Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINIKSET heinäkuun alkuun VK 27 ***

30.06.2008 |

Aloitanpa nyt pinon ekaa kertaa kun kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt tehdä...

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt menoa! Heinäkuu alkaa! JIPPII! Annulla taitaa olla jo huomenna laskettu aikakin?

Annemaria84 ainakin pohti noita ratasvalintoja viime viikon pinon lopussa. Meilläkin on noin 2,5 vuotias poika kun tämä kolmas lapsi syntyy.

Mä olen päättänyt pärjätä ilman tuplia, niiden käyttöikä olisi kuitenkin aika pieni ja mä olen varmasti usein liikkeellä yhden lapsen kanssa.

Meillä on nyt yhdistelmät, matkarattaat ja olen ajatellut hankkia kantopussin vauvalle. Näillä ajattelin pärjätä. Lyhyillä matkoilla vauva vaunuihin ja poika kävelemään, sitten yksi vaihtoehto on vauva pussissa ja poika rattaissa tai sitten viimeinen vaihtoehto on vauva vaunuissa ja poika matkarattaissa.

Ajattelin vielä vaihtaa nuo meidän matkarattaat sellaisiin todella pieneen tilaan meneviin, esim. quinnyn zappeihin tai gessleinin swifteihin.

Meillä tuo poika on vielä aika menevää sorttia... joten pakko se on saada joskus istumaan aloillaan...

Taas yksi uneton yö takana. Silmätkin on jo ihan turvoksissa tästä valvomisesta. Lapsetkin heräsi jo seitsemältä, vaikka menivät eilen todella myöhään nukkumaan. Mulla kun otollisin uniaika on juuri tuossa kello 6-9, silloin saatan saada unta muutaman tunnin peräkkäin. Mutta ei siis tänään...

Ja nyt nuo on niin kiukkuisia ja itkuisia, että huh huh... Onneksi miehellä ei olisi enää kuin tämä viikko töitä. Musta nimittäin tuntuu, etten jaksa enää tätä lastenhoitoa. Väsymys on niin totaalista ja päänsärky ja pahoinvointi kamalaa ja tämä hirveä turvotus estää liikkumisen.

Mutta eipä tässä nyt enää kuitenkaan kauaa pitäisi olla! Tosin tuntuu siltä, ettei vauvalla ole mitään kiirettä tähän maailmaan.

Viimeiset hankinnatkin pitäisi tehdä sitten ensi viikolla kun mieskin on lomalla. Mutta kyllä täällä kaikki alkaa olla pulkassa jo, joten ei haittaa vaikka vauva jo tulisikin.

Odotan jo niin kovasti sitä millainen vauva on ja minkä näköinen!

Oikein ihanaa heinäkuun alkua kaikille heiniksille ja voimia loppumetreille!

- Viivi ja Vatsa 37+1

Vierailija
2/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, viimeinkin meidän kuukausi koittaa!! Luulenpa että tällä viikolla syntyy tänne jo usempikin vauveli, niin vahvoja merkkejä on ilmassa. Itse en taida kuulua vielä näiden onnellisten joukkoon, vaikka mies veikkasi että tällä viikolla meillekin jo lähtö tulee?

Minä kans nukuin max 1,5 h viime yönä mutta kyllä sitä joku tunti yhteensä tuli nukuttua kun nyt ihan jees olo. Tytön päikkäri aikaan olen kyllä jo ihan sippi niin kuin muinakin päivinä. Mutta jotenkin sitä vaan kummasti jaksaa. Ennen lasta nukuin aina hirveen pitkiä yöunia mutta kummasti se luontoäiti on asian niin hoitanut että vähilläkin unilla jaksaa.

Mun kännykkä näyttää tänä aamuna vetävän viimeisiään. Pakko käydä varmaan ostamassa heti tänään uusi että saa sitten tiukan paikan tullen hoitajan paikalle ja miehen kiinni. Tyypillistä tämäkin että just nyt hajoaa!

Jännitykselle odotan vauvauutisia!

Lazo rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olin ihan pirteä kuuden maissa, mut sitten jäin vaan sänkyyn makoilemaan, niin enkös taas nukahtanutkin. Seuraavan kerran heräsin vasta ysiltä, kun kuopus makoili jalkojen päällä. Oli tullut ressu herättelemään, mutta sammunut itsekin viekkuun:)

Anne, noi kuljetusvaihtoehdothan riippuu paljon siitä kuinka paljon rattailla liikutte ja millaisia matkoja. 2,5-vuotias kyllä jo jaksaa jonkin verran kävelläkin, joten tuplissa jää käyttöikä kyllä lyhyeen. Itse varmaan tuossa tilanteessa hommaisin vauvalle kantoliinan ja rattaisiin seisomalaudan.

Meillä kuopus täytti juuri 2v. ja kesä yritetään pärjätä ilman tuplia. Syksyllä sitten hommataan tuplat, jos tarvii. Ja luultavasti tarvii, kun esikoinenkin on vasta 3,5v. eikä hänenkään matkaaminen järin reipasta ole! Meillä on lähikauppaankin 3,5km yhteen suuntaan, joten kaksivuotias ei kyllä vielä edestakaisin jaksa (tai äidin hermo ei kestä;) Jos taas asuttaisiin kaupungissa pärjäisin hyvin ilman tuplia...

Että mua ärsyttää, kun kaksi kveria, joilla oli mun jälkeen la, on jo nyyttinsä saaneet! No joo, kaipa tämäkin sitten joskus tajuaa ulos tulla. Oikeastaan olen tosi tyytyväinen jos tulisi edes ilman käynnistystä!

Pricilla ja Muru 37+6

Vierailija
4/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö tuli nukuttua hyvin. Eilen oli taas pojallani 4 v, mahoton ilta, yli meni ihan sata lasissa... Varmaan tarvis hänen nukkua päiväunet, ettei ottais kierroksia. Nukkuu kuitenkin 11-12 tunnin yöunet. Ja kohta 6v. tyttöni ei osannut oikein mitään tehdä ellei äiti ollut katsomassa...Oli siis pinna tuplatiukalla, kun ei edes vessassa saanut rauhassa käydä.Lähdin sitten kauppaan ja olin 1 1/2 h. siellä illalla. Lapset oli olleet ihan ok isänsä kanssa. Varmaan lapset omalla tavallaan jännittävät vauvan syntymistä ja tietävät että mun on kohta hoidettava vauvan imetykset yms. Olen kyllä sanonut että isäkin osaa ja hoitaa vauvaa niin että saavat olla ja touhuta kanssani.

Miten muilla nuo isommat lapset?

Pikku-sisko 37+1

Vierailija
5/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama ongelma. :) Kännykkä ihan loppu. Pakko lähteä hakemaan joku halpa kapula, jos vaikka tarvii synnyttämään lähteä. Kyllä voikin elämä olla pienestä kiinni. :D heti kun kännykkä hajoaa, niin meinaa paniikki iskeä, kun on yksin kotona esikoisen kanssa...

Täytyy vielä vähän miettiä tota vaunujuttua: tulen olemaan paljon lasten kanssa kolmistaan, joten ehkä järkevämpää ostaa ne tuplat? Kun pelkästään neuvolaan on jo 2 km ja siellä joutuu aluksi vauvan kanssa ravaamaan.

Anne rv 37+4

Ps. jokohan on moni synnyttämässä? :)

Vierailija
6/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tuo 2,5-vuotias ruvennut leikkimään vauvaa... Konttaa välillä pitkin lattioita ja sanoo olevansa ÄITIN vauva (ei isin...). Väittää juovansa tissistä maitoa. :D Saa nähdä mitä sitten käy kun vauva syntyy. Muuttuuko vielä mustasukkaisemmaksi...? :/

Anne

Vierailija
7/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi - meillä oli esikoinen 2,5v, kun kakkonen syntyi ja silloin hankittiin vaunuihin seisomalauta. Kävelin paljon ja siinä sivussa myös esikoinen ja hyvin pärjättiin. Mulle ei siinä vaiheessa oikeastaan tullut edes mieleen, että tuplarattaakin voisi hankkia. Nykyään esikoinen on tosi reipas kävelijä ja kuopukselle kävely on taas kuin tervanjuontia, kun sai istua rattaisssa pidempään... Toki vaunujen työntäminen on vähän raskaampaa seisomalaudan ja lapsen kanssa. Nyt ei onneksi tarvitse miettiä ratasasioita, kun isommat joko kävelee tai pyöräilee sitten, kun vauva on maailmassa ja rattaissa.

Pikku-sisko - meillä tuo 5v venyttää välillä pinnaa oikein urakalla. Kiva, kun pojalla puhkes kevällä oikein kunnon viiden vuoden uhma, kun meikä jäi töistä kotiin! Tänäänkin otettiin jo kerran yhteen ennen syömistä ja kun tuollainen 5v suuttuu niin siinä onkin sitten tosi kyseessä :-)

Omaa napaa hieman: eilen alkoi taas supisteleen muutaman päivän tauon jälkeen ja yöllä heräsin kerran siihen, että otsa oli ihan hiessä supistuksen jälkeen eli "mukavasti" pistää kroppaa koville. Nyt on taas yön jälkeen ollut rauhallisempaa supistelurintamalla. Muuten nukuin ihan ok eli vain kerran vessassa ja muutama heräily supistelujen ja kääntymisten takia.

Nyt pitäisi lähtee pelaan poikien kans Afrikan tähteä telttaan. Ehdin jo vannottaa 5v:lle, että pelatessa ei sitten saada mitään hepuleita.

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana tasan 37

Vierailija
8/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo astetta parempi mieli.

Sain juteltua eilen vielä miehen kanssa pahaa oloani pois. Lisäksi mun sisko k'vi eilen vanhimman tyttärensä kanssa, jolla on nyt AUTO!!! Tyttärellä in vielä tämä ja ensi viikko töitä, mutta sitten ei mitään (kirjoitti just keväällä yo:ksi) ja hänen poikaystäväkin lähtee ensi maanantaina armeijaan. Sovittiin, että hän on valmiustilassa, jos pikainen lähtö tulee. He nimittäin asuvat Haimassa ja täältä kouvolan suedulta mennään synnyttämään kotkaan, joten, jos kiire tulis, vois tyttö ajaa kotoaan 15min matkan yhdelle hotellille, jonka ohi me jokatapauksessa ajettais matkalla synnärille. Siinä voitais tehdä autojen vaihto, eli hän ottais meiän auton ja esikoisen mukaansa ja me voitais mennä hänen auollaan sairaalaan =o)

Eikä heiltä meillekään aja kun 45min, varmaan voisi siis tulla meillekin.

Vaunuista ym oli puhetta. Meillä poika on 1v8kk, kun vauva syntyy. Minulla on vaan kantoliina, yhdistlmä rattaat ja seisomalauta.

On meillä yhdet tosi kamalat matkiksetkin, mutta ne joutais jo kaatopaikalle. Jos uudet matkarattaat raaskis investoida, niin olis helpompi liikkua, jos ollaan koko perhe matkassa, mutta saapi nähdä onko niihin edes varaa. Saa poika olla reipas, ei auta.

Tuli mieleen, että pitäiskö näitä pinoja pätkiä. Vaikka ma&ti, ke&to , pe.la,su tai ma&ke ja to&su??? Vois olla helpompi lukea, kun eivät olis niin pitkiä. Meillä ainakin joskus tökkii pinon avaaminen, kun on useampi sivu tekstiä.

mam80 35+4

Vierailija
9/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt supistellut 2,5 h 3-7 min. välein. Polttaa selässä ja vatsassa ja välillä viiltää tuolta alavatsasta... Jotenkin vaan tuntuu, ettei se kyllä vielä synny, mutta katsotaan miten käy.

Tuota kännykän reistailua on näköjään liikenteessä. Mulla pimeni viikko sitten lauantaina puhelin kokonaan, ja jouduin ostamaan uuden. Tuntui tosi orvolta olla masun kanssa yksin kotona, kun mies oli reissussa. Onneksi sain töistä varakännykän muutamaksi päiväksi. Helpotti kummasti.

Ihanaa, että on kohta heinäkuu, ja aletaan "poksahtelemaan". Vauvauutisia innolla odottelen ja omia supistuksia tässä seurailen.

Milja ja vaavi 37+0

Vierailija
10/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen oikeasti tosi kateellinen teille,joilla supistelee!! :) huomenna eräpäivä,eikä mitään merkkiä siitä,että lähtö koittaisi edes tällä viikolla! ei supista yhtään,tuo vihlominen on vain nykyisin näköjään jatkuvaa. johtuukohan vain siitä,että vauva on jo niin alhaalla? kävely sattuu,pissaaminen sattuu,ei kivaa ei.. ja vaikka juuri olen vessassa käynyt,tuntuu,että heti ovesta ulos astuessa,uusi hätä koittaa. onneksi sukulaiset on nyt ymmärtäneet,että minulla ei ole kovin hyvä huumorintaju tuon joko-kysymyksen suhteen eivätkä enää kysy sitä :) muuten olo onkin kai hyvä,kunhan vain "unohdan",että se laskettu aika on jo huomenna ja yritän vielä iloita tästä vatsasta ja vauvan potkuista. meille ei ole tulossa kolmatta lasta ainakaan ihan lähi vuosina,ensin teen opiskelut loppuun ja toivon mukaan saan hyvän vakituisen työpaikan,sitten ehkä se kolmas on tervetullut.joten pitänee yrittää nauttia tästä raskaudesta vaikka pitkin hampain,kun ei sitä ihan heti sitten pääse kokemaan...:)

tänään tuli eka äitiyspäivärahakin ja olipa muuten hulppeaa tänään nähdä tilin saldo niin suurena! :) opintorahan jälkeen tuo palkkaan suhteutettu äitiysraha tuntuu aivan loistavalta ja siitä jää kyllä paljon säästöön :D ostettiin sitten sitteri,vaikka mietin kyllä aluksi sen tarpeellisuutta. kuitenkin ajattelin,että nyt tämän toisen kanssa en voi kantaa vain koko ajan vauvaa,kun on jo esikoinenkin olemassa ja vaatimassa omaa huomiota. sitterin avulla voin leikkiä esikoisen kanssa ja roudata vauvaa helposti mukana :) niin ja noista rattaista/vaunuista oli puhetta.. me ostettiin ihan suosiolla tuplarattaat. minä haluan päästä vauvan ja esikoisen kanssa liikkeelle päivisinkin ilman miehen apua ja noin se onnistuu parhaiten. ainakin uhmakohtauksen päälle iskiessä,en pärjäisi millään pelkällä seisomalaudalla jossain kaupassa... muutenkin esikoinen nukkuu vielä päiväunia rattaissa,jos itse lähden lenkille,joten siinä samallahan sitä sitten kumpainenkin muksu nukkuu päikkärit. :) esikoisen vanhat (viime keväänä) ostetut rattaat tietty säästetään ja sitten siirrytään niihin,kun tuntuu siltä,ettei esikoinen enää rattaisiin suostu. vauvalle on myös kantoreppu ja -liina,joten välillä voi sitten lähteä ihan vain esikoisen rattaiden kaa liikenteeseen. saa nyt nähdä,oliko tuplien osto aivan turhaa vai paras keksintö ikinä :)

jeps.. poika halusi tänään saunaan,kai minun täytyy sinne venyä,kun kerran lupasin.. hyvää viikon alkua kaikille ja tosiaan,huomenna alkaa sitten se "meidän" kuukausi! :)

-annu ja pikkumies 39+6-

Vierailija
11/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin just synnytyspolilla tsekkaamassa tilanne, ja näyttää siltä, että vauva voi periaatteessa syntyä hetkenä minä hyvänsä. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kuulemma erittäin kypsä. Kaulaa jäljellä toisella puolella sentin "kannas" - mitä se sitten tarkoittaakin. Saatiin vielä lupa lähteä kotiin odottelemaan supistusten voimistumista, kun matkaa sairaalaan on alle kilometri. Tosin kätilö arveli, että ensi yönä tavataan. Hurjan jännittävää - meidän ensimmäinen vauva ja mulle ensimmäinen synnytys :).

Anzkulle jaksamista odotukseen. Ei se teidänkään pienokainen enää pitkään mahassa viihdy, kun alkaa olla päivien puolesta jo niin valmis syntymään. Meillä olisi laskettuaika vasta 21.7., mutta tätä vaavia on työllä (makaamalla) pidetty mahassa jo useamman kuukauden ajan. Nyt kun sain luvan lähteä liikenteeseen, niin päätti sitten tulla varsin nopeasti - siis jos on tullakseen. En usko ennen kuin näen.

Milja ja vaavi 37+0

Vierailija
12/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, jalat on aivan turvoksissa ja kipeät. Kiertelin kaverin kans tänään ale-myyntejä ja käytiin vielä yhellä puutarhalla kävelemässä ja kattelemassa. Ihanasti välillä supisteli kesken kauppojen kiertelyn. Olin aivan rikkipoikkiväsyny, kun pääsin kotiin, menin sohvalle lepäilemään ja sittenkin vielä supisteli, mutta siihen ne sitten loppuikin. Tänään on ollu taas oikein "ihana kesäpäivä", satanu kaatamalla vettä ja ukkostanu :/ Jos nyt loppuviikosta ois vähän paremmat ilmat, niin sais tuota pihaa värkättyä.

Huomenna mulla ois aamulla se lääkäriaika. Heti kello kaheksan, pitää vielä ajaa toiselle paikkakunnalle (30 kilsaa). Pitänee siis herätä aikaisin. Katotaan vaan niin se tekee huomenna tiukkaa :/ Vaikka tänään ei ollu ollenkaan tuskaa nousta viieltä, kun ei ollu mihinkään menoa. Tulenpas sitten huomenna ilmoittelemaan tuoreimmat uutiset :D

Miljallahan on jo tosi jännät paikat. Onnea synnytykseen :D

Helmiir 37+6

Vierailija
13/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä oliki kivasti ollu happeningiä viikon aikana ku olin mökillä pimennossa. :)

Zemppiä vaan kaikille jotka jo lähtöä tekee!

Ja jaksamista meille muillekkin. =)

Ei tässä itellä nyt oo mitään hätää ollu,särkee ja jomottelee päivien mukaan,mut muuten kaikki ok.

Aamulla oli neuvola,sainki ihan uuden nuoren "tädin"!! Todella mukavan olonen oli. Taitaa siirtyä mulle ihan vakkariks. Sf 32,5cm, paineet jees ja hemppa oli noussu 124n vaik en oo viimiseen reilu viikkoon edes nappeja popsinu.

Hyvä näin.

Seuraava käynti onki jo ens viikon ke.

Tosiaan jos öisin sais paremmin nukuttuu,olis viel parempi olo. Viime yönäki tais tulla 5h yhteensä..

Ärh..nyt viel iltapalaa laittamaan.

Vipu 36+0

Vierailija
14/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla varmaan tulee lähtö ihan näillä näppäimillä! Varsinkin jos ensisynnyttäjä olet niin tilanne kuulostaa siltä, että lähtö tulee!

Meillä nuo lapset on ihan mahdottomia... Olen jo harmitellut, että otin ne tarhasta pois kesäksi. Isompi (tyttö 6v) menee ihan ympäri seiniä ja ärsyttää pikkuveljeään, mitä ei ole ikinä ennen tehnyt.

Pikkuveli (2,5v) taas on niin herkkis, että huutaa joka pienestä ärsytyksestä ja on kaiken lisäksi sellainen mulle-tänne-kaikki-heti-nyt-tyyppi.

Vauvasta eivät juurikaan vielä puhu, pariin otteeseen ovat kysyneet että kohtako jo se syntyy.

Eniten jännitän sitä miten tuo kuopus suhtautuu mun imetykseen yms. On nimittäin todellinen äidin poika ja onkin saanut äidin huomion aika hyvin aina. Voi olla todella paha paikka, että äiti ei olekkaan aina käytettävissä.

Onko tätä heinäkuisilla enemmänkin ilmassa?! Mullakin nimittäin kännykkä vetelee viimeisiään. Vielä toimii joten kuten, mutta uusi pitäisi käydä ostamassa..

Mä täällä mietin soittaako äitipolille vai ei... Poika hyppäsi mun mahan päälle noin tunti sitten vahingossa ja siitä asti on tuntunut, että jotain valuu. Kuitenkin todella vähän, mutta voisiko kalvot mennä rikki tuollaisesta?

Viivi 37+1

Vierailija
15/96 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljalle! Varmaan synnytät ihan lähiaikoina!

Viivi: kyllä minä ainakin soittaisin polille, ja jos sulla ei ole pitkä matka niin ei varmaan pahitteeksi olisi käydä näytillä. Sillä jollain testillähän ne nopeasti saa selville onko neste lapsivettä. Mullahan oli just viime viikolla väärä hälytys tässä asiassa.

Mutta nyt minä kyllä pysyn pois näiltä sivuilta huomiseen asti :)

Vierailija
16/96 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monella tosiaan jännät paikat!! :)

Käytiin tänään "kesälomareissulla". :) Miehen loma on kylläkin vasta elokuussa mutta esikoiselle tämä oli "kesälomareissu", kun ei tiedä miten vauvan kanssa sitten pääsee mihinkään.... Harmi vaan, kun oli niin kurja sää. Vettä satoi vähän väliä ja ukkonen jyrisi. Toisaalta AINA, kun me ollaan jossain reissussa niin sataa vettä! :)

Mulla on myöskin ollut huonoa oloa jo useampana päivänä. Etenkin aamuisin tuntuu kaikki tosi vaikealta.... Oksettaa ja väsyttää. Toisaalta eipä oo ihme, kun valvon aina näin myöhään... Ja yöt on muutenkin rikkonaisia.

Ja turvotusta on älyttömästi!!! Viikossa oli painokin noussut 2kg! Jalat on ihan pökkelöt ja kasvotkin ihan pöhöttyneet!

Kipeitä supistuksia mulla ei ole ollut yhtään. Eipä kyllä ollut esikoisestakaan ennen synnytystä. Mutta muuten vihloo alapäähän ja on muutenkin kipeänä tuo alamaha.

Vaunuista ja rattaista... Meillä on yhdistelmät ja matkarattaat (sateenvarjorattaat jotka kulkee autossa mukana) ja sitten semmoiset retrovaunut jostain 70-luvulta jotka kaivelin vanhempieni kätköistä. Näillä yritetään aluksi pärjätä, kun mies on kotona. Lisäksi on vielä kantoliina ja reppu. Ehkä kantopussin ostan vielä tai rengasliinan. Ja kamalasti haluaisin parempia matkarattaita mihin saisi sen turvakaukalon kiinni... :)

Salaa mieheltä olen suunnitellut jonkinlaisten tuplien ostamista syksymmällä! Se ei ollenkaan innostu näistä vaunuhankinnoista... ;-)

Mutta me asutaan täällä maalla ja täällä ei ole mitään jalkakäytäviä vaan jos lenkkeilllä haluaa niin pitää kävellä maantien reunaa. En voi kuvitellakaan, että lähtisin liikenteeseen niin, että esikoinen 2v4kk olisi "irti"! Jostain seisomalaudalta se pomppais varmaan samantien auton alle.... Parempi jos sen saa köytettyä kiinni johonkin... ;-) Tietenkin on se mahdollisuus, että vauva kulkee liinassa ja esikoinen rattaissa mutta ei se liinailu ainakaan esikoisen aikaan ollut mulle erityisen mieluista, kun siinä tuli niin älyttömän kuuma... :-/

Jep mutta nyt on pakko mennä nukkumaan!!!

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saadaan pian uusia vauvauutisia! :)

kumppari rv 39+2

Vierailija
17/96 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Olen seuraillut heinäkuisia taustalta muutaman viikon ajan, ja h-hetken lähestyessä (la 25.7.) ajattelin liittyä kirjoittajiin. Tuleva lapsi on perheemme kolmas, kotoa löytyvät lisäksi poika (s. 07/03) ja tyttö (06/05) sekä espanjasta kotoisin oleva isä. Asumme E-Karjalassa.

Raskaus on mennyt helposti kuten edellisetkin, mutta synnytys jännittää hiukan. Edelliset ovat syntyneet alakautta, molemmat kasvotarjonnasta. Tyttö oli syntyessään 4500 g, minkä takia kävin eilen synnytystapa-arviossa - harkitaan käynnistystä, jos vauva on yhtä suuri kuin isosiskonsa.

Lääkäri, joka ultrasi oli vasta erikoistumassa, enkä tiedä kuinka paljon kokoarvioon voi luottaa, mutta nyt arveli vauvan olevan n. 3000 g (rv 36+3). Laskettuna olisi noin nelikiloinen, veikkasi. Mutta jos ei käynnistetä, niin eiköhän mene lasketun ajan yli - edelliset ovat syntyneet rv 40+4 ja rv 41+5. Tämäkään ei ollut vielä laskeutunut tai kiinnittynyt, kohdunsuu oli sormelle auki ja kaulaa jäljellä 3 cm.

Sain kontrolliajan lasketuksi ajaksi, mutta ilmeisesti käynnistys on aika epätodennäköinen. Harmittaa siinäkin mielessä, että perheeni asuu pk-seudulla ja kun lähtö tulee, niin äidiltäni kestää n. 3,5 h ajella tänne isompien lastenvahdiksi... Joten suurin osa synnytyksestä mennee sitten yksin, miehen hoitaessa lapsia, ellei saada täällä lapsia johonkin. Olemme muuttaneet tänne E-Karjalaan vasta pari vuotta sitten, eikä oikein ole läheisiä ystäviä täällä, johon lapset saisi hoitoon - ainakaan, jos lähtö tulee yöaikaan. Pari tuttua sentään, johon ainakin päivällä lapset voi tunkea.

Epäilen, että minä viihdyn täällä koko kuukauden ajan, eiköhän vauva pysyttele elokuulle vatsassa... Tsemppiä ja voimia niille, jotka ovat jo lähtökuopissa, ja onnea nyyttinsä noutaneille!

Vierailija
18/96 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä on *ratas/vaunuasiaa* pohdittu. Sama on meilläkin.

Kuopus on 2v4kk nyt ja *kumpparin* kanssa sama tilanne, - täällä maalla ei juuri noita jalkakäytäviä näy:) eli tien pientaretta pitkin porskutetaan, eikä tuo seisomalauta inspiroi vilkkaan lapsen kanssa.

Se mikä inspirois - olis nuo Phil&ted's tuplat. Siinä mielessä loistavat, että ne on kapeat (ei tarviis leveillä menopeleillä valloittaa tien reunaa..), lisäistuimen saa pois sitten kun nyk kuopus ei välitä olla kyydissä. Ja ennen kaikkea, mahtuu autoon paremmin kuin normaalit tuplat. Ainoa miinuspuoli on hinta..

Mutta vielähän tässä on hyvin aikaa:) Vielä monta viikkoa laskettuun aikaan.

Mulla masu on tosi alhaalla, mutta silti lääkäri sanoi ettei oikein ole vielä hyvin kiinnittynyt, että hieman liikkuu vielä. Ja jostain luin et jos lapsi ei ole kiinnittynyt, silloin ei pääsis kohdunsuukaan kypsymään, vai oliko se kanava katoamaan... eli suosiolla minä varmaan kannan tätä lasta tuonne elokuun puolelle. Vaikkakin olisin valmis ottamaan jo aiemmin vastaan, niin kuin useimmat teistäkin.

*Yöunista* ihme ja kumma minä sain nukkua oikein hyvin viime yönä. Kerran kompuroin vessaan, ja sitten taas porskutin tuonne 8 asti. Kuopus onneksi nukkuu yönsä hyvin, että mamma jaksaa sitten päivällä. *halaus ja voimia* teille joilla yöunet on repaleiset - syysta tai toisesta. (taitaa olla ohimenevää nämä minunkin paremmat yöuneni--)

No, nyt voisin siirtyä lukemaan tuota viimeviikon pinon loppua, se jäi lukematta kun oli vieraita.

Olisin samaa mieltä että voisi jakaa viikon pinon vaikka kahteen pinoon, mitä muut on mieltä??

sinuvi 36+3

Vierailija
19/96 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille heiniksille!

Nyt todellakin alkoi meidän kuukausi ja kohta siirrytään tuonne vauvapuolelle =)

Itselläni alkuraskaus oli hankala ja olin pitkään ennen äitiyslomaa saikulla ja levossa, mutta nyt kun viikkoja on 37+4, niin ei mitään!! Näinhän siinä usein käy.

Olokin on parempi nyt loppuvaiheessa, kuin koko raskauden aikana. Turvotusta on vähän, iltaisin varsinkin vasen nilkka turpoaa, vasemmassa jalassa on erittäin pahat suonikohjut! Onko muilla tullut suonikohjuja? Mulla kolmas raskaus ja nyt paukannut oikein kunnolla nuo ihastukset.

Tänään piti olla neuvola, mutta siirtyikin huomiselle :( Täällä myös tuo pinna on välillä tiukilla... Lapset on nyt mummolassa, joten muutaman päivän hengähdys tekee ihan hyvää! Tsemppiä kaikille!

Vierailija
20/96 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin tuossa aikaisemmin kyseltiin, miten vanhemmat sisarukset reagoivat vauvan tuloon. Meillä pojat jo 8 ja kohta 6, eivätkä ole kovin innoissaan siitä, että meille on vauva tulossa... Varsinkin vanhempi tuntee olonsa uhatuksi. Mutta toivotaan, että tilanne siitä muuttuu kun pikkusisarensa näkevät!

Meillä esikoinen oli 2 v 4 kk, kun pikkuveli syntyi ja pärjättiin hyvin seisomalaudan avulla, aika pitkiäkin matkoja mentiin! Kun pienempi oli vuoden, reissuissa mahtuivat molemmat hetkeksi samoihin rattaisiin istumaan, jos isomman jalat väsyivät.

Nyt lähden kauppaan ja pihahommiin :)

Mukavaa viikon jatkoa!

Äiti ja masuasukki rv 37+4