Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän särkyy - lapseni jää ainokaiseksi

Vierailija
30.03.2016 |

Mulla oli aina haaveena iso perhe, ainakin kolme lasta. Halusin sen perinteisen, omakotitalon tai kivan rivarin ja sisarusparven leikkimään pihalla. Joillain kavereilla on näin ja heidän kodit on niin täynnä elämää ja iloa.

Meillä on nyt yksi lapsi, joka on meille rakkain kaikista. Yllätyksenä tuli, että yhden lapsen jälkeen halu saada toinen tai enemmän vain kasvoi. Näyttää siltä että meille ei enää tule lisää lapsia ja se tuntuu todella pahalta. Ehkä juuri siksi kun olen niin läheltä seurannut miten rakkaita ja tärkeitä sisarukset voivat olla toisilleen. Meidän koti tuntuu niin hiljaiselta. :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, ettei haaveesi toteudu. Itse olin kuitenkin onnellinen ainokainen, en lellitty, mutta rakastettu. Toisaalta meillä on kaksi lasta, jotka tappelevat alituiseen. Ei tietoakaan mistään perheidyllistä.

Vierailija
22/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö hoidoillakaan onnistuisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset on kullanarvoisia. Ehkä kannattaa silti vielä yrittää?

Vierailija
24/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lohduttaa niin kyllä ne sisarukset voivat olla myös toistensa pahimmat viholliset. Sisarkateutta, väkivaltaa, sisarinsestiä... ja aikuisena sitten perintöriitoja... kaikkea tullut nähtyä. Ja turha luulla että näitä ei voisi tapahtua paremmissakin perheissä.

Vierailija
25/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, tärkeäksi koetuista haaveista on aina vaikeaa luopua. Miksi ette saa enempää, onko siihen lääketieteellinen syy vai eikö mies halua enempää?

Ekaa yrittäessä meni yllättäen monta vuotta, nyt tulee jo ikä vastaan. Terveydellisiäkin riskejä on, joten en tiedä uskallammeko enää edes yrittää. Olen toki ikionnellinen lapsestani, mutta ne haaveet on kuitenkin mielessä. Lisäksi hän yhä enemmän kyselee pikkusiskon tai -veljen perään, kun kaikilla muillakin on.

Mulla on useampikin kaveri, jotka ovat tehneet ensimmäistä 5- 6 vuotta, mutta kakkonen onkin sitten napsahtanut ensimmäisestä tai toisesta kierroksesta. Turha sitä etukäteen on itkeä, jos ei edes yritä. Ellei siis vaihdevuodet ole vielä koittaneet.

Vierailija
26/26 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, tärkeäksi koetuista haaveista on aina vaikeaa luopua. Miksi ette saa enempää, onko siihen lääketieteellinen syy vai eikö mies halua enempää?

Ekaa yrittäessä meni yllättäen monta vuotta, nyt tulee jo ikä vastaan. Terveydellisiäkin riskejä on, joten en tiedä uskallammeko enää edes yrittää. Olen toki ikionnellinen lapsestani, mutta ne haaveet on kuitenkin mielessä. Lisäksi hän yhä enemmän kyselee pikkusiskon tai -veljen perään, kun kaikilla muillakin on.

Minkä ikäinen lapsesi on? Meilläkin on vain yksi lapsi, ihan tarkoituksella. Joskus vähän hirvitti, että lapsi alkaa "vaatimaan" sisaruksia, mutta tätä päivää ei ole vielä nähty (lapsi nyt 8v). Itseasiassa hän on muutaman kerran sanonut, että ihanaa kun meillä on kotona niin rauhallista, kun esim. Liisan luona on aina hirveä meno ja hulina, kun lapsia on enemmän. On myös esittänyt suoran toiveen, että lisää lapsia ei tulisi. No, tämähän toive sopii meille erittäin hyvin. Lapsella on paljon kavereita, kenen kanssa leikkiä ja viettää vapaa-aikaa.  Myös perheenä on helppo matkustella, harrastaa, ym. kun lapsia on vain yksi. Yhdelle lapselle pystyy tarjoamaan myös (halutessaan) enemmän harrastuksia, esim. lapseni harrastaa kahta lajia, joiden vuosimaksut yhteensä nousevat helposti n. 1000€. Jos lapsia olisi monta, ei ainakaan meillä olisi varaa moiseen tinkimättä esim. matkustelusta, ravintolaillallisista ja kultuuriharrastuksista (teatteri, konsertit, leffat).

Itselläni on isosisko, jonka kanssa lapsuudessa eivät leikit menneet yhtään yksiin ja kinastelua oli koko ajan. Nyt aikuisina välit ovat ihan hyvät, mutta läheisempi olen kyllä ystävieni kanssa. Ei lapsi jää välttämättä paitsioon, vaikkei sisaruksia olekaan! 

Tsemppiä sinulle. Kyllä se elämä kuule voi olla erittäin kivaa ja tyydyttävää myös yhdenkin lapsen kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme