatkaa hautajaisiin olisi ollut melkein 500km jouduin jättämään hautajaiset väliin. Tuntui kurjalta, mutta toisaalta mummu olisi varmasti asian ymmärtänyt.
Niinhän siinä kävi, että eilen illalla mummu nukkui pois. Parempi näin, ettei odotuksesta tullut pitkää. Näinhän se on, että varmasti mummu ymmärtäisi etten ehkä pääse hautajaisiin. Muistot elää kuitenkin.
On se aina rankkaakun läheinen nukkuu pois, mutta mustakin olisi helpottavampaa, ettei joutuisi odottelemaan hirveän pitkään.
Eilen riehuin ihan toden teolla. Mattopyykin jälkeen ajelin nurmikon, siivosin pakkasen, komeron ja autotallin. Pesin ja ripustelin 4koneellista pyykkiä ym. ym. ym. Selkä on nyt aivan tuska kipeenä ,mutta yhden ainutta supparia ei tullut X-(
Tää on joka kerta yhtä rasittavaa, kun ei synnytys anna yhtään merkkiäkään ennen tositoimia!!!
No joo, tänään jatkuu siivousurakka ja sit huomisen taidan ottaakin levon kannalta!
Aurinkoista viikonloppua!
Pricilla ja Muru 38+4
Surullista se on, mutta niinhän se menee, että toiset jättävät meidät ja toiset tulevat taas elämäämme!
Täälläkin pientä siivousta ilmassa, mutta yritys ei oikein riitä. Millään ei jaksaisi ja selkä huutaa hoosiannaa!
Laitoin vauvalle jo vessaankin valmiiksi hoitoalustan, vaipat yms.. nyt kun samalla vessaa siivosin ja putsasin.
Kyllä Annun oireet kuulostavat jo aika lupaavilta. Tosin itsellänikin niitä ollut, mutta eipä mitään silti ole tapahtunut. Ärsyttää kun keskiraskauden olin levossa, ettei vauva vain tule liian aikaisin ja nyt tilanne on taas tämä!! Samoin kävi kuopustakin odottaessa.
Meillä äitini ja mummoni jo odottelee joka päivä jotain uutisia ja hokevat, että kyllä se nyt kohta tulee jo... Eipä tule ei! Tosin eilen oli jopa 3 supistusta peräjälkeen noin 7 minuutin välein. Mutta niin vaan nekin loppuivat, vaikka ehdin jo toivoa jotain alkavaksi.
Onko muuten kukaan muu menossa HYVINKÄÄLLE synnyttämään kuin minä? Mä pohdin tosi pitkään sen ja naikkarin/kättärin välillä, mutta kun en oikein päätöstä osannut tehdä niin tuonne ollaan nyt menossa.
Onko kenelläkään muuten kokemusta koon takia käynnistämisestä?
Mulle on nyt tullut kamala pelko vauvan isosta koosta ja onhan mulla nyt myös lopussa todettu raskausdiabetes ja pelkään että jos tämä ei tule laskettuun aikaan mennessä. Vauva on nyt alkanut tuntumaan TODELLA isolta, vaikka viime painoarvio oli ihan normaali. Torstaina on aika äitipolille, mutta mut on niin helppo käännyttää ja en usko että osaan vaatimalla vaatia asiaa...
Oikein aurinkoista lauantaita ja paljon supistuksia kaikille!!
- Viivi ja Vatsa 37+6
Mä olen nyt luovuttanut kaikki synnytystoiveet toistaiseksi. Tiistai-illan jälkeen kovia supistuksia tulee pääosin yöllä, ja tuolloinkin noin tunnin jaksoissa, ja sit on useamman tunnin tauko. Ei tämä vielä taida syntyä pitkään aikaan... Mikä lie "huijausyritys" oli tuo ma-ti puolentoista vuorokauden synnytysponnistus. Päätin, etten enää odota synnytystä. Syntyy sitten kun sen aika on.
Voimia Mamalle. Otan osaa isoäidin poismenosta. Kyllä mummosi ymmärtäisi, ettet pääse hautajaisiin. Muistot ovat sydämessäsi, eikä mummon muistaminen katso aikaa eikä paikkaa.
Milja ja vaavi 37+5
Mulla oli yksi päivä myös jo aika kipeitä supistuksia ja soitinkin jo synnärille, koska aiemmat synnytykset on olleet niin nopeita.
Mulle ne sanoi, että ne synnytykset ennen viikkoa 38 voi todella kestää PITKÄÄN. Näillä viikoilla edistystä kuulemma tapahtuu kohdunsuulla paljon hitaammin kuin 38+ viikoilla sitten. Eli saattaa se synnytys olla käynnissä, mutta edistys vain todella hidasta...
Multa kyllä loppui ne supistukset tuon puhelun jälkeen tyystin ja eipä ole takaisin tulleet...
Viivi
Huomenna olisi laskettu aika ja eikä minkäänlaista merkkiäkään, että tämä vauva edes yrittäisi syntyä!!! Ei yhden yhtä supistusta ole ollut, ei mitään.... Ainoastaan välillä vihloo tuonne alas mutta johtuu varmaan vauvan liikkeistä.
Neuvolassa sanoivatkin torstaina, että kyllä sinä varmaan vielä ensi viikolla tulet tänne, kun alapäässä ei ollut tapahtunut mitään. Kohdunsuukin oli niin ylhäällä ettei sitä pystynyt katsomaan onko edes paikat yhtään auenneet. Vaikka tuskinpa on, kun ei ole supistellut.
Kyllä alkaa ahdistamaan jos menee paljon yli... En haluaisi käynnistystä!! Mutta pakkohan se on toimia sen mukaan miten tämä nyt etenee... :)
Osanottoni Mama0703:lle. Voimia ja jaksamista!
kumppari rv 39+6
Milja,minä alan ymmärtää jo todella hyvin,että luovutat noiden suppareiden suhteen!
eilen saunan jälkeen alkoi supistella jo tooosi hyvin,supistuksia tuli 19.00 jälkeen koko ajan n.7-8min välein ja koskivat kyllä,mutta ei niin paljoa,että olisi pitänyt minnekään lähtä.. vielä 1.00 valvoin ja kyttäsin supistuksia,jotka koveni ja tuli 6min välein.. no,sitten olin NUKAHTANUT!!!! 4.00 heräsin siihen,kun jotain oikeasti lirisi housuun ja luulin,että unissaniko pissasin housuuni,mutta ei se sentään sitä ollut.. mutta sänky ei kastunut,housut vain ja nyt ei ole mitään tullut,joten oliko se vain valkovuotoa,en tiedä.. viime yönä siis nukuin ruhtinaallisesti 3tuntia,nyt ei supista eikä mitään muutakaan.vatsa on kyllä sekaisin,mutta siihen saattaa vaikuttaa jo se,ettei tee mitään mieli syödä..:/ *iso huokaus* kyllä ketuttaa!!!
näihin tunnelmiin..
huomattavasti parempaa päivää kaikille!
-annu ja pikkumies 40+5-
Mam:lle osanottoni!
Joo toi on kyllä tosi raivostuttavaa että ensin supistelee ja siihen sitten lopahtaa. Täytyy kuitenkin muistaa että jokainen supistuu tekee työtä kohdunsuulla ja on siis hyväksi! Itsellänikin tuli eilen illalla pisin supistelujakso tässä raskaudessa mutta niin vaan kaikki katosi yöllä ja nyt on ihan normaali olo. Tosin onhan mulla laskettuun aikaan vielä aikaankin mutta koko ajan uskon ja etenkin toivon että syntyis ennen sitä! Mulla on kans Annun tapaan maha ihan sekaisin, monta päivää on suoli tyhjennyt oikein urakalla, no eipä ainakaan tarvi peräruisketta jos lähtö pian tulee, heh!
Hyvää sunnuntaita ja JATKUVIA supistuksia toivottaen,
Lazo rv 37+3
Nämä "melkein" kunnon supistukset taitavat olla useamman vaiva tällä hetkellä. Pitänee vain ajatella niin kuin Lazo sanoi, että kaikki pidemmät supistusjaksot tekevät työtä kohdun suulla. Ne vievät melko kovasti voimia, kun supistelee yhtäjaksoisesti monta tuntia eikä saa nukuttua. Mä olin sen oman koitokseni jälkeen niin poikki (34 tuntia supisteli putkeen), että ajattelin, etten jaksaisi enää synnyttää, jos joutuisi sairaalaan lähtemään. No, tuon ajatuksen jälkeen ne loppuivatkin kuin seinään ja seuraavana yönä nukuin 9,5 tuntia vain kahdella pissareissulla.
Tuota vatsan löysyyttäkin (varmaan tosi kiinnostavaa) on liikenteessä ollut jo kohta viikon verran. Taitaa kuulua taudin kuvaan :). Samoin lievää pahoinvointia ja etomista.
Kunnon supistuksia kaikille toivottaen
Milja ja vaavi 37+6
Enpä taas aikoihin ole kirjoitellut, ei tunnu ehtivän nykyisin mitään... Ädä se siis tässä, uusilla tunnuksilla uudistuksesta saakka mutta hyvin harvakseltaan kirjoitelleena.
Mamalle osanottoni mummosta..
Suppareita kärsiville voimia ja tsemppiä, seka toivotuksia tositoimiin jo!! Kurjaa jos ne yhtenään ja pitkään kiusaa, itsellä ei onneksi siitä ole kokemusta, vaan aina ne kipeät on johtaneet tositoimiin.
Omassa ( . ) seuraavaa... Käännös tehtiin siis perätilasta rv36 tasan, ja pikkuinen on onneksi oikeinpäin pysynytkin. Viimeviikon neuvolassa olikin sitten pääkin tipahtanut lähtökuoppaan, kun jäi hiukka viistoon. Ajan sain ensiviikollekin vielä, mutta toivotuksin että olisin silloin jo jossakin muualla.. Eilen illalla sitten bongasin ensimmäistä kertaa eläissäni (kolme aiempaa raskautta+synnytystä siis!!) limatulpan palasen, ja tämän päivän aikana sitä onkin sitten tullut lisää. Nyt ihan alkaa jännittää josko tästä pääsisi tositoimiinkin pian, vai mahtaako pitkäkin odotus olla vielä. Toivoni mukaan pääsen synnärille pian! Tai sitten lyllerrän kuuliaisena neuvolaan keskiviikkona, ja kannan vauvaa vielä rv42... Saapa nähdä!
Supistelutoivotuksia jokaiselle niitä toivovalle, voimia koitokseen ja oikein mahtavan hienoja hyviä synnytyksiä!! Ihan siltä varalta ettei ehdi enää kirjoitella kokonaisena..
Räpätäti alias Ädä+NinniElmeri rv38+4
Itsellä ollut nyt pari päivää "vihlomista" nivusissa ja häpyluussa, eli jokohan olisi vauva ruvennut laskeutumaan? Inhottavalta kyllä tuntuu kun ei voi kävellä, eikä istua eikä makuuasentokaan ole hyvä. Makuulla särkee lonkkiakin... Vielä on närästänytkin...
Huomenna tulee anoppi mun seuraksi, niin ei ole enää huolta siitä kuka vahtii esikoista, jos synnytys käynnistyy. :) Avomiehellä pitäisi nyt olla viimeinen viikko töissä ja sitten toivon mukaan tulee pieni tauko, että saa olla kotona.
Mä vaan äksyilen kaikille... varmaan kun on niin kurja olo koko ajan. :( Vielä kun olis niitä supistuksia, niin olis hyvä (ja toivottavasti eivät sitten lopu kesken niin kuin täällä monelle on käynyt. Varmaan kurjaa. :()
Anne rv 38+3
Täällä on sentään jotain merkkejä alkanut ilmaantumaan... Vatsa ihan sekaisin ja supistuksia tulee, mutta ei kovinkaan säännöllisesti vielä. Tämä olisi aika hieno päivämäärä syntyä (06-07-08), mutta ei näillä vielä tositoimiin pääse. Mutta jotain edistystä edes toivoisin tapahtuvan!
Nyt pakko mennä lepäämään, vaikka ei haluaisi sillä pelkään että tuntemukset loppuu siihen...
Viivi ja Vatsa 38+0
tänään siivosin äkäpäissäni koko talon ja vielä kävin nyt illalla pitkällä lenkillä,nostin hien uudelleen pintaan. oikeasti jo vi...taa tämä olo ja nyt saa kyllä vauva alkaa tulla ulos..:/ vähän aikaa sitten minulta tulikin koko limatulppa ulos!! JES! ei se keltainen ainakaan siis minun kohdallani mitään tulppaa ollut,tämä oli kyllä kirkasta ja sitä tuli paljon. esikoisesta meni n. 3-4tuntia tulpan tulon jälkeen,kun vedet poksahti,hiukanko toivon,että tässä kävisi samoin :D mutta kuten olen saanut huomata koko ajan,niin mikään ei mene kuin ekalla kerralla,tuskin tämäkään.. tuo limatulppa nyt sentään kertoi sen verran,että jotain tuolla alakerrassa on tapahtunut supistusten ansiosta :)
eikun odottamaan siis taas :)
-annu-
Olo on hieman surumielinen, mutta kuitenkin rauhallinen ja hyvä. Silti ilmeisesti suuret tunteet vaikuttavat fyysisestikin, sillä eilen ja tänään on ollut pitkin päivää kipeitä, yksittäisiä supistuksia, aika voimakkaitakin sekä menkkamaista jomotusta kohdunsuulla. Viikkoja mulla on vasta 37+2 ja aikaisemmat lapset syntyivät molemmat lasketun ajan jälkeen, joten tuskinpa tämäkään lähtee syntymään sentään. Mutta jospa nuo supistukset valmistelisivat pikkuhiljaa paikkoja.
Annulle peukut pystyssä, että jotain alkaisi tapahtua!!! Ja tietysti kaikille muillekin jotka toivovat jo lähtöä synnyttämään!
päivä alkaa kohta olla pulkassa eikä tämä meidän mukula kyllä ole antanut mitään merkkiä, että olis tulossa pihalle! :)
Kamalan tukala ja "täysi" olo ollut koko päivän. Saattaahan se johtua ylettömästä herkkujen syönnistäkin... Eilen vähän karkkia ja tänäänkin ja lisäksi tein semmoista "suklaa-marianne-mansikka-kakkua"... Nam! :) Pitäis vissiin nyt OIKEESTI hillitä tätä herkkujen syöntiä ettei tuo vauva kasva ihan hillittömän isoksi... :-/ Mutta mulla on heikko luonne! ;-)
Annulla kuulostaa tilanne kyllä tosi lupaavalle!!!! Jännittävää! Eiköhän se vauva synny ihan kohta!! :) Tsemppiä koitokseen!!
kumppari rv 40!!!!!
En jaksanut / viitsinyt tulla illalla enää päivittämään sairaalakuulumisia. Kaikki oli varsin mallikkaasti. Vauva on raivotarjonnassa ja painoarvio oli 3,6 kg. Eli sponttaani synnytys on täysin mahdollinen. Tosin aika alkaa käydä väliin, kohta on jo ensi torstai ja silloin vauva syntyy aivan varmasti.
Tinttis: Mä en taas pitänyt yhtään tuosta neuvolan sijaisesta. Mun mielestä kaksi edellistä on ollut kyllä paljon mukavampia. Mutta niin me ihmiset nähdään asioita eri tavalla =) Ei mulla mitään sinänsä negatiivista sanottavaa ole tästä sijaisesta. Olen vain pitänyt edellisistä enemmän. No, mulla ei enää neuvolakäyntejä olekaan ennen vauvan syntymää.
Koska Taysin reissu venyi pitkäksi eilen, niin ei me sinne Hoplopiin päästy eilen. Nyt lähdetään sitten uudestaan reissuun. Tytär odottaa kovasti pallomereen pääsyä ja minä käyn katsastamassa vielä vähän alennusmyyntejä.
Iloista viikonloppua!
Marju 39+2