Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias haluaa poikaystävän kanssa Pariisiin kesällä. Päästäisitkö?

Vierailija
30.03.2016 |

17v tyttö pamautti, että lähtee elokuussa Pariisiin kesätyörahoilla poikaystävän kanssa. Siinä sitten vähän rauhoittelin, ettei hän ole lähdössä yhtään mihinkään ennen kuin saa vanhemmiltaan luvan.
Poikaystävä on samanikäinen ja teinit on seurustellut nyt jo yli vuoden, eli ilmeisesti ihan tosissaan ollaan. Mä tykkään itse tosi paljon tytön poikaystävästä, hiljainen ja kiltti tuttavaperheen poika joka pärjää hyvin koulussa ja harrastuksissa, eli mun mielestä hyvää seuraa omalle tytölle.
Olen vähän kahden vaiheilla, että päästäisinkö tytön Pariisiin. Luotan häneen eikä mitään sekoiluja ole ilmennyt, mutta silti hieman arveluttaa. Molemmat täyttävät siis 18 vasta loppuvuodesta.
Päästäisittekö te?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, mutta nyt kun on maailma mikä on, niin vaatisin kyllä joka ilta hotelliin palatessa jonkinlaisen elonmerkin. 17-vuotias on kuitenkin vielä alaikäinen ja vanhemman vastuulla vaikka on päästetty yksin reissuun.

Vierailija
22/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneeseen pääsee alaikäiset (luvan kanssa ), mutta hotelleista en olis niin varo. Nehän vaatii luottokorttia monessa paikassa vaikka hotelli olisi maksettu ennakkoon.

Mikä siinä on niin vaikeata odottaa täysikäisyyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta. Oman pojan päästäisin. Se on tottunut liikkumaan ulkomailla, hyvä suuntavaisto ja muutenkin tolkun tyyppi. Tyttöä en välttämättä päästäisi, vaikka on vanhempi. Tosin se ei varmaan ilman vanhempia lähtisi edes... se on sellanen taivaanrannanmaalari, että haahuilisi takuulla ihan pihalla jossain Pariisissa... On myös niin hyväuskoinen, että olis todella helppo huijattava. Riippuis tietenkin siitä matkaseurastakin. Mutta siis iästä asia ei varsinaisesti jäisi kiinni, jos kerta jo 17 on mittarissa.

Vierailija
24/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneeseen pääsee alaikäiset (luvan kanssa ), mutta hotelleista en olis niin varo. Nehän vaatii luottokorttia monessa paikassa vaikka hotelli olisi maksettu ennakkoon.

Mikä siinä on niin vaikeata odottaa täysikäisyyttä?

Kyllä luottokortti voi olla alaikäiselläkin.

Mun molemmilla alaikäisillä teineillä on mun rinnakkaisluottokortti.

Ohis

Vierailija
25/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kaverin kanssa jo 15-vuotiaina (tai 14?) kahdestaan reissussa, mutta tuolloin asuttiin netissä tapaamamme tytön kotona eikä hotellissa. Itse Ihmettelen miten saatiin lähteä, mutta oli kyllä onnistunut reissu.

Vierailija
26/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu nuoresta. Oman pojan päästäisin. Se on tottunut liikkumaan ulkomailla, hyvä suuntavaisto ja muutenkin tolkun tyyppi. Tyttöä en välttämättä päästäisi, vaikka on vanhempi. Tosin se ei varmaan ilman vanhempia lähtisi edes... se on sellanen taivaanrannanmaalari, että haahuilisi takuulla ihan pihalla jossain Pariisissa... On myös niin hyväuskoinen, että olis todella helppo huijattava. Riippuis tietenkin siitä matkaseurastakin. Mutta siis iästä asia ei varsinaisesti jäisi kiinni, jos kerta jo 17 on mittarissa.

Puhutpa kamalaan sävyyn tyttärestäsi.

Vierailija
27/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi.

Mikä ongelma niillä on mennä vasta täysi-ikäisinä?

Meidän poika puhelis tollaisia, niin olis äkkiä passi hyvässä piilossa...

Yhdessä matkustellaan ja saa ottaa tyttöystävän/kavereita mukaan. Samoin päästän jos tyttöystävän/kaverin perhe mukana.

Terkkuja mamman peräkammarin pojalle! 

Onhan se mukava kehuskella kaveriporukassa, että taas oltiin ulukomaella tytsyn kanssa... mami ja pappa tietysti katsomassa perään.

Vierailija
28/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Alaikäiset eivät pääse hotelliin ilman holhoojaa. Ja mahtavatko edes lentokoneeseen päästä....

Oletkos ikinä matkustanut mihinkään?

Älä siellä kettuile.

Tampereellakin kävin vuosi sitten. 

Vierailija
29/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi koska Pariisi on rakkauden kaupunki. Nehän voivat vaikka suudella siellä jossain sillalla tai kiinnittää aidan kaiteeseen rakkauslukon!

Vierailija
30/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tytär yritti samanlaista huijausta, eli ilmoitti, että on lähdössä poikaystävänsä kanssa Berliiniin huhtikuussa. No minäpä en jäänyt neuvottomaksi vaan pesin "vahingossa" sen passin 60 asteessa. Tuskinpa ehtii saada uutta passia. LOL. :)  

Vierailija
31/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös tytär yritti samanlaista huijausta, eli ilmoitti, että on lähdössä poikaystävänsä kanssa Berliiniin huhtikuussa. No minäpä en jäänyt neuvottomaksi vaan pesin "vahingossa" sen passin 60 asteessa. Tuskinpa ehtii saada uutta passia. LOL. :)  

Siis mitä ihmeen huijausta? Ilmoitti, mihin on lähdössä?

Itse olet sikamainen, jos totta.

Vierailija
32/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ajatteluttaisi. Monet Euroopan kaupungit ovat muuttuneet viime vuosien aikana levottomiksi ja vaarallisiksi. Totta tietysti on, että terroristi-isku voi osua kohdalle, vaikka mamma kädestä taluttaisi. Mutta Pariisi on nykyään ehkä liian vaarallinen kahdelle alaikäiselle.

Jos nyt kuitenkin näytät vihreää valoa, niin olethan varmistanut, että nuoret pärjäävät kielen puolesta matkallaan. Ranskalaiset eivät useinkaan osaa tai ole osaavinaan mitään muuta kieltä kuin ranskaa. Palvelu on varsin tylyä, jos puhuu vain englantia. Jos osaa ranskaa edes vähän, niin koko taito kannattaa panna peliin. Jos sitten tulee ongelmia, voi vaihtaa englantiin. Ranskalaiset arvostavat sitä, että ulkomaalainen edes yrittää puhua maan kieltä.

Vierailija
33/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse reilaain ympäri Eurooppaa 15-vuotiaana ja otin tatuoinninkin, päästin lapseni 14-vuotiaana Maltalle jossa oli "kielikoulussa" ja siellä oli kotiintuloaika kahdeltatoista. 17-vuotiaana reissaili jo vaikka missä kavereiden kanssa (Saksa, Intia, Tanska). Eli todellakin päästäisin, nuoret on fiksuja ja luottamuksella osaavat myös toimia. Jos tulee ongelmia ja teillä on htvät välit ei epäröi ottaa silloin yhteyttä ja pyytää apua. Näin itse ajattelen.

Vierailija
34/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutpa kamalaan sävyyn tyttärestäsi.

Jos nuo asiat pitävät paikkansa, on äidiltä hyvä tiedostaa ne ja sen mukaan toimia sekä rakastavaa ja lasten erilaiset luonteet ymmärtävää puhetta. Jos taas äiti ei vain usko tyttäreensä ja kuvittelee tyttären tuollaiseksi, koska on itse erilainen/samanlainen, silloin se on kamalaan sävyyn puhumista.

Vierailija
35/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Alaikäiset eivät pääse hotelliin ilman holhoojaa. Ja mahtavatko edes lentokoneeseen päästä....

Oletkos ikinä matkustanut mihinkään?

Älä siellä kettuile.

Tampereellakin kävin vuosi sitten. 

Ihanko lentokoneella?

Vierailija
36/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ajatteluttaisi. Monet Euroopan kaupungit ovat muuttuneet viime vuosien aikana levottomiksi ja vaarallisiksi. Totta tietysti on, että terroristi-isku voi osua kohdalle, vaikka mamma kädestä taluttaisi. Mutta Pariisi on nykyään ehkä liian vaarallinen kahdelle alaikäiselle.

Jos nyt kuitenkin näytät vihreää valoa, niin olethan varmistanut, että nuoret pärjäävät kielen puolesta matkallaan. Ranskalaiset eivät useinkaan osaa tai ole osaavinaan mitään muuta kieltä kuin ranskaa. Palvelu on varsin tylyä, jos puhuu vain englantia. Jos osaa ranskaa edes vähän, niin koko taito kannattaa panna peliin. Jos sitten tulee ongelmia, voi vaihtaa englantiin. Ranskalaiset arvostavat sitä, että ulkomaalainen edes yrittää puhua maan kieltä.

Hyvä kommentti. Tyttö on lukenut ranskaa a-kielenä alakoulusta asti ja pärjää sillä hyvin. Poika ei osaa kuin parin lukiokurssin pohjalta alkeet, mutta englanti sujui kummaltakin, eli uskon että pärjäisivät hyvin. Molemmat ovat myös matkustaneet paljon, eli tietävät esimerkiksi miten lentokentällä tai hotelliin kirjautuessa toimitaan.

Ap

Ap

Vierailija
37/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin mutta sydän syrjällään. Omaan teiniini fiksuine ystävineen luotan täysin mutta luotto muuhun maailmaan on tämänhetkisessä globaalissa tilanteessa nolla. Myös, ja erityisesti, täällä Euroopassa.

Niin, että vaikka Lähi-Idässä, Afrikassa tai Etelä-Amerikassa olisi parempi? Täällä Euroopassa on niin vaarallista!

Vierailija
38/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä ihmeessä! Pariisi on miljoonakaupungiksi kuitenkin turvallinen, itse muutin tänne 18-vuotiaana ja näiden parin vuoden aikana en ole joutunut kokemaan minkäänlaisia uhkatilanteita, vaikka olen kävellyt yksin yöllä ja kovassa humalassa kotiin baarista. Matkailu on avartanut etenkin tässä iässä silmiäni erittäin paljon, joten todellakin suosittelen päästämään jos nuoret ovat vielä itse maksamassa matkansa. Ranska on kuitenkin länsimaa ja kyllä ainakin Pariisissa olen saanut kaikkialla palvelua englanniksi, lisäksi paikallisten tylystä maineesta huolimatta aina olen saanut apua jos olen sitä tarvinnut.

Vierailija
39/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin iän takia jne. Nyt vain vähän arveluttaa maailmantilanne.

Tulin juuri viikonloppumatkalta Gdanskista ja mietin, että tätä ei Isis räjäyttele..

Vierailija
40/53 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyörahoilla ulkomaille ja melkein täysi-ikäinen? Miksei hän osallistu kotona ruokakuluihin tai asumiskuluihin, koska asuu ilmeisesti vielä vanhempien kanssa kotona?

Ei jumalauta oikeesti. Onko tollasia vanhempia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi