Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EHKÄISY PETTI abortti takana 2kk sitten

Vierailija
29.03.2016 |

Oon 20v tyttö ja mulla on ehkäisykapseli!! tein abortin 2kk sitten jollon se kapseli laitettiin. Nyt oksettaa kolmatta aamua putkeen ja rintoihin sattuu ja mulla oli semmosta minivuotoa aijemmi (johtuu kapselista) ja se loppunu seinää . Testiä en oo tehny mutta tunnistan olon tasan tarkkaan. Teen vielä testin. En tiiä mitä tehdä, poikaystävä on, kaks aborttia vuoden sisään tuntuy liialta mutta oon vaan niin nuori

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kapselilla kukaan paksuks tuu.

Vierailija
22/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän voi kuullostaa siltä kun jankkaan samaa että oikeen halyaisin tän. Haluaisin oikeaa tietoa enkä vauhkoomista siitä että a) voiko kapseli aiheuttaa raskausoireita (jos voi se on vaan positiivista) b) pitäiskö vaihtaa kapselista johonkin toiseen ehkäisykeinoon c) voiko kapselin asentaa muka "väärin"? Raskaus ei ole toivottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika hemmetin moni muukin asia kuin raskaus aiheuttaa lämpöilyä ja pahoinvointia. Ja raskauspahoinvointi alkaa yleensä vasta rv 8 jälkeen. Tää on niin perus ku teinit luulee olevansa raskaana ku seuraavana päivänä yhdynnän jälkeen vähän paha olo.. LOL EI NE OIREET TULE NIIN NOPEASTI! 

Vierailija
24/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä lääkäriä. Oikein asennettu ehkäisykapseli on erittäin hyvä ehkäisy, markkinoiden parhain.

Höpö, höpö. Mikään ehkäisykeino, ei edes steri ole 100% varma. Turha ketään syyttää

Vierailija
25/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti, avioliitossa lasteni isän kanssa. Tulen erittäin helposti raskaaksi, kaikki raskaudet ovat olleet toivottuja. Meillä on ollut kuopuksen synnytyksen jälkeisen jälkitarkastuksen jälkeen käytössä tuplaehkäisy, hormonikierukka ja kortsu. Molemmista näin on hyvä, emme halua enää lapsia.

Miksi pelleilette vakavalla asialla? Monille nuorille raskaaksi tuleminen on hyvin helppoa, yhtä helposti estettävissä. Olen kirjoittanut tuplaehkäisystä täällä aiemminkin, minulle on lähinnä naureskeltu :(

Vierailija
26/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Mikä tahansa synteettinen hormoni voi aiheuttaa ''raskausoireita'', niin kapselit, e-pillerit sun muut. Etenkin käytön alussa on jopa TAVALLISTA että esiintyy kummallisia oireita hormonihoidon alussa. Uusi synteettinen myrkkyhormoni elimistössäsi tekee helposti raskausoireiden kaltaisia oireita. 

B. Sitä ei voi tietää kukaan muu kuin sinä itse. Koetko kapselin hyvänä ja sopivana sinulle? Jos koet niin senkus jatkat ja jos taas et koe niin vaihda toiseen menetelmään.

C. Kyllä välillä niin kapselit kuin kierukatkin on ollu huonosti/väärin asennettuja, jolloin ne eivät toimi toivotulla tavalla (eli eivät ehkäise). Oikein laitettu ehkäisykapseli on todella varma ehkäisykeino, yli 99,9%, on varmempi kuin mikään muu ehkäisymenetelmä. 

Vierailija
27/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaehkäisy onkin jatkossa ainoa vaihtoehto (olin raskaana tai en) ihan nyt mielenrauhanki takia. Jep ei pitäis varmaa vielä panikoida, kaikki tuntuu vaa nii samalta ku viimeks. AP

Vierailija
28/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sen asentaa "väärin" ? tuntuu hyvin ihon alla. Varmistin lääkäriltä etukäteen että seksiä saa harrastaa ja että raskauteen on häviävän pieni todennäköisyys eikä kumia tarvitse käyttää :( ap.

Kyllä ohjeissa sanotaan, että viikon ajan astetuksen jälkeen tulee käyttää jotain muuta kuin hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
29/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuparikierukka ja minipillerit :D

Terveisin 30v nainen joka vihaa lapsia

Vierailija
30/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A. Mikä tahansa synteettinen hormoni voi aiheuttaa ''raskausoireita'', niin kapselit, e-pillerit sun muut. Etenkin käytön alussa on jopa TAVALLISTA että esiintyy kummallisia oireita hormonihoidon alussa. Uusi synteettinen myrkkyhormoni elimistössäsi tekee helposti raskausoireiden kaltaisia oireita. 

B. Sitä ei voi tietää kukaan muu kuin sinä itse. Koetko kapselin hyvänä ja sopivana sinulle? Jos koet niin senkus jatkat ja jos taas et koe niin vaihda toiseen menetelmään.

C. Kyllä välillä niin kapselit kuin kierukatkin on ollu huonosti/väärin asennettuja, jolloin ne eivät toimi toivotulla tavalla (eli eivät ehkäise). Oikein laitettu ehkäisykapseli on todella varma ehkäisykeino, yli 99,9%, on varmempi kuin mikään muu ehkäisymenetelmä. 

Kiitos tästä! Im out 😘Lääkärissä jatketaan :)

Vierailija
31/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettaako aamuisin kapselistakin? No jos olen tehnyt keskeytyksen 2kk sitten niin uskon tunnistavani raskauden oireet. Ja toivon kovasti että olen väärässä. Ei käynyt edes mielessä että kapseli aiheuttaisi esim pahoinvointia tai lämpöilyä. Viimeksi raskausoireet alkoi ennen testin tekoa, en vain silloin osannut tunnistaa aamupahoinvointia ja sitä että jos en syö n. 2-3h välein huonovointisuus palaa. Menen lääkäriin huomenna ja toivon että olette oikeassa ja kapseli aiheuttaa tämän. Ap

Pahoinvointi on hyvin yleinen e-kapselin haittavaikutus.

Vierailija
32/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painatko yli 70 kg? Eikös kapseleissa oo painoraja milloin se tehoaa.

Vierailija
33/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muu ehkäsy petä ku e-pillerit ja neki ''pettää'' vaan käyttäjävirheiden seurauksena :D

Hormoniehkäsyt sotkee koko kehon toiminnan niin, että keho on ''steriili''. Minulla kesti 3 vuotta raskautua e-pillereiden syönnin jälkeen. Ne todella sotkee kehon, edes lopettamisen jälkeen ei tule raskaaksi. Tätä olen kuullut todella monelta.

Vierailija
34/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan sä nyt tutustunut siihen e-kapseliin yhtään..?! Otappa se käyttöohje lappunen esiin ja lue se alusta loppuun. Et ole tainnut vilkastakaan koko lappusta.

Vierailija
35/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan vähän alle 60kg. :) ok, eli ongelma tässä on vaan ehkäisy sitten. Laskin vaan 1+1 ja sain kolme kun mietin et, aamupahoinvointi, rinnat kipeet, tiputteluvuoto loppu seinään, lämpöilyä. Mut kiitos kaikki vastauksista helpotti huomattavasti :) ap

Vierailija
36/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että et ole raskaana! Jatkossa kannattanee suosia tuplaehkäisyä, eli kapselin lisäksi se kumi käyttöön. Abortti on ihan hyvä vaihtoehto, ellei lasta tahdo. Jokaisella lapsella tulisi olla oikeus syntyä haluttuna, etenkin täpötäydessä maailmassamme.

Vierailija
37/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkäisykapselin aiheuttamilta oireilta. Mulla e-pillerit aiheutti kuvailemiasi oireita. Voi siis olla ettei kapseli sovikaan sinulle.. tai jos siis raskaustesti on negatiivinen niin kannattaa silti kyseenalaistaa kapselin sopivuus, kerta tollasia oireita sulla..:D

Vierailija
38/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan panikoinkin liian nopeasti tota aamupahoinvointii tai huonoa oloa jos ei syö.. kun just käyny tän helvetin läpi ja tuntu niinku kaikki menis just samoin ku viimeks, ois kyllä voinu vähän tutustuu ekapselin ohjeisiin ennen itsensä julistamista raskaaksi, mut ei ne antanu mulle mitään pakettii, klinikalla vaan laitettiin kätee abortin jälkee ja sanoivat että sivuvaikutuksia harvalle ees tulee......Ap

Vierailija
39/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkäisykapselin aiheuttamilta oireilta. Mulla e-pillerit aiheutti kuvailemiasi oireita. Voi siis olla ettei kapseli sovikaan sinulle.. tai jos siis raskaustesti on negatiivinen niin kannattaa silti kyseenalaistaa kapselin sopivuus, kerta tollasia oireita sulla..:D

E-pillereis täysin eri vaikuttava aine.

Vierailija
40/59 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei kapselilla kukaan paksuks tuu.

Yli 75kg voi tulla, mutta lääkäri ei suosittele kapselia jos on lihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi