*** HEINIKSET heinäkuun alkuun VK 27 ***
Aloitanpa nyt pinon ekaa kertaa kun kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt tehdä...
Kommentit (96)
Kyselin terveydenhoitajalta yliaikakontrollista ja sanoi minulle, että nykyään aika kontrolliin, kun menee 14 vrk:tta lasketun ajan yli. Ja siellä vissiin päätetään milloin käynnistetään.
Syysvilja 37+6
minä olin ihmeissäni vaan sinne sisään marssimisesta ilman mitään lähetettä,mutta nyt kyllä jo ihmettelen noita päiviäkin.. se terkkari kyllä tosiaan sanoi,että kuopiossa olisi se käytäntö,että 41+5,jos ei synnytys ole lähtenyt käyntiin,niin sinne sitten vain.. voiko on olla kuntakohtaista,tiedä sitten,eipä siitä kuitenkaan ole sitten kuin se pari päivää siihen 42viikkoon,joten ei kovin suuri ero.. no,täytynee soitella sitten lähempänä tuota ajankohtaa sinne synnytyssaliin ja kysyä,miten se oikeasti on. ellei lähtö tule aiemmin.. vieläkin supistaa ja välillä jo tosi kipeään. tai ainakin luulen niitä supistuksiksi :) kuten terkkari tänään sanoikin,niin mun maha on koko ajan niin kova,ettei siitä ainakaan voi päätellä,supistaako vai ei. selkään vaan särkee kyllä kovaa ja alavatsaan myös.. mutta en enää tiedä tämän viikon vihlonnan jälkeen,kumpaa tuo nyt on,sitä vihlontaa vai oikeaa supistelua.. kai sitä vaan pitää odottaa,että kovenevat niin,että osaan sen erottaa..?:)
mutta.. se kätilöjuttu taisi alkaa kohta.. lähdenpä hakemaan hieman painajaisia :)
-annu-
Ei olisi pitänyt katsoa sitä kätilö sarjaa... Mä itkin kun katoin sitä... Se oli kamalaa katsottavaa se imukuppisynnytys. Olen jostain syystä alkanut pelkäämään ponnistamista ihan kamalasti, vaikka se on edellisissä synnytyksissä sujunut mallikkaasti.
Annullakin taitaa olla jo kohta lähdön paikat?
Munkin maha on niin kova koko ajan, etten siitä niitä supistuksia erota, mutta selässä ne tuntuvat kyllä oikein mukavasti =)
Mullakin ollut tänään jopa kaksi supistusta!!
Nyt täytyy mennä sulattelemaan tuota kätilöt ohjelmaa..
Viivi ja Vatsa 37+4
Olen pysytellyt taasen iät ja ajat pelkällä lukulinjalla, onnittelut siis nyt jo vauvansa saaneille ja jaksamisia muille! Miulla on nyt viikkoja kasassa 38+2. Työt sain tehtyä loppuun asti ja lomillahan oon ollu nyt jo pitkään. Kaikki olisi jokseenkin valmista, yhtä innokkaasti en oo jaksanu siivoilla kuin osa teistä. Mies jää huomisen jälkeen lomille. Meillä on syntyny 4.7. miehen isoäiti ja kaksi tenavien serkuista. Nyt kaikki tietty oottaa huomiselle kovasti tapahtumia...Tänään oli äpkl-aika ja kaikki on hyvin, painoa n. 3.4 kg ja ks-tilanne kypsä. Ajoittain supistaa napakastikin, viimeisen viikon aikana enemmän, yöt menee pyöriessä, jäädään siis odottamaan. Eka kun syntyi 42+ ja toka 38+ viikoilla, olen pyrkinyt olemaan ajattelematta liikaa asiaa, käy muuten sikapitkäks nää vikat viikot. Ja mitä tulee tohon kätilöohjelmaan niin en kyllä suosittelisi sitä, jos yhtään kammoksuu synnytystä muutenkin tai siis on mun mielestä enemmän semmonen ammattilaisten dokkariohjelma. Kaikki siis vain positiivisella mielellä synnyttämään ja kannattaa jättää kaikki kauhujutut omaan arvoonsa :)...Pitää lähteä saunaan, palataan.
Hei.Mulla ainakin on ilmeisesti käynnistys maanantaina,jollei ennen tule lähtöä...ja se vain toiveen mukaan (synnytyspelon).Menen sinne jo neljättä kertaa ja ed.kerta on ainut jolloin olen kivunlievitystä saanut.Kaksi ekaa lasta olivat yli neljä kiloisia.Viimeisin käynnistettiin 9pv ennen laskettua ja painoi 3600g.Kipu on ollut vain niin hurja ja kun salissa on jokaisesta puhkottu kalvot,etenee semmoisella rytinällä....tunnissa melkein ohi (kaksi viimeisintä lasta).Vaikka aika on lyhyt ollut lopussa,eteneminen on niin rajua ja kipu,ettei sitä meinaa kestää.Jos maanantaina mahdun sairaalaan sisään,niin luulen että käynnistetään.Siitä on enää 4 pv laskettuun...Olisin sitten siellä ja saisin ehkä jonkin puudutteen ja kun kotoakin on melkein tunnin matka sairaalaan....semmoista.
Välillä tulee jo tosi puristavia,pitkiä supistuksia,mutta harvoin vain yksittäisiä....
iltahämärä +asukki 39viikkoa
Tsemppiä ja jaksuja kaikille tähän loppuun vielä!
Kertokaahan nyt vielä että koska tuo kätilö ohjelma telkusta aina tulee? Voisin ihan mielenkiinnolla katsoa, herkkähipiäinen en ole...
Nyt kun olen asennoitunut että laskettuun aikaan asti ainakin mennään niin seuraava toive olisi se ettei tarttis käynnistää vaan syntyis omin avuin. Viimeksi piti käynnistää kun vedet meni ennen eikä itsestään käynnistynyt ja oli se tosiaan niin rajua meininkiä että luulen että itsestään käynnistynyt synnytys olis vähän "lempeämpi". Voin myös toki olla väärässä.
Ilalla sängyssä tuli muutama sellainen "hengen ahdistus supistus "mutta laantuivat siitä taas ja nyt ei tunnu niin yhtään mitään! Illalla ollaan menossa mökille ja nyt aion kyllä ottaa kunnon löylyt jos se vaikka sais aikaan jotain. Harmittaa jo etukäteen kun en pääse enää mereen uimaan kun se kohdusuu jo auki. Taitaa jäädä muuten koko kesän uinnit väliin, loppukesä kun sitten menee ihanan jälkivuodon kera.
Vauva uutisia odotellen!
Lazo 37+2
Vessareissulla tuli vähän ehkä teelusikallinen keltaista limaa, onkohan tuo nyt sitä limatulppaa. Valkovuodolta ei kyllä vaikuta, kun oli selvästi keltaista. Toisaalta määrä on niin vähän, eikä mitään supistuksia tms., joten ehkä johtuu jostain muusta vaikka eilisistä petipuuhista. Mutta aikaisemmin en ole tuollaista klönttiä havainnut.
No odotellaan ja katsellaan. Sitä vaan niin toivoisi, että tämä tajuaisi syntyä ilman käynnistystä.
Syysvilja (tasan 38)
Äitini soitti juuri, ja kertoi, että on enää päivien kysymys milloin isäni äiti nukkuu pois. Hän on 96-vuotias ja ollut jo useamman vuoden vanhainkodissa, dementoitunut ja huonossa kunnossa. Viikko sitten halvaantui toispuoleisesti ja viime yönä oli kiskonut tipan irti, tätini oli sanonut, että ei laiteta uudelleen. Itse hän ei enää pysty syömään, joten nyt sitten vaan odotellaan.
Surullinen en sinänsä ole, hänen on jo aikakin "päästä lepoon". Mutta mietityttää, että pääsenköhän siunaustilaisuuteen ollenkaan, kun on todennäköisesti kutakuinkin silloin kun mä olen synnyttämässä. Välimatkaa on n. 150 km. ?:| Ja sitten on huono omatunto, kun mietin tällaista jo tässä vaiheessa, vaikka mummo elää ja hengittää vielä.
Huomenta/päivää!
Aamulla kävin neuvolassa, jossa muuten kaikki hyvin, mutta th epäili, että lapsi on edelleen väärässä tarjonnassa. Nyt th tuumasi, että vauva olisi poikittain. Joudun nyt sitten lähtemään Taysiin äitipolin päivystykseen, tarjonta täytyy kuulemma tarkistuttaa. Huokaus. Minä niin toivoin, että vauva olisi jo ollut raivotarjonnassa, ettei enää tarvisi sellaista asiaa pohtia. No, lähdetään iltapäivällä päivytykseen, kun mies saa auton huollosta tuossa kolmen jälkeen.
Esikoinen on pari päivää pyydellyt päästä pallomereen. Viedään nyt sitten samalla reissulla Hoplopiin leikkimään. Tarkoitus oli mennä sinne tänään muutenkin, mutta poiketaan matkalla sitten sen Taysin kautta.
Tulen sitten vaikka illalla vielä kirjoittelemaan sairaalakuulumiset.
Marju 39+1
vielä sängyssäkin supisti pariin otteeseen lyhyellä välillä ihan napakasti,mutta sitten olin nukahtanut ja supistukset hävinneet sen siliän tien! tänään onkin kyllä taas aamusta lähtien jomottanut selkää ja supistanut hieman,mutta ei niin kuin eilen.. täytyy nyt vaan päivä pysyä pystyssä,jos ne tästä kovenis :))
se kätilö ohjelma tulee ainakin torstaisin vähän jälkeen 22 fst:ltä,mutta seuraavaa jaksoa en suosittele katsottavaksi.ohjelman lopussa oli paloja seuraavasta jaksosta. siinä ilmeisesti on kohtuun kuollut vauva,joten itse ainakin jätän sen väliin ihan saman tien,pelkästään se pieni pätkä sai jo minut miettimään pahinta omalle kohdalle.. minusta myös se imukuppisynnytys näytti siltä,että naiselta kyllä taatusti repesi koko alapää ja pahasti! näytti ihan hirveältä ja voi kamala sitä kipua!!! tosin turhapa noita on miettiä näin etukäteen ja pelätä,sen näkee sitten vasta siellä tositoimissa,miten itselle käy. toivon mukaan ei ainakaan ihan noin pahasti..
miten teille muilla vielä ruoka maittaa? itsellä ruokahalu on täysin poissa,vettä menisi varmasti 5:kin litraa päivässä,jos vaan jaksaisin vessassa juosta. paino olikin tippunut viikossa puoli kiloa ja terkkari jo huolestui asiasta.. mutta ei näinä kuumina päivinä maistu mikään muu kuin mehujää ja kylmä kurkku tai vesimeloni..
no,nyt täytyy päästä vähän parempaan paikkaan istumaan kun esikoinenkin nukahti.. jospa nuo supistukset tuosta kovenisi :)
ainiin ja se limatulppa-asia.. minullakin tuli viime viikolla sellaisia keltaisia klönttejä pikkuhousuihin,mutta itse en ole varma,onko sitä limatulppaa vai ei.. esikoisesta se oli kirkasta..
no,tämä tällä erää.. suppareita kaikille! :)
-annu ja pikkumies 40+3-
Meillä on tuon Annun kanssa kovin paljon yhteistä. Laskettuaika oli 1.7, eikä mitään merkkejä että tässä oltaisiin lähdössä synnyttämään.
Minulla oli tuo streptokokki-b ensimmäisessä raskaudessa, synnytyksessä minut laitettiin antibioottitippaan, ja nyt tulevassa koitoksessa myös, vaikka streptokokki ei ole tässä raskaudessa vaivannutkaan. En nyt halua pelotella, mutta pahimmassa tapauksessa vauva voi kuolla, jos saa bakteerin. Minullekaan ei asiasta ole osattu neuvolassa kertoa, googlella olen tietoa etsiskellyt. Streptokokkia ei välttämättä hoideta ollenkaan raskausaikana, koska yleensä se ei antibiootilla parannu, ja vaikka parantuu, niin uusiutuu. Luottavaisin mielein lähden tätä toista synnyttämään, koska esikoisen kanssa ko bakteeri ei mitään aiheuttanut vaikka oli päällä synnyttämään mennessä.
Meidän terkka sanoi, että vuoden alusta ollaan alettu kiinnittämään huomiota enenmmän tuohon yliaikaisuuteen ja käynnisämiseen. Eli käynnistämispv annettaisiin helpommin/aiemmin kuin ennen, ettei äidit joutuisi synnyttämään niin isoja vauvoja. Meillä ei ole ollut vielä puhetta käynnistyksestä, mutta maanantaina on seuraava nla, eiköhän siellä asiasta jo keskustella, jos ei lähtö tule viikonloppuna.
Mukavaa odotusta kaikille ja Onnea jo vauvansa saaneille !
Liinuxi
No niin, ei ollut itsepäinen meidän vauva ja päätti siis pysyä masussa vaikka isä olikin työmatkalla! Miehen pitäisi joskus tuossa viiden kuuden aikoihin olla kotona ja eiköhän tämä masussa siihen asti pysy. Ja varmasti vielä PALJON pitempäänkin!
Ihanaa, tämä oli miehen viimenen työpäivä ja nyt alkaa kesäloma! Nyt ei enää lasten kanssa kolmestaan oloa! JIPPII!!
LIMATULPASTA, itse olen ollut bongaavinani itseltäni limatulppaa sekä kellertävää että kirkasta. Tiedä sitten ovatko kummatkin olleet sitä itseään vai jotain muuta. Mutta kätilö synnäriltä oli sitä mieltä , ettei siihen kannata paljon kiinnittää huomiota kun vasta sitten kun siinä on veriviiruja mukana. Se ilmeisesti tulee sitten jo niin "syvältä", että jotain voisi alkaa tapahtua.
KÄTILÖT-OHJELMASTA, se tulee keskiviikkoisen joskus alkuillasta ja sitten torstaisin uusintana 22.20. Ja seuraava jakso tosiaan taitaa käsitellä kohtukuolemia...
Minäkään en mielestäni ole mitenkään herkkä, mutta jotenkin tuo ponnistusvaihe tuota ohjelmaa katsoessa on alkanut pelottamaan. Sekä jo sen takia, että vauva tuntuu musta tällä kertaa TODELLA isolta. Vaikka kuopus, 4kg, syntyikin tosi vaivattomasti, mutta silti pelottaa. Pelkään, että täältä on tulossa jättiläinen, mutta eivät usko minua kun painoarviot vaikuttaa niin hyviltä koko ajan.
Synnytys tuntuu edelleen hieman hassulta ajatukselta... Vaikka joka päivä toivoo, että nyt se alkaisi niin se tosiasia että se TODELLA alkaa kohta ja vauva on sylissä tuntuu jotenkin oudolta ja kaukaiselta.
Periaatteessa kaikki on valmiinakin, mutta silti tuntuu että pitäisi vielä jotenkin valmistautua ja että olen takuulla unohtanut jotain todella tärkeää!
Jokos muilla on eräpäivä mennyt, kuin Annulla?
RUOKAHALUSTA, mulla valitettavasti on pysynyt aika samana kyllä... Juomista menee kyllä tajuttomasti ja hedelmiä tekee mieli kamalasti! Mutta kyllä mulla nälkä on, mutta toisaalta sitten kun söisi niin ruokaa ei kyllä mahdu mahaan kovinkaan paljon...
- Viivi ja Vatsa 37+5
En halua masentaa, mutta mulle taas juuri yksi kaveri sanoi, että nyt on alettu kiinnittämään huomiota todella siihen, että käynnistyksiä ei tehdä "turhaan". Eli niitä tehtäisiin todella harkiten ennen rv 42+0 jos vauva voi kuitenkin hyvin. Ja jossain käynnistellään tosiaan vasta 42+2 viikoilla... Ja välttämättähän se ei edes ala heti käynnistämisestä.
Mutta toivotaan, että meidän kenenkään ei tarvitsisi odotella NOIN pitkään!
Viivi
Taas ollaan takas linjoilla. Ehdittiinkin tässä välissä uusimaan koko koneisto ja nyt on kiva lueskella tekstejä kunnon kirkkaalta näytöltä:)
Toissapäivänä minulla, kuten monella muullakin oli muutamia suppareita ja meinasin, että jokohan se lähtö tulee, kun aiemmissa raskauksissa synnytys on alkanut ekoista tuntemistani suppareista. No, supparit kuitenkin loppuivat ja ei enää näköjään tule millään takas.
Mulle lääkäri "määräsi" vikassa tarkastuksessa seksiä, kun sanoi sen sperman kypsyttävän kohdunsuuta. Ei kait sillä mitään vaikutusta synnytyksen alkamiseen varsinaisesti ole, mutta haluaisin ainakin uskoa tuohon, että pehmittää kohdunsuuta:) Ja mieskin oli ihan hyvillään lääkärin käskystä;D
Aamulla kävin mattopyykillä ja odotin, että edes muutama supistus tulisi, mut eipä mitään!!! Selkä vaan jumiutui, ei muuta:( No sainpahan 4mattoa pestyä ja lisäksi vielä kantokopan, sekä turvakaukalon kankaat. Nyt sopisi vauvan syntyä;)
Minä kyllä oon varmaan tästä sakista se joka saa taas ootella tuonne 42+ viikoille. Meilläpäin on eka ya-kontrolli 41+5 ja silloin ei todellakaan vielä käynnistetä jos vauvalla vaan on kaikki hyvin. Musta tuntuu, että tuo on hyvin lääkäri kohtaista, jos jossain käynnistetään aiemmin tai heppoisemmin perustein. Edellisessä raskaudessa menin tokaan kontrolliin rv42+2, eikä silloinkaan ollut vielä varmaa jäisinkö käynnistykseen, vaiko saisinko seuraavalle aamulle käynnistysajan!!! Onneksi synnytys kuitenkin alkoi itsestään:)
Ja Annu meillä kyllä th varaa ajan neuvolasta ya-kontrolliin...
Mut nyt on niin ihana ilma, että täytyy lähteä kesästä nauttimaan. Onneksi on oma piha missä voi tassutella paljasjaloin, kun ei näihin turvonneisiin räpylöihin mitkään kengät mahdu!
Pricilla ja Muru 38+3
Ihana päivä ollu tänäänkin, jo kaks hellepäivää peräkkäin :D Mutta tähän se ihanuus sitte varmaan loppuukin, eikös se ole luvannut taas kylmää ja sateista? Ihana tämä suomen kesä. Toivottavasti ne helteet odottaa jossain tuolla elokuulla, niistä vois nauttiakin sitten enemmän.
Pricilla, myös täällä yhdet turvonneet räpylät :/ Mulla on yhet sandaalit, mitkä menee enää jalkaan ja nekin just just. Avojaloin kävelen omalla pihalla ja myös autolla ajelen avojaloin. Ei kyllä kehtaa mitään capreja laittaa jalkaan, niin on jalat turvoksissa. Mutta toivottavasti tämä kohta helpottaa, viimeistään neljän viikon päästä :D
Eilen saatiin tehtyä taas vähän pihahommia, enää ei ois paljoa jäljellä. Vähän jänskättää, kun miehellä on vielä ens viikolla yön reissuja töissä. Se menee yheksi yöksi tuonne 300 kilsan päähän :/ Ehkä tämä viisas pikkuinen asukki ymmärtäis oleskella tuolla masussa sen aikaa.
Pakko kyllä mennä tuonne sohvalle lepäilemään ja nostaa jalat kohti kattoa.
Iloista viikonloppua kaikille ja paljon supistuksia:D
Helmiir 38+3
Yksi neuvola taas takana ja siellä kaikki hyvin. HB oli tosin taas laskusuunnassa (106...olihan se edellisellä kerralla hurjat 111!), vauva on kohtuullisen alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkka tosin sanoi, että uudelleen synnyttäjillä voi kiinnittiyä vasta juuri ennen synnytystä. Vauvan kokoakin hieman tarkisteli ja sanoi, että tuntuu pienikokoiselta eli ilmeisesti ei ainakaan kovin paljon suurempaa poikaa tarvitse odotella kuin ovat veljetkään olleet (3200g ja 49cm molemmat). Ja kuten arvelinkin,. sf-mitta oli pudonnut 5cm viimeviikon lääkärineuvolasta - nyt 32cm, mikä vastannee todellisuutta toisin kuin lääkärin viimeviikolla mittaama 37cm!
Tänään on ollut aika menevä päivä. Neuvolan jälkeen lähdettiin lasten kanssa Vehoniemen Automuseoon, sieltä uimarannalle ja sen jälkeen vielä toiselle uimarannalle ja kotona oltiin kasin aikaan. Olo on vähän väsynyt nyt, mutta muuten ok. Sellainen "hassu" juttu Vehoniemessä kävi, että näköalatornilta alas kävellessä alkoi reisiä heikottaa - eka tuntui, että kramppaa ja sitten joka askeleella tärisi. Meni onneksi nopeesti ohi, mutta eipä ole koskaan tuollaista sattunut. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Mam0703 - Jaksamista sinulle mummon poismenoa odotellessa. Minun mummu kuoli 3 päivää ennen kuin meidän esikoinen syntyi ja koska ajomatkaa hautajaisiin olisi ollut melkein 500km jouduin jättämään hautajaiset väliin. Tuntui kurjalta, mutta toisaalta mummu olisi varmasti asian ymmärtänyt.
Edelleenkin tarjoilen supistuksia niitä tarvitseville ja uusia vauvauutisia odotellen!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 37+4
että neuvolassa oli sijainen ja tällä kertaa tosi mukavan ja asiantuntevan oloinen :-)
-Tinttis-
Tuo reisien heikotus kun laskeuduit näköalatornista alas voi johtua *yllättäen* ns korkeanpaikan kammosta.
Ittelläni vuosia sitten kun kävin näsinneulassa näköalatornissa, (eikä ollut hajuakaan tälläisestä heikotuksesta...aina suuna päänä olen ollut kiipeilemässä eri paikkoihin..) menin sinne ulkoilmatasanteelle - ja saman tien kun ovi kolahti takanani kiinni, minuun tuli kumma heikotus. Ei meinannu jalat enää kantaa eikä kuljettaa, ja mua rupes itkettää.. Hyvä kun sain enää ovea auki selkäni takaa kun voimat katos saman tien. Portaat oli tosi työläät laskeutua sen jälkeen.
Täytyy sanoa että kyllä ihmettelin ja kauan että mikä mulle tuli - mutta myöhemmin oli joku paljon paljon pienempi muotoisempi korkeanpaikan nousu, jossa oli vähän sama fiilis - mutta minimuotoisesti. Silloin tajusin ettei korkeat paikat tainneet enää olla mua varten. (ja kun lapset nousee ja kiipeilee - tämä mamma hermoilee--tylsää!)
En tiedä onko sulla sama juttu, mutta tuli vaan heti mieleeni kun luin kirjoituksesi.
Hyvin muuten olet jaksanut näillä viikoilla mennä koko päivän:)
Mulla on suppareita ollut hienosti tähän saakka, mutta nyt ne on loppu. Vissiin. Eilenkin kävin 3km kävelyreissun kuopusta rattaissa työntäen, eikä supparin supparia, vaikka se kävely on ollu monen kuukauden ajan tuskaa.
No - samalla kaavalla menee kuin ennenkin. Yliajalle porskutetaan että porina käy.
Ottakaa te muut vaavi vastaan laskettuna aikana, minä otan sen vastaan vasta elokuussa tällä menolla:(
Nyt mennään viikoksi reissuun, joten ei taida minua näkyä täällä hetkeen.
Toivottelen kaikille tehokkaita suppareita - ja onnea synnytyksiin!!!
Vauvoja varmaan tulee viikonaikana - jännittävää! Niin monella on jo la't ohi!
sinuvi 37!
sinulla sentään sinne on vielä aikaa :D minä täällä edelleen yhdessä koossa.. *huokaus* koko eilisen päivän koski alaselkään,alavatsaan ja koko alapäähän ja kipu säteili reisiin asti.. sitten kun pääsin sänkyyn,kipu hävisi! enkä osaa edelleenkään sanoa,oliko koko päivän aikana yhtään supistusta vai vain pelkkää kipua,sillä siinä ei ollut taukoa yhtään,jatkuvasti koski,mutta sitten kivun voimakkuudessa olikin eroja. välillä vain jomotti siedettävästi,sitten sattui niin,että oli pakko ottaa seinästä tukea tai taipua kaksinkerroin.. tänään sama näyttää jatkuvan.koskee taas kun oon ylhäällä,myös istualtaan.. jotain vaaleanpunaista hurahti housuihin,mutta niin vähän,ettei se taatusti ollut lapsivettä,sillä pikkuhousunsuojat pitivät hyvin. olisiko ollut limatulppaa sitten,en tiedä.. katsotaan taas ja kuulostellaan.. ei paljon auta,että kaikki hokevat,että kohta varmasti tapahtuu jotain,kun merkit ovat niin selvät,kun sitähän ne on ollu koko hemmetin viikon jo!!! no,nyt sitten vielä koskee rintoihin ihan samaan malliin kuin alkuraskaudessa.. alkaisiko maito siellä sitten valmistua..? *hymy*
niin,ja tosiaan en tiedä tuosta käynnistyksestä mitään.. kuten olen jo manannut pariin kertaan,se sijainen on oikeasti niin idiootti,ettei sen puheita kyllä kannata kuunnella,kun ei edes niitä sydämen sykkeitä saa kuulumaan!! jos sinne asti menee tämä odotus,niin soitan kyllä ennen synnytyssaliin menoa ja kysyn,mikä on homman nimi :)
nyt kaupungille.. toivottavasti ainakaan vedet ei poksahda kesken kauppareissun! mutta pientä jännitystä pitää olla aina. *virn*
-annu ja pikkumies jo 40+4-
Ainakaan meillä ei käynnistetä ilman hyvää syytä ennen viikkoa 42+0.
Näytille mennään 10 pvää yli lasketunajan ja siellä tsekataan alakerta, vauvan vointi, napavirtaukset, lapsiveden määrä ja istukan tilanne. Ja yleensä lähettävät kotiin vielä ja pyytävät takaisin 42+0, jos ei ennen sitä synny. Viimeistään käynnistävät 42+2. Noihin kontrolleihin mennään heti aamulla, ilman ajanvarausta. Mutta olen ymmärtänyt, että terkan pitää kuitenkin sinne ilmoittaa, että yliaikaiskontrolliin on joku tulossa. Kuulostaa kyllä tosi omituiselta tuo toiminta.
Kannattais varmaan soittaa sinne äippäpolille ja kysyä sieltä.
Mulla palaa hermo tuon esikoisen kanssa!!!!! Se kun ei nukahda, eikä nuku!!! Joka helv...n yö herää viimeistään klo 2 ja valvoo tuonne viiteen, puoli kuuteen. Sitten hyvällä säkällä nukkuu 1,5h, joskus ei sitäkään.
Myyn sen kohta jollee ohikulkijalle!!!
Päivällä kyllä nukkuis, mutta en ole antanut sen nukkua yli kahta tuntia päikkäreitä.
Öisin itkeskelee joskus, mutta enimmäkseen vaan tulee sängystä pois ja pyrkii meidän väliin tai alkaa leikkimään autoilla. Tätä on nyt jatkunut varmaan kuukauden päivät. Mitä hittoa tää on ja koskahan menee ohi? Kauhistuttaa ajatus, että kun vauva syntyy ja pitäis joskus olla yksin lasten kanssa, niin kuinka hemmetissä hoidan vauvan ja esikoisen nukuttamisen samaan aikaan. Aina kun päiväunille käyntikään ei ole niin helppoa. Tai ei se ole helppoa ollut kertaakaan tämän kuukauden aikana, mutta toisinaan helpompaa.
väsynyt ja kiukkuinen mam80 36+0