Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias haluaa poikaystävän kanssa Pariisiin kesällä. Päästäisitkö?

Vierailija
30.03.2016 |

17v tyttö pamautti, että lähtee elokuussa Pariisiin kesätyörahoilla poikaystävän kanssa. Siinä sitten vähän rauhoittelin, ettei hän ole lähdössä yhtään mihinkään ennen kuin saa vanhemmiltaan luvan.
Poikaystävä on samanikäinen ja teinit on seurustellut nyt jo yli vuoden, eli ilmeisesti ihan tosissaan ollaan. Mä tykkään itse tosi paljon tytön poikaystävästä, hiljainen ja kiltti tuttavaperheen poika joka pärjää hyvin koulussa ja harrastuksissa, eli mun mielestä hyvää seuraa omalle tytölle.
Olen vähän kahden vaiheilla, että päästäisinkö tytön Pariisiin. Luotan häneen eikä mitään sekoiluja ole ilmennyt, mutta silti hieman arveluttaa. Molemmat täyttävät siis 18 vasta loppuvuodesta.
Päästäisittekö te?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat paljon matkustaneet ja puhuvat ranskaa ja englantia, voisin päästää, mutta tosiaan olisin päivittäin yhteydessä. Riippuu kyllä paljon nuorten luonteestakin, jos on sellaiset nuoret että ymmärtävät vanhempien huolen ja vastaavat viesteihin / pitävät puhelinta päällä jne. niin sitten ei ongelmaa. (Varmaan se puhelimen sammuttaminen kotiintuloajan koittaessa liian aikaisin jne. kuuluu vähän nuorempien teinien keinovalikoimaan :D )

Vierailija
42/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästä ihmeessä! Pariisi on miljoonakaupungiksi kuitenkin turvallinen, itse muutin tänne 18-vuotiaana ja näiden parin vuoden aikana en ole joutunut kokemaan minkäänlaisia uhkatilanteita, vaikka olen kävellyt yksin yöllä ja kovassa humalassa kotiin baarista. Matkailu on avartanut etenkin tässä iässä silmiäni erittäin paljon, joten todellakin suosittelen päästämään jos nuoret ovat vielä itse maksamassa matkansa. Ranska on kuitenkin länsimaa ja kyllä ainakin Pariisissa olen saanut kaikkialla palvelua englanniksi, lisäksi paikallisten tylystä maineesta huolimatta aina olen saanut apua jos olen sitä tarvinnut.

Asut Ranskassa mutta vapaa-aikana hengailet vauva.fi foorumilla? Vau sulla mahtaa olla tosi virikkeellinen elämä siellä Ranskassa :) Mitäs jos menisit vaikka demi.fi kiitos.

Itseasiassa mun elämä on hyvinkin mieluisaa ja virikkeellistä mutta vapaa-aikaa jää silti niin paljon että tylsää tulis jos ei av:ta vois välillä selata. :D Ja hei hyvää tietoahan mä tulin vaan jakamaan joten chillaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mahtavalta reissulta!

Varmista sen verran etteivät ota halvinta ja kämyisintä hotellia mistään kehätien tuntumasta eikä metrolinjojen päättärien läheltä. Siellä on oikeasti levottomia alueita. Muuten Pariisin keskustassa on aivan turvallista kesäöisinkin.

Vierailija
44/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mahtavalta reissulta!

Varmista sen verran etteivät ota halvinta ja kämyisintä hotellia mistään kehätien tuntumasta eikä metrolinjojen päättärien läheltä. Siellä on oikeasti levottomia alueita. Muuten Pariisin keskustassa on aivan turvallista kesäöisinkin.

Kyllä metron päättärien läheltäkin voi ottaa jos pysyttelee lännessä. Kannattaa kuitenkin googlettaa vielä jos ei omaa tietoutta ole.

Vierailija
45/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästät. Pommi-iskut tulevat tapahtumaan pari kk aiemmin pelattavissa jalkapallon EM-kisoissa, joten elokuu on turvallista aikaa.

46/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtahan ne menis jo muutenkin!

Vierailija
47/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästäisin. Tuohan kuulostaa varsin vastuulliselta: luotettava poikaystävä mukana ja itse tienaa rahat kesätöillä.

Vierailija
48/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ajatteluttaisi. Monet Euroopan kaupungit ovat muuttuneet viime vuosien aikana levottomiksi ja vaarallisiksi. Totta tietysti on, että terroristi-isku voi osua kohdalle, vaikka mamma kädestä taluttaisi. Mutta Pariisi on nykyään ehkä liian vaarallinen kahdelle alaikäiselle.

Jos nyt kuitenkin näytät vihreää valoa, niin olethan varmistanut, että nuoret pärjäävät kielen puolesta matkallaan. Ranskalaiset eivät useinkaan osaa tai ole osaavinaan mitään muuta kieltä kuin ranskaa. Palvelu on varsin tylyä, jos puhuu vain englantia. Jos osaa ranskaa edes vähän, niin koko taito kannattaa panna peliin. Jos sitten tulee ongelmia, voi vaihtaa englantiin. Ranskalaiset arvostavat sitä, että ulkomaalainen edes yrittää puhua maan kieltä.

Kuulostaa turhalta ongelmien tekemiseltä. Todella harvat suomalaiset puhuu ranskaa ja silti se on yksi suosituimmista kaupunkikohteista. Itsekin pärjäsi siellä ihan hyvin viikon englannilla. Ranskalaiset saattaa olla tylyjä monestakin syystä, mutta ei siitä kannata välittää.

Vierailija
49/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin tietenkin! Mietin lähinnä, että miksi et olisi päästämässä?

Pelkään lähinnä, että matkalla sattuu jotain kun kaksi alaikäistä on kahdestaan miljoonakaupungissa. Luotan kyllä heihin molempiin.

Ap

Jos he pärjäävät Helsingissä, niin samoilla säännöillä pärjää Pariisissakin. Varoo sivukujia  ja liikkuu myöhään illalla vain siellä, missä on muitakin, niin sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
50/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Alaikäiset eivät pääse hotelliin ilman holhoojaa. Ja mahtavatko edes lentokoneeseen päästä....

Vanhemman luvalla pääsee molempiin, kaikkia typeryksiä täälläkin...

Millä ihmeen vanhempien luvalla? Monet muuttaa 16 vuotiaana omilleen, joten miksi lentämiseen tai hotelliin kirjautumiseen tarvitsisi mitään lupalappuja? Passiin toki tarvitsee, mutta sen jälkeen loput saa kyllä ihan rahalla. Matkustin itse paljon yksin ilman vanhempia 16-17 vuotiaana, mutta ikinä en edes miettinyt tällaista.

Vierailija
51/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kieliasiasta maininnut myös, hyvä siis, että osaa ranskaa! Ilman sitä voi todellakin välillä tulla aika orpo olo. Ranskalaiset osaa olla yllättävänkin tylyjä turisteja kohtaan, jos puhuu vain englantia. En ikinä itse menisi seurassa, jossa kukaan ei osaa ranskaa.

Olkaa tarkkana, että saapuminen kohteeseen hyvissä ajoin, että check in hotelliin onnistuu ongelmitta. Nim. yöksi ulos jäänyt Pariisissa.

Vierailija
52/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 17 v haluaa poikaystävän kanssa hyvin suunnitellulle matkalle (oletan, että hotellikin varattu etukäteen) Pariisiin, niin sittenhän asiat on tosi hyvin. Monet lähtee reppureissuille epämääräisiin kohteisiin, joissa majoitukset ja matkasuunnitelmat on ihan auki.

Vierailija
53/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyörahoilla ulkomaille ja melkein täysi-ikäinen? Miksei hän osallistu kotona ruokakuluihin tai asumiskuluihin, koska asuu ilmeisesti vielä vanhempien kanssa kotona?

Juurikin näin. Ainoa fiksu kommentti tässä ketjussa. Niin kauan, kun asuu vanhempien luona, voi käyttää rahat perheen yhteisten asioiden eteen. Noita omia matkojaan ehtii tehdä sittenkin, kun asuu omillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi