Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT viikko 8

20.02.2006 |

Huomenta-päivää

aloitan uuden pinon, kun ei kukaan muu ole sitä vielä ehtinyt tehdä!

terv. RouvaSukkula

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Viime yönä sain tytön tainnutettua aika hyvin tarjoamalla hänelle lähes desin päivän aikana pumppaamaani maitoa. Voisikohan olla, että ilmavaivojen lisäksi yöllä valvottaisi ihan rehellinen nälkä, kun rinnoista maitoa tulee siihen tahtiin kun tulee. Ja koskapa en kärsi antaa tytsyn lutkuttaa tuntitolkulla, on parempi antaa tainnutusannos pumpattua rintamaitoa.

Vähän vaan ärsyttää se, kun mies olisi tarjoamassa sitä pumpattua maitoa jo päivän aikana aina kun ulahdan tuskasta ja istun silmät kyynelissä. Jos ne arvokkaat maitotipat tuhlataan päivän kuluessa, millä sitten tainnutan tytön kun mitta on yöllä yksin valvoessani täynnä? En halua turvautua säännöllisesti siihen korvikkeeseen.

Kävimme kävelylläkin koko perhe tytsykkä kantoliinassa. Oli hauska kantaa suloisesti nukkuvaa lasta rinnalla. Taitaa tytsy tykätä sammakkoasennosta, vaikka kehtosidonnassa ahdistui.

Ensi viikon lopulla lähtee mies ensi kertaa työmatkalle lapsen syntymän jälkeen. Jännittää miten pärjään kaksi yötä täällä yksikseni.

Ihanaa kuulla, että on käynyt niin, että synnytys on vilkastuttanut S-elämää Fridalla. Itsellä ei ainakaan tee mieli yhdyntää, kun on vielä ompeleet kriittisen alueen seinämillä. Ja vuotoakin on ollut ihan kiitettävästi, vaikka se onkin ollut kirkasta verta pääasiassa. Vaan minullahan onkin kaavittu kohtu.

Nyt tytsykkä huutaa ja yritämme keksiä mikä muu helpottaisi kuin tissi. Sitä en kestä kun tytsy alkaa riepottaa rintaa ilmavaivoissaan!

terv.

RouvaSukkula & Astris 3vk+2pv

Vierailija
22/61 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt täytyy hehkuttaa että meillä on ollut pari päivää oikein auvoisaa. olen oikein nauttinut vauvan hoidosta ja imettämisestä ja untakin saa öisin ihan riittävästi. Huudot loppuivat- nyt on kuitenkin vaikea tulkita mikä ne lopetti kun tehtiin muutama ' temppu' yhtäaikaa....? Ensiksikin luulen että osittain huuto oli nälkäitkua eikä pelkästään ilmavaivoja- ilmavaivoja on ollut edelleen, mutta poika ei itke näitä pierujaan nyt. Kakkakin oli noiden huutopäivien aikana omituisen näköistä -vihertävää ja muuttui limaiseksikin ja pahanhajuiseksi.

Perjantaina en kestänyt enää vaan annoin myöhäisillan syötöllä tissin perään 40 ml korviketta ja poika nukkui tyytyväisenä 3 tuntia ja heräsi yöllä, söi rinnasta ja nukahti- sama juttu aamulla- syötön perään 40ml korviketta ja päivällä saa vain rinnasta ja poika jatkaa tyytyväisenä :o) Ajattelin että hittoon täysimetys jos kerran lapsi on tyytyväinen näin, ja korviketta menee vain kaksi kertaa vuorokauden aikana eli vain 80ml yhteensä ja loput saa rinnasta niin hyvinhän se on. Mutta en tiedä oliko tuo sitten se auttava tekijä, samaan aikaan näet jätettiin pois kaikki Cuplatonit ja Rela-tipatkin- joten tosiaan ei tiedetä mikä auttoi- pääasia että auttoi!

Me olemme käyneet pitkillä lenkeillä, tänään ensin autoajelulla yhtä kämppää katsomassa Pakkalassa ja sitten vielä vaunuilla perään ja poika nukkui tyytyväisenä. Koiratkin oli tänään lenkillä mukana, tähän mennessä mies on lenkittänyt ne erikseen.

Lene miten teidän koirat suhtautuu vauvaan? Meillä Osku oli ihan villinä ensin- siis halusi nuuskia ja töykkiä kuonollaan tuota outoa nyyttiä (luuli varmaan että siinä on uusi pehmolelu hänelle) mutta nyt on rauhoittunut ja käy vaan välillä katsomassa ja nuuskaisemassa että mikäs se siinä- odottaa lupaa että saa nuuskia. Kosti on ollut koko ajan tosi rauhallinen ja isovelimäinen ;o)

Jaa-a, milloinkahan tuota S:ä uskaltaisi kokeilla...? Mieli tekisi- hyvä juttu, että se puoli pelaa taas- kun koko raskauden ajan olin ihan haluton, mikä oli kamalaa koska olen aikaisemmin ollut aika aktiivinen aloitteen tekijä- ihan kuin eri ihiminen olin sinä aikana ja se oli tosi outoa. Tai olisi tottakai halunnut, mutta kroppa kieltäytyi pelaamasta. Tokihan s:ä harrastettiin, ehkä kerran viikossa, mutta mä tarvitsin niin pitkät lämmittetyt että hermot meinasi mennä itsellä.... Nyt tuntuu erilaiselta ja aika hyvin on parannuttu nyt joten täytyy vain rohkaistua. Kyllä mä miehen olen yrittänyt silti pitää tyytyväisenä vaikka itse ei ole pystynytkään täysiä osallistumaan ;o) On se tärkeää parisuhteen kannalta että hellii toisiaan.

Näin täällä, elämä hymyilee ja pieni poika vieressä refleksihymyineen -on muuten ihania virnistyksiä :o)

Olivera ja Ollie 3vkoa + 3pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olipas taas aikamoinen yö! Tytsy ähisee ja puhisee ja korisee ja kurnuttaa ja heiluttelee käsiään ja hamuaa ja äksyilee ja kaikkea mahdollista saadakseen sen tissin suuhunsa. Onneksi sentään nukkui sitten jostain neljästä kahdeksaan yhteen putkeen.

Onnea Oliveran Oliver! Näimme Hesarissa ristiäis-ilmoituksenne!

Nyt on sitten pappi soitettu meidänkin ristiäisiä varten. Nimi meillä on jo päätetty ja on yhäkin sama, jota olimme pohtineet jo raskausaikana. Kakkos- ja kolmosnimien järjestys vain vaihtui tässä matkalla, kun huomasimme kokonaisuuden sointuvan paremmin niin. Emme ole nimeä vielä julkistaneet, kun mies aina sanoo, että keskustelut nimestä ovat vieläkin kesken. Noh, ehtiihän sen sitten kolmen viikon kuluttua julkistamaan.

Yritän saada tytsyn imetettyä, jotta pääsisimme kävelemään ulos. Ajattelimme kävellä Malmin kauppakeskukseen shoppailemaan. Siellä voi sitten vaihtaa vaipat ja imettää kertaalleen jos on tarvis ennen paluumatkaa. Saavat äiti ja isikin vähän liikuntaa!

Hyvää maanantaipäivän jatkoa.

terv.

RouvaSukkula & Astris 2vk+3pv

Vierailija
24/61 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meittin pitää lähtee yliopistolle. Luulen että on turha käynti, mutta pakko mennä kun puhutaan tutkintouudistuksesta. Viime viikollakin käytiin pakollisessa henk.koht.tuutoroinnissa, jonka anti oli nolla.

Pitää ensin selvittää noi työ- ja hoitojutut ja sitten kattoo jääkö aikaa opiskelulle.

Yritän tässä epätoivoisesti lukea tenttiin, mutta huonolla tuloksella. Pitäisi tehdä se kirjoituskin.

tyttö huutaa pitää mennä

j+beibi

Vierailija
25/61 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa meidän pino tippunut alas, nostetaanpas vähän...

Nyt mulla on maidontuotanto siirtynyt overdrivelle. Käsite suihkutissi tuli tutuksi tänään, kun poika päästi hetkeksi tissistä irti ja kasteli kasvonsa maidolla. Minulla tuntuu menevän niin, että mitä enemmän juon vettä ja nukun, sitä enemmän tulee maitoa. Sain viime yönä nukuttua tosi hyvin kun vauva nukkui 2,5 tunnin syöttöväleillä klo 01-10. Olen ihan uusi ihminen. Olinkin aika väsynyt, kun mies piti lauantaina varpajaiset, ja hoidin vauvaa koko päivän yksin ja yöllä en päässyt siltä meteliltä nukkumaan. En voinut lähteä oikein evakkoonkaan flunssaisen vauvan kanssa. Vauvan nuha ja yskä ei muuten onneksi ole pahentunut, joten toivon, että se menisi pikkuhiljaa itsestään ohi.

Lonkkalastankin kanssa alkaa rutiinit löytyä. Imetys onnistuu makuultaan vauvaa varovasti vähän kyljelleen kääntämällä. Onneksi on imetystukisivut, joilta löytyi neuvoa tähänkin tilanteeseen. Omat vaivat alkaa myös parantua: tiehyttukos on kadonnut, kiitos antibioottien. Epparihaava alkaa myös sulkeutua, ja tuntuu siltä että jos toipuminen jatkuu tätä vauhtia, viikon parin päästä saatan päästä jo istumaankin. Talon ulkopuolelle en ole vielä päässyt perjantaista lastenlääkärikäyntiä lukuunottamatta.

Viimeisenä ongelmana mulle iski hiivatulehdus ilmeisesti antibioottien takia. Koetan selvitä vielä ilman lääkettä, mutta pian todennäköisesti joudun ottamaan jotain tähänkin vaivaan.

No juu, pahemminkin asiat voisivat olla. Olen kuitenkin suht toimintakuntoinen. Koiratkin palaavat hoitoevakosta tänään, ja mun täytyy alkaa ulkoilla niiden kanssa edes 15 minuuttia kerrallaan. Siinäpä sitä on pakko pukeutua ja mennä edes hetkeksi ulos. Vauvaahan ei voi flunssaisena ulkoiluttaa. Onneksi mies on vielä viikon isyyslomalla!

Onpa muuten hassu fiilis, kun ei tarvi enää kirjoittaa raskausviikkoja tekstin alle. :)

Vierailija
26/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa taas pinoa eli yökyöpeli täällä taas surffailee :)

Onnea Oliverille hienosta nimestä!

Hienoa Lene että olet saanut nukkua. Tekstistäsi aistii että olet jo paljon " iloisemmalla" tuulella, kiva juttu. Siitä hiivatulehduksesta ei kannata masentua, mie saan joka ikisestä antibioottikuurista hiivan, mutta onneksi siihen on jo näppärät hoitokonstit.

Meille ei mitään uutta kuulu, tyttö syö, nukkuu ja kasvaa. Naureskellaan iltaisin neidin innokasta nakujumppaa. Annetaan olla ihan nakuna sängyllä ennen yöpuvun pukemista ja voi sitä riehumista! Eli viimeiset mehut pois, että uni tulee ;)

Mulla ois hirveä himo päästä Ikeaan shoppailemaan - ei ketään kiinnosta lähteä komppaamaan? Uutta Jumboakaan en oo vielä saanu aikaseksi mennä kattoon...

Olettekos muuten toimittaneet Kelaan uutta verokorttia vai annatteko mennä työverokortin prosentilla?

Nyt mie meen nukkumaan - Hyvää yötä mammat ja vaavit

Toukkis ja Pinja 3kk1vk

Vierailija
27/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelinkin tuonne odotuspuolelle kertaalleen, mutta laitanpa tännekin jotain.

Odottelen tytön nukahtamista kantoliinaan. Näin puolenyön jälkeen riittää että hyssyttelee kun liinasta tuntuu liikettä. Vyöhyketerapia tuntuisi auttavan vatsavaivoihin ja helpottavan tytön tyynnyttelyä. Vatsavaivoja helpottanee myös että syötän tytön vain tunnin välein vaikka pyytääkin koko ajan tissille. Muina aikoina tarjoan tuttia, joka on ilokseni ruvennut kelpaamaan.

Voimia Rouva Sukkullle öisiin ähinöihin ja puhinoihin. Onneksi tyttö nukkuu simahdettuaan mukavasti. Toivottavasti rytmi rupeaa pian löytymään.

Ihanaa Lene että olet saanut nukkua. Kuten odotuspuolelle kirjoitinkin, se tekee ihmeitä!

J+ beibikö vai Toukkis kyseli verokortista. Hyvä kun tuli puheeksi, olin aivan unohtanut että tuollaisia asioita on.

Jokohan kohta tulisi nukahdus. Odotan nykyään aina että tyttö nukahtaa syvään uneen ennen kuin kömmin itse nukkumaan. Moni asia ei ole yhtä stressaaaa kuin saada juuri unen päästä kiinni ja todeta että ylös on taas noustava.

Mukavaa alkuviikkoa jokaiselle!

F & F 6 viikkoa

Vierailija
28/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huu, tämä aamu on alkanut vaihtelun merkeissä. Minua haastateltiin radioon yhdestä tutkimusaiheestani ja toimittaja tuli ihan kotiin saakka. Ohjelman pitäisi tulla ensi viikolla YleQ-kanavalta. Mies oli kotona haastattelun ajan siltä varalta, jos vauva olisi alkanut itkemään. Vaan tyttöpä on kumma kyllä nukkunut aamupäiväunia jo puolitoista tuntia yhtä mittaa - ruhtinaallista :)

FRIDA: Oletko vielä välttänyt jotain tiettyjä ruoka-aineita tyttösi koliikkivaivoja helpottaaksesi ja onko siitä ollut apua? Kysyin viime viikolla lääkäriltä, pitäisikö minun välttää jotain ja lääkärin mielestä kahvia/teetä ei kannata nauttia kovinkaan paljoa. Sen sijaan hän oikein kehoitti syömään maitotuotteita oman luustoni kannalta... Mietin vain, että äidin nauttima maitohan voi pahentaa koliikkioireita, eikö? Maitoallergiaa tytöllä ei onneksi taida olla, koska iho on loistokunnossa.

LENE: Onneksi valoisampi aika alkaa taas koittaa :)

Mietin, että kuinkahan kauan suihkutissit vaivaavat itse kutakin? Minulta suihkuaa maitoa etenkin aamulla ja yöllä. Sen sijaan iltaisin rinnat ovat ihan littanat ja eilen tyttö meinasikin hermostua, kun maitoa tuli hitaasti. En saanut pumppaamallakaan mitään irti rinnoistani. Miten on mahdollista, että saman vuorokauden aikana maito suihkuaa ja sitten sitä ei tule juuri ollenkaan?

TOUKKIS: Minä voisin joskus lähteä Ikeaan. Tosin minun pitäisi uskaltautua auton rattiin sitä ennen. Ikeaan on meiltä matkaa alle viisi kilometriä ja Vanhaa Porvoontietä pääsisin sinne aika suoraan.

Kiinnostaisiko muuten joskus treffata isolla porukalla vaikka Sanomatalon kahvilassa?

Katja ja Joulutyttö (jo yli 8 viikkoa!)

Vierailija
29/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välttänyt maitoproteiinia edelleen. Lisäksi vältän kofeiinia sekä yritän välttää suuria määriä vehnää ja sokeria. Sekä tietenkin kaikkea muuta mikä aiheuttaa vatsavaivoja: kaalia, sipulia, papuja.

Onkin vaikea tietää mistä oikeastaan on apua, mutta ei sillä väliä, tärkeistä että on vähän helpottanut. Olen tehnyt kaiken kaikkiaan seuraavia toimenpiteitä:

- Rela-tipat vauvalle

- oma ruokavaliomuutos

- vyöhyketerapia

- vauvahieronta joka aamupäivä (jalat ja vatsa)

- iltojen rauhoittaminen (oireet alkavat/pahenevat iltaisin 18 aikaan): klo 18 aikaan yöpuvun vaihto, kertakäyttövaippa, tyttö kapaloon ja kun on syönyt pari kertaa molemmista tisseistä että on varmasti vatsa täynnä, tutti suuhun. Myöhemmin illalla kehtosidonta kantoliinassa.

- säännöllinen päivärytmi eli vaikka minua miten väsyttäisi nousemme ylös aamupesuille ja päivävaatteiden vaihtoon ja valvomme pari tuntia kun tyttö herää 8-9 aikaan. Tämä siksi ettei rytmi kääntyisi ihan aamuyöpainotteiseksi.

Nyt tyttö nukahti, painun itsekin päikkäreille!

F & F

Vierailija
30/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä vinkeistä! Meilläkin on Relat käytössä ja Cuplatontakin annamme vauvalle. Lääkäri tosin oli sitä mieltä, että Cuplaton on pikemminkin uskon asia ja että nimenomaan maitohappobakteerista on hyötyä. Olemme samoin pyrkineet rauhoittamaan illat; Viikonloppuna meillä oli yövieraana kollegani Joensuusta ja tyttö oli hyvin itkuinen - eilinen ilta oli superhelppo.

Katja ja Joulutyttö

Vierailija
31/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummastakaan ei ollut apua. Minusta niiden pitäisi auttaa melko nopeasti. Disflatylistä tuntui melkein olevan haittaa.

Meillekään lääkäri ei osannut sanoa muuta kuin että aika auttaa, hyviä lääkkeitä ei ole. Vyöhyketerapeutin mukaan joskus on kyse maitoallergiasta joten siksi vältän tiukasti maitoproteiinia. En itse ole allerginen juuri millekään, mutta pikkuveljelläni oli lapsena maitoallergia. Joillekinhan on ollut apua ruokavaliosta jossa vältetään myös vehnää, munaa, pähkinää ja kalaa mutta en usko että meidän tyttö olisi niin allerginen. Sen (neuvola)lääkäri sanoi että joillekin vyöhyketerapiasta on apua. Sehän on ikivanha hoitomuoto, joka on tunnettu monissa muinaisissa kulttuureissa toisistaan riippumatta. En laske sitä samaan huuhaasarjaan kuin esim. homeopatia, vaan pikemmin vakavasti otettaviin vaihtoehtohoitoihin kuten akupunktio. Akupunktiota antavat monet länsimaisetkin lääkärit nykyään, jopa terveyskeskuksissa.

Olen tullut siihen tulokseen, että itkuisuudessa on kyse sekä ilmavaivoista että jonkinlaisesta kypsymättömyydestä suolistossa/hermostossa. Kaikki mikä tuo turvallisuuden tunnetta, rauhoittaa ja auttaa kestämään kipuja. Eli äidin määrätietoinen ja rauhallinen toiminta, runsas ihon koskettelu, kohtumaiset olosuhteet ja rauhallinen ympäristö jossa on kuitenkin jotain taustasorinaa. Olen huomannut että tyttö viihtyy kahviloissa. Yksi mitä suositten käyttämään vaipanvahdon yhteydessä on hiustenkuivaaja. Vauvalta vaatteita vähäisemmaksi ja rauhallisesti lämpimiä aaltoja vartalolle. Hyvä myös jos on vaippaihottumaa.

Vierailija
32/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Fridalle ja SnowApplelle, kuulostaa aika hurjalta tuo teidän elämä. Itse suursyömärinä ajattelen kauhulla, että joutuisin riisutulle ruokavaliolle tai Fridan tavoin raahautumaan 8-9 aikaan hereille. Nostan teille hattua ja toivon hartaasti, että koliikkivaihe menee nopeaan ohi!

SnowApple; nyt keräämään rohkeutta ja autonrattiin!

Tapaaminen isommallakin porukalla kuulostaa hyvälle. Lähden Pinjan kans viikolla 13 kuukaudeksi pohjoseen -äidin lihapatojen ääreen- joten jos ennen sitä onnistutaan kokoontumaan, niin mukana ollaan.

Sanomatalon mammakahvilassa en ole käyny, joten ei ole mitään sitä vastaankaan.

Pinja nukkuu päikkäreitä partsilla, joten täytyy käyttää tilaisuus hyväksi ja vähän siivoilla.. plääh...

Mukavaa tiistain jatkoa!

Vierailija
33/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superhelppo lapseni nukkuu taas parin tunnin unosiaan 10 minuutin syötön jälkeen. Olen surffannut netissä koko aamun. :)

SnowApple: minullakin tulee aamulla enemmän maitoa. Olen pumpannut sitä pulloon, ja mies on sitten illalla syöttänyt sen pojalle. Olen nukkunut illalla pari tuntia ennen vauvan ja miehen nukkumaan menoa, jotta jaksan yösyötöt paremmin. Siinä nukkuessani tuo pumpattu maito on monesti ollut tarpeen. Minullakin tulee illalla vähemmän maitoa. Kannattaa ehkä kokeilla " varastoon" pumppausta, jos aamulla maitoa tulee anteliaasti ja illalla taas ei. Ja olen muuten huomannut, että vaikka tissit ois ihan tyhjän oloiset ja lötköt, niistä saattaa silti tulla tosi paljon maitoa! Joskus poika itkee rinnalla sitä, että on jo juonut tarpeeksi eikä halua enempää.

Meillä tuo huvitutti on muuten osoittautunut tosi pelastukseksi. Poika on kova imemään ja hän rauhoittuu hyvin tutin kanssa.

Toukkis: tilasin heti uuden verokortin kun jäin äitiyslomalle. Kannattaa ehdottomasti tehdä se, jos veroprosenttisi tippuu. Veroprosentti menee automaattisesti verottajalta Kelaan, ei siis tarvi ilmoittaa itse Kelaan erikseen. Itselläni veroprosentti tippui niin paljon, että käteen jää monta sataa euroa enemmän kuussa tällä alemmalla prosentilla. Mulla on sellainen periaate, että verottajallehan en rahojani lainaa vuosiksi nollakorolla, vaan sijoitan ne mieluummin paremmin (vaikkapa itseeni). ;) Tässä vähän aikaa sitten Pirkka-nikseissä oli, että kannattaa maksaa enemmän veroa kuin pitäisi, jotta saa isot veronpalautukset aina ennen joulua. Näin punaista kun luin sen... Minusta se on huonoa rahankäytön suunnittelua. Siinä menettää mahdollisesti hyvin sijoitetun rahan koron jopa kahden vuoden ajalta. Tietysti jos on tunne ettei jo valmiiksi maksa tarpeeksi veroja, niin mikäs siinä. ;)

Vierailija
34/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tulin vaunulenkiltä mutta paiste alkoi kun pääsin kotiin...;-)

FRIDA + MUUT HALUKKAAT

Torstaina olen tulossa kaupunkiin tytön kanssa ja olis kiva saada kahviseuraa! Ilmoitelkaahan kenelle sopisi, esim. puolen päivän tienoilla...

Frida, onko sulla meiliosoitetta jonka pystyt palstan kautta ilmoittamaan?

Meilläkin on tosiaan ollut reilun viikon tytöllä iltapäivä/ ilta-itkuisuutta mutta kyllä se kuulostaa vähäiseltä verrattuna Fridan ja Katjan koettelemuksiin. Yöt on sujuneet puolestaan ihan loistavasti (useimmiten).

Eilen käytiin ekan kerran koko poppoo Jumbossa ja Kuikkisneiti oli tosi tyytyväinen koko reissun ajan. Ennen Jumboreissua oli ollutkin tunnin huutokonsertti joka hiljeni lopulta vaunulenkillä. Reissun jälkeen tyttö veteli unta pipoon reilut kuusi tuntia! Puoli kahden aikaan yöllä ekan kerran suostui syömään puoliunissaan ja jatkoi sikeitä tyytyväisenä. No, sen jälkeen tulikin useampi tankkaus tiheämpään.

Mukava kuulla Lene että voit paremmin!

Mites Sonja, joko teillä oli ne ristiäiset viime viikonloppuna? Vai oliko se tuleva viikonloppu?

Suiza :-)

Vierailija
35/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tippunut kyllä nyt keskusteluista, kun en ole ehtinyt palstaa lukemaan, mutta sen verran huomasin, että Lenen vaavi oli saanut lonkkalastan. Eilen kirjoittelin pitkät pätkät, mutta viestini hukkui sitten bittiavaruuteen, boring, enkä jaksanut/ehtinyt enää kirjoittaa uudestaan. Lene, voimia teille lonkkalastan kanssa! Se kuusi viikkoa menee sitten loppujen lopuksi yllättävän nopeasti, vaikka se vaikeaa onkin. Kyselit jotain vinkkejä, ei minulla paljoa ole kyllä. Imetystyynyä käytin pelkästään, Cuplaton tuntui meillä auttavan ilmavaivoihin, mahallaan kannattaa pitää paljon. Nenäliinalla on helppo kuivata lastan alta. Lonkkalasta-sivut löytyvät googlettamalla, jos et ole niitä vielä löytänyt. Meillä pidettiin ainoastaan kiristämättömiä kokovartalo yöasumallisia potkareita.

Omaa asiaa sen verran, että lähdin tampereelle äitini luokse viikoksi, kun alkoivat seinät kaatua päälle kotona. On ihan mukava nähdä sukulaisia ja vanhoja ystäviä + lisäksi olen saanut paljon vinkkejä ja apua vauvan hoitoon. Täällä on myös koiralle ihanteelliset ulkoilumaastot ja aurinko paistaa :)))) Olen ollut todella väsynyt, saamaton ja itkuinen ja epäilin jo raskauden jälkeistä masennusta, mutta näyttää nyt kyllä siltä, että pieni maiseman vaihdos teki hyvää.

Viime viikolla Iiris mitattiin ensimmäistä kertaa, pituutta on jo 60cm! Painoa oli kertynyt 5620g ja Iirishän on nyt 2kk.

Nyt koitan palailla lukemaan aikaisempia keskusteluja, jotta pääsisin taas jyvälle mitä 30+:laisille oikein kuuluu...

Terveisin Swheatie ja Iiris

Vierailija
36/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovinkistä. Olen vain haikeana kattellu, että sinne ne rahat taas meni verokarhulle. Kyllä mie uskon että se prosentti vois vähän laskeakin - ainakin siinä on mistä laskea ;)

Pitää tänään kaivaa ne Kelan paprut esiin ja kattoa ne summat valmiiksi ku kumminkin ne siellä verotoimistossa alkaa itkemään että pitäis olla luvut selvillä.

Suiza: mie ainakin voisin tulla keskustaan, mutta vasta 12 jälkeen. Pari työkamua tulee " lounasretkelle" kattomaan Pinjaa, mutta lähtevät varmaan siinä 12 aikaan takas toimistolle, joten sen jälkeen voisin laittaa neidin vaunuihin ja hypätä bussiin.

Maitojuttuun piti jo viimeksi kommentoida, että mulla oli kans alussa se ongelma, että aamulla maitoa tuli ku saavista, illalla oli vaan nahkaläpät. Mutta niin se vain aina sai tuo tyttö maidot kiskottua sieltä nahkaläpästä. Nyt n. kuukauden verran on ollu sitten tasaisempaa tuotantoa eli aamulla ei ole kauhean pinkeät eikä ylituotantoa, mutta illallakaan ei sitten ole nahkaläpät. Kaipa se maitokiintiö tasaantuu kun syönnit yms. rytmit tasaantuu.

Nyt mie lähen ottamaan neidin partsilta kun sieltä kuuluu kähinää...

Toukkis ja Pinja 3kk1vk

Vierailija
37/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukkis; 12 jälkeen passaa oikein hyvin eli oliskos 13 aikaan sopiva...

Kauanko sulla kestää matka keskustaan?

Mä käyn pankkiasioilla puol 12 ja muutama shoppailujuttu on lisäks...

Olisko Stockan kahvila vai Sanomatalo treffipaikkana?

Vierailija
38/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 13 sopii vallan mainiosti, ehdin siihen hyvin kun bussimatka kestää vain semmoset 20 minuuttia. Treffataanko vaikka Sanomatalossa?

Mie en ole ihan varma, että tunnistan sinut ku silloin Omenapuun syömingeissä istuttiin samalla puolen pöytää enkä oikein nähny sinnuu... mutta laitappa s-postia (Toukkis73 ja hotmailin loppuosa) niin vaihdetaan numeroita ja tarkempaa tunnistetta ;)

Ja koettakaahan kaikki muutkin tulla kahvittelemaan!

Aika tahkoamista on tuo Suomen lätkänpeluu... ettei vaan kävis ohrasesti.

Vierailija
39/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva Lene että elämä alkaa voittaa sielläkin päin ja asiat helpottua :o) Ja RvaSukkulalla kuulostaa jo ihan kivalta. Paljon tekee se jos lapsi syö hyvin, maitoa tulee, eikä tarvi miettiä saako se tarpeeksi ravintoa.

Meillä on ulkoiltu myös viime viikon torstaista lähtien, perjantaita lukuunottamatta (Susumi: kohta voitais lähteä teidän kanssa vaunulenkeille). Poika nukkuu vaunuissa kuin enkeli :o)

Viime torstaina terkkari kävi kotona ja sen jälkeen tapahtui jotain ihmeellistä: poika päätti että jättää öiset rintaraivarit (päivisinhän meni ihan hyvin) ja alkaa syödä kunnolla öisinkin. En tiedä mikä häneen meni, mutta nyt ollaan lähes täysin rinnalla, pari kertaa vain olen antanut pullosta kun olen ollut epävarma huudon laadusta. Eli kyllä se sittenkin onnistui :o)

No, nyt kyllä on alkaneet mahavaivat, niitä on ollut parina iltana... eli luen mielenkiinnolla ja ' kauhulla' Fridan ja Snowapplen juttuja ja kiitos vaan vihjeistä, täytyy ottaa niistä vaarin. Cuplaton ei taida tehota, Disflatyliä osti tänään ja Rela-tipat menee. Eka huutoiltana annoin pullomaitoa kun en ollut varma onko kyse nälästä, mutta selkeästi nyt näyttää mahavaivoilta. Kädet huitoo, jalat kipristelee ja pieruja tulee... vaivat alkaa 18-21 välillä ja loppuu puolilta öin. Hyssytellään sylissä, keinutellaan sitterissä ja lepotuolissa ja yritetään antaa tuttia suuhun. Oman lapsen huuto on kyllä kamalaa kuunneltavaa kun et voi toista auttaa...

Onko vihertävä kakka muuten normaalin väristä? Ryynimäistä löysää se on, mutta korvikeella kakka oli ihan sinapin keltaista, nyt rintamaidolla enemmän vihertävää- pitäisikö soittaa terkkarille kun tämä värin muutos tuli samaan aikaan kuin vatsavaivat ja toisaalta myös tämä täysin rintamaitoon siirtyminen.

Kiitos vaan kaikille (Suiza ja Mari esim.) jotka jaksoitte lohduttaa ja lievittää ahdistustani vastikkeen annosta. Hormonihöyryillä on varmaan oma osansa siinä huonomuuden tunteessa, mutta nyt osaan olla jo armollisempi itselleni, jos tämä vielä tästä hyytyy jostakin syystä, niin pystyn jo suhtautumaan rauhallisemmin lisämaitoon ja ylpäätään koko asiaan. Hyvin silläkin lapsi kasvaa.

Vierailija
40/61 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillähän päätettiin nimi heti ja lähetettiin ilmoitus maistraattiin. Ristiäiset on tarkoitus pitää vasta myöhemmin (tosi paljon myöhemmin) kun pojan tulevat kummit asuvat Itä-Euroopassa mieheni sisko ja tämän mies) emmekä pysty järjestämään ristiäisiä muuten kuin heidän aikataulunsa mukaan. Vielä ei ole tiedossa milloin, mutta todennäköisesti juhlat ovat keväällä (huhtikuussa) tai vasta kesällä.

Sen vuoksi halusimme laittaa ilmoituksen Hesariin nyt heti ja lähettää sen appivanhemmille nähtäväksi.