Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitkö IS:n neuroottisuustestin?

Vierailija
22.06.2023 |

Koska neuroottisuus vaikuttaa työsuorituksiin negativiisesti, se osaltaan selittää miksi naiset pärjäävät huonommin työelämässä ja tuossahan ei juuri mainita että se on koko vyyhti eri negatiivisia tunteita, ei pelkkää huolta.

Selittää myös naisten 2X yleisemmän masennuksen ja ahdistuksen. Naisten arvellaan ottavan suuremman osan avioeroistakin kun jossain kohtaa vaan alkaa ahistaa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009651889.html

In the study of psychology, neuroticism has been considered a fundamental personality trait. For example, in the Big Five approach to personality trait theory, individuals with high scores for neuroticism are more likely than average to be moody and to experience such feelings as anxiety, worry, fear, anger, frustration, envy, jealousy, pessimism, guilt, depressed mood, and loneliness.

Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5428182/

Big five selittää myös miksi taiteilijatkin on rajat auki vasemmistolaisia. They score high on openness. Vasemmalla ihmiset on myös neuroottisempia kuin oikealla. Selittää varmaan, miksi kommunismikaan ei toimi ja miksi toisilla on pakkomielle persuista, joita kohtaan tuntevat negatiivisia tunteita. Sitähän se on-high negative emotion.

Itse en tätä sukupuolinäkökulmaa juttuun keksinyt vaan jatkoin vaan siitä. Autiolle saarellekin varmaan kannattaisi ottaa mies ja nainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset taas ovat "open" ja juhlivat erilaisuutta ja äänestävät vasemmistoa. Silloin ei olla kovin yhteisöllisiä vaan erilaisia ja itsekkäitä individualisteja.  Juuri vasemmistossa on ne lävistykset ja siniset tukat koska halutaan olla erilaisia.

https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1673110262172250112

Vierailija
2/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu myös muu moraali kuten kuvasta näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti punasella. No kyllähän mä sen tiedän. Olen jatkuvasti jostain huolestunut. Ja jännitän asioita. Ei itselleen voi mitään.

Vierailija
4/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin. Vain vähän neuroottisuutta, en myöskään ole erityisherkkä (aiempi testi). Olen ainoana tyttönä kasvanut veljieni kanssa. Osaan pitää puoleni ja olen aika looginen ja jalat maassa oleva tyyppi.

Vierailija
5/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, työni teen hyvin ja olen siitä esihenkilöiltäkin kiitosta saanut. Avioliitto voi hyvin. Toki koen loppuunpalamista töissä kun koen etten voi tehdä työtäni tarpeeksi hyvin. Ja testissä sain kovat neuroottisuuspisteet, aivan syystäkin.

Vierailija
6/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14/30 Sinulla on hieman vähemmän neuroottisia piirteitä kuin ihmisillä keskimäärin. Ihmisten keskiarvo on 15,6.

N42

Vierailija
7/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet sait. Murehdin liikaa asioista jo etukäteen.

Vierailija
8/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo melkoisen neuroottinen. Tällä hetkellä jännäilen täällä just terveyskeskukseen lähtöä, ja kuinka ajoissa pitää mennä ja onko parkkipaikkoja, ja oho, pitääkin lähteä, mielummin 30 min etuajassa kuin 5 min myöhässä. KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!

Enkä ees pilaillut, vaan oikeasti.

Vierailija
9/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14/30 Sinulla on hieman vähemmän neuroottisia piirteitä kuin ihmisillä keskimäärin. Ihmisten keskiarvo on 15,6.

N42

Mulla kaikkiin sama

Vierailija
10/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta persut taas vaikuttavat hyvin neuroottisilta, eteenkin tiettyjen asioiden suhteen.

Vierailija
11/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt kun vaatii näkyäkseen evästeiden hyväksymisen.

Vierailija
12/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin naiset kyllä työelämässä minun mielestä pärjää. En tiedä mistä ap tämän väitteen on vetänyt.

Vierailija
13/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet. Ei varmaankaan ole tässä testissä hyvä asia.

Vierailija
14/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta persut taas vaikuttavat hyvin neuroottisilta, eteenkin tiettyjen asioiden suhteen.

Populismiin kuuluu nimenomaan vahva tunteisiin vetoaminen ja niissä vellominen sen sijaan että ajateltaisiin isompaa kuvaa ja faktoja. Bensan hinta, ulkomaalaisviha yms.

Vierailija
15/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki av-mammat on neuroottisia. Siihen mitään testiä tarvita.

Vierailija
16/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joo melkoisen neuroottinen. Tällä hetkellä jännäilen täällä just terveyskeskukseen lähtöä, ja kuinka ajoissa pitää mennä ja onko parkkipaikkoja, ja oho, pitääkin lähteä, mielummin 30 min etuajassa kuin 5 min myöhässä. KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!

Enkä ees pilaillut, vaan oikeasti.

Parkkipaikka löytyi, mutta sisäänkirjautumisautomaatilla kone ilmoitti, että sinulla ei ole varattuja aikoja. Toinen KÄÄÄÄÄÄ!!! No menin istumaan ja odottamaan, ja ajattelin, että jos 2 minuuttia yli ajanvarauksen ei oo mitään tapahtunut, niin sitten yritän selvittää asiaa jostain. No kyllä se minun nimi hiukan etuajassa sieltä huudettiin, onneksi, ja pääsin vastaanotolle. Loppureissu olikin sitten kuin keveää tanssia vain. 

Elämä sujuu, neuroottisuudesta huolimatta.

Vierailija
17/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testin mukaan todella neuroottinen. Jännä juttu sillä ennen minua on luonnehdittu rauhalliseksi ja maanläheiseksi. Kaikki on muuttunut muutaman vuoden sisään.

Vierailija
18/18 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin. Normaali taso. Minulla on ollut todella raskaita vastoinkäymisiä ja se lisää huolta. Tiedän, että kenelle tahansa voi tapahtua mitä tahansa. Ja milloin tahansa. Tämä ei ole tyhjää kitinää, vaan kylmä fakta.

Jos kohtaloni olisi ollut helpompi, olisin keskimääräistä vähemmän neuroottinen.

Neuroottisuus PARANTAA työsuoritusta, koska ihminen on paljon tarkempi eikä niin huolimaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän