EHKÄISY PETTI abortti takana 2kk sitten
Oon 20v tyttö ja mulla on ehkäisykapseli!! tein abortin 2kk sitten jollon se kapseli laitettiin. Nyt oksettaa kolmatta aamua putkeen ja rintoihin sattuu ja mulla oli semmosta minivuotoa aijemmi (johtuu kapselista) ja se loppunu seinää . Testiä en oo tehny mutta tunnistan olon tasan tarkkaan. Teen vielä testin. En tiiä mitä tehdä, poikaystävä on, kaks aborttia vuoden sisään tuntuy liialta mutta oon vaan niin nuori
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Useita tapauksia Englannissa missä kapselista huolimatta tullut naisia raskaaksi (>600tapausta) odota viikko ja tee raskaustesti.
600tapausta Englannin väestöluvulla aika marginaalinen määrä jos tässä mukana esimerkiksi ylipainoiset ja ne joille kapseli laitettu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ootkohan sä nyt tutustunut siihen e-kapseliin yhtään..?! Otappa se käyttöohje lappunen esiin ja lue se alusta loppuun. Et ole tainnut vilkastakaan koko lappusta.
Ihan turhaa kuittailua. Itse ainakin tiedän jos olen paksuna, sen vaan tuntee ja uskon että moni äiti voi allekirjottaa tämän myöskin. T: 3 lasta, 1 suunniteltu
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollisesta hedelmöityksestä on 2-3 vk, niin en usko että oireesi ovat raskausoireita, esim pahoinvointihan alkaa yleensä vasta 6 rv jälkeen
Siinähän silloin ollaan n. RV 6. Ei raskausviikkoja lasketa hedelmöittymisestä vaan edellsistä kuukautisista. Raskaaksi tullaan n. RV 2-3 (vai myöhemminkin?) riippuen kierrosta.
valeraskaus? Aika käsittämättömältä tuntuu että kapseli pettää sen teho on jopa 99,8prosenttia että aika tilastollinen ihme saisit olla!!!!!
Useita tuttuja "kapselivauvoja" lähipiirissä. Teho on ylikehuttu, eikä todellakaan pidä paikkaansa. Toivottavasti saat apua ja tukea😇
Lääkärin vika jos ei ole sanonut että kapselin laiton jälkeen pitää käyttää kondomia tietyn ajan. Eikä edes annettu itselle käyttöohjeita tai muuta kirjallisena mukaan :/ oon tosi pahoillani. Kenenkään ei pitäisi kokea kahta aborttia muutaman kuukauden sisällä. Mutta eiköhän se abortti ole kuitenkin paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootkohan sä nyt tutustunut siihen e-kapseliin yhtään..?! Otappa se käyttöohje lappunen esiin ja lue se alusta loppuun. Et ole tainnut vilkastakaan koko lappusta.
Ihan turhaa kuittailua. Itse ainakin tiedän jos olen paksuna, sen vaan tuntee ja uskon että moni äiti voi allekirjottaa tämän myöskin. T: 3 lasta, 1 suunniteltu
4v ja 2v Äitinä voin olla samaa mieltä. Vaikka testit näyttänyt negaa aluksi niin tunne ei ole pettänyt. Se aamukuvotus ei mene kyllä minkään mahataudin tms. piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan saanut raskausmaisia oireita ehkäisystä? Jos et niin et oikein voi sanoa erottaisitko itsekään. Monet eivät erota, vaikea sanoa erottaako kukaan, kyllähän ne oireet silti huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin vika jos ei ole sanonut että kapselin laiton jälkeen pitää käyttää kondomia tietyn ajan. Eikä edes annettu itselle käyttöohjeita tai muuta kirjallisena mukaan :/ oon tosi pahoillani. Kenenkään ei pitäisi kokea kahta aborttia muutaman kuukauden sisällä. Mutta eiköhän se abortti ole kuitenkin paras ratkaisu.
Jep tästä ei mainittu, sanottiin vaan en ku jälkivuoto abortin jälkeen loppuu (kesti n.2viikkoa) , seksiä voi harrstaa..... Katon vielä yhden aamun onko vielä tätä kuvotusta 2h välein, sitten marssin lääkäriin sano testi mitä hyvänsä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Useita tuttuja "kapselivauvoja" lähipiirissä. Teho on ylikehuttu, eikä todellakaan pidä paikkaansa. Toivottavasti saat apua ja tukea😇
Totta. Eikä muutenkaan pilleritkään ole 100% varmat. Eikä kondomi. Tai molemmat....
On maailma mallissaan, kun kaksikymppinen sanoo itseään tytöksi ja pitää itseään liian nuorena äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
On maailma mallissaan, kun kaksikymppinen sanoo itseään tytöksi ja pitää itseään liian nuorena äidiksi.
Ite oon 25 ja olisin aivan liian nuori äidiksi. Joku toinen taas ei. Näin me ollaan erilaisia. Enkä mäkään pidä itteäni aikuisena naisena. Tyttö kuvaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
valeraskaus? Aika käsittämättömältä tuntuu että kapseli pettää sen teho on jopa 99,8prosenttia että aika tilastollinen ihme saisit olla!!!!!
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humpil/5/301155.pdf
Kannattaa lukea haittavaikutukset. Sieltä löytyy raskauden oireita...
Muistakaa silti, että jos palstaa lukee 500 ihmistä joilla ehkäisyimplantaatti niin joka vuonna heistä noin yksi tulee kapselista huolimatta raskaaksi. Jos heitä on vain parisataa niin tapauksia löytyy palstalta joka toinen vuosi. Toimivuudesta harva viitsii kirjoitella mutta jos tulee ongelma niin siitä avaudutaan palstalla.
Toki jos oisin valmistunut ja oma asunto, auto jne. käytössä ja pärjäisin täydellisesti omavaraisesti ilman lainaa, sanoisin että olen valmis, ajatus vauvasta sinänsä ihana. Mutta todellisuus on kurjempi, kun vanhemmat tukevat vieläkin opinnoissa, valmistun 3v sisään, duunia on säännöllisen epäsäännöllisesti, asun vähän rahan takia 3muun kanssa soluasunnossa. Jotenkin en vaan nää täällä hyvää kasvuympäristöä lapselle. Ehkä voin olla pumpulissa kasvanut, mutta haluaisin ehtiä saada kunnon ammatin (ja miellelään myös duunin) ennen perheen perustamista. ap
Olipa moni vastannut ap:lle tosi inhottavasti. Toivottavasti asiat selviävät lääkärikäynnillä parhain päin!
Vierailija kirjoitti:
Toki jos oisin valmistunut ja oma asunto, auto jne. käytössä ja pärjäisin täydellisesti omavaraisesti ilman lainaa, sanoisin että olen valmis, ajatus vauvasta sinänsä ihana. Mutta todellisuus on kurjempi, kun vanhemmat tukevat vieläkin opinnoissa, valmistun 3v sisään, duunia on säännöllisen epäsäännöllisesti, asun vähän rahan takia 3muun kanssa soluasunnossa. Jotenkin en vaan nää täällä hyvää kasvuympäristöä lapselle. Ehkä voin olla pumpulissa kasvanut, mutta haluaisin ehtiä saada kunnon ammatin (ja miellelään myös duunin) ennen perheen perustamista. ap
Pitäisiköhän tässä tuntea itsensä holtittomaksi 😃 olen 27v, asun miehen kanssa asokämpässä ja kk-opinnot n. puolessavälissä. Ajokorttia ei ole kummallakaan eikä siis autoakaan, itse olen suunnitellut kortin suorittamista ~vuoden päästä. Niin, ja olen 3kk pojan äiti 😊 järjestelykysymyksiä nuo vaan on.
Millainen olo? Kuvottaako vielä? Oletko ostanut jo testin?
Haamuplussa ja toinen nega. Lääkäri ens viikol ehkä siellä selviää. /ap
Useita tapauksia Englannissa missä kapselista huolimatta tullut naisia raskaaksi (>600tapausta) odota viikko ja tee raskaustesti.