kielletty rakkaus
Tuli kyllä tosi paha olo tästä eilisestä jaksosta. Kaikkien pitäis vaan ymmärtää tätä paria ja heidän tekoaan. Ei mitään myötätuntoa exiä kohtaan. Surullista..
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaan kenelläkään helppoa ollut, mutta mitä voit tunteillesi. Ne jotka eivät voi tätä ymmärtää eivät varmaankaan ole koskaan kokenut valtavaa aitoa rakkautta, sillä kun sen kohtaa ei voi yksinkertaisesti toimia ja elää ilman toista. Elämä on, ja elämä vie.
Minä tiedän, millaista on jalat alta vievä rakkaus. Mutta tiedän myös mielen ja ajattelun voiman: voit itse valita, mitä asioita ruokit ja mihin takkaan puita lisäät.
Niin, tunteet ovat hallitsemattomia, siihen, miten niihin reagoi, on oma valinta ja hallittavissa. Ja edelliseen kommenttiin vielä sen verran, että valtava aito rakkaus ei ole se tunne, miksi haluaa jonkun ihmisen omakseen. Valtava aito rakkaus ei ole itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaan kenelläkään helppoa ollut, mutta mitä voit tunteillesi. Ne jotka eivät voi tätä ymmärtää eivät varmaankaan ole koskaan kokenut valtavaa aitoa rakkautta, sillä kun sen kohtaa ei voi yksinkertaisesti toimia ja elää ilman toista. Elämä on, ja elämä vie.
Minä tiedän, millaista on jalat alta vievä rakkaus. Mutta tiedän myös mielen ja ajattelun voiman: voit itse valita, mitä asioita ruokit ja mihin takkaan puita lisäät.
Niin, tunteet ovat hallitsemattomia, siihen, miten niihin reagoi, on oma valinta ja hallittavissa. Ja edelliseen kommenttiin vielä sen verran, että valtava aito rakkaus ei ole se tunne, miksi haluaa jonkun ihmisen omakseen. Valtava aito rakkaus ei ole itsekästä.
Erityisen varovainen pitäisi olla kun tuollainen valtava rakkaus lyö. Sellainen joka saa kaiken muun unohtumaan, sydämen tykyttämään, ei voi ajatella kuin sitä toista. NOita sellaisia tarinoita voi lukea enemmälti päihdelinkin kotikanava-palstalta. On ihmistyyppi, joka kaipaa sitä hullaannusta, on valmis tekemään mitä vaan tunteen ja sen tuovan ihmisen vuoksi. Siellä ne sitten roikkuvat kiinni alkoholisteissaan, uskovat jokaisen parannuspuheen ja syöksyvät tunteissaan yhtä syvälle kun seuraava retkahsus tulee, vuodesta toiseen. Monesti lapsuudessa opittu juttu kaivata hyökyjä, olla kykenemätön tasaiseen onneen. Hyvä niin jos tuon tajuaa: joko hakee apua terapiasta tai hakeutuu niiden hyökyihmisetn kanssa suhteisiin ja jättää tasaista onnea tavoittelevat rauhaan. Tuo suuri, kaikennielevä rakkaus voi jonkun mielestä olla se korkein tavoiteltava juttu, jonkun toisen mielestä se on kehittymättömän ihmisen itsekästä käytöstä ja suuri rakkaus on sitoutumista, molemminpuolista hyväntekoa, lapsista yhdessä huolehtimista ja vaikeissa ajoissa toisistaan välittämistä - myös silloin kun se romanttinen rakkaus ja kipinä on hieman pienempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut tuota jaksoa, mutta ihan tuli mieleen eksäni, joka rakastui työkaveriinsa: kaikille niin selitettiin, ettei tämä nainen ole syy eroon. Meillä on vaan niin paljon ongelmia (näistä ongelmista en itse ollut tietoinen). Ja hups, muutaman kuukauden jälkeen nainen muutti miehen luo lapsineen...
Opetetaankohan tätä mallia jossain?
Valehteleminen eron syystä on typerää, kannattaa olla rehellinen. Totuus kuitenkin on, että välillä ihmiset jotka ovat tiiviisti keskenään tekemisissä (kuten työpaikalla) rakastuvat ja se on lähes aina suunnittelematonta.
Exäsi häpesi pettämistään (oletan, että suhde työkaverinaiseen oli alkanut ennen eroa) ilmeisesti niin paljon, että tunsi tarvetta valehdella kaikille. Näin ei pidä kuitenkaan toimia, sillä kyllä muut osaavat laskea yksplusyks, kun uusi onni alkaa kukoistamaan niin nopeaan. Silloin valehtelijaa katsotaan todella kieroon ja myötähäpeä on valtaisa.
Tuskin kukaan on väittänyt, että joku oikein suunnittelee rakastuvansa toiseen. Ihmisen tunteet monesti muuttuvat kun olosuhteet muuttuvat, Sitoutumisen tarkoitus on mitigoida näitä vaikutuksia, ja pakottaa ihminen harkitsemaan vaakakupissa muutakin kuin omaa, välitöntä tyydytystään. Esimerkiksi puolison ja lastenkin tunteita
Usein ne tunteet nimittäin menevät ohi, jos jaksaa odottaa, Varsinkin jos vielä valitsee kahdesta vaihtoehdosta sen jossa panostaa olemassa olevaan suhteen parantamiseen sen sijaan, että kaikki huomio menee suhteen ulkopuoliselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö niiden jätettyjen ja petettyjen kuitenkin voida vihan ja katkeruuden tunteilleen jotain, vai saavatko hekin ilmaista niitä toisten kustannuksella? Ihminen voi tunteilleen paljonkin, jos tahtoa ja kärsivällisyyttä riittää.
Olin aika yllättynyt noitten iästä. Milla 36, Teemu 39. Jotenkin ajattelin vanhemmiksi.