Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakohde ensimmäistä kertaa yksin matkustavalle :)

Vierailija
29.03.2016 |

Opiskelijakin olen, että mieluiten Euroopassa. Olen käynyt perheen kanssa Irlannissa, Englannissa, Espanjassa, Ranskassa ja kaikissa pohjoismaissa sekä Virossa.

Kokemuksia yksinmatkustelusta, sohvasurffauksesta, hostelleista (en ole koskaan käynyt) tai esim. AirBnb:stä olisi kiva saada!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut yksin mm Saksassa ja Intiassa. Couch surfing on hyvä idea säästää ja tavata uusia ihmisiä, olen käyttänyt. Mutta en koskaan ole emmnyt kenenkään luokse jos hänellä ei ole valmiiksi jo palautetta ja mielimmin jo yli vuoden vanha profiili. Etenkin Intiassa osa niistä vastauksista oli tosi outoja, mutta seassa oli myös ihan täyspäisiä ja olin huoppureissu!

Jos valitset jonkun kaukaisemman maan niin varmista että osaat ilmaista allergiasi englanniksi ja että on matkavakuutus ja kerro aina jollekin läheiselle mihin olet menossa. :)

Vierailija
22/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puola on käsittämättömän kaunis, halpa ja etenkin naiselle turvallinen maa. Suosittelen.

Siis mitä sä soperrat?! Paljonkohan siellä tehää ryöstöjä? Jestas.. En ikinä menis Puolaan yksin. Oon käyny yksin Teneriffalla, Unkarissa ja Italiassa, ei mitään ongelmia missään. Paras ehkä Teneriffa vaeltelukohteiden takia ja kun paljon Suomalaisii turisteja mielen tukena, mutta kaikkiin ei varmaan ne maisemat just iske. Mulla oli kaikissa kohteissa "vihkisormus" varmuuden vuoks ja kerroin että mies on hotellissa/läheisessä kaupassa jos joku kysyi. En tiedä mitään parempaa kun yksin matkustaminen.

Ei hemmetti että ihminen voi olla ylivarovainen!!!!!! Oot kyllä tosi pimee...

Ota asioista selvää ennen kun elämämkoululainen tunget niitä huutomerkkejäs enempää. Puolassa tehään älyttömii määrii autoryöstöjä, remppaäijät pöllii asiakkaan kohteesta jokasen työkalun mikä vaan lähtee irti ja taskuvarkaitakin siis on. Budapestissä ei sitä sormusta ois tarvinu ja jätinkin sen hotellille nopeesti, mutta Italiassa ja Teneriffalla tuli jonkunnäköstä kosijaa. Se on ihan suositus yksinmatkustaville naisille pitää sormusta/valehdella poikaystävästä missä kansalaisuuksia on paljon liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puola on käsittämättömän kaunis, halpa ja etenkin naiselle turvallinen maa. Suosittelen.

Siis mitä sä soperrat?! Paljonkohan siellä tehää ryöstöjä? Jestas.. En ikinä menis Puolaan yksin.

Minä olen ollut Puolassa yksin useamassa kaupungissa, kaksikin kertaa, ja ajattelin mennä sinne vielä kolmannen kerran. Yksin.

Vierailija
24/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemen tai Sudan

Vierailija
25/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan aina yksin, olen ollut Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä, Ranskassa, Italiassa, Unkarissa, Puolassa, Slovakiassa, Latviassa, Virossa, Irlannissa, Englannissa ja Walesissa. Joissakin noista useamman kerran. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, sen kun pitää maalaisjärjen matkassa. Suosikkikohteeni noista on ehdottomasti Wales, jonka maaseudulla (Snowdonian kansallispuisto) käyn joka vuosi tekemässä päivävaelluksia nummilla ja vuorilla sekä valokuvaamassa. Huikean kaunis luonto!

Vierailija
26/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan lounaisnurkka eli Portugalin Algarven länsipää teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Tukikohtana oli pikkukaupunki Sagres, josta retkeilin maanosan komeimmilla niemillä uskomattomissa merimaisemissa.

Hei en ole ap mutta olen lähdössä ensi viikolla Sagresiin ja Albuiferaan. Kolmas paikka on hakusessa, onko mitään mitä voisit suositella. Lagos?

Vierailija
27/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, viestin numero 26 matkailija voisi mennä yksin melkein mihin vaan. Matkaseuraa otan, jos on kallis paikka kuten New York tai Moskova.

Vierailija
28/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sä soperrat?! Paljonkohan siellä tehää ryöstöjä? Jestas.. En ikinä menis Puolaan yksin.

Minä olen ollut Puolassa yksin useamassa kaupungissa, kaksikin kertaa, ja ajattelin mennä sinne vielä kolmannen kerran. Yksin.

Vähän varmaan riippuu matkailijastakin. Minulla on ystävä joka käynyt 4 kertaa Espanjassa ja joka kerta hänet on ryöstetty. Henkilö on avoin ja iloinen, blondi, lievästi tuulitunneli, kallis kamera kaulassa. Eli näyttää perusturistilta. Mulla on maiharit jalassa ja tyly ilme. Mitään pahempaa ei ole (vielä) sattunut vaikka olen nuorena kadullakin ollut yötä nukkumassa, esim Belgiassa,Hollannissa, Saksassa, Englannissa ja Irlannissa. Venäjällä en ehkä viettäisi öitä kadulla:( Enkä itse asiassa enää missään näin vanhana.

Vierailija
29/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Puola on etenkin naiselle erittäin turvallinen maa. Olen matkustanut siellä lukuisia kertoja yksin, eri kaupunkeja kuukausikaupalla kierrellen, ja toukokuussa pitäisi tulla taas lähtö kuukaudeksi.

Se kannattaa huomioida, että puolalaiset ovat todella kohteliaita, joten suomalaisen kannattaa yrittää ihan ylittää itsensä tässä, jottei vaikuta tylyltä. Noin muuten siellä pärjää vallan hienosti, ihan rauhassa olen saanut öisinkin kierrellä kaupungilla.

Vierailija
30/36 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ekaa kertaa yksin matkatessani Wienissä. Sitä ainakin voin suositella. Helppo ja turvallinen kohde vaalealle nuorelle naiselle. Couchsurfingistä on myös paljon kokemusta, ei minkäänlaisia ongelmia ikinä, mutta olenkin aina ensin yrittänyt tutustua hostiin mahdollisimman hyvin ennen vierailua.

Vierailija
31/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin Vaasasta maailmalle Flixbussilla ja varaisin viereisenkin penkin (lisämaksu). Matkalla näkisi öisiä kaupunkeja, auringonnousuja ja laskuja. Ei stressiä, odottelua lentokentillä ja laukkujen raahaamista. Bussilla pääsee vaikka Kroatiaan, Italiaan, Espanjaan tai Englantiin saakka, 40 maassa reitit.

Vaasa - Helsinki - Varsova esimerkki:

Tallinn, Harbour Terminal D 30 mins Break 

18:30 Tallinn, Bus Station 15 mins Break 

19:15 Parnu, Bus Station 3 minsBreak 

21:07 Riga, Bus Station 15 minsBreak 

23:40 Riga, International Airport 5 minsBreak 

00:15 Jelgava, Railway Station 5 minsBreak 

01:15 Siauliai, Bus Station 5 minsBreak 

02:40 Kaunas, Bus Station 10 minsBreak 

05:00 Suwalki, Mickiewicza Street 5 minsBreak

06:00 Lomza, city station Ostrów Mazowiecka,

Lubiejewska PKP 0 minsBreak

13:17 Emilianów 01, 02 0 minsBreak 

13:59 Warszawa, Centrum 0 minsBreak 

14:36 Warszawa, Dw. Zachodni

Vierailija
33/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira on turvallinen paikka ja luontoa riittää. 

Vierailija
34/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avuton pitää olla ettei keksi minne haluaa matkustaa..😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬 Entä jos jäät vaan sänkyyn makaamaan.

Vierailija
35/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustavalle naiselle suosittelen Japania. Paikalliset ovat yleisesti varautuneita, hiljaisia ja rauhallisia - pitäytyvät omissa oloissaan. Mutta totuttele siihen ajatukseen, että monet paikalliset saattavat vilkaista sinua kulkiessasi, jos erotut helposti esim. blondien hiusten perusteella tai olet keskivertoa pidempi.

Jos kaupunkilomaa halajat suosittelen suurimpia kaupunkeja, Tokio, Osaka ja Kyoto. Voit yhdessä paikassa viettää vaikka kuukauden, etkä ole nähnyt kuin murto-osan kaikesta.

Julkinen liikenne on kätevää ja halpaa ja myös helppoa kunhan sen "oppii". Junista löytyy myös naisten vaunuja, jos ruuhka-aikaan täyteen pakattu sillipurkki-fiilis tuntemattomien miesten kanssa ei houkuta.

Kieli on tietenkin yksi suuri muuri, mutta Googlen kääntäjä on tarpeeksi pätevä. Google Lens-sovelluksella voit kääntää paikallista merkistöä esim. englanniksi kännykän kameran kautta. Se kiva puoli japanissa on, että kukaan tuskin olettaa sinun osaavan tai puhuvan japania joten pienikin puhumisen yritys otetaan ymmärtäväisesti vastaan.

Ruoka sopii mielestäni suomalaiseen makuun. Opettele syömäpuikkojen käyttö.

Vierailija
36/36 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salzburg! Ihania majoituksia alppien rinteillä, vanha kaupunki, turvallista!

Krakova, Wien, Rooma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän