kysymys naisille! Tuliko yhdynnästä huonompi synnytyksen jälkeen?
Esim. tuliko tunnottomuutta tai kipua yms...? JOS nautit yhdynnästä suuresti ennen synnytystä, niin onko nautinto samanlaista synnytyksen jälkeen?
Kommentit (35)
Kun antaa ajan kulua ja antaa kropan palautua ihan rauhassa kaikki toimii ja tuntuu vähintään samalta ellei paremmaltakin. En tiedä että onko se myös iän tuoma juttu vai mikä mutta orkun saaminen on koko ajan helpompaa ja helpompaa. Alapää on herkempi ja varmaan sitä myös harjaantuu ja rentoutuu iän myötä.
2 lasta, 40v
Parantunut sen verran paljon että saan emätinorgsmeja ja oikestaan tykkään eniten seksissä yhdynnästä nykyään. Ainoa outo juttu on se että nykyisin saan tosi usein virtsatietulehduksen yhdynnän jälkeen vaikka kuinka kävis pissalla ja pesulla ennen ja jälkeen. Ennen synnyttämistä mulla ei ollut ikinä ollut yhtääkään virtsatietulehdusta.
Ennen synnytystä monet asennot sattui, eikä itse yhdyntä tuntunut oikein miltään. Suuseksi tuntui kyllä hyvältä.
Synnytyksen jälkeen on ollut ihanaa. Orgasmit muuttui paremmiksi, ei enää satu, yhdyntäkin tuntuu joltain. Synnytyksiä ollut kaksi. Mielestäni toinen ei muuttanut enää seksiä paremmaksi, eikä kyllä huonommaksikaan.
Mutta entäs jos yhdyntä tuntuu jo ihan järjettömän hyvältä ennen synnytystä, niin onko siitä suunta vain alaspäin? Monesti kuulee tuota, että jos yhdyntä ei ole ollut hyvää ennen raskautta, niin sitten synnytyksen jälkeen se saattaa ollakin, mutta entäs jos se ei enää voi parantua vaan on jo ennen synnytystä niin hyvää kuin se voi olla..?
Muuttui huonommaksi. Yhdyntä tuntuu enää harvoin miltään ja ennen lähellä ollut emätinorkku on täysin tavoittamattomissa. Ennen nautin täysillä alusta loppuun eri asennoissa, nyt joutuu hakemaan ja hakemaan, että saan tuntumaa. Mieskin on sanonut, että joutuu paikkaamaan mielikuvituksella tuntuman puutetta. On myös sanonut, että olen joskus liian kostea ja kun ärsyyntyneenä ehdotin, että harrastellaan sitten niin että en ole kiihottunut, oli se miehestä hyvä idea. Olen käynyt gynekologilla ja olen kuulemma ihan normaalikokoinen ja lihakset erinomaisessa kunnossa. Monet itkut on tämän takia itketty.
Vierailija kirjoitti:
Muuttui huonommaksi. Yhdyntä tuntuu enää harvoin miltään ja ennen lähellä ollut emätinorkku on täysin tavoittamattomissa. Ennen nautin täysillä alusta loppuun eri asennoissa, nyt joutuu hakemaan ja hakemaan, että saan tuntumaa. Mieskin on sanonut, että joutuu paikkaamaan mielikuvituksella tuntuman puutetta. On myös sanonut, että olen joskus liian kostea ja kun ärsyyntyneenä ehdotin, että harrastellaan sitten niin että en ole kiihottunut, oli se miehestä hyvä idea. Olen käynyt gynekologilla ja olen kuulemma ihan normaalikokoinen ja lihakset erinomaisessa kunnossa. Monet itkut on tämän takia itketty.
Voi ei :( Ihan hirveä, että seksuaalinen nautinto voi synnytyksessä tuhoutua täysin.
Tuntonsa menettänyt vielä lisää, että synnytyksestä on alle vuosi, ja lääkäri epäili, että kyse voi olla enemmän henkisestä blokista. Seksuaaliterapiaan seuraavaksi aikaa ja pitää rauhassa odotella ainakin sinne vuoteen synnytyksestä fysiikankin palautumista. En ole täysin menettänyt toivoa, vaikka nyt tuntuukin todella kurjalta :)
Vierailija kirjoitti:
Parantunut sen verran paljon että saan emätinorgsmeja ja oikestaan tykkään eniten seksissä yhdynnästä nykyään. Ainoa outo juttu on se että nykyisin saan tosi usein virtsatietulehduksen yhdynnän jälkeen vaikka kuinka kävis pissalla ja pesulla ennen ja jälkeen. Ennen synnyttämistä mulla ei ollut ikinä ollut yhtääkään virtsatietulehdusta.
Kokeile sellaista luontaistuotevalmistetta kuin Karpalact, auttaa säännöllisesti käytettynä tehokkaasti ehkäisemään noita virtsatietulehduksia. (Lisäksi kannattaa miettiä ruokavaliossa sokerin, valkoisten jauhojen ja mahdollisesti myös maitotuotteiden käyttöä.)
No niin, tässä taannoin väittelin erään lyylin kanssa joka kivenkovaan väitti, että sektio vaan kaikille ettei vittu mene pilalle. Silloinkin linkkasin ketjun jossa naiset sanovat, että monilla seksi vaan paranee synnytyksen myötä ja sektiossa on paljon enemmän komplikaatioitakin.
Parani satakertaisesti! Ennen en ikinä tuntenu itse aktinaikana suurempaa nautintoo, mut joka synnytyksen (kolme) jälkeen on aina parantunut seksi. Tällästä en tosiaan ikinä osannu ees odottaa. Nyt en pysty pitää näppejä enää ees miehestä erossa ja ollaankin oltu ku aropupuja viimisen synntyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen synnytyksiä yhdyntä ei tuntunut miltään, ei oikeasti miltään. Kolme kertaa olen synnyttänyt ja jokaisen synnytyksen jälkeen on yhdyntä tuntunut entistä paremmalta. Varmaan jos vielä kerran synnyttäisin, saattaisin saada emätinorgasminkin. Nyt se on jo lähellä. Kolmannen synnytyksen jälkeen olen oppinut ejakuloimaan.
Sua varmasti harmittaa kun mä ejakuloin ja saan multiorkkuja yhdynnässä ja sormetuksessa enkä ole koskaan synnyttänyt ;) olen reilusti alle kolmekymppinen.. Kyllä pojat tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen synnytyksiä yhdyntä ei tuntunut miltään, ei oikeasti miltään. Kolme kertaa olen synnyttänyt ja jokaisen synnytyksen jälkeen on yhdyntä tuntunut entistä paremmalta. Varmaan jos vielä kerran synnyttäisin, saattaisin saada emätinorgasminkin. Nyt se on jo lähellä. Kolmannen synnytyksen jälkeen olen oppinut ejakuloimaan.
Sua varmasti harmittaa kun mä ejakuloin ja saan multiorkkuja yhdynnässä ja sormetuksessa enkä ole koskaan synnyttänyt ;) olen reilusti alle kolmekymppinen.. Kyllä pojat tykkää
Miksi minua se harmittaisi? Näin yli kolmekymppisenä elämässä on paljon muutakin. Viestisi on aika lapsellisen hellyyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. tuliko tunnottomuutta tai kipua yms...? JOS nautit yhdynnästä suuresti ennen synnytystä, niin onko nautinto samanlaista synnytyksen jälkeen?
Tietenkin kaikki muuttui synnytyksen jälkeen, mielensisäisesti (eniten), fyysisesti sekä ulkoisesti että sisäisesti. Muu olisi epänormaalia. Yhdynnän ja seksin muihin nautintoihin ensimmäinen synnytys ei vaikuttanut muuten kuin, että siihen uuteen oloon piti opetella (sekin oli kivaa). Seuraavien lasten jälkeen sopeutuminen sujui ilman vaiheita.
Mitään mainitsemiasi ongelmia, kuten tunnottomuutta tai kipua, ei esiintynyt kuin ehkä ohimenevästi. Oletko puhunut gynesi kanssa, jos/ kun tuollaisia ongelmia on?
Miksi synnytys parantaa seksiä? Psyykkinen vai fyysinen juttu tai siis miten? Kudokset, hermot jne. En ymmärrä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi synnytys parantaa seksiä? Psyykkinen vai fyysinen juttu tai siis miten? Kudokset, hermot jne. En ymmärrä syytä.
Varmaan molemmista johtuu. Kudokset venyy ja palautuu, jolloin hermotus ja muut jutut saattaa mennä uudella tavalla. Psyykkisesti taas synnytys helpottaa, koska mies on nähnyt sinut jo kaikista heikoimmalla hetkelläsi. Sen jälkeen ei enää mikään nolota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan molemmista johtuu. Kudokset venyy ja palautuu, jolloin hermotus ja muut jutut saattaa mennä uudella tavalla. Psyykkisesti taas synnytys helpottaa, koska mies on nähnyt sinut jo kaikista heikoimmalla hetkelläsi. Sen jälkeen ei enää mikään nolota.
Mutta itse uskon, että isompi merkitys on fysiikalla, koska jokaisen synnytyksen jälkeen on meno parantunut.