Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki sisustusbloggaajat, se teidän mustavalkoharmaa kotinne ei ole kaunis eikä persoonallinen

Vierailija
30.03.2016 |

Mistä suomalainen nainen keksi, että koti näyttää tyylikkäältä, kun siellä on pelkkää valkoista ja mustaa? Tai valkoista ja harmaata? Ja samaa kaikkiin huoneisiin - jopa lastenhuoneeseen. Ja sitten sinne tänne ripotellaan jotain keltaista tai turkoosia.

Se ei muuten ole mikään persoonallinen koti. Se on tasan samannäköinen koti kuin niillä sadoilla muillakin "sisustus"-bloggaajilla.

Tunnen sääliä niitä perheen miehiä kohtaan. Niiltä ei ole varmaan kysytty mitään mielipidettä.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää millainen on persoonallinen koti? Pelkästään värien käyttö ei sitä tee. Kertokaa.

Vierailija
22/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää eniten se saatanan tähti jokaisessa (tai vähintään yhdessä) sisustustyynyssä. Tähtikuosin valitseminen osoittaa todellista trendien mukaan sisustamista!

Jaa, minusta se tähtimania meni ohi jo muutama vuosi sitten. Ainakin kaupoissa niitä tuntuu olevan vähemmän, toki edelleen niitä löytyy kun on kuitenkin samantapainen peruskyvio kuin vaikka sydän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtityynyt haisee!!! Ja ne seinä/hyllylauseet in english, hyi!! Mä taidan alkaa paskarrella suomeksi noita kaunokirjoitus lauseita. " Olen keittiössä" "Koti makea koti" "Seuraan uniani" "Paskaa tapahtuu"

Kuka ostaa? Mustavalkoisina tietty.

Home sweet home on englanninkielisilke aika lailla sama kuin oma koti kullan kallis suomalaisille. Onhan noita lausahduksia suomeksi muitakin, keittiö on kodin sydän jne. ja näitäkin olen nähnyt ihmisten seinillä tauluissa, kangaspainatuksina yms.

Vierailija
24/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen, harmaa ja musta on muuten ihan yhtä yleisiä modernimman tyylisissä brittiläisissä, ruotsalaisissa ja tanskalaisissa sisustuslehdissä kuin suomalaisissakin. Ei ole mikään ugrilainen keksintö siis.

Vierailija
25/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://avecsofie.indiedays.com/2016/03/29/deciding-the-wall-color-varis…

Saisinpa asua Etelä-Ranskassa, missä harmaata ja valkoista pidetään todella surullisina väreinä.

Vierailija
26/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinpa asua Etelä-Ranskassa, missä harmaata ja valkoista pidetään todella surullisina väreinä.

http://avecsofie.indiedays.com/tag/feels-like-home/ Aika värittömältä tämäkin näyttää

Vierailija
27/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää millainen on persoonallinen koti? Pelkästään värien käyttö ei sitä tee. Kertokaa.

Minulle persoonallinen koti on sellainen, jossa on vuosien mittaan kerättyjä tavaroita. Ei niin että mennään Ikeaan ja ostetaan tavarat jossa kaikki on viimisen päälle harkittua.

Minun kämpässä on "aarteita", kuten ukkini itse tekemä pöytä ja tuolit, kirppikseltä ostettu iso tiffany-tyylinen jalkalamppu jota on itse tuunattu, puinen, koristeellinen maustekaappi jonka toin Kuubasta, Kuubasta tuotuja tauluja seinillä jne..

Vierailija
28/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://avecsofie.indiedays.com/tag/feels-like-home/ Aika värittömältä tämäkin näyttää

En tarkoittanutkaan Sofien omaa kotia, vaan ylipäätään sitä että Etelä-Ranskassa käytetään väriä, kuten se mainitsi tuossa blogissa jonka linkitin. Asuntojen seinät olivat ihanan aurinkoiset.

Vierailija
29/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle persoonallinen koti on sellainen, jossa on vuosien mittaan kerättyjä tavaroita. Ei niin että mennään Ikeaan ja ostetaan tavarat jossa kaikki on viimisen päälle harkittua.

Minun kämpässä on "aarteita", kuten ukkini itse tekemä pöytä ja tuolit, kirppikseltä ostettu iso tiffany-tyylinen jalkalamppu jota on itse tuunattu, puinen, koristeellinen maustekaappi jonka toin Kuubasta, Kuubasta tuotuja tauluja seinillä jne..

Mullakin on matkamuistoja ja vanhoja esineitä millä on tunnearvoa, mutta myös mustavalkoinen sisustus. Miksi näiden asioiden pitäisi sulkea toisensa pois?

Vierailija
30/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos oikeesti tykkää vaikka siitä mustavalkoisesta?

Olet ilmeisesti näitä jotka aivan sattumalta vain juuri tykkäävät aina siitä mikä sattuu olemaan muotia?

Vierailija
31/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on matkamuistoja ja vanhoja esineitä millä on tunnearvoa, mutta myös mustavalkoinen sisustus. Miksi näiden asioiden pitäisi sulkea toisensa pois?

Ei tarvitsekaan, musta ja valkoinen ovat hyviä pohjavärejä, kunhan joukossa on muitakin värejä. Pelkkä mustavalkoisuus on aika kalseaa.

Vierailija
32/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan musta-valko-harmaakin olla sisustettu usean vuoden aikana. Esim yhdellä mun kaverilla on monessa mielessä "blogityylinen" koti, mutta hänellä on esim matkamuistoja (ostanut aina sopivassa väriskaalassa) Afrikasta ja Aasiasta, kirppislöytöjä (osa tuunattuja) ja sukulaisilta perittyjä. On vaan aina ottanut tietyn värisiä ja tyylisiä.

Vierailija
33/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläri että suomimamma yrittää tyrkyttää sitä iän ikuista valkoistaan.

Vierailija
34/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on musta-valko-harmaa-makuinen. Minä tykkään väreistä, mutta lisään niitä vain tekstiilien avulla, niin mies ei saa hepulia.

Vierailija
35/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti näitä jotka aivan sattumalta vain juuri tykkäävät aina siitä mikä sattuu olemaan muotia?

No esim mun tädillä on ollut mustavalkoinen koti jo 80-luvulla, eli kyllä niitäkin on jotka siitä aidosti tykkää. Osa voi tietysti löytää sen oman tyylinsä silloin kun se on muodissa, mutta tarkoittaako se että siitä tyulistä tykkääminen on feikkiä?

Vierailija
36/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisustussuunnitelijanero olevinaan kaverina ja arvatkaapa miltä siellä kotonaan näytti : valko musta harmaalta kolhoosilta juuri:)! Tää on fakkiutunut koko homma.

Vierailija
37/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, onhan se tietenkin niin että yritykset määrittävät trendin ja ihmiset lähtevät siihen mukaan alitajuisesti, mutta ei se tarkoita etteikö siitä asiasta silti voisi tykätä. Ja tässäkin tilanteessa kannattaisi kanavoida vitutus ja viha sinne suuryritysten suuntaan eikä yksittäisten ihmisten. 

Vierailija
38/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä persoonallinen koti on sellainen että se näyttää asukkailtaan, oli se sitten minkä näköinen tahansa. Toisille riittää ne perus tarpeelliset ja käytännölliset huonekalut, matot lattialla ja verhot ikkunassa. Ne hankitaan kerran sen suurempaa numeroa asiasta tekemättä ja niillä mennään. Asukkaiden mielenkiinnon kohteet ovat silloin jossakin muualla kuin sisustamisessa. Toisille taas sisustaminen on intohimoinen harrastus. Ja sit on varmaan meitä välimaastoon tyyppejä, että on ihan kiva kun koti näyttää kivalle ja sinne hankitaan välillä jotain uutta vaihtelu mielessä, mutta se ei ole silti jatkuvan huomion kohde.

Mun mielestä toisen kodin ääneen arvostelu on ihan yhtä kamalaa kuin jos arvostelisi toisen ulkonäköä.

Vierailija
39/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on, miten kukakin kotinsa sisustaa..? Uskomatonta että joku näkee muiden ihmisten kotien värimaailmasta niin paljon vaivaa että asiaa täytyy kuuluttaa jossain av-palstalla.

Vierailija
40/77 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mun tädillä on ollut mustavalkoinen koti jo 80-luvulla, eli kyllä niitäkin on jotka siitä aidosti tykkää. Osa voi tietysti löytää sen oman tyylinsä silloin kun se on muodissa, mutta tarkoittaako se että siitä tyulistä tykkääminen on feikkiä?

Mun lapsuuden ystävien kotona oli myös 80-luvulla valkoista: nahkasohva, matot, verhot, kirjahylly, ruokailuryhmä. Olohuoneen pöytä oli lasia. Seassa muutama musta yksityiskohta. On jäänyt mieleen, kun poikkesi niin paljon kaikkien muiden myrkynvihreä-tummanruskea linjasta. :D