Kaikki sisustusbloggaajat, se teidän mustavalkoharmaa kotinne ei ole kaunis eikä persoonallinen
Mistä suomalainen nainen keksi, että koti näyttää tyylikkäältä, kun siellä on pelkkää valkoista ja mustaa? Tai valkoista ja harmaata? Ja samaa kaikkiin huoneisiin - jopa lastenhuoneeseen. Ja sitten sinne tänne ripotellaan jotain keltaista tai turkoosia.
Se ei muuten ole mikään persoonallinen koti. Se on tasan samannäköinen koti kuin niillä sadoilla muillakin "sisustus"-bloggaajilla.
Tunnen sääliä niitä perheen miehiä kohtaan. Niiltä ei ole varmaan kysytty mitään mielipidettä.
Kommentit (77)
Vielä enemmän minä säälin niitä miehiä, jotka eivät saa lösähtää maalaisromanttiselle sohvalle lytistämään pinkkejä sydäntyynyjä. Persoonaton mustavalkoinen koti on sentään unisex.
En kyllä viihtyisi blogikodissa minäkään. Meillä miehen kanssa on sisustusperiaatteena, että aina on tilaa yhdelle kirjalle, ja miksi ostaa uutena jos saa suvun aarteista.
Entä jos oikeesti tykkää vaikka siitä mustavalkoisesta? Vai pitäskö silti sisustaa jotenkin toisin? Sekö olisi persoonallista että koti on jotain muuta kun mistä itse tykkää? Persoonallinen koti on persoonallinen sillon kun se on asukkaan mieleen, oli se sitten mustavalkoinen tai värikäs :)
Aijaa, no minäpä laitan sisustuksen uusiksi, kun ap:n mielestä on ruma. Ei kai sillä ole väliä, mistä itse tykkää. Vaikka mun koti, eikä ap:n..
Jaa? Minua on aina ihmetyttänyt nämä Muodin Vastustajat, jotka kovaan ääneen huutavat kuinka trendikkyys on typerää ja kuinka he eivät varsinkaan seuraa trendejä. Mikähän tuollaiseen ajatteluun ajaa, ihan kuin muotia seuraavien ihmisten harrastus olisi jotenkin huonompi kuin heidän. Kukaan ei pakota teitä sisustamaan mustavalkoisesti jos ette siitä tykkää, niin siitäkään ei voi olla kysymys.
Olen varma, ettei kukaan trendisisustaja olekaan väittänyt että heidän sisustuksensa olisi mitenkään superpersoonallinen. He joko harrastavat muotia tai oikeasti tykkäävät mustavalkoisesta tyylistä tai sekä että. Sen ei pitäisi olla teiltä pois, elä ja anna toisten elää.
AP, suorastaan kerjäät tätä: pistäpä meille linkkikuva omasta kodistasi, niin näemme millainen tyylin pitäsi olla! ;)
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Minua on aina ihmetyttänyt nämä Muodin Vastustajat
Totta. Heidän täytyy aina ensin selvittää, mikä on muotia, jotta voivat vastustaa sitä. Heidän oma "persoonallinen" tyylinsä on siis 100% riippuvaista muista :).
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Minua on aina ihmetyttänyt nämä Muodin Vastustajat, jotka kovaan ääneen huutavat kuinka trendikkyys on typerää ja kuinka he eivät varsinkaan seuraa trendejä. Mikähän tuollaiseen ajatteluun ajaa, ihan kuin muotia seuraavien ihmisten harrastus olisi jotenkin huonompi kuin heidän. Kukaan ei pakota teitä sisustamaan mustavalkoisesti jos ette siitä tykkää, niin siitäkään ei voi olla kysymys.
Olen varma, ettei kukaan trendisisustaja olekaan väittänyt että heidän sisustuksensa olisi mitenkään superpersoonallinen. He joko harrastavat muotia tai oikeasti tykkäävät mustavalkoisesta tyylistä tai sekä että. Sen ei pitäisi olla teiltä pois, elä ja anna toisten elää.
Tuollaisesta muodin vihaamisesta/vastustamisesta tulee mieleen yläasteen "erilaiset nuoret", kun kaikkea suosittua ja normaalia pitää vihata poikkeuksetta, aika teiniä. Mitä jos vaan hyväksyttäisiin se, että on olemassa muitakin makuja kuin se oma.
Mä olen Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Olen aina inhonnut valkoista väriä sisustuksessa.
Olishan tuon aloituksen voinut muotoilla vähän kauniimminkin.
Mua ei niinkään häiritse näiden kotien valkoisuus (ja musta) mutta niiden kertakäyttöinen ja huonolaatuinen ilme. Kun ajatellaan vielä että valokuviin saadaan jutut näyttämäään niin paljon paremmilta kuin todellisuudessa niin huhhuh- mutta jokainen valitsee tietty itse miten kotinsa sisustaa. Valkoinen/ musta sisustus ei ole erityisen muodikas. Kyse on ryhmästä ihmisiä jotka ovat fiksaantuneet kyseiseen sisustusmuotoon ja ovat muita innokkaampia bloggaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän minä säälin niitä miehiä, jotka eivät saa lösähtää maalaisromanttiselle sohvalle lytistämään pinkkejä sydäntyynyjä. Persoonaton mustavalkoinen koti on sentään unisex.
En kyllä viihtyisi blogikodissa minäkään. Meillä miehen kanssa on sisustusperiaatteena, että aina on tilaa yhdelle kirjalle, ja miksi ostaa uutena jos saa suvun aarteista.
Maalaisromantiikka on kyllä kaukana meiltä, mutta mies halusi ehdottomasti mustan kirjahyllyn. Suostuin, jos saisin sitten väriksi vaaleanpunaista, ettei tosiaan ole mustavalkoista. Tämä hänelle sopi hyvin.
Mutta joo, olen siis samaa mieltä kanssasi. Sääliksi käy, jos ei saa istua edes sohvalla, ei saa koskea mihinkään ja on pelkkää mustavalkoista, en ole ikinä pitänyt mustavalkoisesta yhdessä.
Kun mustavalkoinen sisustusbuumi alkoi, tuli huomaamatta myös itsekin sisustettua mustavalkoisella. Kaupoista sai niin helposti tuotteita tähän tyyliin. Nyt olen innostunut sinisestä väristä ja sitä on ilmestynyt meille jonkun verran. Ja räsymattoja ja vähän boheemimpaa tyyliä, kun kaupat tarjoaa siihen sopivia juttuja. Onkohan ne tulossa muotiin vai mikäköhän on seuraava "se juttu"?
Mun yhdellä kaverilla on ollut mustavalkoinen koti siitä asti, kun hän on omilleen muuttanut, ja vanhempien luona asuessaan hänen huoneensa oli mustavalkoinen. Ei mustavalkoinen sisustus ole mikään uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta muodin vihaamisesta/vastustamisesta tulee mieleen yläasteen "erilaiset nuoret", kun kaikkea suosittua ja normaalia pitää vihata poikkeuksetta, aika teiniä. Mitä jos vaan hyväksyttäisiin se, että on olemassa muitakin makuja kuin se oma.
Kyllä teiniä on nimenomaan se, ettei uskalleta tai edes keksitä mitään omaa tai omaperäistä, vaan seurataan ulkopuolelta saneltavia trendejä orjallisesti.
Mua ärsyttää eniten se saatanan tähti jokaisessa (tai vähintään yhdessä) sisustustyynyssä. Tähtikuosin valitseminen osoittaa todellista trendien mukaan sisustamista!
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää eniten se saatanan tähti jokaisessa (tai vähintään yhdessä) sisustustyynyssä. Tähtikuosin valitseminen osoittaa todellista trendien mukaan sisustamista!
Tähtikuosi mainittu! Meininki aika white trash. :D Kerran joku kauppasi itse tuunaamiaan "maalaisromanttisia" huonekaluja FB-kirppiksellä, pulpetteja, hyllyjä jne. Ne oli maalattu tietenkin valkoiseksi ja jokaisessa oli myös musta tähti. Aivan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teiniä on nimenomaan se, ettei uskalleta tai edes keksitä mitään omaa tai omaperäistä, vaan seurataan ulkopuolelta saneltavia trendejä orjallisesti.
Öö mitä? En usko että kukaan seuraa orjallisesti tai tahtomattaan trendejä. Eiköhän ne mustavalkosisustajat tykkää siitä tyylistä tai harrasta muotia, niinkuin ensimmäisessä lainaamassasi viestissä sanottiin.
Tähtityynyt haisee!!! Ja ne seinä/hyllylauseet in english, hyi!! Mä taidan alkaa paskarrella suomeksi noita kaunokirjoitus lauseita. " Olen keittiössä" "Koti makea koti" "Seuraan uniani" "Paskaa tapahtuu"
Kuka ostaa? Mustavalkoisina tietty.
Suomessa on olemassa vain yksi oikea sisustustyyli. Näin ajattelevat bloggaajat, sisustuslehdet...