Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimistopukeutuminen, apua!

Vierailija
29.03.2016 |

Minulla alkaa pian uusi työ valtion hommissa. En ole ennen ollut toimistotyössä, joten kaipaisin neuvoja asian suhteen. Olen 23-vuotias.

Tiedän, että korkeammassa asemassa olevat työntekijät käyttävät varmasti pukua/jakkupukua, mutta itse olen vain sihteeri. En usko, että meiltä vaaditaan niin virallista pukeutumista.

Tiedän kyllä, että läpinäkyvät, paljastavat ym. vaatteet ovat ehdoton ei. Onkohan mustat tavalliset pillifarkut ok? En omista suoria housuja. Erilaisia jakkuja minulla on, niitä ajattelin käyttää. Entä neuletakit? Kauluspaitoja en voi käyttää, ne on tarkoitettu laihdoille ihmisille. :D Kengät ovat myös ongelma. Omistan yhdet siistit nilkkurit, mutta niissä on hieman korkoa (Paksu ja hillitty korko) En kuitenkaan haluaisi käyttää mitään korollista, koska mukavuus on tärkeää. Converset ovat varmaan liian kasuaalit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole häpeä kysyä esimieheltä pukukoodia, sitähän ei voi tietää. ed duunissa oli kiellettyjä urheiluvaatteet mutta esim tennarit oli sallittu. Eikä se niin vakavaa ole , varsinkaan jos et ole kasvokkain asiakkaiden kanssa. Ja pukua tai jakkupukua ei kyllä enään taideta missään käyttää :D edes toimitusjohtajat ellei ole vierailuja. 

Vierailija
2/3 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet tyttö kuule ihan väärässä uskossa. Sihteereiltä toivomme täällä valtion virastoissa nimenomaan sitä, että pukeutuminen on sellaista piristävää ja mukavan pikkutuhmaakin ehkä välillä, mikä piristää meidän vanhempien herrojen päivää. Meillä on monilla niin kulahtaneet akat jo kotona, että niistä ei ole mitään iloa enää silmälle eikä mielellekkään, niin töissä on mukava kun on kauniita tyttösiä sihteereinä. Laita lyhyt hame vaan rohkeasti päälle ja korkeaa korkoa jalkaan. Kaula-aukko saa olla antavaa mallia, eikä tissiliivejä tarvita välttämättä ollenkaan. Mutta kyllä sinä talon tavoille opit. Kyllä me miehet sitten näytetään että miten missäkin virastossa toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu kuten esimiehet. Sut otetaan tosissaan ja saat ehkä ylennyksen. Jos pukeudut sihteeriksi, olet ikuisesti sihteeri.