*** HEINIKSET heinäkuun alkuun VK 27 ***
Aloitanpa nyt pinon ekaa kertaa kun kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt tehdä...
Kommentit (96)
Kävin taas synnärillä näytillä, kun yön supisteli niin, etten aamulla ollut päästä sängystä ylös. Kohdunsuulla tapahtuu hitaasti edistystä, mutta tällä vauhdilla kestää varmaan 3 päivää ennen kuin vauva tulee ulos. Pääsin onneksi kotiin vielä makoilemaan, kun matkaa sairaalaan ei ole pitkästi. Saa nähdä, kuinka pitkään pitää vielä kärvistellä kotona...
Milja + vaavi 37+1
Tsemppiä kaikille, joilla synnytys on jo tosi lähellä! Minä koko ajan ajattelin, että itsellä on viikkoja 36 ja jotain, mutta nythän on jo 37+4 menossa! Mitään lähestyvään synnytykseen viittaavaa ei ole, joten olen täällä varmasti vielä elokuussakin ja käynnistykseen mennään! Sama miten kyykin ja käyn kävelemässä niin mitään vihlomisia tms. ei ole havaittavissa. Tuskastuttavaa!
Öisin saan onneksi hyvin nukuttua vessassa käyntejä lukuunottamatta.
Syysvilja 37+4
Ei tainnut olla lapsivettä eilen, tai ainakin se loppui. Mutta jotain kyllä valui, tiedä sitten olisiko sitä kuuluisaa vetistä valkovuotoa...
Tänään oli taas neuvola. Paineet on edelleen vähän koholla (tai verrattuna mun todella matalaan paineeseen), mutta pissa oli puhdas. Pahoinvoinnista ja päänsärystä ei oikein sanonut mitään.
Vauvasta sanoi, että tuntuisi jo aika isolta, mitä se on kyllä minustakin nyt tässä viikon sisällä alkanut tuntumaan. Tosin aiemmissa painoarvioissa ollut aina keskikäyrällä, mutta jospa onkin nyt kasvanut?! Onneksi ensi viikolla kontrolli äitipolilla niiden sokereiden takia.
Ei ollut vielä kamalan matalalla vauva, mutta nyt sanoi että pää ei juurikaan enää heilu. Ja lohdutteli kyllä, että uudelleensynnyttäjällä ei useinkaan tilanne tästä muutu kun vasta synnytyksessä.
Antoi kuitenkin luvan liikkua ihan vapaasti ja mennä omalla autolla synnyttämään, koska pää oli jo niin paikoillaan/liikkumatta.
Mies on tosiaan työmatkalla to-pe, joten sen jälkeen voisi sitten tulla. Ja unikin kelpaisi... Taas meni yksi yö, jolloin en saanut nukutuksi. Suurin piirtein olen 45 minuuttia hereillä ja nukun 15 min, silmät on aamuisin ihan turvonneet... Onneksi miehen kesäloma alkaa ensi viikolla!!
Tsemppiä Miljalle, toivottavasti et ole jo ihan poikki suppareista! Voimia koitokseen!
TULIS NYT JO SE VAUVA!!!!
- Viivi ja Vatsa 37+2
Hei täältäkin...
Kiva lukea kuulumisianne.Monilla jo kovasti supistelee.....
Ei ole pitkiä aikoja enää...
Itsellä olo edelleen hyvä.Öisin saan nukuttua,nukahtamiseen menee vain enemmän aikaa.Nuorin herää 1-2 kertaa yössä,jolloin haen hänelle tilkan maitoa ja jatkamme unia.Ei ole ollut turvotuksia eikä muutakaan kummallista.Huomenna on neuvola.Supistuksia tulee harvakseltaan.Niissä on kyllä jo puristusta ja kestoa(10sekunttia/yksi).
Jollei tällä viikolla itse tule lähtöä tays:iin,niin mulla on sinne maanantaina eli 7.7. aamusta aika.Oletan että silloin käynnistetään pelkojen takia,jos vain heille mahtuu jne. Siitä ei olisi kuin 4 päivää laskettuun ja ed. käynnistettiin jo 9 pvä ennen laskettua...
Joten kyllä jo jännittää.Otan maanantaina tavarat mukaan ja olen ajatellut jääväni silloin sinne...joten vajaa viikko enää.Olon puolesta ei ole kiire.Olen voinut ja jaksanut ihan hyvin.
Kaikkea hyvää loppuun kaikille!!!!!!!!!!!!!
iltahämärä ja asukki 38+4
eikä niin mitään ole tapahtumassa,ei supista ei niin ollenkaan! :/ muuten tämän odotuksen jaksaisi ja sitä menisi rehellisesti sanottuna vielä monta viikkoakin hyvin,mutta tuo alapään vihlonta,joka on nyt jatkuvaa, raastaa hermoja.vauva ei tosiaan taida olla kovin iso ja nyt laskeutuneena ei tuo vatsa menoa haittaa,närästyskin on hävinnyt kokonaan. mutta kävellessä tuntuu koko ajan kuin joku hakkaisi puukolla alapäätä,samoin vessassa ollessa.. :( minä olen kyllä jo luovuttanut ja suosiolla pistän seuraavan etapin sitten sinne 2viikon päähän,että käynnistetään,en halua toivoa nostaa enää yhtään itsellä.. jotenkin sitä vain odotti,että kun esikoinen syntyi niin aikaisin,niin tämä toinen tulisi samalla kaavalla,mutta väärin meni arvaus,nyt annan sitten vain omalle mielelle rauhan ja yritän unohtaa tämän lasketun ajan sun muut. tuo alapään kipu on saanut minut kammoamaan synnytystä ihan täysin. jos nyt sattuu jo niin paljon,että taivun kaksin kerroin,millaista se kipu onkaan sitten synnytyksessä. HUI.
laskettua päivää juhlitaan siis meillä muuten kuin synnyttämällä,tein juuri miehen lemppareita,mokkapaloja ja sitten ajattelin tehdä vielä jotain hyvää ruokaa,eiköhän se tästä :)
hyvää tiistain jatkoa kaikille! :)
-annu ja pikkumies 40+0-
Neuvolassa käyty. Pissa puhdas, sydänäänet ja verenpaineet ok. Kohdunsuun tilannekin tarkistettiin, oli 2-3 sormelle auki ja vauvan pää kiinnittynyt ja tosi alhaalla kuulemma. Supisteluja ollut muutamana päivänä, mutta sitten ollut taas päiviä ettei supistele yhtään. Saa nähdä kuinka kauan menee synnytykseen...
Kännykkä meni rikki myös minulla ja viime viikolla jouduin ostamaan uuden. Samalla piti ostaa myös uusi kamera, koska kamerakin reistaillut, enkä halua että synnytystilanteessa ei sitten toimikaan.
MAM80 ehdotti pinojen jakamista. Olen samaa mieltä, koska varmaan nyt heinäkuussa pinot kasvaa..
Mukavaa loppuodotusaikaa kaikille. Me ollaan siis täällä sukulaisissa odottamassa synnytystä, enkä tiedä aina milloin pääsen nettiin.
Myissi 38+3
Mä oon niin kateellinen teillä jolla synnytys lähellä ja supistelee..
Kai tää jotain kohtalon ivaa on et jouduin jäämään töistä aikasemmin pois ku oli riskinä et vauva tulee liian aikasin maailmaan (supisteli sillon todella kovin). Mutta nyt ei ole enään minkäänlaisia tuntemuksia. Ainut et vasemmasta rinnast on alkanu oikein suihkuamaan maitoa:) mut tuskinpa se mitään enteilee.
Meijän 2 ½ vuotias neiti oli tänään mun masulle et: vauva tule pois äitin masusta kuuletko? :) Alkaa neitikin jo turhautuu ku äiti ei jaksa riehua hänen kanssaan.
Meillä on yhdistelmä vaunut ja saan siskoltani seisoma laudan. Tuplat oln meille ihan turhat ku tyttö on ollu pitkän aikaan jo niin reipas kävelee eikä rattaisiin edes halua.
Ajoin miehen ja tytön, miehen vanhemmille. Että sain kunnol siivottua. nyt kyl kiiltää joka paikka. Mistäköhän tällänen into yhtä äkkiä tuli? ku muuten oon ollu tosi väsyny koko ajan.
Huomenna vois suuntaa alennusmyynteihin jos löytyis jotain kivaa.
Jup, mut nyt meen tekee raparperi piirakkaa:)
Hyvää alkanutta heinäkuuta kaikille! Ei enään pitkä aika (toivottavasti)
-Cafe- 38+1
Onnea Anzkulle lasketun ajan saavuttamisesta, kyllä sun odotus pian palkitaan! Mulla on vähän samaa ongelmaa kuin sulla vaikka la on paljon myöhemmin, eli esikoinen syntyi ajoissa ja sitä ajattelee että niin tulee tämäkin. Meillä siis esikoinen tuli jo 35+4 ja voi että mä en kestä jos tämä menee yliaikaiseksi! Mutta ihan hyvin voi mennä, joten täytyy olla miettimättä koko asiaa....
Tänään ja eilen on tullut vähän sellaista vihertävää limaa (anteeksi kaunis kielikuvaus)...luulen että tuo on sitä limatulppaa. Nyt illalla on myös vihlonut alavatsaa ihan hirmusti mutta suppareita ei juurikaan ole :( Huomenna onkin taas neuvola, sielläkin saa nykyään jatkuvasti hypätä (mikä on kuitenkin ihan hvyä asia)
Meille hommattiin ihan halvat matkatuplarattaat kaupunki ym. pidemmille reissuille, luulen että niitä ei tule kovin pitkään käytettyä (esikoinen 1 v ja 7 kk) mutta pakko ne on kuitenkin olla kun neiti ei jaksa hirmu pitkiä matkoja vielä kävellä. Seisomalauta täytyy kyllä ehdottomasti hommata, sillä selviää varmaan lyhyemmät leikkipuistoreissut. Niin ja kantoliina on kans eli eikähän näillä virityksillä pärjätä.
Helteitä odotellen, Lazo
Ihanaa, kun vihdoinkin tuo aurinko paistaa. Päivällä meinas vähän sataa ja ukkostella, mutta muuten on ollu ihanan aurinkoinen päivä. Myöskin niin ihanan turvottava :/ Aamulla, kun tulin sieltä lääkäristä kotiin, niin mulla oli ihan siniset ja tuplasti turvonneet jalat. Kaunis näky ja ihana tunne :/
Ens yönä ei vissiinkään nukuta taas nukuta paljoa, se huono puoli näissä aurinkoisissa päivissä on. Oon muutenkin sellanen hikinassu ja nyt vielä kun on tämä sisäinen patteri, niin huh. Mä saan yöllä vaihtaa tyynyä ainakin sen kolme kertaa, kun hikoilen niin paljon.
Niin lääkärikuulumisia. Normaalia alatiesynnytystä siis odotellaan. Lääkärinä mulla oli sellanen vanha mies, joka ei osannu oikein käyttää sitä ultraus laitetta. Ensiksi se teki painoarvioita käsikopelolla, ja sanoi että täällä ei mikään pieni kaveri olekaan.. sanoi että reilusti yli kolmekiloinen jo nytten.. kerkesin jo säikähtää, että entäs sitte laskettuna aikana. Sitten se alkoi ultaramaan ja sanoi, että kyllä tuo sun suuri maha vähän hämää, saikin sitte painoarvioksi 3200 grammaa ja laskettuna aikana 3700. Supistuksilla ei liiemmin vaikutusta, nyt oli kohdunsuu 1,5 senttiä auki. Verenpaineet oli hieman koholla, mutta pissa puhdas.
Nyt on kyllä pakko mennä leppuuttamaan näitä jalkoja, jos vähän helpottais.
Helmiir 38 tasan
Kirjoittelen nyt minäkin,olen kyllä ahkerasti lueskellut kuulumisia,mutta en ole saanut itse aikaiseksi kirjoitella. Laiska...
Meillä 2v9kk neitokainen odottaa jo kovasti vauvaa,tosin hänelläkin ihan samoja "oireita" kuin joku muukin kirjoitteli,eli heittäytyy välillä ihan vauvaksi. Ei puhu/kävele/osaa mitään. Pahin uhmakausi meillä nyt takanapäin,alkoi kun toukokuun alussa jäätiin kotiin,kaipa sekin vaikutti kun arki muuttuikin niin että oltiin kotona hoidossa olon sijaan.(hän oli kyllä äidilläni hoidossa kun on perhepäivähoitaja) Välillä käy moikkaamassa kavereita meijän äidillä,"töissä" niin kuin itse sanoo :) Edellinen uhma oli viime alkusyksystä kun palasin töihin ja alkoi erilainen arki kotonaolon sijaan,selkeästi tyttö siis reagoi isoihin muutoksiin,saa nähdä miten vauvan syntyessä käy. On kyllä sanonut monesti että "anna äiti jo se vauva meille" ja odottaa että saa hoitaa,pitää sylissä ja antaa vauvalle vauhtia keinussa :) Toisaalta välillä sanoo ettei halua vauvaa ja ei tykkää vauvasta. Isoja juttuja tietysti pienelle tytölle...
Ratasvalinnoista kun oli puhetta,me ostettiin alkukeväästä Brion duot ja nyt ne on ollu tytöllä käytössä rattaana,lähinnä koiralenkillä. Kun vauva syntyy,olen tilannut hobby hallista seisomalaudan ja toivottavasti pärjätään sillä. Muuten pärjätäänkin,mutta n.2kilometrin matka avoimeen päiväkotiin arveluttaa että jaksaako tyttö seistä. Ja kauheassa lumisohjossa myös voi olla raskasta työntää,mutta lähteepähän ainakin tältä mammalta kilot :) Ja olen harkinnut ergo-reppuakin,on kuitenkin sen verran hintava,että hankin sen syksyn/talven mittaan jos tarvetta tuntuu olevan. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta ergosta?
Tänään tuntui että masu aamusella valahti alaspäin,esikoisen kanssa masu putosi sunnuntaina päivällä,ja illalla/yöllä alkoi supistella,tyttö syntyi maanantaina. Tänään olen siivonnut ja saunonut,saa nähdä tapahtuuko yöllä mitään,jos menisi samalla kaavalla kuin edellinen. Mutta kuten Annu kirjoitti,ei se taida aina samalla kaavalla mennä....
Pinojen jakaminen voisi muuten olla hyvä idea!
Jep,vauvauutisia vain odotellaan :)
Voikaa hyvin!
Paitaressu rv 37+3
Jaksamista kaikille ja vauvauutisia odotellessa:)
Miulla olisi tänään ollut se laskettu aika mut tyttö on nyt jo 8 viikkonen. Tänään oltiin jo kotilomalla ja huomenna tyttö tulee yökylään ja sit to päästään kokonaan kotiin. Kyllä on helpotus kun tää sairaalassa ravaaminen loppuu...
Näippä
Mä en tiedä mitä tänään on vatsalle tapahtunut, mutta se on nyt niin TÄYNNÄ etten voi istua enää kunnolla. Vatsa ahdistaa niin paljon.
Samalla on alkanut todella pelottamaan kuinka iso vauva oikein on. En muista kuopukselta tälläistä tunnetta, vaikka esikoinen painoi syntyessään 4 kiloa. Ultrissa tuo vauva on näyttänyt kasvavan keskikäyrällä, mutta en luota siihen. Varsinkin kun nyt on tämä raskaudenaikainen diabetes kai sitten...
Paitaressu taisi kysellä Ergosta. Se on kyllä loistava kapinen ja ehdottomasti hintansa arvoinen. Sitähän ei voi vastasyntyneellä käyttää ilman sitä lisäosaa, mutta noin puolivuotiaasta todella loistava! Mieheni on kantanut meidän silloin 4-vuotiasta tyttöäkin siinä lomamatkoilla ja kuulemma oikein hyvin jaksoi ja selkä ei tullut kipeäksi. Samoin minä kannoin meidän todella itkuista vauvaa viimeksi siinä. Suosittelen ehdottomasti!!
Näipälle onnea tytön saamiseksi kotiin käymään! Ja onnea etenkin torstaille!
Pitäisiköhän nyt yrittää pysyä hetki pois täältä... Mutta kun nukkumaankaan ei haluaisi mennä, se alkaa jo ahdistaa sillä se on niin vaikeaa.
- Viivi ja Vatsa 37+2
mutta näipälle ja tytölle onnea kotivierailusta!! Ja että torstaina sitten kokonaan kotiin! Hienoa, että ei sitten tarvii hypätä sairaalan ja kodin väliä.
Meninkin kehumaan että toissayön sain nukkua hyvin, nyt olen kukkunut koneella tovin..
Hienoja sukkapuikkovihlaisuja tuntuu säännöllisesti alapäässä - jospa ne tekis kunnolla työtään - mutta saapa nähdä.. te kaikki saatte varmaan vauvanne ennen minua, mullahan oli ihan kuun lopussa la. Mutta siis heinäkuussa kumminkin:)
nyt sanon teille moro - ja kuulumisiin,
sinuvi
Tyttö 3 v on miltei aina nukkunut erinomaisesti, mutta lieneekö hänkin hermostunut lähestyvästä h-hetkestä, kun eilinen yö meni täysin plörinäksi. Alkoi huudella kahden aikaan vuorotellen milloin mistäkin asiasta, tyynyä, janoa, pissahätää, jne. Tätä kesti puoli viiteen, ja pakko oli käydä palvelemassa, ettei isovelikin olisi herännyt.
Puoli viideltä kömpi sitten meidän sänkyyn (nukkuu eri huoneessa, ei koskaan tule meidän väliin) ja uskomatonta, kuinka suuren tilan 3-vuotias osaa valloittaa... Pyöri ja kääntyili varmaan tunnin siinä ennen kuin nukahti, ja potki mua koko ajan. No sain sentään hetkisen nukuttua sitten kun tyttö vihdoin nukahti.
Toivottavasti tää oli poikkeus, jos pitää huolehtia sekä yösyötöistä että tuosta sirkuksesta samaan aikaan niin huh, huh...
Hyvästi vaan yöunet! Alko närästämään niin hitosti, ettei mikään auta. :( Nyt kyllä sais tulla jo ulos se vauva. Pakko olis nukkuakin... :(
Anne rv 37+6
Meillä olis ollut eilen laskettu aika. Joten kovin haikea olo oli eilen :) vaikka neiti onkin "jo" 4 vkoa vanha.
Tsemppiä kaikille loppu rutistukseen. Kyllä närästykset, kolotukset jne kohta on ohi!
Taas yksi uneton yö takana ja nyt pitäisi olla pirteänä lasten kanssa... Ei onnistu. Tekisin mitä vaan jos saisin vain makaa ja lepää nyt.
Viivi 37+3
En tiennyt, että näinkin voi käydä... Synnytys meni tauolle 36 tunnin supistelun jälkeen :). Maanantaiaamupäivästä eilen iltaan asti supisteli noin 3-10 minuutin välein. Eilen aamulla olin jo niin kipeä, etten päässyt sängystä ylös. Odottelun jälkeen kipu helpotti sen verran, että pääsin sairaalaan tsekkaukselle. Kohdunsuulla oli tapahtunut vuorokaudessa melko pieniä muutoksia, joten pääsin vielä kotiin odottelemaan suurempia supistuksia, kun matkaa sairaalaan on alle kilometri. Eilen illalla olin jo niin uupunut, että ajattelin, etten jaksa lainkaan synnyttää, jos ei kohta tapahdu mitään.
Ja niinhän siinä kävi, että olen viime yönä nukkunut yli 8 tuntia, ja kaikki supistukset loppuivat kuin seinään. Soittelin tänään synnärille, ja tämäkin on kuulemma mahdollista. Nyt vain odotellaan - voi mennä päivä tai kaksi tai viikkokin. Eli meille tuli "melkein" vauva.
Onko muuten kellään kokemusta, että uskaltaisiko tässä vaiheessa synnytystä vielä vauhdittaa seksillä, kun kohdunsuu on jo auki?
Voimia heiniksille ja kiitos tsemppailuista!
Milja ja vaavi 37+2
Minua on supistellut nyt 2 viikkoa kipeästi. Välillä säännöllisesti, välillä vähemmän säännöllisesti. Kuitenkin joka ikinen tunti supistaa. Ja lasta vaan ei näy ;) Että näinkin voi tosiaan käydä! Siitä seksistä sen verran että kyllä sitä saa harrastaa vesien menoon asti. Tosin siitä mitään hyötyä ole. Juuri eilen lääkäri sanoi että tutkittu tieteellisesti ettei sauna, seksi ja siivous edistä mitenkään synnytystä.
Minä siis edelleen yhtenä kappaleena. Eilen kävin siellä polilla kontrollissa ja koko arvio oli 3630g!!!! Aika iso kaveri siis tulossa. Kaikki oli ihan hyvin. Lääkäri totesi että ihme pitää taahtua jos tämä loppuun asti menee". Sitä ihmettä tässä nyt sitten odottelen!
Kohdunsuu on hyvin kypsä, auki sen 3cm ja kanavaa lyhyt tötterö :) Limatulppaa kuulemma näkyi seltä olevan tulossa. Sitähän irtosi iso möntti silloin sunnuntaina. Lääkäri sanoi ettei se koskaan tule kokonaisena, sitä kuulema riittää synnytykseenkin asti. Siis vaikka vaikuttaisi että tuli kaikki niin totuus on lääkärin mielestä toinen. Kohdunsuu kääntynyt eteen, luotiviivalle. Jos raskaus menisi loppuun asti niin vauva painaisi yli 4kg. Joten todella toivon että alkaisi jo kohta syntymään, en halua synnyttää mitään jättiläistä. Vaikka eihän 4kg ole vielä mikään jättiläinen, mutta silti...
Minä sain kerrankin nukuttua kunnolla koko yön. Joka yö käyn 4-5 kertaa vessassa, mutta aina kun palasin sänkyyn niin nukahdin heti ja uni oli hyvin syvää. Ihanaa. Mies jäi kesälomalle kun minä en yksin tytön kanssa pärjännyt. Aamulla olikin ihanaa kun mies heräsi tytön kanssa ja minä nukuin 9 asti. Sitten sain syödä rauhassa kun he olivat ulkona. Nyt mies on tytön kanssa jossain shoppailemassa ja minä saan nauttia täydestä hiljaisuudesta.
Eilen käytettiin koira uimassa ja matkaa rannalle tulee vähän alle 1km. Minä pääsin rannalle ja pääsinpä vielä takaisin kotiinkin. Kyllä teki tiukkaa, mutta olen tyytyväinen tulokseen :D Sen reissun jälkeen en sitten kyennyt yhtään mihinkään. Koski joka paikkaan ja oli todella outo olo! Otin särkylääkettä ja makasin sängyllä lähes tajuttomana. Menin sitten hyvissä ajoin nukkumaan, kun nukuttikin ihan kiitettävästi. Toiste en taida uskaltaa noin pitkille lenkeille. Näin hyvässä kunnossa siis olen :(
Tässä nyt sitten odotellaan milloin vauva päättää tulla vai tapahtuuko se ihme että mennään loppuun asti. Tänään onkin 37 viikkoa täynnä, ei siis ole enää keskonen syntyessään.
Jouhi 37
Meillä heinäkuu alkaa mukavissa merkeissä. Vietämme tänään miehen kanssa kihlajaispäivää, nyt seitsemättä kertaa:) Tosin mitään suunnitelmia ei ole, ja mieskin töissä, mut jospas sitten vapaille jotain kivaa keksisi.
Oikeastaan tulin vaan pikasesti ilmottamaan, että tämä mamma on hetken kontaktikatvekkeessa, kun netti ei jostain syystä ole eilisen jälkeen pelannut. Luultavasti modeemi sökönä, eikä nyt ihan heti jaksa lähteä uutta ostamaan...
Mutta onnea koitokseen, jotka ovat synnyttämään lähdössä ja palailen linjoille kunhan pääsen.
Pricilla ja Muru 38