30+ ESIKOT viikko 8
Huomenta-päivää
aloitan uuden pinon, kun ei kukaan muu ole sitä vielä ehtinyt tehdä!
terv. RouvaSukkula
Kommentit (61)
... oisivat kun meilläkin on tuo nukkuminen vähän niin ja näin. Typykkä nukkuu ensinnäkin päiväsaikaan yleensä tosi vähän (ihme päivänvirkku!), paitsi tänään on nukkunut vaunuissa 2h ja liinassa 2h, mikä on tosi hyvin. Kunhan nyt tuosta vähän kasvaa niin pitää hankkia jotain leikkimattoa tms, nyt ainakin kaipaa jatkuvasti viihdytystä, eli jos on hereillä niin on oltava joko sylissä tai sitten jos makoilee lattialla niin pitää olla ilmeilemässä ja jumppaamassa jalkoja/käsiä siinä vieressä, muuten tulee itku.
Meilläkin on ollut tuota yöllistä ähinää ja örinää pariviikkoisesta lähtien, ja meillä ne taitavat olla ihan masuvaivoja. Yön hiljaisuudessa kuulostaa välillä kuin joku leijona murisisi, tyttö pitää aika kovaakin ääntä, mutta ei kuitenkaan itke (välttämättä, joskus voi vähän itkaistakin). Jostain olen lukenut että yöllinen ähinä voi myös olla ihan hermoston kehittymättömyyttä sekin, mutta tietäispä mikä on totuus. Mutta toivottavasti teillä RvaSukkula helpottuvat yöt uudelleen pian, voihan tuo olla ihan ohimenevää.
Olivera, mennään ihmeessä vaunulenkkeilemään, sanot vaan kun teille sopii. Me ollaankin käyty melkein joka päivä ulkoilemassa tunnin pari, on ollut oikea " Vuosaari tutuksi" -sightseeing menossa. :) Olipa komea nimi teidän poitsulla, näin myös sen ilmon sunnuntain Hesarissa. Meilläkin on ollut tarkoitus laittaa ilmoitus, kunhan saadaan aikaiseksi. Tytöllä onkin jo nimi, kun ilmoitettiin se vaan rekisteriin. Ei siis kasteta, mutta ehkä järjestetään jonkinmoinen pieni nimiäisjuhla.
Voitaisiin ehkäs tulla torstaina yhden kieppeissä myös Sanomatalolle jos ei mitään ihmeempiä tule esteeksi. Muistankin miltä Suiza näytät, kun istuit siellä Ompussa viistosti vastapäätä... ja Toukkiksen nyt muistan ainakin. Kiva välillä tulla kaupunkiinkin, ettei nyt ihan mökkihöperöidy tänne kotikulmille.
Lenellä on selvästi helpottanut olo ja mieliala parantunut, hyvä juttu! :)
Verokortista; tilasin myös uuden kun jäin ä-lomalle. Prossa laski aika paljon, sinne 17,5:een. Arvioin kyllä loppuvuodeksi työtuloja, mutta en usko että menen vielä tän vuoden puolella töihin... Nyt tuntuisi vähän siltä. Hirveän kauan en pysty ylimääräistä olemaan, mutta jos edes jokusen kuukauden. Niin siitä veroprosentista vielä, se on vähän kaksipiippuinen juttu pitääkö sen korkeampana kuin tarvitsisi, jotkuthan tykkäävät että joulukuussa on sitten enemmän rahaa käytettävissä lahjoihin. Itse tosin pidän sen mieluummin koko ajan " oikeana" , ja nyt parina vuotena on mennytkin arviot aika hyvin, kun tulos on ollut +-0.
susumi&vaavi 1kk 3pv
Voi voi, piti alkaa heti laittamaan teille meillä käytettyjä nukutuskikkoja.
Kapalointihan on varmaan kaikille jo tuttu, toimi meillä jonkin aikaa.
Kehtoon taiteltiin lisäpeitto, jotta vauvalla on siellä " ahdasta" , lisäpeitto on edelleen kehdossa ja hyvin nukkuu.
Kehdon pääpäätyä kohotettiin pikkaisen, ettei tarvi ihan vaakatasossa nukkua.
Nukuttaminen vaunuihin. Muutamia kerran Pinjan on nukkunu koko yön vaunuissa kun ei ole muualle suostunu nukahtamaan.
Selälleen sänkyyn ja hiero masun päältä myötäpäivään muutama minuutti. Sitten polvia koukkuun masun päälle yhtäaikaa ja/tai eri tahtiin niin alkaa pierut pärähdellä ja ilma tulee ulos.
Ja kirjaa on hyvä lukea samalla kun köllöttelee kyljellään sängyllä ja imettää. Vauva saa näin aina muistaessaan tarrata kiinni tissiin. Meillä meni tuolloin tunti-kaks ennenkuin nukahti kunnolla yöunille mutta tulipahan vierihoitoa samalla ;)
Ai niin ja muutaman viikon ikäisenä otin oman rinnan päälle mahalleen ja siihen nukahti. Isoja tyynyjä selän taakse että olin vähän yläviistossa. Siinä vauva kuulee äidin tutut sydämenlyönnit ja rauhoittuu. Myöhemmin myös iskän rintalastan päällinen on kelvannu ;)
Kylpy - ja varsinkin sauna- on auttanu rentoutumaan ja hyvään yöuneen.
Toivottavasti yöunet palaavat ja saatte nukkua!
enkös juuri päässyt kehumasta, miten hienosti meillä menee yöt, niin viime yön tyttö on pitänyt säännöllistä älämölöä ja ähinää. Just kun nukahtaa, niin saman tien herää johonkin ähinään... :@(
No, aamupäivällä saan otettua tunnin parin päikkärit...
SUSUMI; tule vaan mukaan kaffelle! Silloin Ompussa ollessa, istuitko sinä Sonjan vieressä? Jos näin oli, niin kyllä mäkin muistan sut.
Nuo erilaiset nukutusvinkit oli hyviä. Mä olen myös hyödyntänyt tuota rinnan päällä nukuttamista. Jos olen itse ollut aivan " kooma" -väsynyt, niin takuuvarmasti olen saanut edes tunnin verran unta pipoon kun olen kasannut muutaman tyynyn sohvan päätyyn, asettunut puoli-istuvaan asentoon, ottanut tytsyn rinnalle ja kääräissyt peiton itseni ympärille niin, ettei tyttö pääse valahtamaan sylistä. TOIMII!
TOUKKIS: milloin veitte tytön ekan kerran saunaan?
Meillä on muuten tähän asti ollut ihme tuuri saunomisen suhteen, tyttö on aina nukkunut tosi hyvin samaan aikaan, joten ollaan pystytty yhdesä saunomaan.
Mukava kuulla Olivera, että sullakin olo tasaantuu ja mieli on virkeämpi. Se alkuviikkojen hormonimylläkkä yllättää voimakkuudellaan varmaan jokaisen. Niin mulle itsellenikin kävi.
RouvaSukkulallekin voimia valvomisen kanssa, lähdetään porukalla kaffelle sitten kun te viimeksi vauvelit saaneet olette palautuneet alkuhässäköistä...
Suiza ja Kuikkis 7vk 5pv
..kun taas herättiin vasta vähän ennen yhtätoista. Viime yö meni jostain mystisestä syystä kyllä ihmeen hyvin, eka unipätkä oli peräti viisi ja puoli tuntia, puoli kahdestatoista viiteen. Ooh. :) Josko tästä alkaisi joku hyvien öiden putki. No, toivossa on hyvä elää. Ähinät alkoivatkin sitten vähän myöhemmin kuin tavallisesti, joskus kuuden pintaan.
Suiza, juu, istuin Ompussa Sonjan vieressä. Nyt kun sanoin että muistan sut, niin varmaan harhailen siellä Sanomatalolla ihan sokeana. ;)
Tuli Ompusta mieleen että Cindistä ei ole aikoihin kuulunut mitään.. jos ehdit vielä lukea vauvapalstaa niin tule ihmeessä kertomaan kuulumisia.
Eipä sitten muuta tähän aamuun, tyttö nukkuu hiki päässä liinassa ja ulos voisi taas lähteä.
Kuulostaako muuten tutulta seuraavanlainen (kirjasesta Uusi vauva, huoltajan opas):
UUSI VAUVANNE sisältää kaksi perusohjelmatoimintoa: " Unessa" ja " Valveilla" . Valitkaa huolella ohjelma tai toiminta, jonka katsotte parhaiten sopivan UUDELLE VAUVALLENNE.
" Unessa" , mitä suosituin ohjelma tv:n katselua, lapsenvahdin järjestämistä, nukkumaanmenoa jne varten. " Unessa" -ohjelman valinta edellyttää seuraavia esivalmisteluita: kylvettäkää UUSI VAUVANNE, pukekaa se lämpimästi, syöttäkää, röyhtäyttäkää, syleilkää, keinuttakaa käsivarsilla, asettakaa sänkyyn, laulakaa kehtolaulu, nostakaa syliin, vaihtakaa vaippa, röyhtäyttäkää, syleilkää, keinuttakaa, asettakaa vuoteeseen; vaihtakaa vuoroja, laulakaa kehtolaulu, nostakaa syliin, ruokkikaa, röyhtäyttäkää, vaihtakaa vaippa, laskekaa alas vuoteelle, nostakaa syliin, röyhtäyttäkää, laskekaa alas vuoteelle, laulakaa, huokaiskaa helpotuksesta, hiipikää pois huoneesta, pankaa sormenne ristiin ja koputtakaa puuta.
" Valveilla" , ei yhtä suosittu ohjelma, mutta välttämätön perustoimintojen ylläpitämiselle. Seuraavat menettelytavat saattavat välittömästi käynnistää " Valveilla" -ohjelman: kovat äänet (esim. ovikello tai puhelimen hälytysääni, oven sulkeminen, kissan kehrääminen, nuppineulan putoaminen lattialle, hengityksen pidättäminen), mukavan asennon ottaminen tv:n ääressä, helpotuksen huokaisu, paukun kaataminen lasiin, " olemme poissa vain tunnin" -lausahduksen ääneen kuiskaaminen lapsenvahdille, sänkyyn ryömiminen, silmien sulkeminen, nukahtaminen.
TOTTA! :) susumi &vaavi 1 kk 4pv
.. että itse asiassa istuin Ompussa myös Modestyn vieressä, nyt en vaan muista kumman vieressä istuin ensin, kumpijompi nimittäin lähti aiemmin pois... Modesty varmaan. No mutta joka tapauksessa. :)
hei,
Susumi, aivan loistava tuo ote vauvanhuolto-oppaasta! Luin sen juuri ääneen miehelle ja nauroin katketakseni. :)
Istuit muuten Omenapuussa minun ja Modestyn välissä. Kun Modesty lähti pois, Sonja ja Kirsi siirtyivät siihen viereesi (Sonja siis heti sinun vieressä, Kirsi hänen toisella puolellaan). Näin puhuvat minun muistikuvani, toivottavasti pitävät paikkansa.
Meillä yö meni paljon paremmin. Toteutin heti Toukkiksen kehdon päädyn korotuksen ja peitonkietaisu -vinkit ja sain tytön nukkumaan osan yöstä ihan tyytyväisenä omassa pedissäänkin. Aamu-unet hän sitten ottikin isin kainalossa isän lukiessa kirjaa. Ihanaa tämä isyysloma!
Nyt lähdetään neuvolaan. Tulen ehkäpä vielä kertomaan kuulumiset iltasella.
Terv.
RouvaSukkula & Astris 2vk+5pv
Totean kuten RouvaSukkula, että toistaiseksi tapaamiset jää vielä väliin, mutta jatkossa haluamme Vompatin kanssa ehdottomasti mukaan!
Odottelen täällä jo sitä päivää, kun vauvelin nuha laantuu ja pääsemme vähän ulkoilemaan yhdessä. Kysymys RouvaSukkulalle ja Oliveralle: onko teillä vielä paikat kipeinä synnytyksestä? Mulla on! Kävin eilen imetysliiviostoksilla tässä lähellä ja olin ihan tuskissani kun tulin kotiin. Kävelin ja seisoin siis jotain 2 tuntia. Tuntui kuin koko alapäässä olisi ollut kauhea paine ja kipu ja kaikki tippuisi kohta ulos. No, makuuasento auttoi, mutta kovin pitkään en kyllä vielä pysty kävelemään. Auttaako toipumiseen nimenomaan kävely ja liikkeelläolo, mikä on muiden kokemus?
Nyt lähdemme ekaan lastenneuvolaan. Pitää mennä imettämään ja pukemaan vauva. Tsemppiä kaikille vauvan nukuttajille - tuskaa se on meilläkin alkuyöstä...
Rahantuloa ei voi estää ;) Kiitos Lene vielä kerran siitä verokortti " kannustuksesta" . Soitin tänään verotsto ja heh, rapsakat 300egeä tulee jatkossa enemmän ku vanhalla prosentilla. Täytyykin torstaina käydä shoppailemassa että saa tilille tilaa heh heh...
Mulle sanottiin sairaalassa, että kävellä ja seisoa niin paljon kuin jaksaa, auttaa paranemista kun veri pääsee kunnolla kiertämään, joten mie sitten seisoskelin ja hiippailin... Suihkuttelu ja ilmakylvyt on kans hyviä parantajia. Mutta vaikka istumaan pystyin n. viikon päästä synnytyksestä, kunnolla käveleminen oli hankalaa monta viikkoa. Rauhallisesti vaan Lene, paikat on ollu niin kovilla koetuksilla että kyllä siinä viikko poikineen menee. Jo se että kaikki nivelet on löystyneet ja paikat pehmenneet, aiheuttaa vielä kävelyongelmia. Mulla menee vieläkin lantionseutu kipeäksi jos käy kovin hurjalla kävelylenkillä!
Suiza: Pinja oli jotain 2½kk ku käytiin ekan kerran saunassa. Istutaan edelleen alimmalla lauteella jokunen minuutti, iskä heittää ehkä yhden kauhallisen löylyä ja sitten suihkuun.
Pinja tuntuu nauttivan lämmöstä ja ihokosketuksesta. Kurkistelee ihan innoissaan ja naureskelee. Kovin kauaa ei vielä uskalleta olla kun vauvojen lämmönsäätelyhän ei vielä oikein toimi. Pikkuisen vois tietty valella vedellä, mutta me ei olla vielä niin " pitkällä" . Mie käyn Pinjan kans suihkussa ja mies ottaa sitten neidin hoiviinsa ja mie jatkan saunomista. Sitten vaan tissiä ku tuun saunasta ja eilenkin neiti nukahti samantien ja nukku 9 tuntia. Ennen saunaa kannattaa antaa kans tissiä ja miksei vaikka samalla löylyissä..
Hyvä jos jotain iloa oli vinkeistä. Sellainen tuli vielä mieleen, että ootteko kokeilleet täysin pimeää huonetta/yövaloa? Meillä piti olla yhdessä vaiheessa pieni yövalo päällä että Pinja nukku, nyt pitää olla pimeää.
Nyt kuuluu kutsu parvekkeelta...
Toukkis: Nuo nukutusvinkit ovat loistavia! Meillä neitiä on hankala nukuttaa muuten kuin syliin tai viereen. Tänään hän tosin nukkui tunnin unet siten, että ensin pidin kättäni hänen rintansa päällä ihan kevyesti ja tytön nukahdettua lähdin tekemään omia hommiani. Saa nähdä, miten ilta etenee... Tuleeko koliikki-itkua vaiko ei; meillä on onneksi myös itkuvapaita iltoja :)
Sain tänään naapurilta Fisher Pricen lelukaaren pitkäaikaislainaan. Tyttö nyt lähinnä katseli sitä, mutta yhdestä lelusta lähtevä ääni (mekaaninen melodia) herätti ihastusta naurunkiherryksen merkeissä.
Swheatie: Kiva oli kuulla sinusta. On ihan hyvä, että kerroit tunnoistasi vauvan hoidon, oman olon ym. suhteen. Itsekin olen välillä ihan itkun partaalla etenkin silloin, kun vauvakin itkee. Toivoisin kovasti, että mieheni tai minun vanhemmat asuisivat lähempänä. Mutta menee tämä arki näinkin.
Olisipa mukava nähdä jo huomenna Sanomatalolla! Meillä on vaan taas neuvola (oli silloinkin, kun tapasitte Annantalolla), mutta sitä isomman porukan tapaamista voisi miettiä vaikka myöhemmin maaliskuussa, eikö? Olen itse käynyt Sanomatalon kahvilassa tytön kanssa ja paikka on loistava: Sisälle mahtuu vaunuja vaikka kuinka, kahvilan tarjoamiset ovat maukkaita ja onpa paikka saanut oikein diplomin imetysmyönteisyydestä!
Katja ja Joulutyttö
tuli ekasta...:-)
SUSUMI; se olikin Modesty jonka muistan... eli nyt pätkii sen verran etten ole 100 % varma muistanko sut oikein...
Mutta jos sä tunnistat mut ja me molemmat tunnistetaan Toukkis, niin eiköhän löydetä toisemme...
Olethan Toukkis edelleen tulossa? Onko meilit tulleet perille?
Kävin hammaslääkärissä kun oli takahampaasta lohjennut pala pois. Hampaan sisällä oli salakavalasti päässyt kehitymään iso reikä... :-( . Lääkäri kysyi vielä, että puudutetaanko, en halunnut kun minusta yleensä puudutuspiikki sattuu enemmän kuin poraus. Tällä kertaa olis kannattanut ottaa se piikki :@(. Siitähän kehkeytyi " kidutus" - sessio... No, onneks on ohi!
Kotiin tullessa oli taas illan huutokonsertti vastassa, kesti 1½ tuntia mutta nyt neiti sippasi ja nukkuu sikeästi... Vaikka nuo huudot on pieni osa koko vuorokaudesta, niin kyllä ne alkaa nyt välillä rassaamaan kun tuntuu vakiintuvan joka iltaiseksi...
Suiza
Iltaa,
Jihuu, Suomi teki juuri toisen maalinsa!
Eli käytiin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa.
Voi ei, nyt teki Jenkit ensimmäisen maalinsa...
Kamala matsi, jännittää ihan liikaa sen katselu. Parempi keskittyä nyt tytsyn neuvolakuulumisiin, tapahtui siellä Torinossa ihan mitä hyvänsä. Eli tytsykkä kasvaa oikein hyvin. Neuvolatäti on kirjoittanut korttiin: " Äidinmaidolla hyvin kasvaa. D-vitamiini aloitettu. Virkeä, jäntevä tyttö. Hyvä iho, suu & silmät." Ja ne mitat ovat nyt seuraavat:
Paino: 3950 g
Pituus: 54,8 cm
Pipo: 36 cm
Otettiin Hb meikäläiseltäkin, kun se tipahti sen istukan poistamisen yhteydessä 84:ään. Nyt olikin jo Hb 124, eli oma toipuminen etenee ihan hyvin.
Lene kyselit kävelemisestä jne. Kun olen paljon liikkeellä ja pysty/istuma-asennossa, huomaan paineen tunnetta hävyn alueella. Tuntuu siltä kuin veri jotenkin pakkautuisi tuonne alas, itselläni eritoten klitoriksen tietämille. Sillä alueellahan tunsin pahimman venytyksen tunteen synnytyksessä. Olen muuten alkanut ajatella sillä tavalla, että oman synnytykseni etenemisen hitaus taisi pitää huolta siitä, että ehdin venyä kunnolla, enkä revennyt mihinkään suuntaan kun vauvan pää tuli tuolta ahtaasta paikasta läpi.
Mutta kyllä tämä lantion alue tosiaan tuntuu pehmenneeltä ja sitä alkaa kolottaa paljon helpommin kuin ennen raskautta. Esimerkiksi takapuoli puutuu kamalan nopsaan istuessa. Kävely tekee toisaalta hyvää, mutta ainakin maanantain pitkä kävelylenkki aiheutti kolotuksia.
Olettekos muuten Olivera ja Lene ehtineet tunnistaa ollenkaan lantionpohjan lihaksia? Itse saan niihin tuntuman ihan hyvin, mutta ainakin vielä joka kertaa supistaessa tunnen kivun taas kerran klitoriksen alueella. Taisin siis venyä siitä ihan kunnolla ja palautumiseen menee aikaa.
Myöskin kiristävää ja nipistelevää tunnetta tunnen sillä alueella missä minulla on ompeleita emättimessä. Mutta nyt riitti omasta alapäästä tämä juttu (vaan minnekäs muualle näistä tuntemuksista valittaisin kuin tänne...).
Olen nyt tämän päivän aikana pumpannut maitoa jääkaappiin varastoon, jos ensi yöstä tulee levoton, niin voin jättää suosiolla tytsyn miehen hoivaan joksikin aikaa. Ostin eilen Ainun sähkökäyttöisen pumpun ja se on osoittautunut tosi hyväksi. Ainun käsikäyttöisen sain lainaan yhdeltä tutulta ja se oli kyllä mielestäni ihan käsi, aiheutti vain tuskastuksen.
Kävin kurkkaamassa odottajienkin puolella ja siellä tuntuu loppusuoran seuraavia odottajia vaivaavan kaikkia kamala väsymys. ei ole kovinkaan lohdullista sanoa, ettei väsymys lopu vauvan tulon myötä mihinkään. Yhden asian, max. kaksi ehtii päivän aikana hoitamaan.
Vaan olikos muuta? En muista pitikö kommentoida vielä jotain. Hauskoja kahvitteluja huomenna Sanomataloon. Kyllä viimeistään maaliskuun lopussa pitää uudestaan kokoontua sinne!
Hyvää keskiviikkoiltaa!
terv.
Sukkula
Meillä katkesi nettiyhteys enkä saanutkaan lähetettyä aamulla kirjoittamaani viestiä, joten se tulee tässä:
Huomenta! Virkeää sellaista. Tyttö nukahti illalla klo 20 ja nukkui aina 24 asti kunnes hetkeksi heräsi itkeskelemään. Melko helposti rauhoittui kuitenkin. Ensimmäinen melko normaalisti nukuttu yö kahteen ja puoleen viikkoon! Tosin tyttö heräsi sitten klo 5 kukkumaan mutta alle tunnissa sain uudelleen nukahtamaan.
Suiza & co: tulen mielelläni kahville, mutta minun täytyy lähteä kahdeksi vyöhyketerapiaan joka on Torpparinmäessä. Bussi lähtee 13.33. Voitaisiinko tavata jo 12.45? Nyt juuri minulla ei taida olla sähköpostia jonka voisin laittaa tänne mutta hetkinen niin perustan sellaisen. Minulla on maksullinen sähköposti johon pitäisi saada aliaksia. Kokeilen onnistuisinko luomaan sellaisen.
Kiva lukea Swheatien kuulumisia, mukavaa että mielialasi on parempi. Teillä olikin niin rankka alku että en yhtään ihmettele että meinasi voimat loppua.
Nukutusvinkkejä. Toukkiksella olikin hyviä. Vissiin kaikki kohtua matkivat olosuhteet toimivat, eli hurina, tärinä ja ahtaat oltavat. Ja lämpö. Olen lukenut että joillakin toimii vieminen toiminnassa olevan pesukoneen, tiskikoneen tai pölynimurin viereen :-) Kohdussa käy vissiin melko suhina äidin suurista verisuonista. Ja luin juuri että vauvan pään pienenpieni täristys toimisi. Kokeilin ja tosiaan se toimii. Vauvan pää käsien väliin ja hienoa täristystä, sellaista kuin vaunuja liikuteltaessa tulee.
Meillä tyttö onneksi nukkuu kahdet 1-2 h päikkärit ilman sen suurempia ohjelmanumeroita, mutta illat on hankalampia. Ja törinä yöllä on tuttua meilläkin. Joskus tyttö ähisee unissaan, joskus (kuten viime yönä klo 5) herää siihen ja silmät kirkkaana kuvittelee että äitikin haluaa jo nousta ylös.
Olikohan jotain muuta... enpä äkkiseltään muista. Nyt menen suihkuun kun tyttö nukahti. Tänään lähdetään iltapäivällä isomummia katsomaan.
F & F 6 viikkoa 2 päivää
P.S. En olekaan ehtinyt luoda aliasta sähköpostiin. Menen Sanomatalolle 12.45, jos joku ehtii aikaisemmin.
alkaa olla hankalaa päästä koneelle kun mies tankkaa nyt illalla jatkuvasti, ja känisee heti kun ote tissistä raukeaa. Mahaa taitaa kipristää vähän koko päivän ajan vaikka mitä tekisi, kun aina syötön jälken alkaa kiemurteleminen ja itkeminen, ei tosin öisin.Viime yö meni mukavasti kolmen tunnin syöttövälein klo 21-09, herään siihen kun poika alkaa kiemurtelemaan ja ähisemään kainalossa. Iltaitkuakaan kestänyt kuin tunnin pari eilen, toivotaan että sama linja jatkuu.
Huomenna mennään neuvolaan tarkistuttamaan nouseeko paino pelkällä rintamaidolla, toivotan että kaikki on ok.
Alapään asioista: mulla paraneminen sujunut nyt tosi hyvin. Jo viikko sitten tuntui 100% paremmalta ja nyt voin jo istua normaalisti. Kävellessä tuntuu hieman oudolta vielä, mutta ei mitenkään pahasti. Tikit ei tunnu enää lainkaan ja kamala iso synnytyksessä ulos pullahtanut peräpukama on kadonnut (mikä oli aivan kamalan epämukavan tuntuinen). Laksatiivit on tosin käytössä edelleen.
Nyt täytyy taas mennä...
lantiopohjanlihaksista. Itse en päässyt NKL:n fysioterapiaistuntoon koska olimme osastolla pääosin viikonloppuna ja sessiot olivat ma , ke ja pe. Perjantai-aamuna (siis ekana aamuna vauvan kanssa) en vielä ehtinyt sinne klo 10- oli muutakin puuhaa. Mutta minulla oli mielestäni vahvat lantionpohjan lihakset jo ennestään ja tuntuma niihin löytyi heti. Tosin aluksi en halunnut ruveta harjoituksia tekemään kun tuntui niin ikävältä tikatulla repeämäalueella, mutta nyt tuntuu jo melkein entiseltä.
Että jees, tulossa ollaan huomenna kaffeelle. En uskalla luvata, että ihan 12.45 ehtisin, mutta heti säntään liikkeelle ku tytöt lähtee takas töihin.
Postit tuli perille Suiza, vastailinki jo ;)
Hyvää, pitkäunista yötä mammat!
Tärinästä tuli mieleen että me laitettiin Pinja joskus tyynyn päälle ja heiluteltiin siinä...
pitääpä miettiä kerrospukeutumista kaupunkiin. Nyt meillä on täällä " pohjoisessa" -10 astetta, todennäköisesti päivällä menee lähelle nollaa...
FRIDA: Mä ehdin hyvin ennen 13 S.talolle. Käyn pankkiasian ja tuun sitten. Jatkan kaffen jälkeen mahdollista shoppailua..
Tämä on onkin neidin eka kaupunkireissu! NÄHDÄÄN PIAN!
Suiza
Toivottavasti Suiza luet vielä tämän!
Tyttö valvoi viime yönä NELJÄÄN, mulla on rintatulehdus ja nettiyhteys pätki taas yöllä. Lisäksi olen ilmeisesti unohtanut salasanani, joten piti avata uusi tunnus (Sama Frida täällä kirjoittelee). Hiukan on lämpöä ja olo on kuin olisin hakattu, joten en mitenkään jaksa tulla tänään. Peruutan myös vyöhyketarapian.
Hauskaa kahvittelua! Toivottavasti et Suiza turhaan odottele minua.
F & F
Pikaista paranemista sulle Frida!!
Satuin vielä tulemaan nettiin, niin näin ilmosi. Yritetään toisella kertaa... Ens viikon tiistaina olen tulossa uudemman kerran kaupunkiin, jospa silloin olet tervehtynyt.
Tavataan Toukkiksen ja Susumin kanssa kuitenkin!
Heippa,
Kylläpä oli yö! Tytsykkä ei sitten nukkunut, ei millään. Aivan zombina yritimme vuoron perään nukuttaa häntä. Nukahti aina välillä tissille, mutta vain puoleksi tunniksi tai 45 minuutiksi, sitten taas alkoi ähinä ja puhina ja itkuälähdykset. Vihdoin nukuttiin sekä äiti, että tyttö klo 6-11. Kaipa siinäkin herättiin tissille ainakin kertaalleen. Aletaan olemaan aivan puhki miehen kanssa. Viime viikko kun meni nukkumisten kanssa niin hyvin, niin nyt sitten testataan ja kunnolla. Onneksi isäni ei ole täällä vaimonsa kanssa. Viikko sitten viikonloppuna kun tyttö ei meinannut asettua ajoissa nukkumaan, niin olivat kamalan huolestuneita ja siitähän se hermostuneisuus matkusti toisesta toiseen.
Vaan jos teillä on hyviä neuvoja, tähän nukutukseen, niin ne voivat osoittautua kullanarvoisiksi!!!
Taitaa jäädä vielä tässä vaiheessa Sanomatalon kaffitukset väliin, mutta ehdottomasti niitä pitää saada kasaan tulevaisuudessakin ja sitten me tulemme Astriksen kanssa mukaan ihan varmasti!
terv.
RouvaSukkula