Vaikuttavin elokuvakohtaus?
Mikä kohtaus on jäänyt parhaiten mieleenne? En tarkoita vaikka jotain tosi ällöä, tyhmää tai noloa vaan sellaista joka teki ainakin ekalla näkemisellä suuren vaikutuksen. Minuun teki valtavan vaikutuksen silloin joskus 18-vuotiaana se Blade Runnerin lopun "...but all those moments will be lost in time like tears in rain. Time to die...". Vieläkin meinaa mennä iho kananlihalle!
Kommentit (135)
Furious 7 loppukohtaus.
Paul Walker <3 ;(
Gilbert Grapen loppu, kun ne päättävät mieluummin polttaa talon, kuin katsoa miten äidin ruumis olisi roudattu talosta ulos. Dicaprio on muuten huikea tässä. Kun näin leffan aikoinaan sen tullessa teattereihin, luulin että näyttelijä on oikeasti kehitysvammainen (ei ollut vielä silloin niin kuuluisa).
Harvinaisen hyvä ketju muuten, lueskelin mielenkiinnolla. Tälläisiä saisi olla enemmänkin, suurin osa kun jotain provo/trolli osastoa täällä, niin tämä erottuu hyvin joukosta.
-Arska
Revolutionary roadin loppuratkaisu, huh huh....upeasti tehty elokuva ja Brokeback Mountainin loppu
Yksi mikä tuli mieleen, niin Epäillyt loppuratkaisu se oli kova, itse yllätyin. Leffan nähneet tietää, muille en viitsi paljastaa, jos joskus näette elokuvan.
-Arska
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista huomaa, että Tuulen viemää on tullut Netflixiin. Tätä ennen ei yksikään alle kolmekymppinen ole tiennyt leffasta mitään :/
Kirjoitin tuon viimeisimmän kommentin aiheesta, ja kyllä minä ostin ihan jostain Prisman alelaarista pari vuotta sitten. Ja nyt olen 24. Älä yleistä, suurin osa kavereistani oli nähnyt leffan enneb netflixin yleistymistäkin, itse olin niitä viimeisiä sivisttmättömiä.
Kellopeliappelsiinin intro, jossa Alex näytetään drugiensa kanssa Korovan maitobaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista huomaa, että Tuulen viemää on tullut Netflixiin. Tätä ennen ei yksikään alle kolmekymppinen ole tiennyt leffasta mitään :/
En ole netflixistä löytänyt, mutta voisko syynä olla se että markkinoille tuli muutama vuosi sitten aika laaja kirjo näitä klassikkoleffoja? Itse ostin silloin just tuulen viemää, aamiainen tiffanylla, humiseva harju jne. Kyllä me nuoret noita klassikoita osataan muualtakin hakee kuin netflixistä, joka tosin on tuonut useita tarjolle mikä helpottaa tätä itsensä sivistämistä tällä saralla. En siis ymmärrä miksi verhoat tuon negatiiviseksi, vai ymmärsinkö sinut nyt väärin ?
N19
Manaajasta se kohtaus, kun tyttö tulee portaita alas, tiedätte varmaan. Huh, vieläkin menee kylmät väreet, vaikka on aikaa, kun sen näin.
Kummisetä kakkosen kohtaus, jossa Michael antaa kuolonsuudelman petturiveljelleen. Myös itse Fredon kuolinkohtaus sekä Michaelin ja Kayn "Don't ask me about my bussiness"-keskustelu... Kummisedät ovat kyllä pullollaan vaikuttavia kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Inglorious Basterdsin pari viikkoa sitten. Minua kosketti se kohtaus, kun juutalaistyttö ja natsisotasankari makasivat molemmat kuolleina elokuvateatterin konehuoneen lattialla. Jäin miettimään, että toisenlaisissa olosuhteissa heistä olisi ehkä voinut tulla pari.
Minusta vaikuttavin kohtaus on se alku. Kun se ranskalainen jykevä naamainen karski talonpoika on piilottanut juutalaisperheen sinne lattian alle ja natsit tulee hätyyttelemään. Tunnelman kehittyminen ja kiristyminen on henkeäsalpaava. Samoin maisema. Ensin pelkää että miehen tyttärille tapahtuu jotain. Sitten näytetään lattian alla piileskelevät juutalaiset. Koko ajan toivoo ja odottaa että karski ranskalainen selvittää tilanteen jotenkin (kun se on niin karskin ja rajun oloinen). Kunnes hikikarpalot alkaa valua ranskalaisella ja katsoja alkaa tajuta kupletin juonen. Kohtaus päättyy juutalaisen tytön hurjaan pakojuoksuun vihreiden niittyjen/peltojen halki muun perheen kuoltua ja hirviönatsin tähdätessä häntä aseella ja huutaen pirullisesti "juokse Susanna!" (Vai oliko se Susannah?) Mahtava tarinan kaari ja jännite!
Shosannah?
Christoph Waltz oli tässä aivan loistava. Oscarin saikin.
Vierailija kirjoitti:
Kummisetä kakkosen kohtaus, jossa Michael antaa kuolonsuudelman petturiveljelleen. Myös itse Fredon kuolinkohtaus sekä Michaelin ja Kayn "Don't ask me about my bussiness"-keskustelu... Kummisedät ovat kyllä pullollaan vaikuttavia kohtauksia.
Suosittelen lämpimästi kaikille Kummisedästä tykänneille kirjan lukemista, on meinaan pirun hyvä sekin.
-Arska
Schindlerin listan loppuosa, eli "i could have rescued more", sekä Schindlerin haudalla vierailevat holokaustin selviytyjät.
Equalizer.rautakapan myyjä laittaa 3ryssä gansteria kylmäksi ilman asetta.cool ala denzel Washington.
Scarfacen loppukohtaus on vaikuttava, surullinen kuvaus kuinka saavuttaa kaiken, mutta toisaalta sen hinta on ollut niin kova, että on menettänyt kaiken.
-Arska