Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on "kiusaaja" tässä tapauksessa?

Vierailija
30.03.2016 |

Eli tämä tilanne tapahtunut minulle irl (olen siis 14-vuotias, asiasta hieman alle vuosi aikaa), mutta en kerro kumpi osapuoli olen. Tiedän myös että tuttujani käy tällä palstalla. Varmaan tunnistatte, mutta ihan sama, ei kiinnosta.

Lyhennettynä siis koko juttu:

Henkilö 1 nolaa henkilön 2 koulussa kaikkien edessä. Tämän takia muut oppilaat (mukaanlukien kummankin henkilön kaverit) alkavat vittuilla asiasta henkilö 2:selle.
Aluksi henkilö 2 sanoo ettei asia haittaa (kun henkilö 1 pyytää anteeksi), mutta muuttaa mielensä ja alkaa vihata henkilöä 1. Heidän välinsä "tuhoutuvat" kokonaan.
Hieman alle vuoden kuluttua henkilö 1 (joka on ollut täysin harmiton henkilö 2:selle nolausjutusta lähtien) kuulee, että henkilö 2 aikoo hakata hänet ja kertoo erilaisia tapoja millä voisi tappaa henkilö 1:sen.

Eli kumpi tässä tilanteessa on se "kiusaaja", ja miten itse selvittäisitte tilanteen?

Kiitos jos vastaatte.

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla saattaa olla pahana tapana laittaa vahinkoja kiertämään. Varo ettet aloita enää mitään, jonka vain luulet nostavat arvostustasi toisten silmissä ja samalla aiheuttat vain sen, että joku toinen vuorostaan joutuu kiusatuksi.

JOS HENKILÖ 2:SELLE VITTUILTIIN ASIASTA NIIN EI SE TARKOITA ETTÄ HÄN JOUTUI KIUSATUKSI.

ap

Kyllä tarkoittaa. Vittuilu ja jopa biisin kirjoittaminen on kiusaamista ihan isolla koolla. Me ei voida neuvoa sua tän enempää ellet kerro muuta. 

Vierailija
82/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla saattaa olla pahana tapana laittaa vahinkoja kiertämään. Varo ettet aloita enää mitään, jonka vain luulet nostavat arvostustasi toisten silmissä ja samalla aiheuttat vain sen, että joku toinen vuorostaan joutuu kiusatuksi.

JOS HENKILÖ 2:SELLE VITTUILTIIN ASIASTA NIIN EI SE TARKOITA ETTÄ HÄN JOUTUI KIUSATUKSI.

ap

Kyllä tarkoittaa. Vittuilu ja jopa biisin kirjoittaminen on kiusaamista ihan isolla koolla. Me ei voida neuvoa sua tän enempää ellet kerro muuta. 

En ole ainakaan kuullut että hirveän moni vittuilisi asiasta nykyään. Ja siinä biisissä kerrottiin henkilö 2:sesta JA MINUSTA, eli olin koko biisin TOINEN "PÄÄHENKILÖ".

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosi vakavuutta ja traumatisoivuutta on todella vaikea arvioida ilman, että kerrot mitä teit. Jos siis haluat keskusteluun syvyyttä, etkä vain pintapuolisia heittoja, avaa tapahtumia lisää.

Olit nuorempana ääliö ja vaikka muuta väität, niin olet sitä yhä, kun et aidosti kadu vaan vähättelet uhrisi kokemuksia.

Vierailija
84/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole ainakaan kuullut että hirveän moni vittuilisi asiasta nykyään. Ja siinä biisissä kerrottiin henkilö 2:sesta JA MINUSTA, eli olin koko biisin TOINEN "PÄÄHENKILÖ".

ap

Eli tääkin on vaan minä-minä-minä-juttua. Miten voit olla noin saamarin itsekäs?

Vierailija
85/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koko biisiä ei olisi tehty ellet olisi asiaa aloittanut. Joten sekin on sinun syysi. 

Vierailija
86/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, koko biisiä ei olisi tehty ellet olisi asiaa aloittanut. Joten sekin on sinun syysi. 

En edelleenkään ajatellut asiaa loppuun asti.

ap

Vierailija
87/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas jotain käsittämätöntä naisten draamailua. 

Vierailija
88/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ajatellut asiaa loppuun asti.

ap

No, siinähän kärsit nahoissasi. Olet sen ansainnut ja toivon että muistat tekosi lopunikääsi. 

Vierailija
89/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas jotain käsittämätöntä naisten draamailua. 

Naisten? Sanoinko minun tai henkilö 2:sen sukupuolia?

ap

Vierailija
90/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpiin, turpiin, ap saa turpiin. Ap:n naama turpoaa, verta se pian oksentaa. :D

Vierailija
91/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa, jossa omaa ajattelemattomuuttani päädyin nolaamaan toisen henkilön ja tämä kuuli siitä myöhemmin muilta vittuilua. Vittuiluksi sanon kiusaamisen sijaan, koska juttu kuoli nopeaa, mutta kyseinen henkilö ymmärrettävästä syystä loukkaantui minulle. Hävettää yhäkin, vaikka välit ovat nykyisin ok sen kaa, mutta jos tuo juttu olisi jäänyt elämään useammaksi vuodeksi päivien sijaan, niin olisin varmasti saanut itselleni vihamiehen siitä. 

Ja itse pidin sitä tekemääni juttua ihan "harmittomana vitsinä" alunperin, kunnes tajusin minkälaiset seuraamukset sillä olivat. Ärsyttää, että vähättelet asiaa, vaikka seuraamukset sillä ovat selvästi olleet kauaskantoiset ja näkyvät yhäkin kyseisen henkilön elämässäni. Ja se ei ole mikään puolustus, että sinullekin on asiasta "kuittailtu". Sinä itse olit tekijänä tilanteessa, joten niin makaat kuin petaat. Tuo henkilö 2 oli kuitenkin tilanteessa uhri, joka joutuu kärsimään SINUN tekosi seurauksista.

Vierailija
92/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se on monista oikeutettua, että henkilö 2 sanoo aikovansa hakata minut ja uhkaa tappavansa. Yhden virheen takia. Yhden. Joka tapahtui jo kauan aikaa sitten.

ap

Vierailija
93/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oksettava.

Vierailija
94/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se on monista oikeutettua, että henkilö 2 sanoo aikovansa hakata minut ja uhkaa tappavansa. Yhden virheen takia. Yhden. Joka tapahtui jo kauan aikaa sitten.

ap

Marttyyrikortti. Ei, se ei ole oikein. Ei ole sinun vähättelysikään. Kerro asiasta koulussa, muuten et asiasta pääse mihinkään. 

Vierailija
95/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkaamisella uhkaamisen voisi nostaa rikosjutuksikin. Koulukiusaamiseenkin pätee rikoslaki. Lopettakaa molemmat  jo!

Jep, tuommoiset tappojutut menee kyllä ihan liian pitkälle seinäjoen jutun jälkeen. Tappamisella ja väkivallalla ei uhkailla IKINÄ.

Paitsi että tuo uhkailu on juoru. Luultavasti taas yksi keino kiusata henkilöä nro. 2. Ap:ta ei ole kukaan uhkaillut hänelle suoraan, hän vain "on kuullut juttuja". Jep jep.

Vierailija
96/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö 2:selle ei oikeasti aiheutunut mitään suurempaa haittaa. Kavereita sillä on jonkin verran vieläkin. 2 myös vaikuttaa ihan onnelliselta.

Eli vaikka hänen paras kaverinsa sanoi että henkilö 2 oli saanut traumat, niin ei se välttämättä tee siitä tosiasiaa.

Henkilö 2 ylireagoi ihan oikeasti.

ap

Vierailija
97/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sinulla on todellista syytä uskoa, että KUULOPUHEET pitävät paikkansa, niin sinä marssit silloin henkilö 2:sen luokse ja kysyt suoraan! Helvetti, millaisesta ratakiskosta se pitää vääntää, että JUORUT eivät ole yhtäkuin totuus?! Ei vaikka miten bestiksen kummin kaima olisi kuullut, miten sen kummin kaiman bestis oli nähnyt/kuullut henkilö 2 sanoneen, että...et voi syyttää toista JUORUJEN perusteella!

Vierailija
98/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sinulla on todellista syytä uskoa, että KUULOPUHEET pitävät paikkansa, niin sinä marssit silloin henkilö 2:sen luokse ja kysyt suoraan! Helvetti, millaisesta ratakiskosta se pitää vääntää, että JUORUT eivät ole yhtäkuin totuus?! Ei vaikka miten bestiksen kummin kaima olisi kuullut, miten sen kummin kaiman bestis oli nähnyt/kuullut henkilö 2 sanoneen, että...et voi syyttää toista JUORUJEN perusteella!

En uskalla mennä puhumaan hänelle koska itseasiassa pelkään häntä.

ap

Vierailija
99/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko kyseinen henkilö yhäkään tehnyt mitään puhumisen lisäksi? Ei? Sinä olet yhäkin tässä tilanteessa yksin se, joka jotain on tehnyt. Jos henkilö päätyy sinut hakkaamaan, niin silloin voidaan kyseistäkin henkilöä arvostella sinun ohella, mutta nyt saat nauttia yksinoikeudella tästä. Oikeastaan ihme tuon persoonasi perusteella, jos tämä on ensimmäinen kerta kun sinua on väkivallalla uhattu.

Vierailija
100/198 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö 2:selle ei oikeasti aiheutunut mitään suurempaa haittaa. Kavereita sillä on jonkin verran vieläkin. 2 myös vaikuttaa ihan onnelliselta.

Eli vaikka hänen paras kaverinsa sanoi että henkilö 2 oli saanut traumat, niin ei se välttämättä tee siitä tosiasiaa.

Henkilö 2 ylireagoi ihan oikeasti.

ap

Niin, miksi sitten uskot kun hänen paras kaverinsa sanoo niitä hakkausjuttuja jos ei hänen sanansa tee tosiasiaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan